en ny tid nærmer seg

Noen (meg) har fått veldig overtenning på den naturlige looken etter alle komplimentene fra dere, haha. Jeg kunne aldri gått ut av døren som det her da, det krever et heldig bilde og riktig vinkel for håret mitt ser ut som en dårlig hanekam om dagen. Om jeg bare var flink på klær skulle jeg ha kledd meg mer androgynt til vanlig, det må være en hel LOOK. Jeg må nok endre litt stil når jeg fjerner puppene, for det meste jeg har av klær er tilpasset store pupper. Identitetskrise på vei! Det ble forresten litt feil å si at jeg ikke er flink på klær, det er jeg absolutt men stilen min er litt mer glam housewife og ikke så veldig maskulin fashion. Jeg elsker jo alt som er glam men jeg får prøve å tenke litt nytt nå som kroppen endrer seg, jeg har jo ikke noe annet valg. Faen 🙁

Det er litt morsomt at naturlig for meg = vippeløft, microblading og solarium. Men med litt fregner ser vel alle naturlig ut am I right??

I går var jeg og Kasper ute for å shoppe siden “det er jo januarsalg”. Det viste seg at, om det nå finnes et januarsalg har det ikke funnet veien til noen av butikkene vi besøkte. Men når man først har innstilt seg på shopping er det vanskelig å la være.. Det beste kjøpet i hele år (altså på fire dager, lol) ble en kettle-bell. På trening tar jeg 34 kg, men på XXL hadde de ikke tyngre enn 28. Hvorfor jeg er så engasjert i disse tallene er fordi jeg for et halvt år siden ikke hadde sjans til å ta 14 kg engang, så jeg har virkelig økt i styrke. Altså, jeg hadde sikkert ikke klart å ta 4 kg heller for ett år siden..

Så, kjøp litt ustyr å tren hjemme om du synes det er flaut å være på studio! DET synes jeg. Jeg forstår ingen av maskinene og går rundt som en annen idiot, så enten må jeg være på gruppetimer, med PT eller hjemme hos meg selv. Problemet med å trene hjemme er vel å strukturere seg selv, men det finnes masse bra videoer på youtube eller guider på pinterest.

Til sist, litt skam. Jeg har sikkert fortalt dere at vi ikke skulle ha TV hjemme, for vi er liksom sånne kule folk som bare leser bøker og hører på podcast. Så gikk vi fra “vi skal ikke ha TV” til at “vi kan jo ha TV et annet sted” så da bestemte vi oss for å ha TV på.. gjesterommet. For der er vi jo aldri, men kan gå inn en sjelden gang. Det endte altså opp med at vi satt opp TV på gjesterommet og var der i hele går, haha. Vi kommer sikkert til å sove der i natt også.. Jeg kan ikke si jeg angrer på kjøpet men jeg forstår jo hvilken vei dette kommer til å gå.

Gjesterommet er forresten det styggeste rommet i huset, og det eneste jeg ikke har pusset opp. Jeg lurer på hva de forrige eierne konkluderte med når de bestemte seg for å ha en grønn lampe, grønne vegger og alt som er. Så da tok vi inn alt vi eier og har som er grønt der. Nå er det litt “jungle fever”, om man velger å se det positivt haha. MEN!!! Dette er som sagt bare midlertidig plass til TV-en, rommet er ikke såååå lite. Den skal henge på veggen men det fikk vi ikke til.

Akkurat nå sitter jeg på en cafe og jobber. Tidligere i dag fikk jeg massasje for å løse opp i nakken, det er derfor jeg er svimmel så ofte. Vi får håpe det hjelper. Jeg har nettopp vært i møte angående et TV-program som jeg takket ja til, jeg skal snart i enda et møte med en veldedig organisasjon (klimakvoter står på agendaen) og så videre på trening, spraytan og bursdagsmiddag i kveld. Det er MYE.. Men jeg prøver å få mest ut av livet før jeg fjerner silikonen om en uke og kommer til å være sengeliggende noen dager.

39 kommentarer
    1. Du er kjempefin når du er naturlig, og du er kjempefin når du sminker deg mer. Det er heldigvis ikke sånn at man bare kler det ene eller det andre, og hverken det ene eller det andre er mer riktig eller feil! De aller fleste av oss ser best ut de gangene vi føler oss vel.

      Håret mitt ser også helt jævlig ut these days, og det er utrolig hvor mye det gjør med selvfølelsen ass! Jeg føler meg som en vandrende dass hele tida. Uflaks… :b

    2. Angående stiv nakke (som jeg også har pga angst) har det hjulpet meg å sove med tempurpute! En pute som former seg etter nakken din. Et lite tips ☺️

    3. Jeg får masse stylingtips av å følge f. eks annijor. Glamorøst kan det være selv om ikke det er Nelly!! Pent, feminint og tidløs er mye hennes poster og stil!!

    4. Du er vakker med naturlig stil. Vakker uten fundation og øyenskygge. Håper du ser det selv også <3

    5. Skikkelig koselig innlegg å i dag er jeg kjempe sliten men kjempe fornøyd medå ha treffi lærerenmin fra barne og ungdom skole i dag Nydelig bilder synes jeg håper alt er toppers med deg du er favoritten min ønskerdeg alt godt og en fantastisk riktig god kveld fra meg å puse kompis SophieElise hilsen Kristian Magnus 😀♥️🐱

    6. Du trenger vel ikke å endre stilen drastisk bare fordi puppene blir mindre? Tror mye av samme stilen fortsatt vil kle deg bra, om ikke bedre.. 🙂

    7. Det går an å ha en glamorøs stil med mindre pupper! Jeg er kortere enn deg og har svært små bryst, har brede skuldre og smale hofter. Når jeg beskriver meg sånn kunne man trodd jeg ser ut som en gutt, men tro det eller ei, selv om jeg ikke har kroppen til en klassisk modell, er jeg fortsatt en kvinne med litt former. Jeg ser også svært pen og sexy ut med glamorøse klær og stramme kjoler. Fordi puppene dine blir mindre, trenger du ikke endre stil eller hvem du er. Du har jo sagt det selv- du ER ikke puppene dine.
      Lykke til! <3

    8. Herregud, finnes det noe annet ved deg, enn å skrive om pupper og utseende? Jeg er svært opptatt av det selv. Men det er ikke det praten går om. Å høste likes for utseende. Du ser bedre ut, enn før du tok og fikset alt i ansiktet, men vakker blir du aldri. Alle er vakre på sin måte, men det finnes ikke noe spesielt ved deg. Housewifey stil har du ikke. Nelly er billig dritt. Det oser slut av mange plaggene deres. Hva med Ganni? Gestuz? Second female? Bare tips jeg tenker du hadde kledd. Jeg hadde naturlige gigapupper. Tok reduksjon, og ble en 70 e. Er ikke fornøyd, ønsker meg mindre. Så jeg håper du blir fornøyd etter operasjonen. Mye mer classy, uten gigapupper.

      1. Men i alle dager. Så stygg i kjeften? Sophie er vakker og har alltid vært det.

        Den androgyne stilen kler deg!

    9. Hei! Jeg har bestilt time for fjerning av silikon i puppene om 1mnd, og følger veldig spent med på din prosess nå.

      Tenker du å dele litt om hvordan det går? Jeg er 40 og har hatt silikon i 8 år – hater de kunstige puppene mine og er redd de skal gjøre meg syk, men elsker samtidig å ha pupper.
      Når silikonen er ute, blir det flatt og slapt, og jeg gruer meg som en hund.

      Masse lykke til, krysser fingrene for deg!

        1. Så bra! Tenker du er like spent som jeg. Måtte vi begge bli fornøyde med valget vårt.
          PS. Tenker du på hva kjæresten din vil synes?

    10. Hei,
      Har bare et spørsmål ang den dream appen. Veldig lyst til å spare men livredd for at pengene plutselig skal forsvinne? Har man noe sikkerhet? Er det 100% trygt eller er det bedre å bare da spare i banken ?

    11. Må bare si at storyen du la ut på Instagram er utrolig provoserende. Å kalle folk ekle og tacky fordi de spiser kjøtt (jeg så du skrev hver dag men uansett) er utrolig stygt sagt ovenfor andre mennesker. Personlig var jeg vegetarianer i 2 år, men ble syk og måtte bli innlagt fordi kroppen manglet så mye at jeg fikk beskjed som å gå tilbake til tidligere kosthold. Pga at jeg ble så syk har jeg ikke turt å gå tilbake til kjøttfri livsstil, og at du skriver sånne ting uten å vite noen av folk sine grunner til det er utrolig skuffende og ikke minst dømmende av deg. Jeg har all respekt for de som velger å ha kjøttfri livsstil men du sier igjen og igjen at du ikke dømmer folk som spiser kjøtt men legger ut at vi at ekle, ufreshe og tacky. Jeg ser ikke helt hvor det gir mening.

      1. Jeg står faktisk 100000% inne for det jeg sa, å spise kjøtt hver dag ER tacky og ekkelt. Det betyr ikke at menneskene er ekle, men jeg synes det VALGET er ekkelt.

        Det er utrolig leit at du ble så syk, men du er jo en av.. hvor mange? Hvor mange som spiser kjøtt hver eneste dag, til alle måltider har samme grunn?

        Jeg har forresten tidligere skrevet at jo, jeg dømmer faktisk valget til de som spiser kjøtt hver dag til hvert enkelt måltid. Jeg dømmer dem ikke som menneske, det kan være fantastiske og fine folk fordeom (som mine egne foreldre!) men jeg dømmer VALGET i seg selv. Jeg kan jo godt ta feil, og møte meg selv i døra som med deg. Da har jeg dømt feil.

    12. Jeg må bare stille deg ett spørsmål. Jeg vet at du sa at du og kjæresten din (veldig bra!) holder ett kjøttfritt hjem. Men hva er alternativet? Soya-produter?

      Jeg skrev en oppgave om det en gang. Jeg vet at både Verdens Naturfond og Regnskogsfondet prøver og regulere, oppgradere og forbedre soya industrien – spesielt i Sør-Amerika.
      “Soyaproduksjon i Sør-Amerika fører til avskoging, klimagassutslipp, blodige konflikter, miljøforurensing og tap av uerstattelige arter. Vi nordmenn bidrar til dette ved et stort forbruk av soya i dyre- og fiskefôr.”

      https://www.regnskog.no/no/om-regnskogfondet/dette-mener-regnskogfondet/problemet-med-soya

      Det finnes også en youtube video som er ganske god, men den får jeg så vondt av at den orker jeg ikke å lete etter!

    13. Noe jeg aldri kommer til å forstå meg på er vegetarianeres konstante behov for å heve seg over andre. Det er greit at dere ikke spiser kjøtt men det gjør dere ikke til noen overmennesker med superkrefter for det. La nå folk få leve som de vil, kjøtteter eller ei. Du går liksom i 0 fordi du spiser plantebasert men du reiser helt ekstremt mye med fly og har et forbruk som ikke akkurat er bærekraftig. Selvom man spiser kjøtt er ikke det ensbetydende med miljøversting. Man kan være flink til å stramme inn andre steder. Det å kalle folk som spiser kjøtt tacky og umoderne blir vel kanskje litt vel barnslig. Hva med at you do you, and i’ll do me? Behøver ikke å henge seg opp i andres matvaner, de fleste vet hva som er bra og ikke men det er likevel deres valg. Derfor folk røyker og drikker også, men det får være opp til hvert enkeltmenneske. Det er fader ikke rart det er krig her i verden Sophie..

      1. Nei så klart ikke. Jeg går faktisk ikke i null, jeg går i “pluss” – jeg kjøper mye klimakvoter, men så klart er det dumt å kjøpe mye klær (og jeg reiser heller ikke ekstremt mye). Og jo, å spise kjøtt hver dag ER det verste man kan gjøre mot miljøet, med mindre du eier en bedrift som f.eks Statoil. Det er både tacky og umoderne å spise kjøtt hver dag, synes jeg. Likt som at det er tacky og umoderne å røyke hver dag.

    14. Du behøver ikke gå med manneklær bare fordi du har små pupper? Man kan da være kvinnelig,classy og glamorøs uten å være dobbel D? Hvor i alle dager er det du får informasjonen din ifra.

      «Jeg har ikke noe valg» du liksom

    15. Synes det var litt trist at du skrev at fordi du får mindre pupper så må du tilpasse til en mer maskulin stil. Så vi med små pupper kan ikke være glam? At du ikke har et valg, at du må bytte stil siden kroppen din forandrer seg, var veldig teit sagt. Jeg liker deg Sophie, men dette var ganske teit.

      1. Enig, når ut til så mange bør du kanskje begynne å tenke litt før du skriver. Vet ikke om det var ment som kødd eller om det var et svakt forsøk på humor eller selvironi, men det der var kanskje det minst gjennomtenkte jeg har lest på lenge.

    16. Hei, hva mener du med at du “tar 34kg” med kettlebell? Hvilke øvelse er det snakk om? Bare lurer fordi jeg selv bruker mellom 6-16kg utifra hvilke øvelser jeg gjør! På forhånd takk:)

    17. Hei 🙂 i forhold til nakken din. Jeg sliter også veldig med stiv nakke og er mye svimmel eller føler meg dårlig på grunn av den. Jeg startet med behandlinger hos kiropraktor, men har før det brukt massasje. Men dette gjorde det verre, og det er visst fordi ved massasje irriterer man det som er vondt mer, mens en kiropraktor fjerner blokkeringer med knekking. Å gå til kiropraktor kan godt betegnes som livsendrende for meg i forhold til nakken. Det hjelper veldig! Har du prøvd kiropraktor?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg