det beste fra denne uken

Reklame | én annonselenke

Jeg digger å tipse dere om stort og smått fra hverdagen min som gjør livet litt enklere. Her kommer – nok en gang – en liten liste. I morgen svarer jeg på ukens spørsmål så om det er noe, rop ut i kommentarfeltet så blir det besvart i et eget innlegg.

Appen FLO 📱

Wow, nå har jeg hatt mensen mye lengre enn jeg pleier. Typisk når jeg skal vise frem, hehe. 

 Jeg har snakket om denne geniale appen i podcasten allerede, men jeg må tipse her også. Enkelt og greit, det er en app hvor du kan skrive inn når du har mensen, og så følger du med på syklusen din her. Du legger også inn hvilke symptomer du har (det er derfor jeg har blitt så obs på mine), og så får du opp artikler og forskning basert på akkurat dette. I tillegg beregnet den når du har eggløsning, hva som er “sikre” dager, når du får mensen osv.

Med det sagt, jeg har ikke helt troen på å bruke en app for å beregne når jeg kan ha sikker sex. Så klart er hverken p-piller eller kondom 100% sikkert, men en app er nok enda mer usikkert. Ting som stress, reiser, dårlig søvn etc kan påvirke syklusen og dermed også når du kan bli gravid.

Jeg elsker i alle fall denne appen. Gratis er den også!

Sunnis Kaker 🎂

De to kakene hun har laget for meg. 

Den dagen jeg oppdaget sunnis_kaker på instagram endret livet mitt seg for alltid. Haha, neida. Ikke akkurat så ekstremt, men verden ble et litt bedre sted å leve. Første gang jeg bestilte kake fra henne var til bokfesten min, deretter til en vennekveld og nå sist til Kasper sin bursdag. Hun får virkelig til alt! I tillegg er hun den søteste jenta, hun på døren min for å levere og var i så godt humør og skikkelig enkel å ha en samtale med. Sånne folk digger jeg.

Kasper ble så glad for kaken som sto på bordet da han kom hjem i morges, vi måtte spiste et stykke hver allerede klokken 08:00 på morgenen. Nå klør det i kroppen fordi jeg har så lyst til å spise mer.

Kasper 💑

Jada, jeg snakker masse om han. Men han må nesten på lista over ting jeg liker ekstra godt denne uken. Moren hans sendte meg dette bildet på melding i dag og da ble jeg varm i kroppen, men mest av alt fordi vi har gått så store steg i forholdet vårt siden den gang. Da var jeg veldig trist og ikke så enkel å kommunisere med. Vi har alltid hatt det enkelt og fint, men mye til hans fortjeneste som har vært så tålmodig. Den dag i dag er jeg veldig enkel å ha med å gjøre om jeg får si det selv.

I dag landet vi på noe som er en cirka fremtidsplan, og det føltes så godt. Fint at vi er enige. Fint at vi vil det samme. Og det føles så riktig, det vi har bestemt oss for.

 

Norli I Universitetsgata 22 📚

Dette er Skandinavias største bokbutikk, og i dag handlet vi bøker for – hold dere fast – 3500 kr. De har et enormt utvalg av bøker, men det jeg liker aller best er de ansatte. De har så god peiling! Det er sånne folk som gjør at jeg ikke vil handle på nettet men heller kjører inn til sentrum og fysisk henger rundt i butikken, vanligvis er det jo enklere å bare klikke hjem. Men om de ansatte er gode er det uten tvil noe jeg ønsker å støtte driften av.

De kan alt! Det holder at jeg sier en følelse jeg ønsker å lese om, eller et tema, så har de alltid sykt gode tips. Nå sist etterlyste jeg mørk humor, en bok om global oppvarming, litt psykologi og gjerne en klassiker.

Ekstra tips! Om du drar hit, er du rett ved siden av spisestedet Nordvegan. Her har de veldig digg vegansk mat.

 

Luxushair 💆🏻

Kjolen jeg har på meg finner du her

Da jeg skulle kjøpe meg nye clip on extensions prøvde jeg meg på en “luring”, og bestilte fra bellami hair i USA. Det skulle liksom være best. Men neida, jeg har seriøst aldri fått så stygge extensions i hele mitt liv. Fargen skulle være kald, men den var grønn. Tynne var de også. Det var seriøst flere tusen kroner rett ut av vinduet.

Jeg gikk derfor tilbake til å bruke mine gamle extensions fra luxushair. Jeg må alltid kombinere flere farger (de har dårlig utvalg av striper dessverre), men de har uten tvil den beste kvaliteten jeg vet om. Håret holder så lenge. Og så er det tykt i tillegg. De har vært min favoritt i så mange år, og selv om jeg nå har gitt andre et forsøk – så er de best.

Håper dere liker innlegg som dette! Nå må jeg faktisk spise kake, hehe. 😃

30 kommentarer
    1. Kan du legge ut bilder bøkene dere kjøpte? Så det på storyen, men fikk ikke med meg alle titlene. Kos dere! 😍

    2. Skikkelig svevende koselig at du og Kasper har det bra å kjempe kule å stilig bilder synes jeg svevende kulings innlegg synes jeg og jeg må fortelle deg noe det var en av dine kvinnelige følger som skriver til meg på bloggen din jeg valgte å svare hun på det håper det går bra ønsker deg alt godt og en fantastisk riktig god kveld sophie Elise hilsen Kristian Magnus 😃🦋🌌🐱♥️☀️✌

    3. Hei!

      Har sett litt i kommentarfeltet ditt for tiden og synes det er helt drøyt hva folk får seg til å si og henge seg opp i… f.eks det med større pupper ved mensen. Har det akkurat likt og det begynte ikke før jeg skiftet prevensjon da jeg var 22, så hadde heller aldri tenkt over om det var vanlig før det. Eller det at Joakim var med på kino, barn, trening, alkohol… Håper du klarer å børste det av deg og får en fin helg og feiring av Kasper!!

    4. til ukens spørsmål:
      Hva råd ville du gitt til en som har gitt opp. En som ikke har venner eller familie rund seg ( et støtteapparat) og må fikse livet aleine.
      For noen ganger vet man ikke hvor man skal starte fra når det er så mye som skal fikses i livet.
      og What motivates you to keep on going when everything falls …

    5. Spørsmål til ukens spørsmål: Mener du at du IKKE fremmer ett usunt skjønnhetsideal? Hvordan kan du isåfall mene det etter at du har fikset på nesten alt ved ditt eget utseende? (Og i tillegg har vært uærlig om mye av det i det siste noe som igjen gjør at noen kan tro at dette kan oppnås naturlig når det ikke er tilfelle)

    6. Hvilke bok om global oppvarming kjøpte du? Kom gjerne med tips hvis de er bra! Anbefaler boken til Per Espen Stoknes!

      1. Jeg skal jobbe med tips om den er bra, men de hadde dessverre ikke inne den jeg eeegentlig hadde tenkt å kjøpe så denne ble en erstatter. I will let you know!

    7. Kasper er så søt! Får varme og positive vibes fra ham bare av å se han på bilder og videoer. Er han sånn irl også? Flotte paret!

    8. (Jeg kommer til spørsmålet mitt, altså)! Vil bare gi deg ros fordi du er en tøff dame som tør å ta standpunkter, og samtidig er moden nok til å forstå at alle endrer mening med tiden/mer info.
      Av alle dine kolleger mener jeg at du er det beste forbildet fordi du fremstår mest genuin. Du skyr ikke konflikt som de fleste andre, du bortforklarer ingenting og du er åpen og sårbar. Vil bare si at jeg ser deg som utrolig sterk, Sophie Elise, og at du skal huske på at periodene med angst og vanskeligheter ikke handler om svakhet.

      Så, til spørsmålet mitt:
      Føler du deg tøffere enn de som “sminker” imaget sitt mer? Og tror du at du utvikler deg raskere, blir mer interessant og fascinerende (lesertallene forteller vel at du er det) fordi du utforsker deg selv fremfor å prøve å passe inn i et ideal?

      Leah

      1. Helt enig Kari, den var spot on. Vi har alle noe å lære av hverandre. Istedenfor å hele tiden arrestere fordi det aldrig er bra nok, kan man og fokusere på det som blir gjort. Miljø er jo en læringskurve som alt annet. Tror aldeles meg ikke at miljøpolitiet som ofte dukker opp her er flinkere når det gjelder miljø. De klikker sikkert innom nelly de også!

    9. Fun fact, satt nettopp i en lengre diskusjon med en kompis som påsto at du var søt men stokk dum. Hvor jeg klarte å overbevise ham om at man kan mislike deg hvis man vil, men man kan faktisk ikke kalle deg dum. Han innrømte til slutt at det var media sin fremstilling av deg (spesielt VG) som gjorde at han trodde du var dum.

        1. Fordi han ble overbevist om at hun er en reflektert person, noe de fleste blir hvis de faktisk leser ting skrevet av henne selv. Men at hun kanskje burde være selektiv på hvor hun lar seg intervjue, da visse mediehus fremstiller henne helt feil.

    10. Jeg krysser fingrene for at dere planlegger barn i nærmeste fremtid😍 TENK så utrolig vakre barn dere kommer til å få…💛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg