familiekrangel og halvveis psykotisk

Reklame | annonselenke

Genser: HER

God kveld fine dere! Jeg hadde en sinnsykt lang dag i går og fikk derfor ikke oppdatert, jeg spilte nemlig inn et nytt TVprogram – jeg, Kasper, moren hans og min pappa var på lag under “family feud”, har dere sett det? Klipp ligger på youtube og Kardashians har blant annet vært med i den amerikanske versjonen – og nå lager TV2 sin egen, norske versjon! Det var gøy å være med selv om jeg var i halvveis psykose haha, jeg hadde sovet tre timer på to dager. Jeg mistenker at søvnmønstrene mine har noe med PMS å gjøre – for nå har jeg virkelig prøvd alt. Jeg har lastet ned en app som heter Flo, som egentlig er for de som prøver å bli gravide men her får jeg fulgt med syklusen min, men jeg ser et tydelig mønster. Anbefaler den appen forresten, det er sinnsykt spennende å følge med på syklusen sin å faktisk få vite hvordan man faktisk endrer seg under eggløsning f.eks.

Nå sitter jeg hjemme alene, Kasper har reist igjen og jeg venter på noen venner som kommer på besøk. Drikker grønn juice og funderer på livet (altså om jeg skal begynne på juicing-kur snart, jeg vet de har sånt på The Juicery. Store spørsmål altså). Men seriøst, en juice-kur har jeg hatt lyst til å prøve lenge og i februar er det planen. Gleder meg!

Nå blir det altså et par dager hjemme alene for meg, og i morgen har jeg en veldig forsinket bokfest på selve valentines day. Ikke gå glipp av vår siste podcast-episode forresten, som blant annet handler om forhold og hvordan man beholder romantikken når hverdagen tar overhånd. Den vil du ikke gå glipp av <3

OG! I morgen slippes to nye episoder av Sophie Elises Verden.. Da starter alt dramaet, vi besøker en KYLLINGFARM (!!!) og vi feirer 17.mai. Elsker de episodene! 

25 kommentarer
    1. Ganske irriterende å se deg kaste ut slike diagnoser i hytt og pine. Du er da ikke i psykose fordi du har sovet litt lite… Hadde vært fint om du hadde litt mer respekt for andre enn det, like ille som å spøke om kreft liksom. Hadde du virkelig vært psykotisk hadde du ikke spøkt om det, for det er helt forferdelig.

      1. Jeg har faktisk vært psykotisk, og det sier jeg ikke for å “slenge ut en diagnose”, men det HAR jeg fått diagnosert. Jeg hadde to måneder i en mild psykose. Derimot klarer jeg å spøke om det, slik som nå.

    2. Spennende å inerresant innlegg synes jeg har kosa meg i dag kos dere kjempe masse i kveld fine dere du er Drømmenes kuling av en going synes jeg ønsker deg alt godt og en vidunderlig riktig god kveld fra meg å puse kompis sophie Elise hilsen Kristian Magnus 😃♥️🐱🌌

    3. Jeg har også lastet ned den appen nylig😊 Angsten min har en tendens til å øke kraftig før menstuasjonen, og av og til er det greit med en påminnelse om hvorfor alt kanskje er litt verre plutselig. Det hjelper meg til å huske at det snart går over i «vanlig angst» igjen❤️ Digger deg😘

    4. Hei!
      Du har nevnt flere ganger at du vil ta en juice-kur. Kan du begrunne valget for det?☺️ I det siste har media vært veldig åpen om at juice-detox er bare tull, senest ble det vist på TV2 hjelper deg.

      Hilsen medisinstudent som har lært at man ikke skal gå på alt som det reklameres for, og at juicing ikke har noen positiv helseeffekt-heller motsatt ☺️

    5. Bare fordi Sophie skriver at hun har gledet seg til å prøve juicekur betyr det ikke at hun “reklamerer” for det.. La jenta være herregud. Å reklamere er når man får betalt for å fremme et produkt eller en tjeneste 🙂

    6. “Det er som om de fleste har en slags diagnose, enten de har stilt den på seg selv eller faktisk har fått den fra legen”

    7. Liker du å ha samme venner som vennene dine eller liker du å ha «egne» venner som ikke er venner med hverandre? Og hvorfor?

      1. Har ingen formening om det egentlig, men liker både å ha en “gjeng” men også å henge med folk som kan tilby noe annet – altså litt andre inputs 🙂

    8. Hei. Så du hadde lyst å ta juice kur.
      Netflix har 2 filmer med det. Fat, sik and nerly dead. Jeg brukte oppskriften hans. I 20 dager.

    9. Bare å google det Sophie, så ser du at pasta er laget av mel, salt og EGG. Så nei! Vanlig pasta er ikke vegansk…

      1. Fersk pasta er ofte laget med egg, og det finnes noen tørre varianter som også inneholder egg. Men ta en tur på butikken og les bakpå pakkene med pasta og spagetti så vil du bli positivt overrasket. Pasta er i de aller fleste tilfeller helt vegansk.

    10. Duuu unnskyld! Overse eller slett meldingen min. Hva er poenget med å være så frekk og nedlatende fra min side. Er det mulig å bli hun man misliker over nett… sorry igjen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg