endelig kommer lydboken av Elsk Meg!

Reklame | egen bok

For det første, veldig interessant med diskusjonen om CBD under forrige innlegg. Jeg er overbevist om at den veien å gå er fremtiden på mange måter, dette kommer fra meg som har vært nærmest kritisk avhengig av de sterkeste sovepillene som finnes. Hva jeg får fra min lege er egentlig en privatsak, men jeg er glad jeg delte likevel angående CBD. Vi alle er ulike og har du ikke opplevd insomnia, angst etc er det kanskje ikke så lett å se for seg.. For ordens skyld, oljen jeg bruker er helt uten THC, så klart. Jeg er glad jeg har funnet noe som funker. 

Om det er åpenhet for det, og da mener jeg åpenhet, så kan jeg gjerne dele mer om min erfaring. Og ikke kom med “du har så unge lesere, så please ikke”. Uavhengig av hva jeg deler gjør det ikke prosessen ved å få tak i medisiner fra legen noe enklere.

Uansett! Jeg hadde egentlig sagt blankt nei til å spille inn lydbok for Elsk Meg, det virket ikke “verdt det”. Misforstå meg rett for det er så hyggelig med alle de fine tilbakemeldingene jeg fikk på Forbilde, men jeg bruker rundt 20 timer på å spille inn en lydbok og sitter igjen med en følelse av.. ja, at jeg er en prostituert men at det jeg horer ut er hjernen min. Jeg følte meg brukt etter å ha spilt inn Forbilde, for hele livet mitt var plutselig spydd ut og stemmen min var avsenderen – å skrive en bok er noe annet, det skjer i tryggheten av egen stue, men å lese det opp igjen foran andre (teknikeren altså), det blir så nært. Men! Det hadde jeg tydeligvis glemt av, for plutselig satt jeg i studio igjen og snakket om sex, penger, desperat kjærlighet og familie foran en fremmed, haha. Og snart er jeg også i headsettet deres!

Om dere lurer på hvorfor jeg er så trøtt i trynet på dette bildet så er det fordi man blir veldig lei av seg selv når man spiller inn lydbok, haha

I dag da jeg leste opp “og så kom han meg i øyet” (typ, setningen er ikke akkurat sånn) så måtte jeg virkelig konsentrere meg for å ikke bli flau foran lydmannen. Jeg spilte inn Forbilde med samme mann og han må tro jeg er helt ustabil 😂Ikke at komming i øyet er så unormalt men det er bare summen av det hele.

Innspillingen har så langt gått strålende! Mye bedre enn forrige gang. Hver gang man leser feil eller for fort (som jeg gjør hele tiden) må man gå tilbake å gjøre hele avsnittet om igjen, man blir gal av seg selv da, men nå visste jeg det ville komme. Da gjelder det å trekke pusten dypt å lage en scene i hodet: jeg ser for meg at jeg leser høyt i klasserommet, og må lese i et rolig tempo slik at alle sammen skal høre hva jeg sier. Det funker faktisk.

Når jeg leser boken igjen skjønner jeg hvor personlig den er, og da kommer tankene som “herregud så flaut at flere vet hvem den er inspirert av ” eller “hvordan kunne jeg skrive det her, det er privat”. Da innser jeg at jeg er glad for at jeg gjorde det. Fordi det er ekte på grensen til ubehagelig. Og hvordan klarte jeg å dele så mye? Jeg har ofte sagt at man må skrive som om ingen skal lese det, men det er i grunn et dårlig råd. Om du skriver og tenker at ingen skal lese det, så skriver du dårlig. Du må prøve å gripe leseren, men det beste for min del er den mentale peptalken. Jeg sier til meg selv “nå har du faen meg bestemt deg for å skrive, det er det du liker å gjøre, og hvem liker vel en bok som føles upersonlig?”.

Genseren er fra Skappel (som vanlig), ringene er fra Safira og skjørtet er fra Nly One. 

Nå har jeg lest inn 78 sider og er cirka 1/3 på vei. Det gikk så mye raskere enn jeg hadde trodd! Jeg skal bruke juli på å spille inn resten og så sier jeg ifra når boken slippes. I mellomtiden kan dere jo høre Forbilde på Storytel, eller sjekke ut siste episode av podcasten som ble lagt ut i dag!

Nå blir det litt jobbing, og så tidlig kveld, og en dokumentar om løping – Breaking 2, ligger på YouTube! 😍

38 kommentarer
    1. Så bra at du spiller inn lydbok! Er tydeligvis utrolig mange som liker det, så bra at du gjør det for dem. Jeg klarer ikke å konsentrere meg når jeg hører på lydbok haha, får ikke med meg noen ting. Så foretrekker å lese selv! Men skulle ønske jeg likte det, virker jo litt kos å høre på mens man surrer rundt hjemme eller kjører f.eks.. Men klarer bare ikke. Men Elsk Meg er veldig bra, elsket den! Ingen link til skjørtet? :/ Det var så fint!

      1. Jeg er litt enig med deg, liker så klart lydbok best på fly / på farten / når jeg rydder, men det er noe eget ved å sitte i sofaen med en god bok. <3

        Og tusen takk for fine ord! Skjørtet er nok utsolgt, jeg har hatt det leeeenge. Men, veldig fint ja <3

        1. Enig, det er noe eget med å sette seg ned med en bok 🙂 Er det en matchende topp til? Ser ut som om den du har under genseren er lik som skjørtet? Haha, mener ikke å være creepy, men må prøve å lete på Nelly om det fortsatt finnes!

        2. Du har hatt skjørtet «leeenge»? Du sa jo nylig at det eneste du tok med deg av klær fra leiligheta til rekkehuset var skappel-genseren, resten ble kvitta med? Hvorfor lyver du så mye om helt usalige ting? Leserene dine gjennomskuer deg mye mere enndu tror

            1. Så du fastholder at du kvitta deg med alle klærne dine (bortsett fra skappelgenseren såklart) da du flytta? 1) hvordan kan miljødronninga forsvare det? Og 2) vi VET jo at du hadde med deg andre klær på flyttelasset. Igjen: hvorfor lyver du så mye? Ofte om helt usaklige ting.

    2. Leste «elsk meg» nylig og eeeelsket den :)) kjøpte som ebok og angrer nesten litt på det, synes det er den type bok som er verdt å ha innbundet og spare på i mange år, så det sier vel sitt. Men giiiiirl, måtte le litt når jeg leste hvordan du følte ovenfor den mannlige figuren i denne boken (for å ikke nevne navn), HAN burde vært den type obsessed over DEG, cause you a 10. Men vi jenter kan være litt blinde 🙂 Godt du har funnet deg en snill gutt nå. 💃🏽❤️

      1. Tusen takk, så hyggelig å høre! Vi tenker på å gi den ut med nytt cover til høsten (og med ekstra kapitel) så da kunne det vært en tanke for deg å kjøpe den innbundet, så får du noe ekstra. <3

        Haha takk skal du ha!! Er faktisk ikke så veldig rart at han ikke var obsessed for jeg var ikke meg selv + helt gal. ❤️

    3. Toppers at du forklare va det er skikkelig svevende blå magi klokka er 9 å ikke 22.00 nå er jeg fri Nydelig å vakker bilder synes jeg interessert innlegg du er som en blå DRØM i i Desember Nattens stillheten og favoritten min ønsker deg alt godt og en riktig god sommer natt fra meg å puse kompis sophie Elise hilsen Kristian Magnus ♥️🐱☀️✌🌟🏔🏞

    4. Uansett om cannabisoljen din ikke inneholder rus-fremkallende midler har den tydeligvis en beroligende virkning på deg, så jeg synes det er skandaløst at du tillater deg å fortelle leserne dine at du bruker dette. Å gjemme seg bak å snakke om insomnia, angst etc er en unnskyldning. Det er vi mange som har opplevd….Men bruker ikke cannabis av den grunn.

      1. Kjære Done. Ta et raskt googlesøk på oljen før du uttaler deg. Den inneholder ingen midler som fremkaller rus. Det blir bare for dumt å sitte bak en skjerm og uttale seg om noe man ikke har peiling på. Legemidlet som er tilgjengelig på resept i Norge inneholder så vidt jeg vet maks 1% av det du forbinder med canabis. Du blir like ruset av den som du blir av å drikke en alkoholfri øl(som også har noe alkohol i seg), så du oppnår altså ingen rus.

        Gleder meg til å høre lydboken din <3

      2. Ja skandaløst! Leste også i ett innlegg at hun drakk ett halvt glass med vin for noen måneder siden, og alkohol er rus-fremkallende. Done, jeg vil også anbefale deg å holde deg unna alt som er laget av hemp. Disse produktene gir absolutt ingen rus, men er også laget av den store skumle cannabisplanten!

        1. Lene sa det. Alkohol, som faktisk gir en rus, og som tidvis kan gjøre svært stor skade, er ok at hun snakker om på blogg. Men en reseptbelagt medisin som ikke inneholder rusmidler? Nei.. det kan man da sannelig ikke tillate seg å nevne på en blogg. Folk skjønner ikke hva det er, og derfor er det veldig positivt at Sophie åpner opp om det.

      3. Du bruke sikkert tablætta? Bruke du ibux? Eller p-pilla? Eller kanskje du tilogmed bruke sovemedisin?
        Det æ skal fram til e at uansett legemiddel du bruke så e det en viss rus av det. Man blir beroliga av ibux, beroliga av allergimedisin, tilogmed av reisesyketabletta! Å det her e ting som folk putte i sæ DAGLIG flere gang førr dag.
        Det e så ignorant å bare si det du sir!
        Cannabis blei brukt som medisin å mye anna FORNUFTIG fram til 70 tallet. Da va det en viss president som fant ut at han sku gå til krig mot dop, å sørga førr at cannabis blei ulovlig i nesten hele verden. Sannheta e at han fant ut kor mye det kan brukes til, å kor mye penga som kunne gå tapt i industrien. Førr du kan nemmlig lage klær, møbla, papir, material osv osv av planten!
        Du e uviten å du treng å få læst dæ opp på visse ting ser æ…
        Tenk å kunne ta medisin som hjelpe dæ, uten bivirkninger? Som ikke skade levra di? Som ikke jør dæ hangover?

        Nei, je ongan dine ritalin å concerta som e full av amfetamin å førtæll dæm at det ikke e dop men medisin!

        Takk før mæ

      4. Done har helt rett. Den er både beroligende og søvnfremkallende. Jeg har resept og har brukt den en tid pga en kronisk lidelse jeg har. En veldig god medisin når ikke noe annet virker. Den er heller ikke avhengighetsskapende. Men det er et men her. Dette kunne du ha holdt privat. Skjønner ikke vitsen med å dele reseptbelagte medisiner på en blogg som og blir lest av barn. Bra dette hjelper deg, men synes du rett og slett kan kutte ut detre medisin tullet ditt. På meg virker det som om du tror du er råkul når du deler dette. Egentlig helt unødvendig for meg å skrive dette, for du forstår ikke anbet enn dine egne ord.

      5. Jeg derimot, synes det er helt greit. Hvorfor skal man ikke ta en olje som beroliger deg, når det hverken er skadelig eller avhengighetsskapende? Da kan man heller ikke blogge om alkohol, ibux, beroligende piller (valium etc som folk blogger om over en lav sko når det kommer til flyreiser, and I dont care).

        1. Enig I, du tenket aldri konsekvenser. Bare opptatt av deg selv. Har aldrig vært borti en mer selvopptatt og barnslig 25 åring. Jeg har ms og vet at dette er strengt regulert og absolutt ikke for mange. Helfo refunderer ikke mange for dette. Kan faktisk koste opptil 5000 i måneden. Ikke mange som har råd til det. Skriv om hva du vil, men håper du en gang blir voksen ogtenker litt på det du deler.

    5. Linn, du må lære deg til å lese selv, hjelpes. Ser du ikke at jeg skriver til Sophie : «selv om cannabisoljen din IKKE inneholder rusfremkallende midler har den tydeligvis en beroligende virkning på deg»
      Selvfølgelig har jeg «googlet» (gammeldags ord) dette Linn, er du helt ute? Dersom den har beroligende effekt er det jo noe i den, samt hvorfor er den reseptbelagt?

      1. Hun skriver jo at dette er noen hun bruker i istedenfor de sterkeste sovetablettene. Nå aner ikke jeg hvilke sovetabletter hun har brukt, men regner med det er Apodorm eller lignende. Etter å ha jobbet innen rus og avhengighet i ti år, kan jeg si at CBD-olje er utrolig mye bedre og naturlig for kroppen. Det er heller ingen forskning som viser at dette er avhengighetsskapende. Apodorm eller andre Benzodiazepiner blir man dog fort veldig avhengig av og må kontinuerlig øke dosen for å få samme effekt. Det er både strengt og dyrt å få CBD på resept i Norge, så det er ikke noe hvem som helst kan få tak i. Jeg er ikke alltid enig med det Sophie Elise deler, men dette tenker er helt innafor.

      2. Done…de fleste legemidler i Norge er reseptbelagt, uansett om det er A, B eller C preparat. Er ikke mange legemidlene du får uten resept 😉 Så fint at du henger deg opp i at å Google er et gammelt ord, ikke rart at du kritiserer SE da, om dette var provoserende for deg 😂

      3. Du har rett Done! Har resept på den. Klart den er beroligende og søvnfremkallende. Tullet som blir skrevet over her er jo fra blodfansen som støtter Sophie uansett hva som blir sagt og lagt ut. De mangler kunnskap og kritisk sans alle sammen.

    6. Åh så gøy! Jeg har selv nettopp hørt lydboka di forbilde, da hovedsaklig når jeg var på lange turer med hunden, eller på vei til og fra jobb:) storkoste meg 🙂

    7. I’m Norwegian but going to write in English no of my keyboard. I actually ended up moving to California from Oslo to get the right medication for me (CBD). I’ve struggled with anxiety, insomnia and epileptic seizures for over ten years (I am 24 now), and through various medications prescribed from my doctor in Norway I ended up moving because CBD was not an option from two of my doctors at home. I haven’t had a seizure since I started using CBD, and of course as you mention, consultancy with a professional is great and highly recommended. After getting a doctor over here and then actually going to the dispensaries myself I have found the perfect dosage and help from the people working at Marijuana and CBD despensiaries. 🌸 Happy you found what works for you!! ✨💕🦋🌙

    8. Takk Gro!
      Jeg ler av blodfansen og SE selv som fremsnakker dette som om det er sukkervann. Selvfølgelig er det noe i det når det er søvnfremkallende og beroligende. I tillegg er det Og SE skriver faktisk : I dont care. Men å blafre med alle klær does she really care about🤣
      Lene, ja jeg har ikke problemer med å holde meg unna ting som er laget av hemp, det stinker.
      Ingrid, hva har Ibux, p-piller, Ritalin og Conserta med dette å gjøre? Hvorfor skal jeg gi «ongan» mine de pillene? Hvis jeg har barn så trenger de ikke noe av dette du skriver i din hypre kommentar.
      Linn, jeg er sykepleier og leser fag på nett, «googler» ikke allverdens ræl.
      God natt

      1. Yes Done. Jeg har ms og deter faktisk nesten den eneste sykdommen med refusjon fra helfo. Ellers er det steindyrt å kjøpe dette. Sophie er som en umoden tenåring, blir helt satt ut av hva hun skriver. Gir meg her, men takk og pris for oppegående mennesker som deg!

    9. Rettelse: «I tillegg er det Og» er en setning som ikke skulle vært med. Beklager dette grammatikalske feilsteget!

    10. Jeg er helt nøytral i denne saken egentlig, men jeg blir så irritert av å lese mange av disse kommentarene.
      Javel, hun bruker en beroligende olje. Ok, noen synes hun er et dårlig forbilde. Men er dere gode forbilder for disse barna dere snakker om, som leser dette?
      Shame on you om du deler ting om livet ditt, tydeligvis. Men om man skriver stygge ting om andre ANONYMT på internett, da, ja DA er man jo drit kul. Liker dere ikke hva dere ser.. gå inn på en annen blogg.

    11. Syns du er tøff son har skrevet elsk meg. Og syns alle bør endre emnet fra gal jenta hekta på mann, til mann utnytter, underkuer og nedtrykker jente. Er så mange menn som gjør sånn, skriver søte meldinger, puser en når man møtes og oppfører seg som kjærester men så er det bare et spill for å få tømt seg og dekka egne bekreftelsesbehov for så fort det er snakk om å ta følge til bussen så skal de ikke bli sett med jenta som noe som kan tolkes som han liker hun av andre, og gidder nesten ikke hilse når man tilfeldigvis møtes ute for han er liksom flau over jenta , det er så stygt og dårlig kvinnesyn det!

    12. Så utrolig fin genser <3 Vet du hvilken modell det er? Skulle gjerne fått strikket meg en liknende 🙂

    13. Aahh, så typisk. Jeg leste ut boken din i går! 😂 Men angrer ikke altså. Jeg liker bare lydbok godt fordi da kan jeg fortsatt «lese bøker» mens jeg gjør alt jeg trenger i den travle hverdagen min. Så du når jo ut til flere da, faktisk ☺️

      Takk for ei bra bok! Jeg gleda meg til å lese den fordi jeg har gått gjennom noe ganske lignende, og fløy gjennom boka fordi jeg kunne relatere meg så godt!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg