dette sparer jeg penger til!

Reklame | dreams

Først: bloggen har gått igjennom en del endringer det siste døgnet, og jeg ser at kommentarfeltet er litt utydelig.  For å legge igjen en kommentar trykker du bare på overskriften og scroller ned. Jeg skal få det endret etterhvert slik at det synes bedre! Jeg tror dere nå kan svare direkte på hverandres kommentarer også? Om ikke, gi meg en lyd 🙂 Om noe annet ikke stemmer, si ifra om det også! 

Men nå til noe annet og hakket morsommere! Etter at jeg flyttet i hus har ordet sparing fått en ny betydning. Jeg har alltid vært relativt god til å legge av penger, men det er ikke fordi jeg “må”, men fordi jeg har lyst. Jeg betalte lite på lånet der jeg bodde før, og utgiftene generelt sett var små. Nå er det plutselig så mye å tenke på! Jeg trenger bil, jeg betaler en del i strøm, jeg pusser opp, huset i seg selv koster en del.. Listen kunne blitt gjort lang, og jeg blir helt ærlig litt svett av å tenke på det. Egentlig burde jeg ikke klage, for jeg har fått mitt drømmehus men det kom av hard jobbing og om jeg får si det selv – jævlig kjedelig sparing.

Jeg er en person som liker å ha oversikt, men lets face it – sparing er kjedelig. Derfor er jeg så glad som nå har samarbeid med Dreams, en app som gjør det morsomt å spare!

Dette sparer jeg til akkurat nå:

💕 Ny bil. Jeg har bestemt meg for at jeg skal ha en Nissan fremover, men drømmen? Det er så klart en Tesla.

💕 Møbler! Dette kommer sikkert til å høres rart ut, men øverst på ønskelisten akkurat nå er faktisk et zebrateppe. Fake skinn så klart, men likevel. Jeg har ikke sett neon andre som har det, og det er liksom så tacky og fint, akkurat min smak.

💕 Lampe til walk in! Denne går vel kanskje under ordet møbler, men lampen jeg har sett på skiller seg ut, er dyr, og så klart – jeg må spare. For å være presis: om jeg sparer 10 kr hver dag kan jeg kjøpe lampen om fire måneder, det mangler jeg nå.

Det jeg digger med Dreams er at appen er så enkel. I appen legger du til drømmer, med andre ord sparekontoer, som viser deg hvor mye du må spare hver dag for å nå målet ditt. Du kan selv sette av hvor lang tid du vil bruke. Det finnes mange ulike funksjoner med appens om gjør at jeg er glad for dette samarbeidet, og gleder meg til å fortsette med sparingen! Blant annet kan du spare sammen med venner som har appen (for eksempel om dere skal på en felles ferie), du kan skru på en funksjon som gjør at du sparer 10 kr hver gang vennene dine legger inn penger til sparing, og det er bare å skru av og på funksjonene når som helst.

En venninne av meg hadde laget en sparekonto på Dreams som hun kalte for “get the fuck out of here”. Hun hadde akkurat gått igjennom et brudd, samme hadde en annen venninne, og nå sparte de sammen for å komme seg bort, hvor som helst. Haha, jeg syntes det var en morsom måte å bruke appen på. Litt trist, men ey – det er jo motiverende midt oppi alt.

En av mine største verdier i livet er riktignok å føle meg trygg. At det er stabilt liksom. Og det gjør sparing for meg.

Her kan dere altså se en av mine sparinger! Pluss for at appen er fin 🙂 Det er aldri for sent å begynne å spare, og denne appen gjør det så gøy! Faktisk skal jeg tvinge alle vennene mine til å laste ned slik at vi kan begynne å planlegge en hyttetur på et fint sted eller noe, det hadde vært magisk..

Det første jeg sparte til noen sinne var faktisk silikon. Nesten litt flaut å si, haha. Det var jo en enorm sum for meg da, og forsåvidt er det jo det enda. Nå er jo drømmene mine litt annerledes og mitt aller viktigste mål med sparingen er å sikre en trygg fremtid for meg selv og barna mine – med det sagt, jeg skal opprette en sparing på dreams som egentlig bare handler om.. trygghet. Der skal jeg opparbeide meg en viss sum som jeg kan gjøre om til aksjer eller noe etterhvert. Det hadde vært spennende. Etterhvert kommer jeg til å få barn og det er viktig for meg at jeg og Kasper kan gi dem en trygghet, og det gjør man med både kjærlighet men også økonomisk trygghet slik jeg ser det.

Du kan laste ned appen HER – den er helt gratis, og noe jeg anbefaler varmt.

Har du en drøm du sparer til? Jeg vil gjerne høre!

4 kommentarer
    1. Liker at du gjør noe ut av dette samarbeidet. Det var ikke kjedelig informasjon, men du fortalte mye og vinklet dette innlegget som om det ikke var spons 🙂

    2. Lurt å spare litt, enten det er til noe man ønsker seg eller uforutsette utgifter som kan dukke opp. Det er en god følelse når man føler seg trygg på økonomien og vet man kan takle fremtidige økonomiske utfordringer. Bloggen min handler om dette samt mye annet som har med personlig økonomi å gjøre. Bare å komme på besøk Gnierfru.com om du trenger noen tips ( selv om appen sikkert gjør at du fremover får stålkontroll og det er gøy bare i seg selv) 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg