en dag i new york

Reklame | egen kolleksjon + pop up shop

Alle klærne jeg har på meg er fra NA-KD, både her – og de andre bildene. 

Jeg trodde vi ga tydelig beskjed i forrige pod, men hver gang vi tror vi gir tydelig beskjed så er det egentlig bare en mumlende bisetning som ingen andre enn oss forstår, haha. Hver gang! Det kommer altså ingen pod denne uken fordi jeg og Fetisha er uvenner. Neida, vi bare rakk ikke å spille inn to på rad før jeg reiste bort – hun hadde en krise på jobb og jeg kunne ikke komme tilbake senere på dagen. Uventa ting skjer, og da blir det sånn. Men neste uke er vi back on track og i ørene dine, slik det skal være 😘

I dag var jeg først på Barrys, en bedre økt denne gangen! Men fortsatt, ingenting slår øktene hjemme i mitt kjære Oslo og på Barcode.. Videre dro jeg til frisøren for å få stylet håret. Jeg går til noe som heter Dry Bar, det er en kjede over hele USA. De kjenner meg godt der nå, roper alltid “Heeeeey Sophie” når jeg kommer inn. Jeg blir så klart veldig ukomfortabel av det, haha.

Etter frisørtimen dro jeg ut for å spise på Sant Ambreous, elsker maten der. Så god pasta og veldig hyggelig stemning, kule folk som henger der også. Vi er i New York med et vennepar som vi egentlig bare møter for lunsj // middag. Veldig hyggelig å bli bedre kjent med venner av Kasper.

Vi har vært innom Strand Bookstore, som uten tvil er min favoritt. Jeg kjøpte meg tre bøker som jeg kan tipse dere om, hvis de er gode. Jeg er mest spent på “Jonathan Safran Foer – We Are Weather”. Han har skrevet en av mine favorittbøker igjennom tidene, “eating animals”.

Og så har det regnet masse i dag. Likevel er det herlig å være her, heller i regnet her enn hjemme i Oslo. Dumt bare at håret ble ødelagt med en gang, haha.

Pysjen min finner du HER. Vi bor på Arlo Soho, et veldig lite og helt OK hotell. Ikke noe å juble for, men egentlig er ingen hoteller her (som ikke er sinnsykt dyre) spesielt bra.

På lørdag skal jeg ha et event på Oslo City sammen med MyMuse (fint å kunne gjøre det så sentralt). Det er min aller første pop up shop og jeg gleder meg! Butikken er åpen hele dagen men jeg kommer til å være der fra 12-14. Du kan prøve alle plaggene fra kolleksjonen, se på kvaliteten, stille spørsmål eller bare komme for å si hei til meg. Jeg elsker å prate med dere, å gi råd, få høre hva dere driver med i livet.. Det inspirerer meg. Vi kommer også til å selge plaggene som allerede er utsolgt på nett, for eksempel det rosa settet! 

Det er så klart ikke kjøpeplikt, med andre ord. Jeg setter pris på å bare henge med dere også. Vi kommer til å stelle i stand et fint og veldig instagram-vennlig lokale. Du finner eventet HER.

Så.. Nå skal jeg dra ut for å ta en drink med Hanna Friberg, en svensk influencer som jeg liker godt. Lene kommer også innom etterhvert. Gleder meg! Selv om det ser ut som om skjørtet mitt er en håndduk. Jeg la ikke merke til det før etterpå 🙂

Håper vi ses på eventet, forresten <3

33 kommentarer
    1. “de kjenmer meg der…”
      😂😂😂😂🤣🤣🤣😆🤦😂😂😅

      De “kjenner” nok et klima og miljøsvin når de ser en tenker jeg 🤣😂

    2. Jeg skjønner godt du ikke orker å blogge lengre når jeg ser kommentarene over her. Det er så lavmål.
      Husk at ikke alle dine lesere er troll, usikre tenåringer og ufine bedrevitere. Jeg er ikke enig i alt du sier og gjør, men det er jeg ikke med familien og vennene mine heller, men jeg behandler dem ikke som dritt for det.
      Fuck trollene, girl got shit to do 👏👍
      New York-turen høres fin ut, besøker du noen museer mens du er der?

    3. Göy! Hadde värt så göy om du og Hanna hadde lagd video til youtube sammen, eller gjestet podcastene til hverandre! Håper du har det supert! Klem! <3

    4. Skikkelig koselig å svevende kjempe snøfall magiske glass kula og Nydelig fantastisk bilder synes jeg ønsker deg alt godt og en vidunderlig riktig god dag fra meg å pusse kompis sophie Elise hilsen Kristian Magnus ☀️🦋❤🌐🐼🌏

    5. Synes du er inspirerende og skriver så mye jeg kan relatere meg til – selvom jeg er noen år eldre enn deg. Ble så skuffet i dag på et kurs der foreleser trakk frem alle influensere som et dårlig forbilde, uten å forklare mer rundt det – så hadde han et gammelt bilde av deg på fremvisningen! Jeg turte ikke si noe der og da, men jeg blir bare så irritert når gamle menn har behov for å dra alle under en kam og prate negativt om mennesker de tydeligvis ikke vet noe om – han visste ikke navnet til de to influenserne han viste bilde av engang! Anyways, måtte bare få ut frustrasjon og samtidig gi deg skryt for alt det du klarer å få til! U go girl!

    6. Hadde vært supert med et innlegg der du kommer med anbefalinger i New York; spise, sove, områder du anbefaler osv. Du kommer med flere anbefalinger i flere poster, men hva med å lage ett som kort tar for seg ulike tips? Alltid supert med tips fra de som kjenner et sted☺️

    7. Oi du har jo kopiert influenseren Mathildtantot på instagram sitt bilde på IKEA med rumpa.. Hun la det ut først og bildene er jo IDENTISKE. flaut..

      1. Tror Sophie selv har påpekt dette i sammenheng med at utenlandske influensere får ros for å dele akkurat samme bilde som hun får slakt for. Bildene er identiske, men er du norsk blir du dratt gjennom gjørma for å legge ut det andre får “slay” og “queen” for.

    8. Jeg tror ikke at du drar til New York kun for å få sprøytet- de kunne du også fått k Norge hvis legen hadde sendt resept ?!

      1. Hei. Har du en plastikk kirurgi klinikk å anbefale? I utlandet? Håper du kan anbefale noe. Hilsen en godt voksen dame

      2. Klart hun hadde fått sprøyta i Norge, vi er jo ikke et u-land. Og man trenger heller ikke 5 dager i NY for å sette ei sprøyte. Sprøytehistorien er bare «sprøyt»….

    9. Lurer på hvor skamløs man må være for å kopiere Zalando sine bodyer og selge de mye dyrere. Dette er svindel. Folkens, dere får akkurat samme bodyer på Zalando men for en mye billigere penge.

      1. Åj, ja den var så og si identisk. Men vil nå si at “mye dyrere” er å ta litt hardt i. Zalando sin koster opprinnelig 579 og SE sin koster 698. Det er ikke så stor forskjell. Hadde SE sin kostet 1000 hadde det blitt noe annet.

    10. Kommer du til å skrive flere bøker i fremtiden? 🙂
      av nysgjerrighet, hvor mange ord bestod bøkene dine av?
      Elsker spesielt den siste boken din!

    11. Den bodyen fra Zalando er helt identisk med bodyen du har «designet». Dette er direkte plagiat, og straffbart. Jeg jobber i denne bransjen og syns det er helt utrolig at MyMuse er så lite forsiktig med å inngå slike samarbeid å tillate direkte kopiering. Helt urolig faktisk.

    12. Noen burde virkelug varsle. Dette er jo rett og slett kopi! At hun gidder. Skryte på seg det andre har designet. Tar tilogmed imot skryt uten å føle skam antagelig. Noen gjør alt for penger og popularitet.

    13. Jeg trodde du hadde mer integritet enn som så, vet ikke hva strategien din var her egentlig. Å kopiere andres verk helt identisk og ikke bare selge det videre men ta mer betalt enn orginalproduktet. Trodde du hadde mer respekt for andres hardtarbeidende karrierer og varemerker. Med dette viser du også hvor mye du undervurderer leserne og følgerne dine, tror du vi er så dumme at dette skulle gå upåaktet hen? Det har kommet mye rart fra deg dette året men dette er noe av det tristeste. Se på Shane Dawson og Jefree Star sin nye kolleksjon, de har jobbet beinhardt med planlegging, gjennomføring og kvaliteten på produktene sine fordi de unner følgerne sine produkter med god kvalitet og originalt innhold. Savner liksom det engasjementet og lidenskapen for å skape noe for folk hos deg, det lyser liksom så innmari igjennom at motivasjonen er penger her.

    14. Plagierer rumpebilder. Plagierer mønster. Plagierer klær…Er du ikke mer i deg selv enn at du må kopiere alt du gjør SE??

    15. Lurer på hvordan du skal manipulere deg ut av all dritten du driver med denne gangen SE? Nytt gårdsbesøk,miljøinnlegg, sykdom/diagnose eller en ny firbent liten stakkar?..?
      Shame shame 👇

      1. Designerduliksom, passer dårlig med et miljøinnlegg når hun snart skal til Hawaii og så til 10 dagers stillecamp et eller annet sted på kloden..

    16. Hei! Kjøpte den ene selvbruningen din på H&M i Fredrikstad i dag, men skulle ikke merket ditt først slippes den 11. november? Syntes det var veldig rart 🤔
      Btw, gleder meg veldig mye til å prøve den!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg