det skjer alt for sjeldent

Hei alle! Jeg ligger nå henslengt i en hotellseng. Bodø er stedet jeg befinner meg på nå, og jeg har brukt ettermiddagen på å komme meg hit, gjøre noen ærend og så holde foredrag. Det gikk veldig bra – men jeg videoblogget hele dagen, så dere får heller se meg litt “in action” på youtubekanalen senere.

Jeg har fått et rom med den fineste utsikten, har bestilt pizza og nå ser jeg på min nye favorittserie. Hallo, hvor ofte finner man egentlig en serie som virkelig drar deg inn og ikke slipper taket? Som er spennende fra første sekund? For meg skjer det nesten aldri. Men den svenske originalserien fra Netflix ved navn Quicksand er faktisk helt fantastisk. Terningkast 6! Altså, denne kommer til å bli en av mine favoritter igjennom tidene, tror jeg.

Serien starter ved slutten av en skoleskyting, og vi følger mistenkte og traumatiserte Maja som prøver å huske hva som har skjedd og hva hun har gjørt. I hovedsak spiller serien på Maja og Sebastians forhold, som er den andre mistenkte i saken. Herregud, nå har jeg sett fire episoder på en dag og gruer meg allerede til det er over!

Ellers har jeg endelig fått sett A Star Is Born og Bohemian Rhapsoidy. Hvilken likte jeg best? Den siste. A Star Is Born var så trist, men frem til da dessverre litt lett å spå hva som kom til å skje. Men jeg gråt likevel som en foss på slutten..

Om noen av dere har flere serietips er det bare å skrike ut! Jeg er veldig glad i svensk generelt husket jeg nå som jeg så Quicksand, så gjerne noe fra samme land. Eller dansk? De pleier å være flinke!

Som jeg allerede har sagt er disse dagene litt kjipe fordi nesten alt går galt, haha. Alt fra små ting til store ting, og da er det vanskelig å “zoome” ut å se de tingene som faktisk er bra. Jeg kan ikke understreke nok hvor mye jeg gleder meg til å få assistent, da tror jeg livet mitt kommer til å få en helt annen verdi. Tenk så bra når jeg har noen med meg som faktisk tar bildene mine (og er god på det!). Da hadde jo også dette innlegget sett helt annerledes ut..

Jaja, vi prates I morgen! Gleder meg til til å få ordentlig struktur på hverdagen å endelig kunne levere innhold til dere som jeg er fornøyd med 🙂

26 kommentarer
    1. Har du lest boken? Quicksand er basert på boken “størst av alt”. Vet du har fått boken anbefalt av en annen leser tidligere. Hva synes du om boken vs serien?

    2. Skikkelig svevende koselig å kult innlegg synes jeg og halvdansivertsen bor i Bodø han er the man synes jeg kos deg masse ønsker deg alt godt og en fantastisk riktig god kveld fra meg å puse kompis sophie Elise hilsen Kristian Magnus 😃♥️🌌🐱

    3. Takk for serietips! Begynte å se «The Sinner» på Netflix nå og kan anbefale den🤩 Hotell er digg, kos deg🥰

    4. Du MÅÅÅ se gåsmamman på tv2 sumo! Svensk krim! Den er bare helt rå altså! Du blir aldri kunne legge det fra deg! 🤗😍

    5. Jeg leste boken serien Quicksand er basert på for flere år siden og ble sykt glad da jeg så at Netflix har adaptert den. Gleder meg veldig til å se den, og har rimelig høye forventninger.

    6. Vurderte faktisk å starte og se Quicksand i kveld, men begynte på Versace i steden. Skikkelig bra, men creepy der filmen beskriver gjerningsmannen. Anbefales.
      Fint at du har det bra! Blir litt forbauset når du antyder at innlegg her på bloggen kan bli totalt annerledes med bruk av assistent? Jeg tenker at den i så fall ikke lenger vil være autentisk deg, men et produkt som blir kommersielt laget, om du skjønner hva jeg mener. Påvirkningskraft kan gå begge veier, og shit may happen når andre skal få lov å legge seg bort i det som så langt har vært ditt produkt. Warning, just saying.

      Enjoy!

    7. Jeg er på et sted om dagen hvor jeg enten er stressa, irritert eller dødssliten.. samt at jeg blir lett trist når jeg er så stressa mye av tida og lei av livet..
      akkurat nå har jeg 3 jobber, blir snart 4. Også er jeg så stressa for å ikke få nok vakter og få for lite penger i mai at jeg klarer sjeldent og slappe av.
      Skal også ha oppkjøring i slutten av mai.
      Så mye jeg vil endre men som stoppes pga økonomi..
      jeg gleder meg nesten ikke til noe om dagen pga jeg vet at jeg må bare jobbe de neste mnd og hele sommerferien.. for å skulle ha råd til å flytte og etterhvert kjøpe bil. Samt da kunne spare penger til reising.
      Måtte få det ut 😊
      Orker ikke å prate mer om det med folk fordi jeg føler jeg bare gjentar meg selv og klarer ikke å være positiv uansett hva folk sier.
      Lykke til videre med dette året sophie 😊 Jeg har begge bøkene dine samt sett hele serien din 👍

    8. Jeg så akkurat et klipp der du sier du ser opp til flere i familien Kardashian, og det må du få lov til men jeg lurer på hvorfor? I mine øyne er de noen av verdens dårligste forbilder på mer enn en måte. 🙁

    9. Danske serier du bør se, jeg elsker de iallfall:
      -Den som dræber
      -Dicte
      -Rita

      Alle ligger på netflix 🙂

    10. Hei! Jeg skal ta en titt på Quicksand og Bohemian Rhapsody.. Har noen serie tips til deg også 🙂
      TV2Sumo – UnReal, Star, The good doctor, Station 19, The heart guy, Saving hope, Singel, Syrror, Perfekte steder.
      Netflix – You, me and hear, The rain, Atypical, Insatiable, The client list, Sex education, Riverdale.
      NRK TV – Unge lovende, Doggystyle, Yes no maybe (VELDIG BRA), lovleg.

      Har også fått tips fra andre om; American woman, Vikings, Snatch og Parenthood.

    11. “Torka aldrig tårar utan handskar” er en veldig bra og sterk svensk mini-serie om HIV-epidemien på 80-tallet. Kan leies på Viaplay

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg