det siste døgnet igjennom mobilen

Reklame | annonselenker my nelly + invitert på the hub

 

Hei, jeg håper dere har det greit. Jeg har det fint, jeg liker torsdager for da kommer det jo to nye episoder av Sophie Elises Verden! Og disse episodene elsker jeg. Vi flytter inn i rekkehuset, jeg får vist frem mitt kjære Harstad og livet smiler, haha. Elsker serien så mye og jeg får så mange gode tilbakemeldinger som gjør meg glad!

Uansett. Her kommer det siste døgnet igjennom telefonen min!

Jeg har vært på Eger for å ta en hudbehandling som jeg gjør en gang i blant. Eller, helt ærlig så er det veldig lenge siden jeg har tatt noen hudbehandlinger ettersom jeg gjør så mye hjemme og huden min egentlig er “perfekt”. Det eneste som plager meg for tiden er små arr etter acne og det får jeg ikke gjort noe med på egenhånd. Her gjør vi Venus Freeze!

 

Utifra baderomsskuffen min å dømme er det tydelig hvilke merker jeg liker på kroppen, haha. The Body Shop for det meste, og litt Skin By Camilla Phil. Førstenevnte har jeg seriøst brukt siden jeg var et lite barn, jeg var så fascinert av Body Shop ettersom de var en av de første store aktørene som gikk ut mot dyretesting. Dessverre lærte jeg senere at de var / er eid av Loreal som igjen tester på dyr, så vinninga går vel litt opp i spinninga? Det kan hende dette er endret på nå, håper jeg. Uansett finnes det ingen bedre body-lotions i hele verden og Body Shop satser nå stort på gjenvinning og arbeidskraft i u-land, som jeg synes er fantastisk kult! Så på en måte kan de gjerne være eid av Loreal for min del, de prøver i det minste å gjøre riktig og det har de alltid gjort. Noe jeg elsker med Body Shop er også hvor lenge produktene varer. Den jeg holder i hånden er ny, men alt som ligger i bakgrunnen har jeg hatt i nærmere ett år, og jeg bruker alt flere ganger i uken. Enda ikke tomt!

Når jeg først bruker sneakers foretrekker jeg å bruke noen med litt “platå” ettersom jeg er så lav. Du finner disse HER. Små i størrelsen, som er perfekt for meg som egentlig bruker 35 i sko men ALDRI finner den skostørrelsen noe sted, haha.

Jeg har vært mye på The Juicery i det siste. Dette er deres versjon av vegansk kakao, som jeg elsker! Andre ting på menyen jeg anbefaler er go nuts smoothie og avocado-toast. Jeg elsker den plassen og spesielt avdelingen deres på Eger, dra dit!

Jeg dro innom jobben til Fetisha for å si hei, men hun var ikke der akkurat da, haha. Jeg som skulle overasske! Hun jobber på Jan Thomas Studio, anbefaler alle å dra til henne for en klipp, litt farge, en klem og en god samtale 🙂 

 

I dag skal jeg på åpningen av The Hub, Petter Stordalen sitt nye hotell. “Alle” er invitert og jeg har egentlig gruet meg ganske mye, men nå føles det bra. Vet ikke hvorfor jeg gruet meg sånn men det føltes bare som for mye akkurat nå, på et vis. Mange folk og alt det der.. Også var jeg spent på hvordan det skulle gå når jeg måtte legge min egen sminke og det gjør jeg jo aldri lengre før store begivenheter, haha. Men det ble jævlig bra til å være meg.

Mange spurte om leppestiften på instagram, den kommer fra merket Amberly Cosmetics og er i fargen Charm. Øredobbene er clips (jeg har ikke hull i ørene) og du finner dem HER. Verdens beste nettside men så forbanna lang leveringstid, tror jeg ventet to måneder på øredobbene og da er det nesten ikke verdt det, men det er jo klin umulig å finne clip-on øredobber som ikke gjør vondt ellers.  Kjolen finner du HER og den er på 60% rabatt.

Da jeg kom inn på The Hub ble jeg forresten møtt med tidens suite! Hva faen liksom, jeg hadde IKKE forventet det i det hele tatt. Jeg ble så glad! Viser dere bilder senere.

Jeg var nettopp hos Sebastian på Eco Cult for å style håret til i kveld. Han er helt vill, altså et geni. Han behandler håret som om det var et kuntsverk og om man noen gang vil få til noe ekstraordinært på svært kort tid, er han mannen å gå til. Det er første gang noen har overtalt meg til å gå uten extensions på fest, så det skal jeg i kveld! Genseren min finner du HER, forresten.

Jeg må være såpass ærlig å si at det er utrolig lite hyggelig å logge inn på bloggen når alt man får er kritikk, og det får jeg hver gang jeg snakker om miljø. Av alle stedene jeg er på sosiale medier er bloggen uten tvil det som har verst miljø, og jeg må daglig sitte å slette dritt som både er personangrep, hets og drittslenging. Konstruktive tilbakemeldinger lar jeg stå, så er det sagt. Jeg er klar over at jeg har et høyere forbruk enn en gjennomsnittlig nordmann og at jeg jobber i en bransje som handler om å få folk til å forbruke. I den bransjen prøver jeg riktignok å gjøre en god jobb med å fremme et vegansk kosthold, å dra ned på reiser (HVOR mange ganger har ikke jeg blogget om akkurat det og å reise i eget land!!!!!!), jeg kjører el-bil eller kollektivt, jeg kildesorterer, kjøper klimakvoter, bruker sikkert 5000 kr i måneden på veldedige organisasjoner ++. Men likevel blir det kommentarer på “du reiser å besøker familien din i nord for ofte” eller “du forbruker for mye”. Da frister det helt seriøst bare å holde kjeft, og det er nettopp det de fleste influencere gjør. Sier ingenting, for det er lettest sånn. Jeg lurer på hva man vil, egentlig? Å shame folk inn til å velge riktig, og når har det noen sinne funket? Det kunne aldri ha falt meg inn å kritisere noen som prøver å gjøre små riktige steg, da ville jeg heller ha heiet på slik at man drar hverandre fremover og blir motivert til å gjøre mer. Men det er jo uaktuelt og jeg blir heller kritisert for alt jeg gjør feil. For litt siden valgte jeg forresten å si nei til en kontrakt på en million kroner i året, fordi det ikke virket riktig nettopp av hensyn til miljø. Rekk opp hånda de som helt ærlig kan se de ville gjort det samme. Det er noen, men det er IKKE alle som kritiserer meg som ville gjort det.

Man får faen ikke lov til å prøve engang.  Til å ha såpass mye penger og frihet som jeg har, tar jeg meg veldig få “friheter” nettopp av hensyn til klima og miljø. Det høres nok bortskjemt eller rart ut å si men det er sant. Jeg kunne vært på shopping hver dag, kjørt Porsche, reist på ferie en gang i måneden etc. Men jeg gjør ikke det. Det er jo enkelt å si at bekjente av meg som er studenter kanskje “gjør mer” fordi de ikke shopper eller drar på ferie, men de hadde jo gjort det om de hadde penger til det. Men istedenfor kan de da spise kjøtt med “god samvittighet” og drite i å kildesortere, og heller kritisere sånne som meg. I den bransjen jeg er i gjør jeg oppriktig så godt jeg kan, eller klarer å få til akkurat nå mtp at jeg også må tjene til livets opphold. Og jeg vet så godt at vi kommer ingen vei ved å bare kritisere å dra hverandre ned, og sånn har det vært for meg siden jeg var 16 år og blogget om å kutte ut kjøtt for første gang. Jeg tror jeg brukte mange ekstra år på å leve et mer vegansk liv enn jeg egentlig hadde trengt nettopp fordi jeg fikk så mye dritt på grunn av alt jeg ikke gjorde og derfor låste meg litt.

Nok om det, nå skal jeg på hotellåpning. Håper vi kan behandle hverandre med mer respekt her inne og forstå hvor jeg kommer ifra og hvordan livet mitt ser ut før man kritiserer. De fleste ser alt utifra deres egen livssituasjon (jeg også!) og kritiserer deretter, noe som blir dumt.

48 kommentarer
    1. ❤❤❤ Du er bra nok❤❤❤ dessverre så er det sånn at noen alltid må rakke ned på alle andre.
      Du er rå❤❤ puss puss

    2. Du MÅ vel ikke ha et så ekstremt høyt forbruk og få folk til å forbruke for å tjene penger?? Du MÅ jo ikke shoppe så mye som du gjør for å tjene penger, du må ikke kjøpe masse billige klær og reklamere for det.. Det er jo ett valg du tar. Hvis du setter deg selv og ditt eget behov til å tjene deg søkkrik på andres folk forbruk, er du langt ifra så miljøbevisst og “miljøforkjemper” som du skal ha det til.. Greit at “ingen kan gjøre alt, men alle kan gjøre noe” men de tingene du gjør for å spare miljøet gjør liksom ikke opp for at du har som jobb å få folk til å forbruke daglig?? Å få tusenvis av folk til å forbruke på daglig basis er jo langt verre enn om du skulle ha spist kjøtt noen ganger i uken, om du hadde kjørt vanlig bil eller om du ikke hadde kildesortert liksom.. Det hadde jo vært langt mindre skadelig for både miljø og klima enn det du holder på med. Beklager å si det, men sånn er det bare faktisk.. Du gjør sikkert så godt du kan i din bransje (??), men er det egentlig bra nok?

      1. Du, den høye hesten din og kritikerpennen kan jo kanskje slutte å følge henne da, og låse dere inne i kompostbingen deres og forvitre i stillhet.

      2. Tør jeg spørre hva du gjør i jobben din? De aller fleste jobber med noe som driver forbrukere til å bruke penger for noe du kan gi dem, så du tjener penger. Sophie promoterer veganske, anti-dyretestede og miljøvennlige produkter og tjenester som kan få folk til å bytte ut dårlige produkter med ting som er bedre for miljøet. Det betyr ikke at folk kjøper MER. Gå inn i deg selv og tenk hva du gjør som er så perfekt at du må trekke noen ned som er med på å fremme miljøbevisste valg?

      3. Nå ble jeg veldig nysgjerrig på å høre om hvor flink du er… Fortell! Eller kaster du litt stein i glasshus?

    3. Skikkelig koselig å spennende innlegg å Nydelig å stilig bilder synes jeg du super modig å tøff og smart DU er best å favoritten min ønsker deg alt godt å en fantastisk riktig god kveld fra meg å puse kompis sophie Elise hilsen Kristian Magnus 😀🐱♥️🌌

    4. Hei Sophie 🙂 deilig at du sier fra! Ikke finn deg i noe som helst. Drit i de sjalu trollene som tror de vet best i verden og garantert ikke er like selvbevisst på miljø osv som du er. Du er klokere og mer reflektert enn mange på din alder og egentlig mange ellers. Jeg heier på deg! Ikke la noen kue deg. Vær den du er og gi faen om du vil 🙂🙂👍👍 klem

    5. Jeg mener at «varemerket Sophie Elise» eller «du» bare er «so last year» Sophie Elise. Trodde du hadde blitt mer reflektert i årene som har gått, men lenge leve dobbeltmoralen. Er så enig med «N» over her.

    6. Jeg syntes du er fantastisk, Sophie. Jeg har fulgt bloggen din i mange år, og det var takket være deg og måten du inspirer på som gjorde at jeg endelig tok steget og ble veganer for snart ett år siden. Det er gull verdt det du gjør. Ikke gi opp!
      Stor klem <3

    7. Anbefaler deg å prøve body butter fra Pacifica! Vegan, øko, helt naturlige ingredienser og ikke dyretestet <3 De lukter helt amazing, spesielt vanilla eller ruby guava. Og er kjempegode på huden! + man er helt sikker på at produktene derfra er med gode ingredienser som ikke er dyretestet 🙂 Får de på feks scent.no eller iherb.com!

    8. Du har skapt store debatter på grunn av miljøtingene du har blogget om. Det har gitt en økt bevissthet for mange, og mest sannsynlig gjort dem mer miljøvennlige. Du nevner ofte miljøet i valgene du tar, som konstant minner leserne dine på at de må ta vare på verden.

      Du reiser dessuten mye mindre enn andre bloggere (som skrytende bestiller reiser i hytt og pine uten å i det hele tatt nevne miljø). Ja du kan sikkert bli bedre, men det kan vi jo alle! Det er ganske mange andre jeg vil kjefte på før jeg i det hele tatt kikker på deg. Jeg synes du er utrolig flink, og du presenterer alltid saken på en voksen, reflektert og motiverende måte som gjør at jeg virkelig tar til meg det du skriver.

      Jeg skjønner ikke hvorfor det er så mange tapere i Norge som ikke har noe bedre å gjøre enn å pirke på hver jævla ting du gjør. Hvor får de energien fra? Har de ikke andre ting i livet?

      Du er ei tøff jente som utfordrer sosiale normer. Det digger jeg. Se hvor langt du har kommet i livet da! Du har gjort noe rett i hvert fall. Taperne kan stappe en bolle i de høylytte kjeftene sine. Aldri gi deg ❤️❤️

    9. You know that The Body Shop is not a part of L’Oreal anymore, since 2017 I think. The Body Shop is definitely against animal testing and is on green PETA list (companies which don’t test on animals). It’ s sad that I don’t understand your language, but seeing the two companies I have the animals on my mind, always. I like your blog very much and admire your photos , so many your changes for a long time. And I know your interest in our planet and ecology.

      1. tror ikke det handlet om lønnen, men at samarbeidet ville være skadelig for miljøet, og selv om hun hadde fått 1 million, ville hun prioritere miljøet over pengene

    10. Føler folk bare er vanskelig, ikke fordi de brenner for saken, men kun fordi de vil være vanskelig. Pleier ikke å kommentere, men når jeg leser at det bare er de som har dritt å si som kommenterer, føler jeg at det er på tide. Senest i stad leste jeg om en annen blogger som hadde bestilt to nye reiser iløpet av kommende måned, som nettopp har kommet hjem fra en annen flyreise. På en annen blogg leste jeg om mer reiser (ferier).
      Alle har behov for å se familien sin iblant, og jeg kan nesten ikke huske sist jeg leste om at du tok deg en feire bare sånn fordi du trengte “påfyll av inspirasjon” eller bare ville bade.

      Selvfølgelig skjer det, og det er sikkert ikke SÅ lenge siden, men jeg mener bare at du ikke er en typisk “reiseblogger” lenger, og måten du skriver på nå er så mye mer bevisst og bevisstgjørende.

      Etter infinitum-reklamen din ble jeg mer bevisst på hvor mye pant har å si. Mener å huske at jeg også fikk fra deg at man sparer MYE ved å bare skru av springen mens man pusser tenner, dette VISSTE JEG IKKE før du sa noe. Jeg er virkelig glad i kjøtt, men jo mer du skriver om det, jo mer har jeg lyst til å prøve ut andre alternativer.

      Du har faktisk en stor påvirkningskraft, og selv om jeg prøver å være bevisst på det fra før av så hjelper det meg veldig på veien med både pushing og informasjon fra deg på dette. Så vær så snill, ikke slutt med det!

      Uansett hvordan du velger å bruke din påvirkningskraft kommer folk til å være misfornøyde, kun fordi de er misfornøyde mennesker. Bruk den på noe du selv kunne trengt, og noe du er stolt av. Som når du oppdaget palmeoljen i påskeeggene. Det er kun stolthet å hente i å oppdage noe, og så forandre synet sitt på det ettersom man lærer noe nytt. Istedetfor å innse sine egne dumme valg, velger folk heller å bli sure når dem ikke kan leve på sin lille sky. IKKE LA DEM. Vi trenger stemmer som deg, som faen ikke gir seg.

      Alt dette, i tillegg til fokus på personlig utvikling, er veldig verdifulle ting jeg får ut av å følge deg.

    11. Hei:-)
      På serien din i dag, hvor var den grønne fine joggebuksen din fra?
      Sjampo / balsam som du bruker med marocan oil, er de gode i extensions?
      Har du prøvd laser hårfjerning nedentil? Spent på hvordan det går.
      ( Ikke bry deg om haters 😉 ) Hilsen jente 35

    12. Hei!
      Jeg vil bare si at jeg synes du gjør mye bra og prøver å oppfordre andre til å gjøre det samme. Det er vanskelig å få til alt, men det å ta noen tak hjelper, så jeg synes du er godt forbilde som virkelig prøver å gjøre god ting for miljøet.
      Jeg kan skjønne at ditt forbruk kan være høyt, men så er det gjerne sånn at når man har mer penger å bruke så bruker man det også.
      Jeg heier på deg og synes du er flink til å vise flere sider av deg selv, ikke bare det overfladiske som flere andre blogger gjør. Stå på videre, du fortjener å få skryt og fine tilbakemeldinger, ikke la deg knekke at de som ikke klarer å se to sider av en sak <3

    13. Du kledde den “korte” sveisen utrolig godt! Var råfin. <3

      Og når det kommer til det med miljø og andre mennesker så er det helt SINNSYKT. Du har jo i MANGE år fremmet både det klima, miljø og vegansk kosthold. Du gjør så utrolig mye, og sikkert den influenceren som reiser minst (av alle de jeg vet om i alle fall). Det er så urettferdig at du som gjør mest og fremmer det mest (i mine øyne i alle fall) skal få mest hets også. Kan ikke folk heller bare være glad for at i alle fall en gidder å bry seg og faktisk gjør så godt det lar seg gjøre?!

    14. Fake news Sophie, please don’t spread fake news.

      L’Oréal has developed a very rigorous safety evaluation procedure of its products, backed by Research. Well before the question of animal testing was raised by civil society or within a regulatory framework, L’Oréal has been committed to new methods of assessing safety that don’t involve animals. A true pioneer, L’Oréal has been reconstructing human skin models in laboratories to elaborate in vitro safety tests since 1979, as an alternative to animals. In 1989, L’Oréal completely ceased testing its products on animals, thus 14 years before the regulation required so. Today, L’Oréal no longer tests its ingredients on animals and no longer tolerates any exception to this rule.

      Certain health authorities may nevertheless decide to conduct animal tests themselves for certain cosmetic products, as it is still the case in China. This is the reason L’Oréal appears on PETA’s list. However, L’Oréal has been the most active company working alongside the Chinese authorities and scientists for over 10 years to have alternative testing methods recognized, and permit the cosmetic regulation to evolve towards a total and definite elimination of animal testing. Thanks to this, since 2014, certain products manufactured and sold in China like shampoo, body wash or certain make-up are no longer tested on animals. Such a massive company should not pull out of a economy, instead, due the power the organization has, they should do business in China as corporations often have greater power than governments. With its influence in China, L’Oréal might in fact eliminate animal testing once in for all.

    15. Jeg ble vegetarianer for tre år siden, og mye av det er takket være deg! Det er ikke en overdrivelse når jeg sier at du er den største grunnen til at jeg virkelig fikk opp øynene for klima, miljø og dyrevern. Du har gjennom årene opplyst om så mange ting jeg aldri hadde tenkt på, og jeg har lært mye gjennom bloggen din!
      For meg er du et utrolig godt forbilde, og jeg syns det er veldig inspirerende at du alltid står på ditt, på tross av all dritten du får slengt i mot deg hele tiden. Det må være utrolig slitsomt at uansett hva du gjør, så er det alltid noen som må påpeke alt du IKKE gjør. Du virker som et utrolig sterkt menneske og du har all grunn til å være stolt av deg selv og måten du bruker plattformen din på! <3

    16. Sært! Jeg sendte deg en liten DM på storyen din på Instagram om at jeg fikk Gunhild Stordalen-vibber av den looken, også skulle du faktisk på et Stordalen-event. Utrolig vakker look på deg!

    17. Noen folk har det så lite bra med seg selv at de trenger å dytte andre ned for å føle seg bedre. Man burde nesten synes synd på dem. Det er synd at du må ta drittet fra den typen på en daglig basis, de skjønner ikke selv at de har et problem og jeg garanterer at de ikke gjør like mye for hjertesaker selv.. Hvordan kan noen snu oppfordringer til å ta bedre valg for klimaet rundt til noe negativt? That’s beyond me..

      Husk at det er folk som drar andre opp med seg man skal prøve å holde rundt seg i livet sitt, ikke folk som må dytte andre ned for å fremme seg selv <3

    18. Jeg er enig i mye av det du skriver Sophie e, men slik en over her skriver og ja det er ett men, så finnes det forskjell på å leve perfekt selv i form av forbruk, reise, kun handle etisk og spise økovennlig(for det tror jeg få krever av deg) og det å oppfordre tusenvis av lesere hver dag til å gjøre de samme valgene. Jeg mener det er viktig å tenke på den store makten du har atter en gang. Blir det lagt ut en link blir den trykket på og bestilt fra. Det er ett bevisst valg fra deg å påvirke leserne dine. Siden du har så mye penger som du sier(og bruker det som argument) så kunne du vel for eksempel ha reklamert for etisk produsert tøy istedenfor Nelly osv. Det er dyrere, men det har man jo råd til da. Jeg mener det er slike valg som folk blir irritert over. Jeg skriver ikke dette for å lage kvalme, men for å kanskje prøve å belyse litt hva som kan skape gnistringer. Hva du velger å kle deg i, sminke deg med, spise bør være ditt valg, men bare husk at blir navn og link delt så følger mange i ditt fotspor.

    19. Elskar seieren din❤️ MEN, du kan ikkje bruke bilbelte slik du gjer/ikkje gjer!! Mitt største mareritt er å kræsje med nokon som sitt med beltet som du gjer og ta livet av dei!!! Bruk belte skikkelig! 🙏🏻🙏🏻

    20. Ville bare legge igjen en kommentar, noe jeg aldri gjort før. Jeg synes det er synd at du får så mye kritikk, og også synd at du føler du må forsvare deg. Du gjør en veldig bra jobb og jeg liker virkelig den Sophie Elise du har vist i det siste 😊👏 Mer voksen og reflektert, og det ser ut som om du har det bedre med deg selv. Stå på og drit i alle haters (som kun er sjalu)!

    21. Jeg kommenterer så og si aldri her, men jeg ville bare si at jeg heier på deg!

      Det er så alt for lett å kritisere på et anonymt kommentarfelt om alt man burde gjøre, kunne gjøre, hva som kan være bedre, osv. Jeg tror faktisk at de som kritiserer deg for å ikke gjøre nok, ofte ville kritisert deg uansett. De er ikke ute etter en saklig debatt, de er ute etter å «ta» deg. Ikke ta deg nær av dem. De er bare bakgrunnsstøy.

      Personlig tror jeg du har forbedringspotensiale i hvor miljøvennlig du er, men hvem har ikke det? Jeg synes det er mye bedre å gjøre litt, og å prøve å ta gode valg, enn å tenke «jeg kan ikke gjøre noe riktig, så da gjør jeg ingenting». Ja, du oppfordrer til økt forbruk hos unge, men tenk også hvor mange unge du har inspirert til å kutte ut kjøtt, kildesortere, bli mer miljøbevisst, osv. Fortsett å kjempe, Sophie! 🙂

    22. Synes du er flink! Gaar selv paa skole i England, og tror ikke folk er klar over hvor vanskelig det er aa vaere borte fra familien i vanskelige stunder, eller hvor ensomt det kan vaere. Ser de hver 3. maaned, men hadde dratt hjem til Tromso mye oftere om jeg hadde hatt raad!! Staa paa videre, alle store ting begynner i det smaa!

    23. Får litt vondt av å lese det du skriver, for det er så feil at det skal være sånn! Hater egentlig hele opplegget med “de kritiserer fordi de er sjalu eller vil ha ditt liv”-typ, men du må huske at det er veldig mye enklere å gidde å kommentere det man ikke liker. Tror også man har begynt å generelt kommentere og like ting mindre enn man gjorde før, sånn at positive kommentarer lukes ut liksom.Da står mange igjen som negative, og vil gi en falsk illusjon om at majoriteten ikke liker det du gjør eller ikke støtter dine valg. Støtter heller ikke alt du gjør, jeg kjenner vel ikke noen som jeg er enige i alle livsvalg de har gjort, men du fortjener faktisk ros eller anerkjennelse eller i alle fall en slags “go for it” (kommer ikke på et bedre ord men du skjønner tegninga) når du prøver å bli bedre. Setter også pris på at du er i stand til å ta til deg konstruktiv kritikk, og har en oppfatning av at du faktisk er genuint interessert i å bli mer bevisst – aka liker du å tilegne deg ny informasjon og kan innrette deg denne. Dette er det mange andre som ikke er i stand til. Heier på deg, og kommenterer aldri, men du fortjener litt good vibezz – og vit at de fleste ikke forventer at du skal være perfekt og er bare glad for at du prøver, og at du inspirerer andre til å gjøre det samme.

    24. Jeg elsker Sophe Elises Verden! Noe av de beste som går på norsk TV akkurat nå! Jeg digger deg så mye, du har en utrolig positiv effekt på meg, jeg bare digger å følge med på bloggen din! <3

    25. Body Shop og Lush var jo en av de som sto mest på for at dyretesting sku bli slutt på i EU -noe som er lovbestemt, selvom det desverre er smutthull i den loven. De gjorde en sabla innsats og selvom Loreal eide dem, betyr det i grunn bare at Loreal skjønner de KAN tjene penger på et merke som ikkje tester på dyr. Loreal har jo selv en vegans serie for hår , så de burde jo egentlig vite det -samt Loreal testet ikkje på dyr før, nå er de blandt de verste-desverre.
      Uansett fortsett å støtte Body Shop du. Er mye verre å handle kosmetikk fra andre brands som tester eller støtter testing i Kina.

      Gratulerer med kvinnedagen <3 Syns bloggere sku bli flinkere til å hvertfall markere litt. Er faktisk våre formødres fortjeneste at vi ikkje løper på kjøkkenet og lager mat og føder barn og ikkje har noen rettigheter.
      Selvom det ert stykke igjen både i Norge og de fleste andre land -spesielt de med lavere utdannelse -så er dagen viktig <3

    26. Hei. Jeg har vært hos Tannlegen idag og sjekket ut Invisalign. Har bestemt meg for å ta det. Kan du si pittelitt om dine erfaringer med dette, om du orker?🙏🏻👍😀

    27. Du kritiserte Joakim veldig hardt på Sophie Elises verden fordi han spiste kjøtt, hva skjedde med å heller heie frem?

    28. Sitter og hører podcasten til deg og Fetisha nå! Er på den episoden om komplekser, og jeg må bare si at jeg syns det er SÅ bra at du snakker høyt om ting som kanskje ikke så mange tør å snakke høyt om! Det er så viktig!
      Jeg liker deg så godt, Sophie, jeg håper du har det bra og er stolt av deg selv! Det er få i medie-Norge som får så mye ufortjent pes og tyn som deg, og herregud, jeg syns du er sterk som takler det. For det gjør du så absolutt! At du snakker høyt om sånne ting som i denne podcasten beviser det. 🙂

      Jeg liker deg, du er flott og hurra for kvinnedagen i samme slengen! Hurra for alle typer fitter – så lenge de ikke gjør vondt! :b

    29. Kjære deg. Hørte på siste podden deres og hva som skjedde i Tromsø. Jeg har en mann som er Psykolog, og jeg er det samme. Men, jeg er ikke i jobb pga angst. Det har vært invalidiserende i over 10 år. Min mann har båret meg på hender. Selv har han veldig mange utendørs hobby aktiviteter, men har måttet stå over for å være med meg. Han er absolutt ingen tøffelhelt. Den siste mnd har vi kunnet gå litt tur, vært ute og spist i Oslo. Dette er for meg en ny verden. Jeg kan ikke tro at det skjer. Vi har også en tenåringsdatter, god som gull selvsagt. Jeg kjenner meg helt igjen når du snakket om kvelden dere var ute, og følelsen du fikk. Du føler deg totalt mislykket uansett hvilket valg du tar. Angsten styrer! Jeg vil si deg noe. Tenk hva mannen min har ofret for meg. Det er ikke mange som hadde orket. De hadde for lengst gått. Gi Kasper frihet til å gjøre det han vil. Din sykdom må prøve å ikke begrense hans hverdag. Det gjør den uansett ved å se deg dårlig, om du skjønner. Helt enig med Kasper, som ikke har IG. Vi er heller ikke der. Jeg liker deg, og synes du er ei likandes jente! Aldri gi deg. Jeg vet livet er hardt. Bare ta tak tidlig, så du ikke ender opp som meg. Men nå er det jo faktisk håp i tunnelen. Vi er forsiktig optimister.

    30. Hei Sophie Elise! Jeg pleier helt ærlig ikke å lese noe særlig blogger, men jeg må innom din fra tid til en annen. Du har min fulle respekt, og virker som er utrolig fint, reflektert og ærlig menneske. Jeg vet også at du, som oss alle, ikke er perfekt, men jeg ser at du har en så sinnsykt god evne til å se deg selv og du vet hvem du er. Virker det som i alle fall!

      De som velger å gå inn på din blogg og kritisere deg for tingene du nevner, er jo på ingen måte reflekterte mennesker. Du gjør en god jobb med å sette lys på miljøet, og det er på ingen måte enkelt å være 100% miljøvennlig i 2019, uansett hvor hardt man prøver. Du har min fulle støtte, du er en kul og bra dame som ikke fortjener å bli kritisert for hver minste ting!!

      Klem fra Bergen<3

    31. Bra skrevet og reflektert! Hadde bare alle dine andre bloggsøstre gjort det samme som deg, hadde det blitt enda bedre.

    32. Hei, ville bare si fra at Bodyshop er eid av Natura nå. De kjøpte Bodyshop av Loreal for 1,5 år siden ^^,

    33. “jeg tror jeg brukte mange fler år på å leve et mer vegansk liv enn det jeg egentlig hadde trengt fordi jeg fikk så mye hat”

      Jeg skjønner ikke helt hva du mener med det? Var du bare veganer for å få mindre hat? Her høres det ut som du ikke var/er veganer fordi du faktisk bryr deg men for å fake et image ellernoe?

      Ps: dette er ikke ment som hat. Jeg syntes du gjør mye bra for miljø og dyr, bruker stemmen din bra og får ufortjent mye hat. Bare skjønte ikke helt hva du mente med den setningen, og syntes det var en rar setning å komme fra deg.

      Digger deg og syntes du står for mye bra (skulle ønske du sluttet med dyretestet sminke da)

      Sorry ble veldig mye lenger kommentar enn planlagt heheh. Forklar gjerne hva du mente med det og fortsett den ellers gode og viktige!! jobben du gjør<3

    34. Haters gonna hate! Det er den triste realiteten i dagens samfunn.. Folk som innerst inne føler at de burde gjort mer selv, får utløp for det ved å hate på andre. Med en gang man fronter noe som er bra, så føler folk for å angripe for noe andre man kunne gjort bedre. Typisk når veganere informerer om hvor stor innvirkning kjøttkonsum har på miljøet, så må kjøttspisere slenge dritt for den flyreisen man tok. Og hva med dem selv? Jo, de spiser gjerne kjøtt, kjører dieselbil OG reiser. Forstå det den som kan..

    35. Amen til det du sier der. Etter at du har vært ‘åpen’ og lagd debatter rundt klima etc. har jeg selv kuttet ned på kjøtt og begynt å kildesortere. Vet det er enklere sagt enn gjort, men bare steng ute alle kommentarer om at du ikke gjør nok. Du er en av få bloggere som gjør så utrolig mye for andre enn seg selv. Elsker innlegg hvor det er snakk om kutting av kjøttbruk, miljø etc. – det får hvertfall meg til å føle at man kan gjøre mer i hverdagen.

      Kjør på videre!

      Hilsen fast leser siden du blogget på pikerommet i Harstad

    36. Du er helt topp Sophie:) Heia deg!

      Vet ikke om du har fått med deg dette men i fjor leverte The Body Shop 8,3 millioner underskrifter til EU for å forby dyretesting én gang for alle. De har allerede endret lovene i Australia.
      Natura kjøpte de opp i 2017. Også er nesten hele hudpleiesortimentet deres vegansk <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg