en spennende reise

Reklame | én annonselenke

Kjolen er gammel fra Zara. 

Man vet aldri hva som venter i livet. Da jeg ryddet i klesskapet mitt i går innså jeg at 16 år gamle meg ikke ville trodd på at jeg faktisk har et så fint walk-in. Det var et klype-seg-i-armen øyeblikk, som om hele livet passerte foran meg. Jeg ble så stolt. Det var forresten noen av dere som spurte hva jeg egentlig gjør når jeg rydder i skapet – kaster jeg alt? Nei, så klart ikke. Faktisk har jeg aldri kastet et eneste plagg med mindre det var helt ubrukelig. Jeg samler en bunke som er klær som trenger å repareres, en annen som skal gis bort til venner og familie og en som skal til veldedige formål. Jeg og assistenten min snakket om det, hvilken organisasjon som vil bli best å gi til hvor man kan gjøre en større greie. Tips? Helst ikke Fretex, jeg har donert dit “så mange ganger” og vil gjerne gi til et annet sted også.

Nye negler. Jeg elsker den matte looken. 

På snakk om uventede opplevelser. For et par uker siden fikk jeg en forespørsel om et spennende møte, faktisk potensielt definerende for livet mitt om jeg bare våger. I New York. Jeg var først i tvil på om jeg skulle takke ja på grunn av avstanden, så jeg prøvde å få møtet til over Skype. Det burde være unødvendig å fly så lange avstander på grunn av et møte i 2019 tenkte jeg. Men, jeg innså etterhvert at det ikke alltid funker sånn, dessverre. Det første møtet kan man gjøre der, og det andre, men ikke når det er “grand finale”. Alle jeg snakker med og lufter tvilen min til sier at jeg bare må dra, og det føles riktig for meg også.

Så, i kveld jeg til New York og akkurat nå sitter jeg i loungen på Gardemoen og venter. Vi kom hit fire timer før flyet gikk, det var kanskje litt i overkant. Siden assistenten min nettopp har startet er det Kasper som blir med meg denne gangen ettersom han tross alt er ferdig med siste eksamen. Det føltes dumt å reise til andre siden av jorden kun for et par dager, så vi har bestemt oss for å være i 12 netter så skal jeg skvise inn alt jeg klarer av møter. TV, kommersielle aktører, promotører, hva enn som takker ja til å møte meg, og om så det ikke leder noen vei har jeg kastet meg i det og bare tatt sjanser. Alt for å makse tiden når vi er der. Det blir ikke så mye ferie, men vi har har lagt opp et opplegg hvor han trener, er på biblioteket, går rundt omkring (haha) og jeg gjør mine greier. Det blir fint å ha litt hverdag i en helt annen by. Vi hadde jo ikke tenkt å ta noen ferier i utlandet så vi må gripe sjansen når den kommer.

OSL-loungen på Gardemoen. 

Noe jeg vil tipse dere om å er kjøpe klimakvoter for hver flytur du tar. Det har jeg gjort en stund. Organisasjonen jeg bruker er Choose – det er heller ikke dyrt. Noen kommer sikkert til å tro jeg sier dette for å “redde meg selv”, men for hva? Du får mye mindre kritikk om du bare holder kjeft. Om dere vet om klimakvoter så er det verdt at noen kritiserer meg. Sjekk ut organisasjonen, dette er ikke sponset. Det er et norsk selskap som gjør fantastisk mye bra.

Skoene er fra Pavement – link her.

Nå venter snart en åtte timers flytur, men heldigvis reiser vi business (eller, premium som det heter på Norwegian, det er egentlig ganske langt ifra business men bedre plass, noe som er deilig. Av en eller annen grunn blir jeg ikke like redd da. OK, verdens lengste parentes slutt). Vi snakkes i New York! I morgen tidlig skal jeg trene på Barrys 07:00, det blir spennende i en ny by.

26 kommentarer
    1. Høres spennende ut! Lurer på hva møtet handler om.. Skal du satse internasjonalt med bøker/musikk/TV/noe annet? 😀 Kan sikkert ikke si noe om det, men blir spennende å følge med!

      1. Hva har du gjort med nesa?
        Tenk deg om før du kommenterer unødvendig ting.
        Det er en stygg og unødventig ting som har kommet med internett, det at man sier alt negativt man kan komme på uten å tenke hvordan noen vil motta det. Lær deg folkeskikk.

    2. Aner ikke hvordan det er i Oslo, men her kan man donere veldig mye til krisesentre. De hjelper folk på beina, og da trengs jo alt man har i et hus.

    3. Hva fanden Vic. Hun har kjempefin nese. Kjenner jeg blir utrolig provosert av at folk får seg til å kommentere på den måten.

      1. Hun mener ikke noe vondt tror jeg, men broen på nesen til Sophie er bygd opp på en eller annen måte, det var alt.

      2. Renee, det finnes andre ting å provoseres over enn et spørsmål om nesen. Jeg har stor forståelse at hun ikke vil legge ut om ting som er privat. SE gjør som hun vil, men spekulasjoner og rykter vil alltid være der. Det er umulig å unngå.

    4. Skikkelig koselig å svevende kult innlegg synes jeg å kjempe stilig bilder og du er favoritten min og beste og smart modig å tøff og snill ønsker deg alt godt og en fantastisk riktig god kveld fra meg å puse kompis sophie Elise hilsen Kristian Magnus 🐱🌌♥️🦋✌☀️

    5. Hei

      Du kan jo ta kontakt med Fattighuset her i Oslo, de tar imot klær og andre ting. Hørte også på podcasten din, der dere kommenterer om at det ikke finnes noe sted i lande som deler ut mat. Det gjør faktisk Fattighuset, der kan man få alt mulig ting. Så den jobben de gjør er helt fantastisk. Jeg rydder klesskapet mitt 2-4 ganger i året og gir bort det jeg ikke skal ha til dem.

    6. Den siste podcast episoden deres, omg! 😂😂 Såå dårlig gjort at dere har latterkrampe og lager italiensk aksent også får ikke jeg ledd med dere fordi jeg sitter på bussen med 4 andre mennesker 😂😂

    7. Du kan finne et asylmottak nær deg og spørre om å få komme å gi bort klærne du ikke ønsker lenger til menneskene som er der.

    8. Nå har du vel strengt talt nevnt ved flere anledninger at du hadde kjøpt en NY-tur i gave til Kasper, så veldig fint og tilfeldig at det skulle passe så fint med hemmelige prosjekter da 🙂

      1. ikke at jeg vet noe som helst om livet til SE enn hva hun skriver her på bloggen, men om hun skulle til NY for møte uansett så er det da virkelig hyggelig av henne å kjøpe tur til han også i samme slengen. Om min samboer hadde gjort det for meg så hadde hvertfall jeg blitt veldig glad.
        Hyggelig at hun spander en 12 dagers ferie på han, selv om hun skal i møte mens ferien tar sted

        1. Jeg mente at turen til K. Var kjøpt som en julegave før hun kan ha visst om dette møtet, derfor det virker litt rart bare. Sorry ass, er absolutt ikke sikkert hun lyver, men troverdigheten til SE har dessverre falt så kraftig det siste ordet at jeg omtrent stiller spmtegn ved alt hun sier. Synd BOTB er mer eller mindre lagt ned og ikke kunne skrevet et innlegg om alt SE har løyet/vridd på sannheten om ila siste året bare.

          1. Det stemmer akkurat det du sier. Finnes ikke troverdighet igjen etter hun har blitt tatt i løgn gang etter gang. Vi som leser bloggen husker visst bedre enn hun gjør. Det som er skremmende er at det også er både store og små ting som blir lyve om.

            1. Her har vi en UFF-Beholder ved siden av den til Fretex, har bare lest så vidt på den, men fikk for meg at den gir til innvandrere eller noe? Syns hvertfall du burde gi til noen som gir ut klær og ikke selger de, så får garantert noen som trenger dem, dem (?) 😉
              Jeg har prøvd å selge på Finn, men syns det er SÅ MAS med de insane frekke folka uten folkeskikk som henger der, så jeg gir det meste vekk. Kvele min dårlige samvittighet for de kjøpene ved å gi vekk gode klær, sparer meg for mye grå hår og rynker (folk er så frekke på Finn!).

              Kos deg i New York! Jeg driter i hva du har gjort med nesa di eller hva de sier, du er bra på mange andre måter (som de tar fra deg, de jævelene!)

          2. Bare for å ha det på det rene, jeg kritiserer ikke SE for å ville fly på ferie med typen (det er en helt annen debatt). Jeg stiller kun spmtegn ved innpakningen og fremstillingen av en tur som beviselig har vært i (ferie)planene lenge og som nå blir fremstilt som en absolutt utenkt og høyst nødvendig jobbreise.

            1. Stusser ved nettopp dette jeg også. Når den ble bestilt før jul, så hadde hun vel bestemt seg for at “denne store muligheten som vil definere livet hennes” var noe hun ønsket å dra på for lenge siden. Det er jo veldig beleilig at det var akkurat samtidig som ferieturen som var en gave til kjæresten haha

    9. Joakim sier i videoen til 4ETG med Anniken Jørgensen at han krangler med både deg og Fetisha? Trodde du skrev at det ikke var tilfellet?

      Hva skjer? 🙁

    10. Haha, du prøver å ro deg inn med veldedighet osv for å unnskylde at dere skal på en lang flytur og ødelegge miljøet! Bra jobba. Og at du ikke har tatt fly på et år bortsett fra Italia er bare tull, du var ofte i Harstad før jul

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg