en helt sinnsyk dag!

Reklame | bokturne

En dag med photoshoot! Tro meg, ingen ser bra ut foran en slik grønn vegg, haha.. Men det blir ikke bakgrunnen, vi skal legge på litt effekter etc.  OG PS: blogg.no har byttet om på mye, og det suger så forbanna mye. Kvaliteten på bildene suger, måten man skriver innlegg på suger, bloggen ser stygg ut, og det er ikke måte på. SHAME!!! Måtte bare få det ut når jeg så hvor stygt dette bildet ble. Savner den gamle måten.. Men en ting som er gøy, nå kan dere svare direkte på hverandres kommentarer, og da blir det forhåpentligvis enklere å f.eks diskutere, haha.Fetisha så ut som en dronning etter å ha blitt sminket av Dajana! Hun ser så klart alltid bra ut, men you get it.

Her får vi instrukser av fotografen!

Backstage-henging!

Jeg fikk mange spørsmål om denne kjolen på instagram. Den tilhører min venninne Charlotte, og er fra Gina! Helt perfekt passform.

I dag har jeg vært på en photoshoot som jeg selv vil betegne som TIDENES MORSOMTE DAG! Eller ok, i alle fall den morsomste dagen på lenge. Jeg må vente et par måneder før jeg kan avsløre hva vi tok bilder til, men jeg vet dere kommer til å elske det. Jeg er så stolt – og alt annet jeg har gjort før kan liksom ikke sammenligne seg med dette. AH!!! Herregud, jeg tror faktisk ingen i NORGE har gjort noe lignende før! Jeg lover, det er SÅ bra! Jeg HATER forresten når bloggere sier “jeg gjør noe hemmelig som er så jævlig stort” så er det typ… ingenting? Haha. Men dette er så morsomt at jeg ikke klarer å holde meg og sitter å smiler fra øre til øre her nå 🙂

Jeg kom altså hjem fra nord-norge i går, det var forsinkelser og kanselleringer av fly, og jeg var ikke huset før langt etter midnatt.. Og når vi var der hadde jeg ikke verdens beste nett, men i tillegg var det så deilig å nyte noen dager med folk jeg er så glad i. Kasper har forresten dratt til Tromsø og blir der en stund på grunn av skole (han følger studiet i Oslo men tar eksamen i nord), og han hadde allerede vært borte en stund, så jeg ville sette pris på det. Når jeg først tar et par dager fri suger det å logger på bloggen å se “du fortjener ikke å ha denne jobben for du driter i den”. Det stikker i hjertet, for jeg driter ikke i den! Jeg elsker bloggen og at dere gidder å lese setter jeg pris på. Men, jeg er ikke 16 år lengre og livet mitt skjer også på utsiden. Jeg hadde ikke fått mulighetene jeg får utenom (som også gjør at bloggen blir bedre!) om jeg bare satt inne å blogget, jeg må utvikle meg. Med det sagt, bloggen er enda min “baby” og en plattform jeg elsker <3 Men, jeg mistet faktisk litt motivasjonen av både sånne kommentarer, men også fordi blogg.no har lagt om og det er helt umulig å skrive innlegg.. Bare dette har jeg brukt en time på. Det er skikkelig dårlig faktisk!

Forresten, hva synes dere om den nye headeren min? Jeg elsker den! Synes jeg ser ut som en frekk liten hollywood wife, haha. Veldig min stil. Som dere kanskje kan se er det reklame i den også – et nytt konsept. Da blogging først startet tjente man penger på annonser rundt omkring, men slik er det ikke lengre. Jeg tjener i alle fall ikke penger per klikk – da blir man så fristet til clickbait, det ser man jo på folk haha. Men man må tenke nytt på hvordan man skal reklamere, og dette er noe vi tester ut. Så lenge det blir gjort i min stil, og med produkter jeg faktisk står inne for, så er det greit for meg.

HERREGUD, nå skriver jeg langt her. Jeg hentet den nye bilen min i dag, endelig har jeg EL-bil! Mitt første steg mot et mer miljøvennlig 2019. Eller, de stegene tar jeg egentlig hele tiden og er bevisst i hverdagen, men det føltes godt å ta et aktivt valg å si opp avtalen med den forrige bilen og nå ha en ny som jeg allerede digger.

Hva står på deres plan i kveld? Jeg må rydde litt hjemme, og så skal jeg se litt på TV.. Og jobbe.. Haha. Blir sikkert sittende med jobb til langt på natt. I morgen har jeg boksignering i Skien, på ARK HERKULES fra 18-19! gleder

28 kommentarer
    1. Jeg vurderer å flytte bloggen tilbake til blogg.no og ta opp blogginga igjen (virkelig satse og gjøre det BRA!), men om blogg.no plutselig suger, så er jo det litt kjipt! Haha!

      Og angående det å faktisk ta seg litt fri; du fortjener å ta litt fri fra blogging i noen dager uten at noen skal gå i harnisk. Altså, de aller fleste som jobber har HELG og FERIER, men som blogger har man ikke det. Å ta en helg med gode venner og bare chille er SÅ innafor.

    2. Hei! Jeg må bare si at dette ikke er ment som hat, mer som kritikk. Skjønner at bloggen ikke vil være den samme som når du var 16 og hadde «all tid i verden» til å blogge.. Men, når dette faktisk er en JOBB for deg så er det jo å forvente at du faktisk bryr deg litt? Mener ikke mange innlegg om dagen, men at du ihvertfall gidder å blogge en gang om dagen og ikke bare ett kjempekort innlegg du skriver på 5 minutter uten mål og mening, som alle innleggene dine har vært i det siste.

      Dette har forresten ingenting med ferien din å gjøre, unner deg absolutt å dra på ferie og ta faktisk fri fra bloggen (og skjønner ikke at du ikke gjør det oftere)! Men i det siste (en lang stund) har bloggen vært skikkelig dårlig, så kan du virkelig mene at dette er en jobb lenger? Mener du virkelig at du fortjener å tjene penger på DETTE? Sier ikke at du ikke er god på og legger mye tid i alt annet du gjør, men hvorfor ikke da gjøre bloggen mer til en hobbygreie? Blogge en gang i uka, kanskje sjeldnere, når du føler at du har LYST i stedet for å skrive ett kort innlegg annenhver dag fordi du føler at du må og fordi det er «jobb».. Skjønner ikke at du kan stå inne for å tjene masse penger på en blogg som det fra utsiden virker som om du ikke bryr deg om lenger, uansett hvor mange ganger du sier «jeg bryr meg så mye! <3» så er det bare ord.. Du VISER jo aldri at du faktisk bryr det eller liker dette lenger..

      1. Vet du hvordan det er å være toppblogger? Jeg bare lurer. Jeg vet det ikke selv, men jeg vet at set legges ned vanvittig mye arbeid i ting som ikke synes direkte på bloggen! Hva forventer du da? Kan du ikke gi sophie noen gode eksempler på hva di vil ha? Ingen dager er like, og da er ikke skrivelysten eller livet det heller 🙂 Du kan ikke sitte der bak en skjerm og si at hun ikke bryr seg, det blir bare for dumt!

        1. Tusen takk skal du ha <3 Jeg bryr meg jo veldig mye, så det er fint når noen ser det. Men det er ikke alltid like lett, men for min del er det bare at tiden ikke strekker til alltid. Men det første jeg gjør når jeg kommer hjem eller har tid til overs, er å sette meg ned med bloggen. Alltid!

      2. Hei, så dumt at du føler det sånn! for meg virker det som om jeg kan blogge flere ganger om dagen i uker, om så måneder, men om det kommer en uke hvor jeg rett og slett ikke har TID fordi jeg er på bokturne for eksempel, og alt går bort til å reise eller møte dere (som også er en måte for meg å vise at jeg setter pris på alt dette<3), men om det kommer en uke hvor jeg ikke blogger flere ganger om dagen, eller som nå – har to dager pause, så er jeg liksom kjempedårlig. Jeg synes ikke innleggene mine er uten mål og mening, men jeg prøver å legge noe personlig ned i hvert eneste av dem. Om det ikke synes, så er det synd.

        O

    3. Det merkes jo at du bare blogger for pengene. Hiver ut noen kjappe innlegg uten sjel noen ganger i uka + reklame, reklame, reklame.. Man merker sånt som leser. Det er ikke sjel eller interesse for dette her lenger. Da hadde jeg heller lagt opp var jeg deg, du tjener jo penger på mye annet

      1. Det er ikke kjappe innlegg. Og, man må jo merke “alt” som reklame nå synes jeg. For eksempel dette er jo ikke et reklameinnlegg, men fordi jeg nevner jeg skal på bokturne må jeg srkive reklame.

        Og nei, jeg tjener ikke penger på “mye annet”. Musikk er det ikke penger i (om man ikke holder konserter, and I dont), bøker er det lite penger i, og TV er det ikke mye penger i. Bloggen er min hovedinntekskilde, ja. Men jeg bryr meg om mer enn reklame.

        1. Så bloggen er din hovedinntektskilde, men det er den du bruker minst tid på av alt i karrieren din? Det er jo skikkelig trist og ikke minst urettferdig ovenfor leserne dine.. At du bruker maks 5 minutter på innlegg stort sett hver dag (selvfølgelig unntak noen få ganger, som i dag, men stort sett er det sånn) når det er vi som gjør at du tjener på dette. Du burde virkelig jobbe hardere med det du faktisk tjener på, i stedet for å bruke all tid på det du sier det ikke er penger i. For om du fortsetter å putte bloggen sist og aldri oppdatere ordentlig her lenger, vil jo folk gå lei av å klikke seg inn.

          1. Hvorfor kan du ikke være litt mer grei? Jeg også skjønner jo at du synes det er trist at ikke bloggen er helt slik den var før. Men du må jo forstå at alle bloggere også har et liv utenom bloggen, akkuratt som vi andre har et liv utenom skole og arbeid. Istedenfor og bare komme med klager kan du jo feks heller komme med forslag til blogginnlegg som du savner? Og helt ærlig, det tar ikke kunn 5 minutter å skrive ett innlegg som det her. Alle som har hatt en blogg eller har en blogg vet at man som regel bruker mye mer enn “maks 5 minutter”.
            Også må jeg si meg uenig i den kommentaren om at du mener at ho må tenke mer på det hun tjener penger på fremfor alt annet. Jeg ser hvor du vil med det, men er det ikke like viktig å gjøre andre ting også som gir deg glede eller som du synes er gøy til tross for at det ikke er det du tjener mest på? Om man bare skal tenke penger fremfor det man synes er gøy så vil ikke livskvaliteten være så bra. Oppi alt så skal man jo først og fremst tenke på seg selv og gjøre hva man vil, det er jo ogsa da man presterer best også. Som hun selv sa så hadde jo
            Ikke bloggen vært så spennende heller om hun bare hadde sitter innenfor 4 vegger kun for å kunne oppnå å blogge 4 ganger til dagen.

            Synes hun er helt rå jeg ❤️ og synes det er trist at mange av dere lesere og folk ellers ikke er mer forståelsesfulle. Vi alle er mennesker og har travle liv, og vi kan ikke alltid leve opp til alles forventninger, selvom man gjerne vil.

            1. Mente ikke akkurat dette innlegget forresten. Dette var et godt innlegg som det virker som om hun brukte litt tid på. Men blar du nedover i bloggen skjønner du hva jeg mener med tankeløse 5-minutters innlegg. Mener forresten heller ikke at hun skal droppe alt annet til fordel for bloggen. Selvfølgelig skal hun gjøre andre ting som gir henne glede osv! Jeg heier på det. Men når dette faktisk er en del sv jobben for henne og hennes HOVEDinntektskilde burde hun absolutt legge like mye energi i det som alt annet, og det gjør hun bare ikke.

    4. trist å høre at du ikke er fornøyd men jeg synes det er et kult innlegg synes jeg håper alt er toppers med deg du er modig å tøff og smart og favoritten min å et godt forbilde synes jeg ønsker deg en fantastisk uke å alt godt sophie Elise hilsen Kristian Magnus 😀♥️

    5. Fikk ikke svar på forje. Men for en liten stund siden anbefalte du en fil på netflix. Som var spansk. Husker du navnet?

    6. Ikke helt heldig med reklame i headeren synes jeg. Føler førsteinntrykket av bloggen blir mer upersonlig i tillegg til at jeg opplever det som… tja, litt uproft?

      Uansett blir jeg skikkelig provosert av noen av kommentarene her. Jeg er så imponert over alt du har fått til de siste årene. Egen serie, TV utenom, to bøker, skal vi danse også videre. At folk ikke tar i betraktning at blogg alene ikke er jobben din? Det er jo en enkelt del av den. Selvfølgelig har du ikke mulighet til å skrive innlegg her inne like ofte som da du var 16 og lå hjemme på jenterommet.

      Selv synes jeg det er viktig å tenke på at folk får bestemme over sine egne liv. Orker du ikke/har ikke tid til å skrive fire innlegg om dagen og føler du presterer bedre ved å skrive litt sjeldnere, får det være ditt valg. Dersom leserne ikke liker dette vil det jo vises på statistikkene uansett. De kan ikke kjefte på at du ikke “fortjene jobben” også videre, når det er de (vi) som bestemmer om du får beholde den eller ei. Det fortjener du forresten, å få holde bloggen gående. Du er reflektert, lite selvhøytidelig og jeg digger det du skriver.

      Stå på videre 🙂 stor klem.

      1. Virker som om du misforstår veldig mye av det jeg sier. Vet godt at dette alene ikke er jobben hennes og at hun har mange jern i ilden. Forventer heller ikke samme kvalitet på bloggen som da hun var 16 og ikke hadde mye annet å ta seg til. Bare litt synd at hun ikke tar denne delen av jobben seriøst synes jeg, spesielt når hun sier selv at det er hennes hovedinntektskilde. Da forventer ihvertfall jeg at hun legger mer energi i den enn en som blogger på hobbybasis. Dette er det hun tjener penger på, og da er det strengt tatt ikke bra nok å blogge et kort innlegg om dagen (som tar 5 minutter å slenge sammen). Blar du litt nedover i bloggen skjønner du var jeg mener, utrolig mange kjappe innlegg i lang, lang tid bakover som ikke er tidkrevende å skrive (de er veldig korte og bærer preg av at de er slengt sammen fort). Synes bare det virker litt feil at hun tjener mest penger på det hun bruker minst tid på..

    7. Skjønner at du må prøve nye ting, men må si meg enig med de over her som sier kombinasjonen med reklame og header er skikkelig uheldig. Enig i at det får bloggen til å virke upersonlig, føles nesten mer som om man har kommet inn på en nettavis eller noe.. Har som sagt forståelse for at du må prøve nye ting, da:) Bare min mening! Forresten, den kjolen satt som et skudd på deg, du burde bruke mer slike klær som får frem formene dine!

    8. Skjønner dere ikke at photoshoots, filming, reiser og alt annet også er jobb for Sophie? Og hun deler hele tiden med oss lesere hva det er hun gjør. Når hun ikke har skrevet iløpet av to dager, kommer hun tilbake og sier ofte hva det er hun har drevet med de to dagene. Hun har heller ikke normal sommer- og juleferie, og har ingen helgedager. Så når hun først er på ferie må det vel være lov å ikke blogge på 24 timer for å være sammen med og virkelig sette pris på tid sammen med venner, kjæresten eller familie. Prøv å sett dere selv i andres situasjon før dere kommer med så mye kritikk! Synes du er fantastisk Sophie, du gjør så mye bra arbeid og føler alltid at du bryr deg❤️

    9. Dette er første gang jeg legger igjen en kommentar under en blogg og det i en alder av 44 år. Sjelden jeg leser en blogg, men nå var jeg tilfeldig innom og bare måtte kommentere.

      Jeg er sjokkert over hva som diskuteres her inne. Ja, jeg vet at dette ikke er ille i forhold til mye annet denne flotte, unge og talentfulle jenta har fått gjennomgå fra hun var bare 16 år.

      Til dere som har kommentert, hadde det vært greit om andre hadde lagt igjen offentlige kommentarer om hvordan du utfører din jobb, på din arbeidsplass, foran alle dine kunder? Hva du burde og ikke burde tjene penger på, om du fortjener eller ikke fortjener å jobbe der osv. Det er lov å tenke seg litt om før en kommenterer.

      Ha en riktig fin adventstid Sophie Elise. ❤️🌲 Kos deg masse (både på jobb og) innimellom all jobbinga.

    10. Du er den eneste bloggeren jeg har fulgt med fast siden blogging ble “en greie”. Kanskje har det noe om at vi er på samme alder og jeg føler litt at vi har vokst opp sammen, men synes uansett at det sier mye. Jeg digger deg, faktisk.

      De andre følger jeg ikke med på rett og slett fordi det blir mye useriøse innlegg, click-baits, reklame og raske innlegg “bare for få noe ut der”. Med deg er det annerledes, jeg kan føle at du oppriktig bryr deg. Selv om du tar litt småpauser innmellom, men hvem tar ikke pause fra jobben sin? – du tar ivhertfall ikke mye pauser, for å si det slik.

      Stå på, vi er flere som heier på deg enn de som er negative, nettopp fordi du gjør en god jobb <3

    11. Bare en tanke fra en leser som har fulgt deg lenge: Syns at reklame i header gjør bloggen veldig upersonlig. Føler nesten at jeg går inn på nettsiden til en bedrift (typ Coverbrands, Nelly). At man må ha reklameinnlegg er jo alle innforstått med og det sier jo seg selv, men reklame i header tror jeg vil ha en uheldig effekt.
      Det stopper meg ikke fra å lese bloggen din, men hadde jeg kommet inn som en fersk leser tror jeg det hadde gjort at jeg mistet litt interessen.

    12. Nei, nei, og atter nei, kjære Sophie Elise!
      Jeg har fulgt bloggen din i gudene vet hvor mange år, og er fullstendig klar over at reklame er viktig hvis man skal kunne leve av bloggingen. Det at du av og til har reklame i innlegg er helt greit, men ikke i headeren og samtlige innlegg. Vi lesere pepres med reklame, annonser, tester og så videre i fleste blogger. La oss nå i det minste få klikke inn på bloggen før det lyser av reklame. I dag klikket jeg meg ikke inn på en blogg, jeg klikket meg inn i en reklamekatalog.

      Jeg savner den tiden hvor fokuset på bloggen lå i selve innlegget, nå føler jeg at gode innlegg nedprioriteres til fordel for reklame. Selv om jeg har forståelse for det, håper jeg likevel du kanskje kan ta det til deg og revurdere hva som er viktigst; å skrive et godt innlegg til trofaste lesere som gleder seg til det, eller hva du tjener på å poste om et sponset produkt.

    13. Hei Sophie Elise!

      Jeg vil bare si takk for at du var så grei å signerte bøkene mine tidligere i kveld. Jeg rakk det egentlig ikke, men du var snill nok til å gjøre det allikevel, og det setter jeg veldig stor pris på, så tusen takk 🙂

      Du gjør en helt super jobb og du burde være så stolt av deg selv! Jeg elsker boken Forbilde, og jeg gleder meg til å lese boken Elsk meg. Nå har jeg funnet frem koseteppe og en stor kopp kakao, så nå gleder jeg meg virkelig til å slappe av etter en lang og stressende dag.

    14. Hei Sophie. Jeg synes du gjør en god jobb, og at healeren var nydeeelig!
      Men jeg må spørre, siden du er såpass opptatt av miljøet (selv om EL-bil ikke er bedre kremt, kremt) hvorfor er du ikke veganer? Kjøttproduksjonen produserer så mye mer CO2 utslipp, blant verstingene. Samt er du jo utrolig opptatt av dyrevelferd. Genuint lurer på hvorfor ikke? 🙂

    15. Bare lurer på en ting. Det har vært mye snakk om at selve produksjonen av EL-biler, særlig deres batteri, er mye mer miljøskadelig enn selve CO2 utslippet av biler som går på drivstoff – hva tenker du om det? Er det noe bedre å kjøpe, kjøre og være med på denne produksjonen, om det da ikke hjelper miljøet noe?

      Ellers vil jeg bare si fortsett å stå på! Du er dødsflink, og digger deg som person. Fortsett å vær deg selv!
      Føler du bare blir bedre og bedre med årene, og mer klok.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg