en ny frykt

Reklame | annonselenke mynelly

Jeg har alltid visst at jeg er over gjennomsnittet glad i dyr, men at jeg er redd for dem ante jeg ikke. Da jeg kom hjem i sta satt det en katt i hagen min som først virket søt, men endte opp med å freake meg ut. Den fulgte hvert eneste steg jeg tok med blikket, med vidåpne gule øyne uten å blinke eller bevege seg. Jeg måtte gå forbi katten for å komme jeg inn døren, men da jeg kom nærmere begynte hun å bevege på ryggen som om hun var klar for angrep. Så, jeg gikk bakover. Prøvde på nytt. Turte ikke. For å være ærlig sto jeg utenfor mitt eget hus i over 20 minutter og vurderte andre steder å sove, om jeg kunne komme meg inn i huset fra baksiden eller om jeg skulle være så jævlig å kaste snø på katten. Jeg prøvde å frese til og med, haha.. Håper ingen så det! Det endte med at jeg tenkte “angriper katten men og jeg ender opp død så får det bare være” for jeg ble sulten og måtte tisse. Jeg overlevde åpenbart og ingenting skjedde, men den sitter fortsatt ute i hagen og stirrer inn på meg med jevne mellomrom. HVA HAR JEG GJORT GALT? Haha.

Jeg pleier vanligvis å drite i at jeg ikke har barbert meg under armene, men nå er det på tide ser jeg hehe. Jeg kom akkurat hjem fra photoshoot! Og for første gang på flere år hadde jeg hverken ordnet håret eller sminken hos en “proff” i forkant. Håret er jeg elendig på, men sminken har jeg faktisk blitt ganske god på selv! Om jeg måtte velge proff sminke eller hår, hadde jeg uten tvil valgt hår. Angående photoshooten kan jeg ikke gå for mye i detaljer, ikke fordi det nødvendigvis var en så hemmelig shoot (resultater kommer ut om to uker), men den var for en stor instagramprofil som er anonym. Så, detaljene får vi vente med ettersom ingen skal vite hvem som står bak den!

Men sjekk ut de kule shortsene jeg fikk ha på meg, da. De kom fra Zara! For en gangs skyld paljetter som ikke klør.

Det jeg har på meg finner du HER.

Formen i dag har vært skiftende, og med god grunn. Det ble noen glass vin i går og det angrer jeg like mye på HVER eneste gang. Men denne gangen var det verdt det, dobbeldate sto på planen med noen av de søteste jeg vet om! På sumo, haha. Jeg har vært der tre dager på rad og det er muligens litt i overkant, men spisestedet ligger nærme jobben til Kasper og da blir det fort sånn. Pluss, jeg er fan av spisesteder med asion fusion, bra musikk og mørkt interiør. Maten kommer faktisk i andre rekke, stemningen er det som prioriteres høyest for meg. Det skal jo mye til for at maten er helt jævlig – noe den ikke er på Sumo.

Som alltid når jeg drikker alkohol er humøret litt dritt dagen etter. Jeg savner hunden min, familien min og stiller spørsmålstegn ved alt jeg driver med. Hva pleier jeg å gjøre på slike dager? Grave meg enda lengre ned, det er enklest sånn. Men jeg har blitt bedre på å tenke “sånn her orker jeg faktisk ikke å holde på”, så da gjorde jeg yoga på stuegulvet, drakk en kopp te og gikk en liten tur i skogen. Jeg kan ikke si humøret mitt er helt fantastisk, men det er bedre. Man vet alltid hva som skal til for å løfte humøret, det er viktig å aktivt velge de gode tingene.

Jeg håper skikkelig jeg får mulighet til å reise hjem snart, forresten. Jeg savner nord-norge så mye, og foreldrene mine. De av dere som har familie i samme by er skikkelig heldige, jeg hadde satt så pris på om det var slik for meg også. Kanskje en dag 🌺

34 kommentarer
    1. Skikkelig svevende blå palmesus kult å koselig innlegg å stilig å kule bilder synes jeg jeg har dilla på krystaller for tiden du er favoritten min og den beste håper alt er toppers med deg ønsker deg alt godt og en fantastisk riktig god kveld fra meg å puse kompis sophie Elise hilsen Kristian Magnus 😀♥️🐱🌌

    2. Katter kan jo være veldig underlig noen ganger lol men….jeg opplevde faktisk noe lignende en gang ( jeg har forresten katt selv!) men det var veldig ubehagelig. I etterkant fikk jeg vite at katten var svært skeptisk til mennesker fordi den hadde blitt mishandlet. Jeg håper uansett at du ikke ble altfor skremt fordi jeg tror ikke den katten har noe imot deg personlig. Ønsker deg en fin søndag videre <3

    3. Har du sett The Act på HBO? Tenkte å anbefale den siden jeg ser den nå. Den er basert på ekte hendelser, handler om en mor som har Munchhausen by Proxy og som later som at datteren er syk for å få sympati og oppmerksomhet. Utrolig ekstrem og usedvanlig spennende sak siden jenta og kjæresten hennes ender opp med å bli dømt for drapet på moren. Dokumentaren om moren og jenta ligger også på HBO, anbefaler å se den først for å skjønne historien. Tenkte du ville like den siden du liker dokumentarer osv. Sånne typer serier er egentlig ikke helt min greie, men tenkte å teste den ut fordi jeg ble anbefalt den av en venn. Har aldri vært så opphengt og emonsjonelt opprevet av en av serie før. Munchahusen er en utrolig rar lidelse og det er helt ufattelig hvor manipulerende og styrende hun moren er.

    4. Apro dyr. I fjor sommer som kom det to ender tuslende opp hagen. Skal ha seg slit at jeg bor langs lågen. De endene var ganske nusselige og tenkte at de var ute på rusle tur. Jeg er vanligvis ikke red for ender, men da fikk jeg litt panikk. De kom mot meg og den ene anda jagde den andre. Skjønte at det var en han and og en hund and. Jeg måtte jagge de av gårde. ( litt dårlig samvittighet). Sånn seriøst så kom de mot meg og jeg trodde du skulle angripe. Uansett hvor jeg gikk hen kom de etter. Jeg gikk over til pappa som bor på andre siden av veien for jeg viste ikke hva jeg skulle gjøre. De kom jaggu dit også. Til slutt kommer pappa og jager de bort han også. Han fortalte meg at det var parrings tid! Det tok noen timer før de forsvant fra gata og før jeg i det hele tatt turte og gå ut igjen i sola. haha! Ja, dyr kan være skremmende altså 😛
      Katter kan også være søte og skremmende på mange finurlige måter 🙂

    5. En gammel blogger, altså i alder 🙂 Smetter innom med en liten hilsen fra NordNorge, men ikke lenger nord en Salten. Det snør og snør, men betydelig mindre vind i dag i alle fall 🙂 Jeg er sjelden innom ”dere toppbloggere”, men jeg vil bare gratulere deg med en flott og stolt holdning. Den måten du taklet stormen rundt deg i det siste, er imponerende. Du er jo lita og spe (unskyld), men det minnet meg om ei nordnorsk fjellbjørk som takler all slags vær, og bare blir flottere for hver storm som har røska i den 🙂 Lykke til videre 🙂 Mvh Jan

    6. Ditt humør er skiftende med og uten alkohol😆 Og hvorfor skriver du om en katt som du møtte på? Seriøst jeg blåser i det å alle andre blåser i det! Du må virkelig være dum som tror detta er noe du kan leve av livet ut😆😆 burde nok heller finne på noe annet istdenfor å lure dissa unge leserne dine, å ikke skriv at du drikker når en ung jente på 13 mener du er idolet hennes… Du er liksom en som skal påvirke positivt men alt du skriver er bare negativt, og du er bare helt ute å kjører på TV hvis du mener at det er sånn du er i virkeligheten så er det på tide å komme deg ut å finne ut av hvem du er… Håper du snart blir borte fra mediene, ellers så må du lage ny blogg der du skriver sannheten å skriver at du driter i hvem som leser på bloggen din og at de får bare godta at du er bipolar og har problemer med utsende ditt… assa ikke gå rundt å tro du blir noe penere nå, du var utrolig pen rundt 16 år å nå ser du bare ut som plastikk… Uff av meg blir trist på dine vegne.

      1. Hei, du som kaller deg “trist”.
        “Seriøst jeg blåser i det å alle andre blåser i det”. Snakk for deg selv, men ikke snakk for oss andre. Jeg syntes selv det var interessant å lese om. Og ikke minst veldig virkelig, jeg har selv hatt mange “skrekk”-opplevelser med katter, så jeg forstår denne situasjonen svært godt. også er det litt gøy når det går bra da.
        Alkohol er noe de fleste vokser opp med å se sine egne foreldre eller søsken drikke, og Sophie reklamerer ikke akkurat for drikking her, etter min mening i hvert fall.
        Og så til slutt så er det ikke noe hyggelig å kommentere utseende til folk på den måten som du gjør her. Hva ville du syntes om jeg kom til deg å sa “du var fin når du var 16 år, men jøss….du har virkelig forfalt. Jeg blir trist på dine vegne”? Utseende er smak og behag, og jeg synes faktisk at man kan holde kjeft om man tenker noe negativt om hvordan andre folk ser ut.
        Håper du tenker deg om noen ganger før du kommenterer på ditt og datt, og selvfølgelig at du har fin kveld videre 🙂

      2. Hvorfor bruker du din tid på å lese bloggen, om alt er så forferdelig?
        En trenger ikke være enig i alt som står, men om du synes det er så trist, så synes jeg det er merkelig at du orker å lese… og da i tillegg komme med ufine kommentarer rettet mot person og utseende. Husk at vi som legger igjen et spor her også påvirker andre mennesker – på godt og vondt!

    7. Hver gang jeg legger ekstra godt merke til et dyr så tenker jeg at dyret har en beskjed til meg. Som feks da jeg var deppa og fikk besøk av et kjempesøtt ekorn en dag så gikk jeg på nettet og så etter hva et ekorn kan symbolisere, og det var visst å ikke ta livet så seriøst og være flinkere til å tulle og tøyse litt. Jeg trengte det, og følte at dette ekornet fikk meg til å tenke på en annen måte..merkelig nok. Men veldig morsomt da:)

      Selvom dette med katten var en skremmende opplevelse for deg, hva tror du katten ville prøve å fortelle deg? Siden du sier den fortsetter å stirre på deg så virker det som at den har noe å si til deg. Prøv å kast en matbit bort til den og se hvordan den reagerer. Kanskje den freser og går i angrepsposisjon fordi andre mennesker har vært slem mot den tidligere? At den egentlig trenger godhet og omsorg?

      1. Uh, det er spennende! Da tror jeg den katten prøver å fortelle meg at jeg skal låse døren å være forsiktig, haha.. Men, jeg tror ikke det var noe galt med katten altså, det ble et helt oppstyr senere på kvelden med flere katter i hagen som holdt på med å løpe etter hverandre, så tror nok bare den var i “modus”.

    8. Hei Sophie!

      Så du la ut bilde av en morgenkåpe på instastory, som var litt versace-aktig! Screenet den fordi jeg elsket den så mye, men har jo ikke linken.. Hadde du vært så snill og skrevet hvor den er fra igjen? Evt noen andre i kommentarfeltet som vet?❤️❤️

    9. Jeg ser du skriver mange ganger tidligere at du får problemer med magen etter du har spist.

      Da lurte jeg på har du prøvd Fitline produktene? Basic er noe som gjør at mange kommer mye lettere på do, inkludert meg selv. Jeg kan til og med spise melkeprodukter uten å få vondt i magen. Det er for meg stort, siden jeg er utrolig glad i både is og sjokolademelk! Så et godt tips fra meg til deg. Det er lurt å prøv Fitline produktene. Spesielt Basic😃 (Itilegg smaker det kjempegodt og det er jo et stort pluss) Activizer gir deg masse energi hvis du føler deg sliten og slapp. Tenkte bare jeg skulle nevne det for deg 😃

      Namaste🙏🌟💗

      1. Hei! Nei, det har jeg ikke testet. Jeg tror nok det beste er om jeg bare drar til legen og får en skikkelig utredning på hva som eventuelt feiler meg, vil ikke låse meg til å måtte bruke Fitline for resten av livet liksom. Men, tusen takk for tipset likevel <3

    10. Huff, den kattehistorien ga meg skikkelig Pet Cemetery-vibber, boken av Stephen King altså. Den er så himla nifs og den jævla katta i boka er så creepy.

    11. En ny frykt faktisk.

      Du er verdensmester i selvdiagnosering. Bare tull og tøys alt sammen. Håper ingen av dine følgere på 12 år hører på disse latterlige historiene dine. No brain, no pain.

    12. Sett deg ned og les om kattespråket, istedenfor å lage en ny fobi ut av ingenting. Katten kommuniserer med øyne, ører, lukt, lyd og hale. En katt som myser med øynene er glad i deg. Redde katter har ofte store pupiller. Små og smale pupiller kan være utrykk for sinne. Nå kan du klare resten selv, bare å Google kattespråk. For all del lær deg dette før du får egen katt, eller nye fobier som ikke har rot i virkeligheten.

        1. Beklager, litt drøyt med fobi, men noe dyremenneske er du iallefall ikke. Var det ikke du som skulle skaffe deg katt da?. Lurt å lære seg litt om dyre adferd, eller så blir det jo samme leksa som tidligere.

    13. Hei. Jeg bestilte kjole fra NELLY og sendte den tilbake. Den var for stor og de hadde sendt feil farge. Nå er det gått snart 3 uker siden jeg sendte den tilbake. Men har ikke fått tilbake pengene på konto. Vet du om det tar lang tid?? De har ikke noe tlf.nr. jeg kan nå de på og bare email de ikke svarer på. Hva kan jeg gjøre?

      1. Åh, jeg har ikke så mye erfaring med å returnere fra Nelly dessverre, er over ett år siden jeg har gjort det.. Kanskje du kan prøve å skrive til dem på facebook også? Så leit at det skjedde med deg!

    14. Katter kan være skumle- jeg måtte le da jeg leste dette for jeg fikk en rød hann katt på døra som bare måtte være her Heldigvis var det noen som hadde skrevet etterlyst plakat på butikken og det kom en mann på sykkel med bur bak-han var jo redd katten så de måtte kjøres hjem-det var nok damen hans sin og hun satt visst i fengsel-og katten kom tilbake,vi kjørte og vipps så sto han der igjen- det var ett godt stykke unna så han må ha løpt… jeg ble glad i det lille monsteret men han hadde bestemt seg for å drepe katten min så det gikk ikke – det,lille store monsteret jeg ble så glad i ble til slutt hentet av matmor og han ble så glad,men han bodde i ett hjem med rus og han hadde det ikke bra… men han var en tøff Stray cat

    15. Hallo fortell om det du la ut på story angående riverdale, har vært så nyskjerrig i hele dag hahah! Du er syk😍

    16. Hei- kattene tåler å få tilbakemelding freser du så har du vel fortalt att nok er nok- det er ikke noe å få dårlig samvittighet for ihvertfall-verdens beste dyr,men vi forstår ikke alltid hva de mener

    17. Jeg hsr alltid elsket dyr som deg men er faktisk redd katter , akkurat pga noe lignende , men det skjer nesten med alle katter som møter meg , og jeg skjønner ikke hvorfor meg? Selvom jeg kommer rolig uten frykt fordi jeg syntes jo de er så søte men katter bare hater meg haha! Pluss første gang det skjedde var jeg ganske liten og stod på utsiden hjemme og hyl grein til mamma til slutt hørte meg. Og andre gangen var jeg vel sånn 7-8 år da ble jeg angret av en katt som jeg selv hadde tatt med hjem så vi ble desverre nødt å levere den til dyrebeskyttelsen 😞 så katter er veldig søte men også litt skumle hehe

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg