en følelse jeg ble flau av

Reklame | to annonselenker

Etter jeg har sett en film, serie eller en podcast jeg har blitt hekta på er jeg et mareritt å være sammen med. Nå har jeg snakket om Fyre i to dager (se den om du enda ikke har gjort det, Netflix), og for litt siden var jeg så inne i Orderud at jeg kjente på en merkelig følelse – nemlig at jeg ble litt glad i ekteparet Orderud. Ikke de som ble drept altså, men morderne. Jeg så dem på forsiden av VG og tenkte de egentlig er litt søte. Jeg måtte gå en runde med meg selv etterpå, for et sånt menneske kan jeg ikke være. Og så crushet jeg på den unge versjonen av Kristin Kirkemo en periode, men det er jo ikke rart – hun var nydelig. Har noen av dere sterke meninger eller teorier om hva som skjedde på Orderud forresten? Jeg trodde først Veronika og Per, nå tror jeg egentlig Kristin og Veronika på grunn av diverse vitneforklaringer, pluss dynamikken dem i mellom. Om du enda ikke har sett dokumentaren ligger den på NRK.no. 

Henger litt på kjøkkenet før middag <3

Genseren min finner du HER (på 50% rabatt)
Bukse HER.

Til noe litt hyggeligere. Jeg leser Petter Stordalen sin bok, som jeg har lest før men da var jeg ikke “mentalt moden” nok til å ta stoffet innover meg den gang. Den var givende da også, men jeg klarte ikke å benytte meg av teknikkene og hva er poenget da? Om du er nybegynner på selvhjelpsbøker og mest interessert i business kan jeg likevel anbefale denne boken som din første. Fin, enkel å forstå og lettlest – og vil garantert gi mersmak.

Han skriver blandt annet at ingen suksessfulle mennesker står opp seint. Du må stå opp tidlig, om ikke har resten av verden et forsprang. Et godt poeng, men det virker så vanskelig for meg – som sover elendig. Det er jo ingenting jeg heller vil enn å være et morgenmenneske som spretter opp, drikker kaffekoppen, leser mailen og nyhetene og er ferdig trent før resten av verden har våknet. Vi bestemte oss likevel for å prøve, så i dag var det alarm på klokken 06:00 og jeg har vært våken siden. Akkurat nå er jeg en Zombie og ser for meg at jeg aldri kommer til å orke trening, ligging, rydding eller noen andre plikter, noen sinne. Men det går seg vel til.

Bestikket er fra Europris. Jeg var litt usikker på om det ville ruste etterhvert, men det holder seg enda fint og jeg går god for kvaliteten – tross billig pris 🙂

I dag har jeg vært i et spennende møte, og tatt en behandling som heter Fotona. Man må ta et par behandlinger før man ser resultater og jeg er ikke helt der enda, og vet ikke om jeg noen gang kommer til å bli det (skeptisk til slike behandlinger).

Nå har jeg akkurat spist en deilig nudlesuppe til middag, og sitter fortsatt ved den samme benken og skal få unna litt jobb. Nå som jeg først har stått opp så tidlig, og greier.

Ha en fin kveld dere. <3 

66 kommentarer
    1. Har ikke noe med innlegget å gjøre… Så bildene dine på insta – og må bare si HERREGUUUUD som du kler de nye brystene dine. Wow! Rett og slett!! Fantastisk! Og du er nydelig uansett, Sophie Elise ❤

    2. Ja til litt oppskrifter ala Kasper ❤️
      Så fint dere har det.
      Kasper burde bli modell, utrulig pen mann.

      1. Det skal jeg få fikset – kan lage et samlet innlegg med oppskrifter. <3 Vil anbefale boken "sykt enkelt" som er en vegansk kokebok der vi henter det meste, men med noen små egne vrier så klart 🙂

        Og enig! Han er veldig pen.

    3. Kjenner meg ikke igjen i dette at man blir glad i true crime-personer, MEN jeg kjenner så til de grader igjen det med å bli helt besatt av å lese om og se serier/filmer/videoklipp om personene. Selv er jeg veldig opphengt i Ted Bundys historie, spesielt etter å ha les boken om ham skrevet av hans venninne (som var true crime forfatter) i draps-perioden. Nå kommer det både serie (Netflix) og film (hvor Zac Efron spiller Bundy), så nå blusser vel den fascinasjonen opp igjen. Skal sies at jeg ble rimelig mørkredd av boken om ham, siden han klarte å bryte seg inn og brutalt drepe jenter mens det var andre som sov i huset .. og boken er ikke forsiktig med tanke på beskrivelser heller.
      Forøvrig anbefaler jeg boken til deg, siden du liker true crime. Den heter The Stranger Beside Me av Ann Rule.

      1. Jeg har ikke hørt nooooe om personen du refererer til, men det høres skikkelig spennende ut!! Men jeg kommer sikkert til å bli besatt. Tror jeg har veldig lett for å bli “gira” på ting, og så slippe det cirka like fort. Hehe 🙂

        Har faktisk aldri lest true crime bok, og vet ikke om jeg liker det – så da får jeg gi det en sjanse. Boken er skrevet ned!

        1. Var det ironisk, eller har du ikke hørt om Ted Bundy? (på ingen måte ment sånn “herregud, seriøst?” altså). Han er USAs mest notoriske seriemorder, og har innrømmet å ha drept over 30 jenter i 4 forskjellige delstater som alle er kliss lik ex-kjæresten hans. Han rømte fra fengsel to ganger (en gang fra maximum security), og var sin egen advokat under sin siste rettssak. Han er også kjent som “verdens mest sjarmerende seriemorder” og var på campaign teamet til en kongressmann under draps-perioden. Fyren er mildt sagt fascinerende, men også utrolig skremmende.

          1. Jo, jeg har hørt om han ser jeg nå! Men var overhodet ikke ironisk for jeg kjente ikke igjen navnet. Gud for en passiv agressiv person jeg hadde vært da, haha 🙂 Men ok, det der er midt i blinken for meg og noe jeg må sjekke ut.

    4. Skikkelig stilig å kjempe fine bilder synes jeg å super spennende å interressant innlegg synes jeg du er favoritten min ønsker deg alt godt og en riktig vidunderlig god kveld fra meg å puse kompis sophie Elise hilsen Kristian Magnus 😀♥️🐱🌌

    5. Heisann! Jeg har lenge vært din følger både på bloggen og på sosiale medier. Jeg må personlig si at du er noen ganger dobbel moralsk og glemmer ofte hva du har sagt i media. I VG omtalte du at du angret på tattoveringene dersom du hadde gjort det idag. Hvorfor i alle dager tattoverte du leppa og fregner i ansiktet ditt??

      1. Det er to forskjellige ting med tattoveringer som er motiver og kosmetiske tattoveringer… jeg hadde også vært litt flau over evt tattoveringer jeg hadde tatt som 16-åring f.eks.
        Hvis du ikke kan si noe pent, la heller være

      2. Hei, det er for det første ikke å være dobbeltmoralsk å endre mening. Eller – man bør egentlig få lov å være dobbeltmoralsk, er ikke det bare bra å forandre seg?

        for å svare på spørsmålet ditt: jeg angrer ikke på tatoveringene mine direkte, for det plager meg aldri. Men hadde jeg kunnet slette dem enkelt og greit så hadde jeg. Kosmetisk tatovering er dog ikke det samme i det hele tatt.

    6. Litt lol at du holder hånden oppi ansiktet ditt på den måten, på nesten alle bilder av deg😄 Foreksempel din header. Hvorfor, om jeg kan spørre?

    7. Hei 🙂

      Jeg har også vært veldig opphengt i Orderudsaken etter jeg så dokumentarserien!

      Min teori er at det er Kristin Kirkemo (som muligens ufrivillig, altså under trusler fra mafiaen som omhandlet hennes sønn f.eks) har samarbeidet med den Joguslaviske mafiaen om dette. Jeg tror at familiestriden var et godt utgangspunkt for å ikke bli mistenkt for drapet på Anne Paust (som de jo allerede hadde forsøkt å ta livet av to ganger før) når hun først skulle være hos foreldrene i pinsen. Veronika har str 36 i sko, kvinneskoene som ble funnet avtrykk av var str 39.. Hvilken str bruker Kristin liksom? Og ble det ikke funnet spor som tydet på at det var 2 menn og 1 kvinne på åstedet?

      Alt som ligger til grunn for siktelsene i retten er jo Kristins forklaring på drapsplanleggingen. Hennes detaljer stemmer overens med sokken, sikringsskapet osv osv.
      Jeg TROR at hun var nødt til å få noen andre enn mafiaen siktet for å redde seg selv/sin sønn fra å bli drept av dem, og hun fikk jo over lengre tid servert en ypperlig historie å spille på fra hennes søster Veronika, som har uttrykt sine følelser, tanker og hendelser rundt striden med svigerforeldrene til henne.
      Jeg tror at Veronika og Per er uskyldig.
      Synd at svaret sikkert aldri kommer fram..
      Men det skal vel tas opp i retten igjen med nye bevis i 2020? 🙂

      Endelig fikk jeg delt disse tankene med noen andre som har sett dokumentaren haha!

      1. Jeg tror også det er Kristin, av en eller annen grunn som har med narkotika og penger å gjøre (og kanskje en trussel) men jeg tror ikke mafiaen har noen interesse av det, hmm… Men veldig interessant å lese dine teorier!

        Det skal bli vurdert om det kommer opp i retten igjen, ja. Men leste ett eller annet sted de hadde fått avslag, håper ikke det er sant for hadde vært spennende å følge igjen!

        1. Hmm, håper ikke det er avslått. Er jo helt på trynet at den/de som drepte kanskje ikke er tenkt på engang..
          Grunnen til at jeg tenker på den mafiaen er at de var i utgangspunktet ute etter å drepe Anne Paust. Hun og ektemannen hadde jo blitt sendt til et tilfluktssted en stund pga nettopp det. Syns det er rart at de utførte drapene akkurat mens søstra var hos foreldrene HVIS det var Per og Veronika.. For de visste garantert at Anne var der i pinsen. Føler meg sikker på at det er Kristin og Mafiaen ass.. 😛
          Håper saken tas opp og at den faktisk løses en dag. Veldig spennende å følge med ja!

          1. Ja eller man fant vel ikke ut om det var mafian som hadde truet dem en periode – det var jo flere som trodde det var Per (og det trodde Anne også). Så ble aldri bevist at det var mafiaen.. Spennende uansett! 😀

    8. Kan ikke tro at du lever av denne bloggen! Skjønner at du har mange jern i ilden, men hvis dette er levebrødet ditt er det bare trist.. At du ikke putter noe energi her på bloggen i det hele tatt. Ikke bare oppdaterer du sjelden, men det er NULL kvalitet i innleggene dine! Både kort tekst og lite/dårlige bilder.. Sykt at du fortsatt tjener deg søkkrik på dette! Skulle ønske du bare kunne slutte å blogge i stedet for å ødelegge det gode ryktet bloggen din har på denne måten. Du var jo Norges beste blogger, men tilstanden bloggen din er i nå gjør meg bare flau! Og du fortjener ikke å tjene penger på dette, beklager! Du jobber sikkert bra med mye annet, men ikke dette.. Og det kommer fra en som har lest bloggen din daglig i mange år.

      1. Sarah, hvis dette plager deg så mye, hvorfor skal absolutt Sophie slutte å blogge? Kan ikke du heller bare slutte å lese bloggen og gå videre i livet ditt:)

    9. Er det bare hos meg teksten deles opp midt i et ord, slik at det faller ned på neste linje? Bruker Firefox som nettleser. Litt vanskelig å lese når ord som feks. “bare” deles til “b – are” på to ulike linjer:)

        1. Det skjer det samme hos meg når jeg leser via mobilen min :/ Bruker nyeste oppdatering av iphonen.. Har vært sånn noen uker nå dessverre 🙂

    10. Jeg bruker litt tid på å finne ting jeg liker å se, høre og lese, men når jeg først finner noe, blir jeg fort sykelig oppslukt av både serier, bøker og podcaster! Tenker på det hele tiden, drømmer om det osv. Blir litt væl engasjert også, spesielt i «trash TV».

      True Crime podcaster er vel noe av det mest spennende og skumle jeg har vært borte i! Spesielt seriemordere (crazy much?). Men orderudsaken hadde jeg også et veldig oppheng i en periode. Trodde først det var ekteparet, deretter Kristin og Veronika, men nå tror jeg kanskje alle tre var involvert den kvelden. Blir gal av at vi trolig aldri får svar på hva som faktisk skjedde 😫

      1. Den strammer opp hud så jeg tenkte å teste den ut under den ene puppen, om det ikke blir bedre under der – men jeg tester på et annet, minimalt område nå for å se om det funker først. Tusen takk <3

      1. Skrivebom? Og ville ha det som en plikt å ligge med sin kjære har da ingen ting med feminisme å gjøre 😂 I så fall misforstår du.

        1. Jeg spurte heller ikke deg. Og det var ikke negativ ment. Jeg bryr meg ikke om hun mener det er en plikt, men mange andre vil nokk reagere. Siden vi nå har et samfunn som bare er ute etter hverandre. Slik som du er ute etter meg nå. Det var bare en obs obs til henne, ikke deg;)

      2. Jeg tror de fleste forstår hva jeg mener – kjæresten min tvinger meg så klart ikke til ligging men når man har vært sammen en stund må jo slike ting “planlegges” 🙂

    11. Liker bloggen din godt, fortsett 😀 Når jeg leser noen av kommentarene her, så kjenner jeg hjerte synker litt. Noen av kommentarene er sårene, og jeg håper virkelig du tar de gode kommentarene og tilbakemeldingene til deg. Jeg ser litt på deg som the blog queen of Norway, so cheesy – but real. Du har banet vei for mange, igjen – fortsett! Jeg lurte på angående Petter Stordalen-boka, er det “Jeg skal forteller deg min hemmelighet” eller “Sirkus Stordalen” du leser? Takk for at du er du – fortsett! 🙂

      1. Noen ganger blir jeg såret og andre dager går det greit. Men å få oppløftende ord er alltid hyggelig <3 Takk for så fine ord!

        Det er "jeg skal fortelle deg min hemmelighet" jeg leser, den andre har jeg ikke lest 🙂

    12. Flott som vanlig 🔥❤️

      Har desverre ikke fulgt så utrolig mye med, men høres spennende ut. Skriver dog alltid ned noe du anbefaler til jeg har tiden på min side og overskuddet 😄 Du har en litt mørk interesse! Blant annet den dokumentaren om nonnen, hvis du husker, den satt litt i meg en stund etterpå uffhh. Ikke at jeg klager, har vært kjempe fornøyd med anbefalingene dine 😀🙌🏻

      Lykke til med å stå opp tidlig ☺️ Kan tenke meg du trenger noen uker til å venne deg på det. Prøv og ikke fall ut en eneste dag, det ødelegger mye av rytmen. Har vært der, too many times 😅

      1. Ja, the keepers! Jeg husker 🙂 Du har rett, jeg liker litt “mørke” historier, mørk humor osv. Men bra det faller i smak hos deg også 😀

        Og tusen takk for lykkeønsket, det trengs. Dag to og jeg er død, hehe..

    13. Hei! Håper ikke du tar denne kommentaren feil, det er kun et spørsmål fra ei som er helt uviten og lurer på ditt ståsted. Jeg lurer på hvorfor folk blir veganer/vegitarianer og er helt i mot pelsbruk, men bruk av skinnvesker er greit? Er selv ingen av delene og har selv skinnvesker. Tenker bare at et dyr er et dyr uansett hva man tar fra det, innholdet til mat, skinnet til vesker eller pelsen til kåper/jakker 🙂 Ønsker bare å forstå mer.

      1. Jeg kan ikke svare for folk generelt – men det spørs vel hvorfor man er vegetarianer eller veganer. Er man det på grunn av miljø er det bedre å ha f.eks en dyr skinnveske enn å hyppig kjøpe vesker av dårlig kvalitet som blir fort ødelagte osv. Så det kommer vel litt an på hvilket ståsted man i utgangspunktet har 🙂

    14. Jeg lurer på om du har prøvd å bestille noe fra nettsiden veganermat.no? Isåfall, hva er dine erfaringer?

    15. Hei! Jeg pleier normalt ikke å kommentere, men kjæresten min er fra USA og kjenner faktisk McFarland gjennom venner. Han forteller at han etter hvert mistet sin nærmeste omgangskrets fordi at han ikke var til å stole på med penger, men at han lenge var beundret blant de rike, unge i New York. Spesiell type, og spesiell historie.

    16. Hei Sophie!
      Jeg leste for en stund siden at du ønsket og kjøpe flere skulpturer til hjemmet ditt, men at du ikke helt fant butikker i Norge som solgte det. Jeg vil gjærne bare si at vi har (tror jeg) det du leter etter hvis jeg ikke husker helt feil, eventuelt er det mye mulig vi kan skaffe det. Vi driver en interiør butikk i Stavanger. Hvis dette kan være interessant så ta gjærne kontakt for en hyggelig prat. Ha en fortsatt fin kveld.

    17. Bestikket holder det for jeg har hatt det en stund, men bruk et av de mildere oppvaskmidlene dersom du bruker maskin. Jeg brukte pulver og glansmiddel hver for seg og da ble det stygt. Bruk tabletter med all i for det er ikke så kraftig. :)) jeg står opp 4.30 og har neimen ikke hatt noen fordeler av det akkurat. Hverken som blogger eller menneske. Jeg var heldig med kjærligheten for jeg fant Gullhjerte mitt da hun var 13 og det holder enda 50 år etter. Nå er det nok enveiskjøring mest for hun har fått alzheimer og vet ikke alltid at vi er kjærester, men jeg vet jo og er like glad i henne uansett.

    18. Jeg stoppa helt opp på “ligging” og “plikt”. Haha! Måtte tenke lenge på om dette kunne være en skriveleif eller hva som var ståa. Forøvrig helt uten judgement (tror jeg)! 🙂

      1. Er bare en måte å ordlegge seg på. Jeg har ikke liggeplikt men jo – jeg synes man bør ligge sammen når man er kjærester, i alle fall slik jeg ønsker å ha et forhold 🙂

    19. Jeg tror ikke Orderud gjengen er så uskyldige likevel… men det er bare meg.
      Men jeg vet ikke om du har svart på det før eller nevnt det, men hvor er parykken din i fra?

    20. Leste du kommentaren fra usikker 12 åring under mine traumer -hvis det ikke er tull så MÅ hun få ett svar fra deg- høres ikke bra ut egentlig

    21. Omg, da har jeg sett FYRE og hva skal man si? Større sosiopat og svindler enn Billy McFarland skal man lete lenge etter. Går nesten ikke ann å sette seg inn i hvilket sjokk gjestene og influencerne som ankom øya måtte få. Det lignet nesten på Roskilde på dag 6 liksom :O Ikke rart folk skrev “HELP” i sanda i håp om å komme seg vekk fra øya så fort som mulig. Jeg forstår ikke hvordan han kunne tenke jeg, men sosiopater lever jo ofte i sin egen boble, og om 6 år når han er ute av fengsel (om ikke kan kommer ut før), så dukker det vel opp et nytt prosjekt. Men da tror jeg han må bytte både identitet og utseende først!! OFF..Men det jeg ikke forstår er at ingen av de kjente modellene som la ut den orange “flisen” hadde noe som helst mistanke. Man kan jo se klipp av at Billy Mcfarland nevner for noen av topmodellene at de lurer dumme Amerikanere!! Selvinnsikt er i hvert fall noe jeg aldri tror vil se dagens lys for denne mannen! 😛

    22. Så utrolig pen du var på disse bildene.
      Stusser likevel litt på en ting… Ser du på ligging som en plikt på lik linje med rydding?!
      Siden du nevner det blant det, mener jeg…

    23. Herlighet, den saken der er så komplisert altså! Synd at vi kanskje (mest sannsynlig) aldri vil få vite sannheten. :\

    24. Var også syyykt besatt av Orderud saken, når dokumentaren og podcasten gikk.Snakket ikke om annet en lang periode! Vanskelig å si spesifikt hva som skjedde, men tror ikke trippeldrapet hadde skjedd uten Veronika og Kristin i ledetog. Tror Lars Grønnerud fikset våpen, sko og våpentrening, tror broren til Kristin var den som ringte opplysningstelefonen og varslet drapene, tror Kristin(og muligens broren) parkerte på boligfeltet tidlig på morgenen og gikk over til Orderud gård og skjøt. Tror ikke Per fysisk deltok i drapene – og at han heller ikke var inkludert i alle planene er også en mulighet. Tror de hadde nøkkel og låste seg inn, og knuste døren oppe etter drapene var begått. Men tror altså at det er en bror som slapp veldig lett unna her..Mannen til Anne orderud tror jeg ble forgiftet og døde av et radioaktivt materiale, da “kreften” oppstod svært brått og det gikk svært kort tid før han døde. At venner av Kristin fra Balkan på en eller annen måte kan ha bidratt..kanskje.. men ikke i det oppfanget det spekuleres i. https://www.nrk.no/dokumentar/sporene-til-balkan-1.6581867

    25. Hei!
      Apropos dokumentarer har jeg en å virkelig anbefale. Stacy Dooley sin dokumentar om “Sannheten bak klesindustrien” som finnes på NRK TV. Her får man et innblikk i hvor forurensende billige klær fra for eksempel Primark, og hva det gjør med landene det produseres i. Generelt alle de temaene Stacy tar opp er veldig sterke historier som jeg anbefaler!

    26. Måtte se den Orderud dokumentaren etter anbefaling fra deg. Jeg blir også helt besatt av serier og saker som dette! True crime er så altfor spennende. Anbefaler Birgitte Tengs saken på TV2 sumo men regner me du sikkert har sett den allerede. Også veldig spennende og i samme sjanger. Følger på med på åsted Norge når det går på TV? Det er også å anbefale.

      Ellers vil jeg anbefale boken Mammas svik, boken om Christoffer saken og boken om Natascha kampusch. Også true crime i den forstand men disse sakene er mye mer følelsladet da det er snakk om mishandling av barn og kidnapping. Det vekker utrolig sterke følelser! Kjenner jeg blir så sykt sint, lei meg og ja.. vanskelig å sette ord på rett og slett. Fascinerende og grusom lesning, som man blir totalt oppslukt i.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg