det der skjønnhetsjaget

Reklame | - en annonselenke -

Herregud, jeg fikk meg akkurat en assistent / sosiale-medier-ansvarlig! Hun begynner hos meg i midten av mai, og jeg kunne ikke vært mer glad. Takk Gud for målet jeg satte meg! Nå kommer alt til å bli så mye bedre, og det vil bli enklere for meg å skape innhold til bloggen. Nok om det, hehe. 

Det er mange som lurer på om jeg ikke blir lei av å “styre” så mye med utseendet. Om jeg aldri har hatt lyst til å bare gi faen, ikke sminke meg på en måned eller ikke pynte meg flere ganger i uken. I flere år har det vært frisørbesøk, brunfarge, løsvipper og sminke om hverandre. Men svaret er faktisk nei. Det er flere år siden jeg har sett på det som et jag, eller noe jeg “må” gjøre for å passe inn i samfunnet. Det er ikke lenger verdens undergang om sminken renner av eller håret står til alle kanter. Det selvbevisste har på en måtte sluppet taket, men likevel er jeg glad i å pynte meg. Få håret stylet, lære meg nye teknikker innen sminke, smører meg med fuktighetskrem flere ganger for dagen (det er nok en litt usunn avhengighet, jeg hater å ha tørre hender) og jeg digger å teste nye parfymer.

Dere har fulgt i meg i så mange år og sett hvordan jeg har forandret meg som person. Selv om jeg enda er opptatt av utseendet er jeg nok mer opptatt av harmoni og estetikk nå enn tidligere og ikke minst at kroppen skal ha det bra. Da skulle det være mest mulig av alt for oppmerksomhetens del. Det kunne ikke ha falt meg inn å sprøyte leppene full av restylane eller ha tunge silikonpupper som sitter i veien i dag. Heller ikke tunge vippeextensions som lukker øynene eller førti minutter i solarium som jeg fort kunne funnet på tidligere. Jeg vet dette vil komme, men på spørsmål om jeg ville operert rumpa igjen så er svaret nei, aldri om jeg kunne gått tilbake. Jeg merker det spesielt nå som jeg trener så mye, det hadde vært finere uten og ikke minst føltes bedre. Men det er samtidig en prosess å fjerne og ikke noe jeg ønsker å gå igjennom, så har vi lagt den ballen død.  Dere har jo fulgt meg i snart ti år, så dere vet at jeg også har vært på det sporet. Men i dag er det aller viktigste for meg å ha sunn hud, at håret kan få vokse til sin naturlige farge (og bli lengre!), at jeg får den halvtimen eller timen på badet for meg selv, at jeg spiser sunt, trener, får håret stylet og går på skjønnhetsbehandlinger som er bra for meg. Jeg elsker virkelig den delen av livet, nettopp fordi den ikke betyr noe i den store verden. Det er et pusterom.

Det betyr ikke at jeg aldri er usminket, det skjer jo hele tiden. Men om jeg har en dag med fri – da kan jeg love at sminken kommer på. Det beste jeg vet er å ha god tid, sette på musikk og teste ting jeg ikke har prøvd før, for eksempel øyenskygge i en spennende farge. Om jeg går usminket er det enten fordi huden er i en følsom periode eller fordi jeg har det travelt. Det er sånn prioriteringene mine har endret seg, før kunne jeg aldri ha gått uten sminke. Nå gjør jeg det hele tiden, men jeg pleier utseendet mitt mer enn tidligere. Får jeg masse kviser og utbrudd vet jeg hvorfor, da har jeg kjørt på for hardt, og da pauser jeg og lar huden hvile. Kanskje jeg bytter ut noen produkter som ikke er bra for meg også. Uansett hvor dårlig jeg føler meg, eller hvor trøtt jeg er, jeg kunne aldri lagt meg for å sove med sminke.  I det siste har jeg fått utbrudd på brystet og på ryggen. Det var litt kjipt, for jeg aner ikke hva det kommer av. Jeg krysser fingrene for at det ikke betyr jeg er på vei mot enda en runde av utbrudd, medisiner med påfølgende sterke bivirkninger.

Kjole: HER

Vi alle har ulike interesser, og det er sikkert vanskelig for noen som ikke er opptatt av sminke å forstå hvordan det kan bety så mye. For meg handle det ikke nødvendigvis om å “forbedre” utseendet, men det er min tid hvor jeg står foran speilet, og bare.. eksisterer. Jeg tenker ikke på noe annet enn det jeg gjør der og da, jeg får være kreativ og jeg kobler ut. Det er fint å ha en sånn greie. Og – av erfaring kan de billigste merkene være like gode som de dyre, det er en fin blanding. Her kommer en liten rekke av mine favoritter til inspirasjon, flere har fulgt med meg i mange år.

💕 Milani Conceal Perfect 2-1 er den beste foundationen som finnes om du sliter med acne eller rødhet. Selv om huden min er fin nå vil jeg aldri gi slipp på denne. Jeg bruker farge 04.

💕 L.A girl har de fineste concealerne til å legge under øynene. Om du vil dekke kviser anbefaler jeg IT cosmetics. Litt vanskelig å jobbe med, men uten tvil den som dekker best.

💕 Amberly Cosmetics er et norsk, undervurdert merke. Her finner du nydelige leppestifter og glosser, samt min favoritt highlighter og blush for tiden. Selges kun på nett, men jeg lover du vil bli fornøyd!

💕Kylie Cosmetics har de beste øyenskyggene! Det er dyrt, det er toll, men verdt det med tanke på hvor lenge en pakke holder. Du har øyenskygge i flere år fremover med bare en palett. Derimot skulle jeg ønske jeg fant en norsk, eller i det minste nordisk favoritt. Det føles unødvendig å kjøpe noe fra et annet kontinent som igjen setter sitt avtrykk på miljøet. Jeg vil gjerne kjøpe mer nordisk sminke fra lokale merker. Tips?

💕 Billion Dollar Brows har de beste sminkekostene synes jeg. Spesielt for øynene.

💕 Når det kommer til sminkefjerning klarer jeg ikke å slutte med Skin Ceuticles selv om de (visstnok) tester på dyr. De sier noe annet, men kommentarfeltet mitt har sagt de gjør det – og andre ikke. Jeg bruker opp produktene jeg har hjemme, og de holder lenge. Ingenting annet har funket på min hud.

💕 MayBeauty har best shampo, balsam og leave in. Ellers er jeg glad i Kevin Murphy og Redken. Men, MauBeauty er best på budsjett.

💕 Jeg veksler mellom Skin By Camilla Phil og Body Shop til håndkremer, shower lotion og body lotion. Om huden min trenger middels pleie: Camilla Phil. Om huden min er sprukket opp og tørr: The Body Shop.

💕 De beste, beste, beste parfymene kommer fra Givenchy! Jeg liker litt tunge parfymer som lukter litt maskulint. Tro det eller ei, haha. Det ser man kanskje ikke for seg når det kommer til meg, men jo!

På mascara har jeg faktisk ingen favoritter nå, og trenger tips.

Forresten! Som dere vet har jeg farget håret tilbake til min naturlige farge, og jeg angrer ikke i det hele tatt. Akkurat den har jeg nok ikke hatt på flere år. Vi måtte farge clip on håret mitt også, og det ble sånn halvveis. Uansett deilig å slippe etterveksten fremover! 

33 kommentarer
    1. Skikkelig svevende kult å koselig intresant innlegg synes jeg å Nydelig vakker bilder synes jeg du er den beste synes jeg å du er sterk og modig synes jeg ønsker deg alt godt og en fantastisk riktig god dag fra meg å puse kompis sophie Elise hilsen Kristian Magnus 🐱🌌♥️😀

    2. Hvordan skal en assistant være sosiale-medier ansvarlig? Spør ikke for å være frekk, men av ren nysgjerrighet. Krever ikke sosiale medier at det er du som oppdaterer de og kommuniserer med følgerne dine selv? Blir spennende å følge med på bloggen nå da, trodde den var på vei til å bli lagt ned i ganske nær framtid men nå virker det jo ikke sånn allikevel 😃 Klem!

      1. Ansvarlig og ansvarlig, men hun kommer til å ta alt av bilder, filme behind the scenes, redigere etc – pluss legge opp en plan sammen med meg! 🙂 Klem <3

    3. Tips på øyenskygger:
      CAIA cosmetics, har ikke prøvd de selv, men har hørt at de er utrolig gode. Og det kommer jo fra Sverige så det er nordisk.

      1. Jeg har ikke testet den selv, men har hørt litt blandet angående pigmenteringen – men fargene er så fine! Kanskje jeg tester ut <3 Men de produseres i Italia, så er likevel en del å tenke på mtp frakten til produktene..

    4. Totalt irrelevant for innlegget, men hvilken Louis Vuitton-veske er du mest fornøyd med? Altså, hvilken modell? 🙂

      1. Hva fikk deg til å tenke at den kommentaren var verdt å skrive og publisere? Hva får du ut av å skrive det, og hva får Sophie ut av å lese det? Skjønner meg ikke på enkelte folk altså …

    5. Du må teste MAC Haute and Naughty Too Black Lash Too Black mascara. Den er bare så sinnsykt bra. Jeg er kjempe kresen på mascara, og har endelig funnet en jeg liker godt 🙂

    6. «Når det kommer til sminkefjerning klarer jeg ikke å slutte med Skin Ceuticles selv om de (visstnok) tester på dyr. De sier noe annet, men kommentarfeltet mitt har sagt de gjør det – og andre ikke. Jeg bruker opp produktene jeg har hjemme, og de holder lenge. Ingenting annet har funket på min hud.«

      Kanskje du da burde prøve å finne ut hva som stemmer FØR du tipser om et potensielt dyretestet produkt…?

    7. Hei, er det iso eller produkter som har fått huden din under kontroll? Jeg skal begynne på min andre iso-kur nå, og er usikker på om jeg bør begynne på nye hudprodukter samtidig. Eksfolierer du huden når du har utbrudd eller irriterer det mest? Setter stooor pris på svar.

      1. Du bør eksfoliere uansett, med en mild peeling. Opphopa hudceller kan føre til mere urenheter. Obs pass på at peelingen ikke inneholder plast (ofte poly-etellerannet i innholdsfortegnelsen). Det er ikke bra for hverken deg, hud eller miljø.
        Ellers: drikk nok vann, lite brus og syntetisk, kutt ut mat du evt. reagerer på i noen uker og se evt. utslag på huden, rens, peel og smør med gode produkter tilpassa deg og masser fuktighetskremen godt inn. Husk å være ren på hender ved smøring/sminke, og såklart sminkekoster og -svamper.

    8. Ifølge crueltyfreekitty er Givenchy også er på rødlista dessverre.. Jeg synes selv det er litt vanskelig å orientere seg omkring hvilke merker som dyretester og ikke, fordi enkelte merker som «ikke tester på dyr» selger produkter til Kina hvor det er pålagt at produktene skal testes på dyr. Så de er ikke «crueltyfree» selv om de i utgangspunktet ikke tester selv, kun i områder hvor de er pålagt å gjøre det for å få selge produktet. Jeg hadde likt det hvis du kom med et innlegg om nevnte problemstilling samt hva du tenker om dyretesting av kosmetikkprodukter!

    9. Anbefaler å prøve uraffinert økologisk kokosolje (fåes kjøpt på helsekost bla.) -til å fjerne sminken med. Alt av sminke sklir veldig enkelt av, så fjerner du evt. rester med en fuktig klut e.l. Bruk det gjerne som fuktighetskrem til ansiktet også, da den har veldig mange positive egenskaper -og er helende og antiseptisk. Det er det eneste pleieproduktet jeg bruker på huden, og det eneste jeg eier og trenger. Naturlig, miljøvennlig, hudvennlig, dyrevennlig, vegansk, og billig. Det eneste en må være litt obs på er å ikke bruke den rett før evt. sminke skal på, da sminke ikke fester seg så godt til olje -og vil skli av. 🙂

    10. Skjønner ikke om det er filtrene på bildene dine eller om du er sånn naturlig – men huden på hele deg ser så skitten ut..? Ikke sånn kvisette, mer det at du ser skitten ut. Får så lyst å be deg skrubbe deg, haha.
      Det minner meg også om noen år tilbake da du bodde hjemme i Harstad, du badet i badetkaret i ditt eget skitt og vasket håret svært sjeldent. Hvor ofte vasker du håret nå egentlig – og gjør du det kun hos frisør, evt hvorfor? Ditt naturlige hår er jo rimelig tynt og spaghetti så skjønner ikke hvorfor du ikke kan vaske det hjemme? Tar sikkert 2 min for deg.. 🤓

      1. så tøff du er som tør å mobbe i kommentarfeltet :)))) får så lyst til å be deg vaske munnen. med stålull. :))))

    11. Sliter med kviser på bryst/rygg selv, fikk det faktisk etter jeg la inn silikon(10 år+ siden) sliter enda og har gått på ISO kur som dessverre ikke hjalp.
      Merkelig at du fikk det av å ta ut, men jeg tror det er kroppe som reagerer på noe den ikke er vant til. Håper det går over. Klem

    12. Til: “S, 04.04:15,27”!

      Hadde du vært min datter hadde jeg skammet meg; maken til usmakelig oppførsel og kommentar. Vær voksen nok til å vise ditt innlegg til din mor og spør hvor stolt hun er av deg på en skala fra 0-10 (10 er topp). Svarer hun 10 skjønner jeg hvor og hva du kommer fra. Helt lavmål og et bevis på hvor dum og slem det går an å bli. Uff. Stusslig og pinlig på dine vegne.

    13. Vil også anbefale deg å sjekke ut CAIA Cosmetics! Den svenske influenceren Bianca Ingrosso sitt merke 🙂

    14. Jeg har lagt merke til at de gangene jeg får utbrudd på brystet, så er det fordi jeg har drukket ISKALDT vann.
      Ang. kviser på rygg kan det ha en sammenheng med hårproduktene du bruker? 🙂

    15. Frøya er et norskt merke som selges på apoteket, kan anbefale de. Nilens jord er et danskt et som og er bra, selges på litt ulike steder, apoteket fører det og tror jeg. Ellers har Linda Johansen bra produkter! Eide cosmetics er også bra <3 Det var de nordiske merkene jeg kom på!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg