det eneste som funker

Reklame | annonselenke

Jeg har den type mensensmerter som gjør gjør at jeg ikke klarer å rette ut ryggen. Har noen andre det på samme måte? Om jeg bøyer meg går det bedre, så jeg har gått rundt krokrygget i hele dag. Det eneste som funker for meg da er å ha en varm flaske på magen, puste å tenke at det faktisk går over snart, for meg er det alltid verst de første to dagene og så slipper det helt.  Men, det å skulle kombinere dette med å fokusere på foredraget mitt, det er verre. Jeg er fornøyd med det visuelle i det minste, så får jeg bruke morgendagen på å pugge.

Nå har jeg akkurat bestilt sushi fra Sumo som jeg skal plukke opp når jeg henter Kasper på skolen. Det blir vegansk på meg! Jeg synes enda det er rart å spise så mye (som dere vet prøver jeg å gå opp i muskler) og jeg føler meg stappmett hele tiden. Men, det er heftig å se hvordan kroppen min fungerer, jeg elsker den. Det er kult å se musklene komme, selv om de har kommet så sinnsykt sakte på grunn av dårlig kosthold.

Jumpsuit HER. Normal i størrelsen. 

I går så vi filmen om Ted Bundy før vi la oss (Extremly Wicked, Shockingly Evil and Wild, veldig irriterende tittel) og den var helt OK. Terningkast tre. Har hørt dokumentaren som også ligger på Netflix er bedre, så den vil jeg sjekke ut senere. Men, det blir ikke i kveld for jeg må virkelig fokusere på det jeg skal gjøre i morgen. Det høres kanskje ikke så farlig ut med “bare et foredrag” og det er det virkelig aldri ellers, jeg tar det på strak arm og nyter å snakke foran et publikum. Det har jeg alltid gjort. Men nå er det folk som gjerne ser litt ned på meg som skal lytte, da vil jeg motbevise fordommene.

Dette er boken jeg begynner på i dag, forresten. Jeg er inne i en god flow igjen og leser to bøker i uken:

Noen ganger lurer jeg på hvordan folk klarer å gå igjennom livet uten å noen sinne lese, høre på podcaster eller høre lydbøker. Det er en så enormt stor del av livet mitt.

Vi snakkes i morgen! Ønsk meg lykke til. Ny episode av podcasten legges ut i morgen tidlig forresten.

27 kommentarer
    1. Jeg gleder meg masse til foredraget i morgen!! Er helt sikker på at du kommer til å briljere, og jeg heier på deg i stillhet blant publikum<3 Dette kommer du til å klare HELT fint. Hallo, du vet jo hva du snakker om mer enn 90% av de som sitter i salen!

    2. Svevende stilig å kule bilder å du er den svevende kul dame synes jeg og jeg venter fortsatt på den røde rednings fløyte med blekksprut på for svar på det til fredag det blir mokta moms det ønsker deg alt godt og en vidunderlig riktig god kveld fra meg å puse kompis sophie Elise hilsen Kristian Magnus 😃🦋🐱♥️✌🌌

    3. Lurer på om du Bruker Menskopp? Det er bra for miljøet ♥️
      Har du gjort noe med bryna eller rundt øyene nå i det siste? Føler det er noe «nytt» ved deg.

    4. Kjenner til sånne menssmerter, ja. Det er bare helt grusomt vondt. Det som hjalp meg veldig var da jeg satte inn hormonspiral, noe som forandret alt. Spør legen din. Jeg ble anbefalt den pga de enormt sterke smertene, og angret ikke.

      1. Fefqef: Er det ikke bedre at hun legger annonselenke til feks klærne hun har på seg istedet for å bli bombadert med spm om hvor hun har kjøpt det? It’s her job 🤦🏼‍♀️

    5. Lykke til på foredrag, du nailer det! <3 Egentlig skulle jeg sende deg denne meldingen på insta, men den var for lang. Håper du ser den her:

      Hei Sophie! Jeg vet du har et brennende engasjement for miljøet, derfor ønsker jeg å informere deg om en sak som stjeler nattesøvnen min, i tilfelle du ønsker å bruke din stemme til å belyse det.

      Jeg ble nylig ansatt på deltid hos Cubus, da de som del av Varner-gruppen er en av de bedre kjedene etisk sett. Fra kundens perspektiv smykker vi oss med organisk-bomull, retur-boks fra fretex og svanemerket. Det jeg derimot sliter med, er at vi ikke resirkulerer NOE av vår egen søppel. Alle kleshenger i plast som brukes på badetøy og undertøy kastes etter én gangs bruk, og det kastes sammen med kvitteringer, papp og generelt restavfall i en stor svartsekk under kassa. Jeg stilte spørsmål til dette under opplæringen, men fikk til svar at vi ikke har tid til å sortere avfallet. (Noe som enkelt kan løses om kjeden innfører nye søppel-bøtter). Det sliter i samvittigheten når jeg er på jobb, da vi pakker ut en hel vogn med varer(bunkevis dekket i plast) HVER dag. Tenk hvor mye dette utgjør i det store bildet, da vi er 177 butikker bare i Norge. Varner har 1500 butikker i 8 land, og jeg synes det er vanskelig å se for meg at rutinene er annerledes noen annen plass enn hos oss.

      Jeg jobbet også nylig i en lekebutikk, hvor søppelbøtta ved kassa ble brukt på samme måte. Det gnager i meg å tenke på at dette mest sannsynlig gjelder de aller fleste butikker generelt, tenk hvor mye unødvendig restavfall det utgjør totalt. Det virker som folk flest er opptatt av, og stolte av å resirkulere, og jeg er enig i det du sier i podden om at det ikke er nok, for hva hjelper det om man ikke gjør det samme på arbeidsplassen?

      Derfor henvender jeg meg til deg. For at en endring skal skje, må det legges press på øverste ledd. Jeg som er helt i bunnen av hierarkiet som butikkansatt har flere ganger enten bare blitt oversett, da jeg har poengtert dette, eller blitt ledd av da jeg har satt opp forskjellige båser for søppel og tatt det med hjem selv på slutten av dagen for å kaste det i riktig container. Jeg føler meg hjelpesløs, rop gjerne ut om du har noen spørsmål angående dette! Beklager på forhånd over at meldingen her er rævdårlig formulert, tror hjernecellene mine går i dvale etter 0130, håper uansett poenget skinner igjennom! Takk <3

      1. Mitt forslag er at du sender epost til de som er ansvarlige for miljø og fairtrade hos cubus 😊 Google litt om hvor plastfraksjonene havner når de er rene og hva de kan brukes til 😊 ikke gå via korttenkte mellomledere ❤️

        1. Som sagt ble jeg på min forrige arbeidsplass gjort bare av da jeg ble hun miljø-freaken, på grunn av det men først og fremst fordi jeg ikke ønsker å «gå bak sjefens rygg», henvender jeg meg her. Jeg har mye mer tro på at en stor stemme setter fokus på dette, da det vil nå ut til hele varner samt andre butikker, fremfor en eneste e-post i fra meg som kanskje ikke når gjennom byråkratiets hinderløype

          1. Bare ment som et tips 🙂 Men hvis du klarer å legge litt økonomi i det, hva koster restavfall vs. rene fraksjoner, skal du nok se at du ikke blir hun rare 🙂

    6. Jeg hadde samme problem med mensensmerter, helt til en lege på Balder sa at jeg måtte prøve kalsiumtabletter. Og det funker! Ingen mensensmerter her i gården lenger👌🏼

    7. Filmen heter nå det fordi det var sånn dommeren beskrev det han hadde gjort, men ja, føles litt akward å skulle lese en så lang tittel.

    8. Synes du selv det er innafor å reklamere for ‘Coop Grill Perfekt’ aka KJØTT i banneret under headeren din mens du preacher vegansk kosthold?

    9. Har bestilt boken Access consciousness: «Being you, changing the world» etter å ha lest mye bra om den. Hvis du leser anmeldelser på Amazon høres det ut som en fantastisk bok. Er skrevet av en kiropraktor som tidligere slet med depresjon. Hvis du ikke har lest den vil jeg anbefale å sjekke den ut.

    10. Har hørt podcasten der dere blant annet snakker om Sylvi. Mener ganske godt å huske at du for noen år siden var helt klar på at du stemte Høyre? Når Høyre har vært åpen om at det ikke blir noen regjering uten FrP, nytter det vel ikke å sitte i ettertid å sutre om at Sylvi er statsråd.

    11. Blir så provosert av å høre Sylvi-ranten på podcasten din idag, virker som du TOTALT har misforstått budskapet hennes i det du gjentok som hun tidligere har sagt. Du burde se ting litt i større perspektiv og ikke ta setning for setning bokstavlig og totalt ut av proporsjoner- ikke minst =)

    12. dagens høydepunkt er dine innlegg og blog.
      jeg sliter med depresjon og har ingen venner, ingen skole, leter etter ordentlig jobb, jobber som ringe hjelp nå og etter betalt husleie så er ikke mye igjen for kos osv og når jeg leser at du som har økonomisk trygghet men fortsatt har problemer så tenker jeg deprasjon er noe så alle opplever.

      men du gir så mange gode tips og du er så ærlig. jeg virkelig liker deg.
      stå på. det er mange der ute som ser frem til din innlegg.

      du skrev at du kan ikke forstå folk som ikke leser eller hører på podcast. kan du skrive en inlegg om hvorfor du synes det er viktig?
      jeg leser aldri og forstår ikke hvorfor folk leser bøker, det virker kjedelig.
      men jeg har maladaptive daydreaming og lever det meste i dagdrømming hehe.

      1. Du, så vondt det var å høre. Jeg føler skikkelig med deg. Masse kjærlighet til deg.

        I din situasjon tror jeg det ville vært ekstra viktig å lese bøker, de kan gi deg noe filmer og serier ikke kan. Jeg tror du ville fått noe ut å lese selvhjelp.

        1. jeg fikk tårer når jeg leste det du skrev til meg! tusen takk kjære Sophie du er så snill=) du er så vakker og Snill. du er ekte eksempel på beautiful inside and out <3
          og silje Tusen takk<3<3<3

    13. Du sa i podcasten at du spiser ekstremt sundt, her på bloggen sier du at du har et dårlig kosthold? Det virker som om du lyver veldig for å heve deg selv.

      1. Andrea:
        hun er en ung jente og trenger ikke hele tiden være politisk korrekt og hun kan endre mening om uviktig ting i livet, som mat! OMG som om Sophie har sagt at alt jeg sier i podcast gospel truth!
        har du ikke følt noen gang i livet slik då? at en dag at du føler deg veldig sunt og flink på dette og en annen dag tviler på deg selv?! det betyr ikke hun lyver. Vær så snill hvis du ikke har noe fint å skrive, ikke skrive noe! =) hun gjør så godt hun kan, og hun er en ekte og ærlig menneske og vi hennes følgere ELSKER henne=)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg