en umulig balanse

Reklame | produtplassering

I sta matet vi fuglene i hagen og vannet blomster. Måtte bare si det fordi jeg følte meg som tidens kuleste person akkurat da, haha. Vi har hage! Vi mater fugler! Vi har blomster! Det var den største gleden i hele dag, for å innse det var enormt mektig. Vil dere ha et innlegg fra hagen? 😍

I dag fikk jeg høre fra en nær kollega at jeg har unormalt høy arbeidsmoral – og dette skriver jeg både for å skryte men også for å minne meg selv på at jeg virkelig gjør så godt jeg kan, og enda litt til. Egentlig hater jeg den “bra nok” mentaliteten, man burde strekke seg etter å bli bedre eller å gå utenfor sin egen komfortzone, men jeg er hard mot meg selv og det er alltid “on to the next”. Om jeg unner meg en kveld med å bare se på serier så føler jeg meg kjip og “burde ha brukt tiden på noe bedre”. Balansegangen er nærmest umulig og jeg kjenner at det begynner å bli på tide for meg å ta ordentlig tak i å f.eks meditere. Anbefaler appen “headspace” til alle som er ny i gamet, jeg begynner igjen sånn smått i dag! 

I dag har jeg hatt fem møter + diverse ærender inni der. To av dem hadde vi på Lett – elsker det stedet. 

Her er meg som person: det fysisk klør i beina om jeg begynner å kjede meg, jeg må opp å stå / gå rundt om et møte varer i lengre enn femten minutter, jeg gjør gjerne fem ting samtidig og det funker helt fint, jeg blir veldig lett distrahert og til tross for dette elsker jeg å ligge på sofaen, gå ute i naturen, være stille, jeg er ikke den som brøler høyest, jeg elsker å lese, mitt eget selskap etc. Jeg tror så mange tenker at man er enten eller, enten er man hyperaktiv eller så er man veldig slapp, man kan jo være begge deler. Eller? Haha.

Litt strikking med Marthe har jeg også fått til! Hun har vist meg hvordan jeg skal gjøre det med armer etc.

Nå sitter jeg på kjøkkenet, gjør ferdig dette innlegget (herregud, så åpenbart) og tar en liten runde med bleking av tenner. Jeg gjør det litt nå og da, om så bare kortere runder fordi resultatet rett etterpå er så SYKT bra. Det varer ikke for evig men med en gang man tar av blekingen er det virkelig en wow-effekt. Perfekt før man skal noe spesielt eller etter man har vært på fylla og drukket en del, haha.

Det er forresten 65% rabatt fortsatt! Du finner tilbudet HER. 😀

I kveld venter middag med gjengen fra Sophie Elises Verden, så nå må jeg kjappe meg uten til bilen og helst før det begynner å regne så mye.. 😪

17 kommentarer
    1. Hei fina! ❤️ Kjenner meg igjen altså… den balansen, den balansen… jeg styres litt av tvang. Så jeg går på autopilot så å si hele tiden! Men det funker bra for meg da, selv om det ikke er så sunt akkurat. Null spontanitet f. eks da jeg MÅ følge mitt mønster! Jaja, vi har alle NOE. Klem ❤️

    2. Anbefaler appen insight timer istedenfor headspace, om du ikke allerede har prøvd den. Synes den er så mye bedre.

      Og ift det med å gjøre 5 ting på en gang og få det til like fint, det kan hende det kjennes slik ut, men husk at du har bare et 100% fokus, og når du bruker det på 5 forskjellig ting vil det i bestefall bare være 20% til hver ting.

      En øvelse som virkelig viser at det går ikke er: Prøv å les en bok og hør på en sang og syng høyt mens du lese en side inni deg og samtidig løs enkle mattestykker som en venn gir deg (f.eks 1+1 og 2+3) og når du har lest ferdig, så tar du bort musikken og vennen din slutter å gi deg mattestykkene også kan du prøve å huske den siden du har lest og fortelle om det til vennen din.

    3. Tenkte bare å si ifra at bloggen din ikke kommer opp på Bloglovin….. gjelder fra de to-tre siste innleggene

    4. Kjempe koselig å skikkelig kult innlegg synes jeg blå sommfugl i hagen i sommer land Norge og du er den beste å favoritten min synes jeg ønsker deg alt godt og en fortreffelig aften fra meg å puse kompis sophie Elise hilsen Kristian Magnus 🐱🌌♥️✌🦋☀️

    5. Jeg elsker folk med høy arbeidsmoral, det er utrolig flott at du er en slik person. Det er slike folk som kommer seg lang og lengre, stå på og keep the good work up 😉 Og en ting til, Ikke glem.. Hold deg langt unna kaffe, det har du ikke behov for! Hold deg til te, det er så mye bedre! 🙂

    6. Wow for et tilbud tenkte jeg på å få vitere tenner. Jeg fyller ut alt jeg skal fylle ut, for så gå videre. Da kommer man inn på en annen siden, og plustelig koster det 599, og ikke 416. Hva kommer det av? dette blir jo helt feil at du reklamere for en pris så er det i virkeligheten 200 kr mer

      1. Lillian; om du fyller ut og klikker på bestill, så ER bestillingen gjort! For sent, liksom, om du ikke vil ha produktet?

      2. Hvorfor kjøper du sånt på en useriøs blogg? Er ikke å vente annet. Gå til tannlegen og bli fornøyd .

    7. Arbeidsmoral? Hadde betydd noe om den kommentaren kom fra en samfunnsnyttig person; en håndtverker, en lege, en sykepleier eller en barnehageansatte. Du jobber for deg selv og ditt egent hele tiden..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg