en bra forandring

Reklame | annonselenke

 

Kjole: HER 😍 En stylist hadde plukket den ut før en photoshoot jeg var på, og jeg måtte bare bestille den selv da jeg kom hjem. Dere har kanskje allerede sett den på instagrammen min. Først tenkte jeg “hvor skal jeg liksom bruke den”, men nå ser jeg at den funker fint til hverdags også.

Som dere kanskje legger merke til bruker jeg ikke løsvipper så mye for tiden. Den eneste grunnen til det er at fingrene mine skjelver ekstra mye – som noen av dere kanskje vet har jeg sykdommen Essensiell Tremor som gjør at man skjelver mye, for meg er det i hovedsak hendene men også litt nakken. Sykdommen er ikke farlig og jeg har holdt den i sjakk i flere år med medisiner, selv om jeg alltid har vært litt skjelven og hatt problemer med små bevegelser. Nå som jeg har begynt å strikke merket jeg ekstra godt at skjelvingene har blitt sterkere (strikkingen går likevel fint), men jeg holder meg unna løsvipper etc. Og savner det veeeeldig.. Men, jeg skal ta meg en tur til legen i morgen, så forhåpentligvis finnes det noen sterkere medisiner jeg kan begynne på.

En liten samling av veskene mine. Det begynner å bli et par år siden sist jeg kjøpte meg en dyr veske, skal jeg slå til igjen snart? Man må virkelig finne en modell man elsker, for de skal vare livet ut og forhåpentligvis gå i arv. Jeg kunne jo aldri ha kastet en så dyr veske, så klart.

Kjolen dere kan se i hjørnet er fra Skal Vi Danse. Jeg har ikke fått den, men glemt å levere den tilbake haha.

Den siste veksen jeg kjøpte, tror jeg. Den er vintage og kjøpt på Velouria Vintage på Grünerløkka. I bakgrunnen kan dere se meditasjonsbollen (det hørtes veldig feil ut?), haha. Det var en del av julegaven til Kasper. Nå har han snart bursdag og jeg er helt lost på hva jeg skal gjøre, i fjor gikk jeg “all in” og brukte mange mange tusen på bursdagsfeiringen hans, alle vennene hans kom etc.

Vi har begynt med noe nytt her hjemme som sikkert høres veldig kjedelig ut: spiser så mye mat man bare klarer etter en spesiell plan for å gå opp i vekt, eller muskler da. Jeg har fått høre gang på gang fra treneren min at jeg spiser for lite, men jeg har ikke klart å endre vanene mine. Det virker for stress. Så, nå spiser vi masse og målet for meg er å tredoble antall kalorier jeg ligger på akkurat nå. Om ikke mer. Så skal jeg fortsette å trene hver dag så får jeg kanskje bygd litt muskler endelig! Dette opplegget varer kun i et par måneder men jeg er spent. Vi er inspirerte av boken 4 Hour Body! 

Jeg kan dokumentere etterhvert hva vi spiser om det er ønskelig for noen av dere, men det er MYE mat. Jeg er ikke like streng som Kasper og kan gjerne spise andre ting om jeg er ute av huset, men han holder seg mer til opplegget som er relativt ensformig. Jeg ønsker ikke å slutte å spise ute, det synes jeg er så koselig! Og så vil jeg gjerne grille litt i sommer.

Akkurat nå føler jeg meg forøvrig på et veldig bra sted i livet, takk og lov. Jeg hadde et par dager i ubalanse (eller uker) men nå er jeg sunn, tilbake på trening, sovner med en gang hodet treffer puta, våkner opp tidlig av meg selv (det hjelper så klart med fuglekvitter og sol utenfor), og jeg har en indre ro. Så utrolig deilig 💞

Store deler av denne ettermiddagen har jeg hatt fingrene på tastaturet og forsøkt å lage et slags tankekart for. bok nummer tre! Jeg er langt unna å ha noe konkret men i dag følte jeg for første gang på en trang til å skrive igjen. I det formatet, altså. Det er mange tanker som surrer opp i hodet mitt og det gjelder bare å lande i hvor man ønsker å være som forfatter, eller som menneske om et par år. Vi får se.. 🙂

Når jeg er ferdig med det blir det middag, så blir det litt puslespill før natta. Klem 😘 

12 kommentarer
    1. Skjønner bare ikke hvorfor du ikke svarer på en eneste kommentar. Du som skal være så inderlig opptatt av miljøet hadde nok lært mer ved å kommunisere med oss. Trodde det var meningen å opplyse hverandre/dele informasjon. Så slenger du sammen et innlegg med vesker og kjole fra nelly. Forklar hvordan du tenker og hvorfor du synes dette er greit?

    2. Åh du er så heldig som får gitt ut bøker! Eller heldig er kanskje feil å si, haha, du jobber jo hardt for det! Har lest begge to, og herregud du skriver så bra! Har kjempelyst til å gi ut bok/bøker selv, skriver litt jeg også😊Gleder meg til neste bok fra deg!

    3. Jeg har og tremor, men fra litium pga bipolar som og er livslang. Løsvipper kan du vel bare få satt på slik som du vanligvis gjør. Det gjør jeg , vet det er fryktelig vanskelig å gjøre det selv med skjelvende hender. Jeg klarer ikke engang å skrive ordentlig. Strikke kan jeg bare glemme. Men jeg er glad for livskvaliteten litium gir meg. Skjelver gjerne så lenge jeg kommer meg opp av senga, ikke ser skygger, hører stemmer, inn og ut av “helvete” psykoser, døds angst, depresjoner så dype at bare innleggelse hjelper. Hva betyr vel skjelving i munn, på hender, fingrer etc.., det betyr ingenting for jeg lever og vil fortsette livet. Lykke til

    4. Skikkelig svevende Nydelig vakker bilder å blå fossefall palmesus Eventyr magisk krystall å blå magi kult å toppers innlegg synes jeg ønsker deg alt godt og en fantastisk riktig god kveld fra meg å puse kompis sophie Elise hilsen Kristian Magnus 😃♥️🌌🐱🦋

    5. Synes alt du gjør virker så upersonlig for tiden, spesielt her på bloggen som har blitt en eneste stor reklameplakat med nesten flere rene reklameinnlegg enn vanlige innlegg. Ikke føler jeg at vi får noe innblikk i hverdagen/livet lenger heller, og du kommuniserer ikke med oss.. Du må selvfølgelig velge selv hva du vil dele, så akkurat det er det vel ikke noe gjøre noe med, men det virker som om du stikker innom en rask tur for å slenge ut ett innlegg for så og ikke bry deg før neste gang du finner tid til å gjøre det samme, som kan være om en dag eller flere dager senere alt ettersom. Selv bildekvaliteten på bloggen har blitt dramatisk dårligere, nesten ingen bilder og de få du har er som regel dårlige. Skjønner at du har mye å gjøre og har egentlig ikke så store forventinger, men kommunikasjonen.. Den savner jeg virkelig! Og mindre reklame nå som bloggen er mindre aktiv generelt, eller så drukner jo hele bloggen i reklameinnlegg.. Kanskje noe å tenke på, men mest sannsynlig ikke, virker jo ikke akkurat som om du leser kommentarene her :/

    6. Hei! 😊 Jeg så på serien din og lurer fryktelig på hvor man kan få kjøpt den gule genseren med perler på siden?

    7. Jeg har prøvd å bla meg tilbake gjennom bloggen din og det er utrolig lett å lese når du har mensen! Du trenger ikke nevne det en gang, for så fort du nærmer deg perioden din er du all down og alt i hele livet er feil, og så – vips! livet er fint igjen.

      Ganske spesielt faktisk, men også interessant å se 😁

    8. Hei. Vet at ikke alle kan gjøre alt, men skulle ønske bloggere generelt kunne bli mer bevisst på å ikke fronte skinnprodukter. Det ligger så sykkkt mye lidelse bak, og er på mange måter “værre” enn å spise kjøtt, i hvertfall om man velger norskprodusert kjøtt. At skinn kommer fra bruke-hele-dyret prinsippet stemmer ikke, og det meste av skinn produseres i India osv, hvor dyrene har det helt for jæ..Pels-kampen er på en måte over og ingen oppegående personer bruker lenger pels, men dyrehud er neste like ille, og lidelsene bak ofte like store. Ikke ta det personlig, det ha bare vært et gjentakende frustrasjon moment å lese de mangle bloggene hvor trenden jo nå er et kjøttfri kosthold (selv om jeg vet du’ har vært vegetarianer forever), og samtidig som de fronter dette kostholdet for miljø, etikk og helse, fronter de skinnprodukter (og sminke som er testet på dyr) over en lav sko. Og det er sååå frustrerende. Sorry..

    9. Hei Sophie! Lurte bare på om du kunne svare her på hvordan det er i forhold til å handle designervesker vintage og nye? Hvor stor er prisforskjellen? Setter pris på svar <3

    10. Hej, har så lust att höra mer om vad du tycker om 4 Hour Body och hur det har gått för er? Är sugen på att köpa boken och se om det är något för mig. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg