det mest inspirerende

Noe jeg prøver å gjøre i alle fall et par ganger i uken er å se på Ted-talks. De fleste finnes også i podcast-format, anbefales! Uansett, det finnes mange gode og noen mindre gode Ted-talks, og siden jeg har sett så mange tenkte jeg å tipse om de jeg liker aller best som dessuten er enkle å forstå seg på. Om du har en dårlig dag eller mangler motivasjon vil jeg sterkt anbefale å høre på disse, da kommer du til å bli inspirert! Alle disse handler om vaner, motivasjon og å være produktiv. Perfekt på en mandag!

Denne elsker jeg. Alle som utsetter og utsetter kan kjenne seg igjen her, og jeg lover du vil få masse gode tips og en god latter.

 

Denne podcasten endret virkelig mitt syn på dårlige vaner. Altså, bare se den! Spesielt om du er avhengig av nikotin.

 

Om du sliter med generell motivasjon er virkelig dette episoden for deg – du kommer til å ta et steg fremover.

 

Tony Robins er helt rå, og jeg anbefaler dere i tillegg å se filmen hans på Netflix, “i am not your guru”. Det var vel den første dokumentaren jeg så som handlet om selvhjelp – og siden den gang har jeg kjøpt flere av bøkene hans. Denne videoen vil gi deg en liten smakebit.

Stress. Jeg kommer ikke unna å ha stress i livet mitt – så hva gjør man med det? Nye studier viser at stress kun er farlig for deg om du lar den. I denne videoen blir du oppfordret til å se stress som noe positivt, og hvordan du kan bruke det som din drivkraft.

Kanske den som gjorde sterkest inntrykk fordi jeg virkelig lever etter denne videoen. Jeg forteller aldri noen om drømmene og planene mine, ikke engang mine nærmeste venner eller kjæreste. Aldri. Om du snakker om ambisjonene dine er det nemlig mindre sannsynlighet for at du faktisk når målet. Interessant, og absolutt verdt en titt!

Til sist, en Ted-talk som veldig mange i kjendisnorge åpenbart ikke har sett, siden jeg føler de fleste meningene bare er copy-paste av hva som er politisk korrekt, haha.. Nei men fra spøk til alvor. hvordan kommer man opp med en god ide? Hvordan blir handling gjort om til ord? Se denne!

Det var mine favoritter. Om du har noen, fyr løs! Gjerne gode dokumentarer eller intervjuer om selvhjelp også <3 

14 kommentarer
    1. høres kjempe bra ut synes du ligner på Askepott synes jeg og du er inspirerende synes jeg håper alt er toppers med deg jeg har hatt en slitsom dag i dag men koser meg nå ønsker deg alt godt å en fantastisk riktig god kveld fra meg å puse kompis sophie Elise hilsen Kristian Magnus ♥️🐱😀🌌

    2. Kult! Gleder meg til å sjekke ut, og liker når du tipser til slike ting!! Fint å kunne få inspirasjon til selvhjelp og å utvikle kunnskap om seg selv (og verden). Hvis du har noen tips til gode dokumentarer, så bring it 🙂

      1. Så bra!

        Jeg har sett masse gode dokumentarer men jevnt over liker jeg å surfe rundt på nrk.no – jeg synes de har så mye bra! Explained på Netflix er også informativ, enkelt og høy underholdningsfaktor.

    3. Bra innlegg! Gleder meg til å teste ut. Synes forresten du ser veldig bra ut for tiden, med både klesstil og «nye» pupper!! Blir inspirert av klesstilen din, for eksempel den gule kjolen og den rutete dressen! Så fin!!

    4. TUSEN Hjertelig takk for at du svarte på kommentaren min du er best å favoritten min ønsker deg alt godt og en riktig god Natt far meg å puse kompis sophie Elise hilsen Kristian Magnus ♥️🐱😀🌌

    5. Den er ganske gammel, men tror du hadde likt Ted talken til Susan Cain, «the power of introverts in a world that cannot stop talking!» Hun har også skrevet en bok som heter Quiet! Jeg kjøpte den etter å ha hørt tedtalken

    6. Jeg har nettopp fått ny respekt for deg, for jeg visste ikke at du også ser på ted-videoer?? 😀

      Har sett flere av de, men skal se de andre også. Takk for anbefalningen!

      Håper du får en fin dag 🙂

    7. Du publiserer så mye bra innhold, blir virkelig inspirert av deg. Må også si det at jeg har hørt på podcastene til deg og Fetisha for første gang i kveld å du sier så mye bra og det virker som du virkelig mener det du sier, i tillegg kan du begrunne hvorfor du sier det du sier. Helt fantastisk!
      Du er fantastisk og du kjemper for så mye bra, burde vært flere som deg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg