favorittprodukter som ikke er sponsa

Ikke for å høres ut som verdens kjipeste person, men her kommer den ekle sannheten: det er veldig få skjønnhetsprodukter hjemme hos meg som ikke er sponset. Jeg lever i stor grad av å omtale produkter jeg liker, og da blir det fort sånn. Hvorfor kjøpe masse ekstra når jeg likevel har det jeg trenger? Men, det er mange følgere som har ønsket seg et innlegg med favoritter jeg ikke har fått sponset, og det var faktisk noe. Om dere har noen skjønnhetsprodukter dere tenker jeg absolutt ikke må gå glipp av, gi gjerne en lyd.

Det er dessverre kanskje noen av disse produktene som ikke er cruelty free. Jeg aner ikke hvorfor det er sånn, men det er akkurat som om jeg har en glippe i mitt eget hode og ikke tenker over det når jeg kjøper produkter selv om jeg synes dyreplageri er helt jævlig (ingenting gjør meg mer trist og sint enn det, og jeg ser det nesten hver dag på grunn av alle kontoene jeg følger på instagram og facebook). Om jeg ser at et produkt er cruelty free så kjøper jeg selvfølgelig det ovenfor noe annet, og jeg pleier å si ifra til samarbeidspartnere om det også. Men likevel, når jeg selv står i butikken tenker jeg ikke over det? Kanskje det blir annerledes på grunn av dette innlegget, at jeg bevisstgjør meg selv. For en stund siden byttet jeg ut hudpleieproduktene mine til fordel for noe som er cruelty free og jeg vil gjerne ta det steget med alle produktene mine. Det meste kjøpes bare av vane, dessverre.. Og det er bedre å bruke opp det man har, enn å kaste det og kjøpe nytt.

Uansett, here we go!

Parfyme. Givency Ambre Tigré

Verdens beste parfyme uten tvil. Dere vet at lukt får oss til å huske best? Derfor er parfyme det perfekte virkemiddelet om du vil ta vare på følelsen av en spesiell tid. Jeg sverger, om jeg lukter parfymen til han jeg klinte med da jeg var 14 år gammel så blir jeg sendt rett tilbake i tid, haha. Og sånn er det for alle.

Denne parfyme kjøpte jeg da jeg og Kasper skulle reise til Paris i 2017. Forholdet vårt hadde enda ikke blitt et forhold, og jeg stresset rundt på gardemoen for å kjøpe en parfyme siden jeg hadde glemt min hjemme. Da ble det helt tilfeldig denne her. Og slik ble en ny tradisjon skapt, jeg ville alltid minnes denne reisen og jeg bruker kun denne parfymen om vi skal noe spesielt.

Håper jeg klarer å ta vare på noen dråper av denne, for alltid. Kjærligheten min for denne parfymen er så stor at jeg gjerne vil lukte av denne da jeg begraves.

Når vi først er inne på det.. Hvor fantastisk er ikke den nye statuen min! Den kommer fra Carl Royal, en helt magisk interiørbutikk i Oslo (sender over hele landet) som har det lille ekstra. Han har så mye fint som jeg virkelig ønsker meg, anbefaler dere å ta en titt.

Foundation: Milani Conceal Perfect 2-1. 

Verdens beste foundation, jeg har allerede delt denne med dere, men jeg kan gjerne gjøre det igjen. Dette er den eneste foundation som virkelig klarer å dekke både acne, arr, rødheter, irritasjoner og egentlig hva enn du sliter med, uten å etterlate et “kake” inntrykk. Den dekker til og med tatoveringer. Jeg synes ikke den føles for tykk på huden, og (så vidt jeg har erfart) gir den heller ikke flere urenheter enn hvilken som helst annen foundation.

Vet ikke hvordan jeg klarte meg før jeg oppdaget denne! I tillegg er den billig 🙂

Fuktighetskrem. Lancome Nutrix Royal Body.

Denne gir meg nesten litt nostalgiske vibber, mamma har alltid hatt denne stående i skapet hjemme. Sikkert kjøpt på taxfree, slik som min egen er. En helt grei fuktighetskrem som gir en lett og lukseriøs følelse, lukter ikke for mye og en flaske holder lenge (det skulle bare mangle, med tanke på størrelsen).

Kylie Cosmetics, lipkits.

Ja, sminken min er skitten. Hvilket menneske på denne jord har helt clean sminke? Jeg forstår det ikke!

Jeg elsker sminken til Kylie, spesielt hennes lipkits – favoritten er Koko K!. . Med mindre du har veldig tørre lepper, da kan du ikke bruke disse ettersom de er tørre som faaaaen. Produktene koster ikke så alt for mye, men holder i en evighet. Utrolig drøy i bruk (mitt første lipkit kjøpte jeg i 2016 og jeg har det fortsatt). En litt kjip del av personligheten min ønsket ikke å like disse produktene, fordi jeg.. er sjalu på henne? Det må jo være noe sånt. Men nå unner jeg henne istedenfor all suksessen, kjøper produktene fordi jeg elsker dem, og heier videre.

Det eneste negative er leveringstiden og toll. Ofte må jeg vente en hel måned på å få produktene mine (til og med da jeg kjøpte express shipping), men jeg forstår at de har høy pågang. Produktene kommer jo etterhvert.

Så, gi meg gjerne tips dere også 🙂 

28 kommentarer
    1. Hei.

      Har ikke direkte med produkter å gjøre, men Jonathan Safran Foer som har skrevet Eating Animals har skrevet en bok om klima, tenkte gjerne dette kunne interesse deg, fordi du har nevnt Eatning Animals. Håper du får en fin dag 🙂

    2. Svevende skikkelig blå kulings bilde å koselig innlegg synes jeg å stilig bilder synes jeg å du er best synes jeg ønsker deg alt godt og en fantastisk riktig god kveld fra meg å puse kompis sophie Elise hilsen Kristian Magnus 🌠♥️☀️🌌🌐🌎

    3. Mitt produkttips: Etter å ha vasket håret bruker jeg L’Oréal ektraordinary clay conditioner helt innerst mot hodebunnen. Masse berikende og kurende balsam i resten av håret. Fører til at jeg kan gå et par ekstra dager før jeg må vaske håret. Gir hodebunnen en ren følelse som varer flere dager.

    4. Hei fine du!
      Takk for gode tips! Har du noen fler tips for oss som sliter med acne i voksen alder? Synes huden din ser så fin ut om dagen😍
      Masse gode klemmer

    5. Beklager, men tuller du nå? Du går hardt ut og sier at man ikke kan si man elsker dyr om man også spiser kjøtt, men du kan bruke dyretestede produkter og fortsatt stå for at du elsker dyr? Man kan vel ikke elske dyr om man «glemmer» at produktene man kjøper ikke er cruelty free heller..

      1. Nok et eksempel der du (Sophie) har gått altfor hardt og bastant ut med en dømmende pekefinger. Så finner du ut at ops her har jeg gått litt for hardt ut før så da får jeg nesten ro litt for nå vil jeg skrive om/reklamere for sminke, klær osv.

        Problemet er ikke det faktum at du evt skriver om disse produktene som nødvendigvis ikke er veganske, problemet er at du har gått så hardt ut før, hadde du ikke gjort det så hadde du ikke fått disse forklaringsproblemene.

      2. Åpenbart tolker du det jeg sier på din måte, og det er greit. Men som jeg sier i videoen om “upopulære meninger” så kan jeg egentlig ikke snakke som har veske av skinn, noen ganger kjøper dyretestet uten å tenke meg om, etc. Det sier jeg jo veldig tydelig i videoen.

        Så beklager, nei jeg tuller ikke. Prøver bare å være ærlig 🙂

        1. Ok, det fikk jeg ikke med meg faktisk! Men så fint, da er du ihvertfall klar over at du ikke kan si at du elsker dyr også (i følge din standard) 🙂

    6. Jeg har kombinasjonshud og har i perioder kviser, som har ført til masse arr! The Ordinary Niacinamide + Sink er seriøst det beste jeg har oppdaget, og kan kutte ut masse andre produkter pga denne lille flasken til typ 70kr!!! Arrene, rødheten og den ujevne hudtonen ble seriøst merkbart bedre etter 2 uker. Dessuten har jeg fått mindre kviser etterpå. Halleluuuuh! Ellers er ren tea tree olje fra iHerb alltid i skapet mitt, som er perfekt mot dype kviser, inngrodde hår og nupper etter intimbarbering (obs, denne er STERK, så man trenger veldig lite av gangen).

      Til dere som hater – man kan ikke klare å gjøre alt eller redde alle. Ja, man kan ha en ullgenser selv om man er veganer, eller kaste bomullpads i toalettet selv om man er opptatt av plastresirkulering. Alle kan gjøre LITT og være engasjert, og LITT blir MYE hvis flere hadde vært bevisst på at man ikke må være fuckings perfekt for å prøve bidra positivt for verden. Hadde Sophie flyttet ut i skogen og bare levd på mat i naturen hadde sikkert det vært feil også, så chill the fuck out og bry dere heller om hva dere selv gjør for verden. Aight? Peace.

      1. Åh Nikoline! Har akkurat begynt å sette meg inn i The Ordinary-produktene! 🙂 Hva kan du anbefalr? Har rødmusset, ujevn hud på nesen og under haken. Tørr men fet T-sone. Sensitiv.

        1. Helt klart Niacinamide + Sink, og hør med flinke folk på feks Lyko, for de kan mer om produktene enn meg og hva som kan passe for din hud. <3

    7. Takk for at du er så ærlig som du er..ingen er 100% feilfri til enhver tid😊
      Og ja helt enig,bruk opp det man allerede har kjøpt,unødvendig å kaste da produktene varer som oftest ganske lenge.Hvis flere tenker sånn blir det bedre og bedre.
      Sjelden jeg bruker sminke men korres,isadora,bare minerals,body shop og Jan Thomas er da mine førstevalg.Kjøper endel selvom og har kanskje alt litt for lenge😅
      Vil og tipse om den fantastiske Dyretestet? appen..den er enkel og kjapp og sjekke når man står på butikken og er usikker.Og er veldig glad for at den stadig blir oppdatert med nye/gamle merker/leverandører som har blitt»godkjent»der og endret tankegang😊👏Hvis flere av oss tenker på det neste gang man trenger påfyll,er man med å bidrar😊Ha en strålende kveld😊

      1. Tusen takk, setter pris på det 🙂

        Og enig angående Jan Thomas, veldig undervurdert sminke.

        Takk for tips om appen! Vet om appen men glemmer den ofte av når jeg skal handle, dessverre..

    8. Vil bare si så flott at du er så ærlig!!! Eeeelsker ærlige mennesker! Det er hva jeg setter høyest på denne jord! Ingen er så ærlig som deg, Sophie! Love ya!❤️ Puss!

    9. Man glemmer ikke det man er genuint opptatt av. Glemmer man det er man ikke genuint opptatt av det…Blir litt skuffet . Dyretesting er trist, fælt og unødvendig😟

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg