dette kjøpte jeg meg selv i bursdagsgave!

Reklame | to annonselenker Nelly

God tirsdag til dere, og gratulerer med dagen til meg selv <3 Jeg fyller 24 år i dag!!!!! Dette har vært en lite innholdsrik dag, og min fine kjæreste måtte dessverre reise til nord-norge, som har gjort at jeg sitter her alene i det store huset.. Det suger, og ikke akkurat det man ønsker på bursdagen sin. MEN, jeg har prøvd å gjøre dagen litt bedre ved å kjøpe ting til meg selv, så allerede klokken 10 i morges var jeg på en liten shoppingrunde og dette er hva som fikk ble med meg hjem i dag + hva som ble levert med bud akkurat i tide <3


Kjolen min er fra Ax Paris.  Når det kommer til kjoler er det merket helt fantastisk, og jeg elsker nesten alle plaggene de legger ut! Det er alltid masse fine detaljer. Kjolen jeg har på meg finner du HER, og den er normal i størrelsen. 


Jeg skal være ærlig å si at da jeg tok på meg denne toppen tenkte jeg først “hva faen har jeg bestilt denne for”. Den passer meg ikke nå i det hele tatt med puppene, synes jeg da. I tillegg har jeg på meg ullundertøy på beina, haha.. MEN denne toppen kommer til å bli så fin når jeg ikke lengre har silikon! I tillegg er kvaliteten god. Du finner den HER. Altså jeg mener, bare sjekk ut modellen på nettsiden, hun ser SÅ bra ut og er litt flatere enn meg. 

På snakk om ullundertøy, dette er fra Pierre Robert og jeg kjøpte det i dag på XXL. De har det beste undertøyet som finnes om man skal være praktisk og ikke sexy, både trusene, singletene og settene som dette er helt magiske! Prislappen er litt stivere (betalte rundt 800 kr for begge deler), men det holder i flere år. 

Som dere vet elsker jeg vintage øredobber, og disse kjøpte jeg i dag på MAvintage. Det er fint å vite at de kommer med en historie, og at det neppe finnes særlig mange i Norge som har de samme – kanskje jeg til og med er den eneste? Jeg bruker som alltid Clip On.Ny sminke kjøpte jeg også i dag, som jeg allerede har klart å skitne til. En highlighter-penn fra Anastasia Beverly Hills, den bruker jeg på våtkanten istedenfor hvit eyeliner. Det er SÅ mye bedre. Og, merket “it cosmetics” har nylig kommet på Steen og Strøm, så jeg måtte bare teste ut det som ryktes å være verdens beste concealer. Den var helt OK, men den kan umulig funke for de som har tørr hud. Den var litt vanskelig å jobbe med, men dekket til gjengjeld bra og mørke ringer under øynene forsvant, som lovet. 

Beklager at jeg er litt til og fra med innlegg her på bloggen, jeg ser at flere av dere kommenterer det. De siste dagene har virkelig vært vanskelige, jeg har hatt en del angst og gruet meg til bursdagen. Jeg ønsker ikke å plage noen på dagen min med forventninger osv, men så blir jeg likevel lei meg når det skjer lite selv om jeg ikke har gått inn for å planlegge noe, haha. Men når man føler seg dritt som jeg har gjort i det siste har jeg ikke noe inspirasjon og heller ingen bilder å legge ut :/

Det er også vanskelig for meg å forstå hva dere vil ha, ettersom bloggen ikke er min eneste plattform. Dette er plattformen JEG liker best, og jeg skulle gjerne tilegnet all tid til bloggen, men så må jeg også produsere materiale til YouTube, Instagram, tv-programmet mitt, osv.. Folk ser ut til å like mer “rask” underholdning istedenfor å lese et lengre innlegg på blogg, selv om det er hva jeg liker best. Orker dere i det hele tatt så mye av meg haha!? Jeg tror dessuten det er bra for meg, og alle andre å ta noen dager fri fra sosiale medier her og der for sin egen psyke.  Det betyr ikke at jeg ikke jobber, jeg bare legger energien på andre ting akkurat da, og prøver å leve i nuet. Men jeg personlig foretrekker å skrive litt lengre personlige innlegg, og heller gjøre det sjeldent, enn å bare slenge ut noe hele tiden.. Hva synes dere egentlig? Liker dere innlegget jeg postet i går for eksempel? Jeg føler noen ganger på at jeg kanskje ikke er så veldig “inspirerende” siden jeg kanskje ikke er så positiv, men likevel..

Dette har skjedd i dag, og skjer videre: 

1. Jeg har vært hos hudpleieren, og der er jeg hele tiden virker det som? Huden min har aldri vært så fin som nå, men det ligger haaaardt arbeid bak altså.
2. Jeg har som sagt shoppet det over.
3. Jeg har grått mye fordi jeg har følt meg så ensom og stygg.
4. Nå skal jeg på boksignering på Sandvika Storsenter, og det blir det første ordentlige lyspunktet i dag! På Norli klokken 19:00 <3
5. Jeg skal spise middag med to venninner på Tatakii etter det. Er så glad jeg klarte å styre sammen noen planer i siste minutt.

30 kommentarer
    1. liker at du er erlig å rette fram jeg er hjemme i leiligheten min nå slapper av a alene håper du har det toppers på deg din jeg skal til mamma og pappa å katten min til Fredag ønsker deg alt godt og en riktig god fantastisk kveld sophie Elise hilsen Kristian Magnus 😃♥️

    2. Jeg synes en god blanding er greit på en blogg jeg. Både lengre innlegg, kortere innlegg, overfladiske innlegg, personlige innlegg.. Litt av alt! Men personlig synes jeg ihvertfall at 2 innlegg om dagen er å forvente av en som har dette som jobb. Og hvis det er din egen favorittplattform, hvorfor ikke bruke mer tid på den og litt mindre på annet? Mindre YouTube for eksempel, hvis det er så tidkrevende.. Og å «produsere innhold til Instagram» kan vel neppe være så krevende? Post ett bilde i ny og ne og post på story om du føler for det liksom. Du trenger ikke å overtenke akkurat Instagram føler jeg, det skal jo være litt mer spontant og det er vel ingen som forventer at du skal oppdatere der 24/7. Jeg hadde ihvertfall foretrukket at du la mer tid i bloggen og fokuserte mer på én ting (du kan jo selvfølgelig gjøre så mye annet du vil, men ha ett hovedfokus er det jeg mener). Jeg føler ofte at du liksom skal gjøre ALT (blogg, YouTube, insta, serie, musikk og nå podcast) også ender alt opp med å bli litt halvveis fordi det rett og slett blir for mye, noe jeg tror det hadde blitt for alle. Mener det er bedre å gjøre litt færre ting, men å gjøre de tingene bra. PS: Selvfølgelig ta deg dager med fri i ny og ne som alle andre. Eller hva med en dag fri fra bloggen (og sosiale medier) i uka for eksempel? Eller helgefri? Som de fleste andre, bør du jo ha muligheten til det. Og heller jobbe godt med bloggen (og annet) 5 dager i uka? Bare ett forslag 🙂

    3. Bursdagsdepresjon er helt normalt! Dette er dagen vi har blitt fortalt i oppveksten skal være perfekt! Dagen er hype’a opp i sky fra tidlig alder av og det kan raskt skape en for høy og uoppnåelig forventning. Man skal liksom være så glad etc. ❤️ Men igjen, GRATULERER MED DAGEN 🎉 🌹!! MUCH LOVE

    4. Gratulerer med dagen din tappre, lille du 😘
      Du får tenke på bursdagene som seiere. Enda et år i livsboka din, et levd år.

    5. Gratulerer så mye med dagen❤️ Nydelig kjole – du fortjener å gå litt shopping-banans på dagen din!🤗

    6. Gratulerer med dagen! Kjenner meg så godt igjen angående bursdagsfølelsene, det er ikke noe godt. Man kan ikke forvente at folk rundt deg skal kunne lese tankene dine i forhold til hva man ønsker av feiring, men når man er ukomfortabel med å «ta plass» så hadde det vært ordentlig greit om det var mulig. I forhold til hva du poster og jobber med, så vil jeg si at det viktigste for meg er at du selv kjenner på hva som fungerer best for deg. Blir du utslitt mentalt av for mye arbeid med noe eller alt, så er ikke det noe gøy for verken deg eller leserne vil jeg nå påstå. Ønsker du å skrive et langt, ærlig innlegg full av følelser? Ja, takk! Ønsker du å skrive et overfladisk innlegg fordi det er det du føler for? Ja, takk! Ønsker du å «kun» legge ut en liten story på Instagram? Ja, takk! Så lenge du gjør det som er best for deg selv psykisk og fysisk, så er jeg fornøyd. Du gjør en utrolig bra jobb, Sophie. Med alt du gjør. Men man kan vel ikke alltid forvente at kroppen og det mentale skal være på topp? Som et sitat jeg leste her om dagen, som jeg syntes var godt å lese selv er: «There is nothing in nature that blooms all year long. So don’t expect yourself to do so either»

    7. Jeg er veldig glad i de lengere innleggene du skriver, slik som det du skrev om angst for et par tre dager siden. Jeg syns det er en interessant og inspirerende måte å bli kjent med deg på. Jeg syns også det er kjekt med Instagram. YouTube er ikke like interessant for meg personlig.

    8. Kjenner meg så godt igjen i det du sier om bursdag – det pleier å være den kjipeste dagen i året hos meg – men i år ble det faktisk bra til en forandring.
      Ser hva du skriver ift blogg og sosiale media, det kan fort bli mye jobb å holde så mange platformer oppdatert. Håper du snart har tid til å lese/svare på Facebook, skrev til deg for en måned siden på pm til fanpagen din. Uansett, gratulerer så mye med dagen din <3

    9. Hei det var så hyggelig å møte deg i sta! Ser at dagen ikke har vært så bra og det er trist å høre. Jeg håper den har blitt bedre. Jeg håper du likte den lille gaven jeg ga deg. Jeg synes forresten det er fint å lese lange innlegg så håper du fortsetter med det. 😀 god kveld videre og nok en gang gratulerer med dagen! 😀 <3

    10. Gratulerer så mye med dagen! Jeg lurer på en ting, driver å ser episoden av deg når du reiser rundt og når hun jenta spør om rumpa di er ekte så svarer du ja? Var dette før du opererte da? Eller sa du det fordi du ikke turte å si sannheten

    11. kan du skrive mer om hvordan huden din ble som den er nå? hva slags behandlinger du har hatt, hva som har funket osv. Sliter mye med huden selv, og trenger hjeeelp

    12. Gratulere så masse med gården, gi e menneske❤️håper dagen har vært pitte litt bedre en tidligere bursdager, fordi det fortjener du❤️stå på å gjør det som gjør deg godt, om du legger ut et kort eller langt innlegg. Dypt eller overfladisk, spiller ingen rolle! Inne å leser hver kveld, å koser meg med det uansett. Stor bursdagsklem!
      P. S Du er overhode ikke stygg, håper du en dag kan behandle deg selv like pent som du behandler venner. Selv om at jeg vet man er sin egen verste fiende. Dessverre….

    13. Så nydelig den kjolen var!

      Tror det kan være lurt å roe litt ned. Tenke på hvilket plattform du får mest ut av psykisk, og heller ta det litt som det kommer på de andre.

      Håper du får en fin dag videre 🙂

    14. Gratulerer med dagen Sophie 🙂

      Jeg foretrekker bloggen. Er innom instagram innimellom men de andre some er jeg ikke interessert i. Syns du skal ta deg tid til deg selv, som foreslått i en annen kommentar, og ta en dag fri eller en helg. Sosiale medier er så altoppslukende og gjør at man ser livet og verden gjennom en skjerm og går glipp av følelsen og minnet. Om det er en konsert, å bake en kake eller bare ha en samtale med en du føler fyller deg med energi. Alt må ikke dokumenteres hele tiden, da tror jeg man blir mer nummen til ting.

      Bruk tiden din på bloggen om det er din favoritt. Og jeg elsker de lange, personlige innleggene, selv om jeg ikke har noe imot alt annet..

    15. Du MÅ jo faktisk ingenting (kanskje annet enn samarbeid/reklame), du kan velge å kun fokusere på din favorittplatform i en periode, og f
      Eks ta pause fra de andre. Jeg like i hvert fall bloggen din best, og vil gjerne lese lange innlegg. Gratulerer så mye med overstått bursdag! 🎂 håper du får en rolig og behagelig jul ❤ prøv å gjør det du føler for i stedet for det du tror du må (ofte tror vi at andre forventer så mye av oss, men så er det kanskje egentlig vi som forventer det av oss selv). Alle trenger en pause i blant 💕

    16. Hei, jeg må bare gratulere deg med dagen, ok, den var i går, men jeg håper du fikk mye glede også, av å fylle et år eldre. Er selv desemberbarn, og feiret aldri mune bursdager som barn. Vi bodde på bondegård, og det var så mye annet viktig som foregikk da, så det var travle dager for alle, vi var åtte sösken. Men det tok jeg ingen skade av, eller kanskje likevel, for min datter fyller år i morgen, og da hun var barn, fikk hun all verdens kalas, for å forsikre meg om at hun ikke skulle föle det samme som meg ved bursdager, hehehehe, nydelig kjole, flott jente, herlig dialekt, og imponerende flink, det er mitt bursdagskomliment til deg. Ta godt vare på deg. Klem, fra en mormor.

    17. Gratulerer med overstått. Har ikke hadd en venn på 5 år, så vet hvordan det er å være ensom og at man gruer seg til bursdagen sin. Håper det går bedre med deg. Stå på videre, du er tøff <3

    18. Gratulerer så mye med dagen Sophie 🤗🤗💖💖💖

      Dropp Insta og YouTube ,og fokuser mest blogg. Gjerne bruk snapchat oftere.,istedenfor insta og YouTube.
      Ikke vær så nøye på utseende når du tar bilder el snapper. Vi vet at du er et menneske 😊
      Klem

    19. Hei, kan du lage et innlegg om bra fest/ute steder i Oslo? Skal feire nyttår i Oslo og om du kan fortelle om bra utesteder

    20. Du prater om milijøet , og hvor
      Mye du bryr deg, og at andre skal bry seg like mye….

      Men hva f* er det her?
      Du fronter et materialist, forbruker samfunn , hvor man bare trenger å kjøpe seg noe så blir man glad.
      Tenker du at det er bærekraftig for miljøet ?
      Og kjøpe nye ting hele tiden?

      Du er og forblir en hykler.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg