den siste dagen

De siste dagene har gått i full fart fordi Hawaii, og deretter Los Angeles og operasjonen har ligget i bakhodet. Både gruer og gleder meg! Heldigvis har jeg pappa som nå jobber fast med meg og er en enorm støttespiller hver dag på telefonen og mail, han styrer og ordner – vet ikke hvordan jeg hadde klart meg uten. Det er mye som skjer og jeg er booket helt frem til mars med foredrag og andre oppdrag. Helt sinnsykt men også trygt, på en måte. I tillegg har vi lagt planer for Glöd Sophie Elise helt frem til neste jul. 😄

I morgen skal jeg være på Gardemoen allerede klokken 06:00, kanskje litt over. Kasper kjører meg slik at vi får presset ut det siste av tiden vi har sammen, vi har virkelig hatt de fineste og mest romantiske dagene. 😍 Vi snakker veldig mye hund om dagen, så klart. Tror sommeren er et perfekt tidspunkt å få en liten en selv om vi må time det med oppdretter, hva tror dere? 

I dag skrev jeg forøvrig under en stor og spennende kontrakt med TV2 som jeg tror flere av dere kommer til å bli glad for. Jeg er i alle fall det

Det er så vanskelig å vite hva man skal reise i når man skifter klima. Det må passe været her, å slappe av i på flyet (sinnsykt lang reisevei) og når vi kommer frem. Jeg trooor det blir dette settet.. 👌🏽

Pakket kvelden før, for en gangs skyld. Vanligvis er det kvarteret før! Jeg pakker som en idiot og har tekstet Charlotte med klar beskjed om at vi nok blir nødt å byttelåne klær av hverandre. Deilig å være samme størrelse.

Om tiden strekker til høres vi fra London (mellomlanding) i morgen. Om ikke, ses på Honolulu!

74 kommentarer
    1. Hvor er det settet fra? Har lett etter et sånt sett o grå i en evighet, det der så skikkelig fint ut!❤️

      1. Det er sjeldent jeg kommenterer på blogg, men nå kjenner jeg at jeg faktisk må for å forhåpentligvis spre litt mer riktig informasjon.

        Jeg har selv en Griffon på 4 år, han er i kjempe god form, er full av livsglede, og kjærlighet og har absolutt ingen helseplager verken med pusten, øyne eller noe annet.

        Han elsker å gå på fjellet, og går faktisk på fjellet flere ganger i uken. Han kan gå i flere timer på fjellet, og det beste han vet er å være ute på tur og å løpe og leke.

        Han er ekstremt aktiv, og har verdens beste personlighet.

        De aller fleste som møter en Griffon faller pladask, da de har en helt fantastisk personlighet, og det er også en av grunnene til at de er så populær. De er også utrolig tilpasningsdyktig.

        Griffon er også en ren rase, og har fantes siden 1800 tallet.

        Mange misforstår og blander Mops og Griffon. Det er to forskjellige hunderaser.

        Griffoner som er avlet riktig frem har ikke folder over nesen, noe som Mops har. De har heller ikke en nese som er helt “inntrykt” noe mopsen har. Og heller ikke folder rundt og over øynene, noe mops har.

        Disse tre tingene bidrar til mye helseplager og dårlig pust hos Mops, men det gjelder som sagt ikke Griffoner som er avlet riktig frem.

        Griffoner som er avlet riktig frem har ikke problemer med pusten og øynene, og heller ingen helseplager utover vanlige ting som alle hunder kan få.

        Veldig dumt å uttale seg om noe som overhode ikke stemmer for alle, og som bidrar til misoppfatning av rasen som ikke er sann.

        Håper dette bidrar til en positiv oppklaring, og mer kunnskap. 🙂

        1. Julie: Det er nok du som tar feil… 🙈
          Dette er fra NKK (Norsk Kennel klubb)

          “De tre rasene (Griffon Bruxellois, Griffon Belge og Petit Brabançon) stammer fra en liten strihåret belgisk hunderase (“Smousje”). Opprinnelig fantes rasen i områdene rundt Brussel. På 1900-tallet ble rasene King Charles spaniel og mops blandet inn, noe som også brakte inn den korte nesen, korthårsgenet og den svarte fargen“

          Sophie Elise: Dersom du tar dyreetikk seriøst så få oppdretter til å få en BOAS gradering på hundene før han avler på de..

          https://evidensia.no/henvisning/brachycephalic-obstructive-airway-syndrome-boas/

        2. Så trist med så mange hundeeiere som bare nekter for at de kan ha tatt et problematisk valg når de kjøpte seg verdens søteste hund.

          1. Fra NKK «Innkryssing av andre raser skal ha skjedd også etter 1883, det finnes dokumentasjon på at både yorkshireterrier og mops ligger bak navngitte hunder. Dagens griffon har altså en brokete forsamling av forfedre. Foruten mops og yorkshireterrier kan man med stor sikkerhet fastslå at King Charles Spaniel også er involvert. Dette synes ved at en del uønskede detaljer fremdeles dukker opp som f. eks. mykt hår på hodet, tunge lepper, rynker eller folder i hode eller ansikt, toppet skalle og sammenvokste tredeputer (s.k. webfoot). Innkryssing av mops gjorde at korthårede eksemplarer etter hvert begynte å dukke opp i kullene, likeså den sorte fargen. Den korte, godt tilbakelagte nesen, den oppsvingte underkjeven og den varme, røde fargen som er så ettertraktet kan vi nok takke King Charles Spanielen for, den har altså ikke bare bidratt med defekten webfoot.»

            Jo, mops har vært innblandet.

    2. Jeg tror ikke det finnes et tidspunkt som passer for deg å få hund før du åpner øynene litt. Nå har det haglet inn en hel haug med kommentarer om at du absolutt ikke bør skaffe deg verken en griffon, eller en hund å pendle i FLY med. Det er dyreplageri til de grader å utsette en hund for en hel haug med flyturer i året, spesielt kortnesehunder. Om du seriøst skaffer deg en hund og planlegger å pendle med den så er du den største egoisten som finnes. Jeg forstår ikke om du gjør alt dette for klikk og oppmerksomhet, for jeg og mange andre er fullt klare over at du ikke er dum. Siden du spør, så mener jeg det vil passe for deg og Kasper å få en hund først når dere lever et stabilt liv sammen, uten pendling/mye reising/være mye fraværende, for en hund trenger MYE omsorg, kjærlighet og stabilitet – noe jeg mener den ikke vil få når du lever som du gjør nå.

      1. Veldig enig med kommentaren din! Det blir veldig uforsvarlig.
        Og en hund bør ikke bli utsatt for fly fram og tilbake i hytt og pine uansett rase.

        1. Helt enig! Hunder er lagd for jakt/trekking/turgåing osv., ikke som et kosedyr man tar med på fly fordi det er hyggelig!

            1. Hun har skrevet gjentatte ganger at hun vil ha en hund hun kan pendle til Tromsø (?) med siden hun har kjøpt seg leilighet der. Nettopp for å pendle mellom Oslo og Tromsø, og hun mener hun ikke kan ta tog

            1. Skjønner 🙂 Jeg personlig driter i om hun flyr selv, men det er egoistisk å kjøpe en hund man skal fly med flere ganger i mnd. Da må man heller velge å bosette seg fast i enten Tromsø eller Oslo, for at den stakkars hunden skal slippe stresset med å fly så ofte

    3. Jeg har alltid fulgt deg, alltid likt deg og alltid forsvart deg. Men dette med at du/dere vurderer en griffon gjør at jeg ikke vil følge deg mer. Du bryr deg ikke nok om dyr hvis du velger en sånn rase. Da bryr du deg bare om hva du syns er kult/søtt/morsomt.

      Velg sunne raser som ikke har vondt når de lever.

    4. Leser du ikke kommentarene du får??? IKKE SKAFF DEG HUND!! Jeg melder deg seriøst til mattilsynet dersom du gjør det der, for det er dyreplageri!

      1. Hva???? Melder SE til dyrevernet… Erru riktig nagla du ell??? Hva har skjedd med folket… Det er da ikke dyreplageri og ha hund i bur på ett fly.. Nei, nå må dere skjerpe dere.. Eller rettere sagt, voks opp. Og få litt respekt mellom øra føre dere spyr ut en haug med drit ut av kjeften. Latterlig og lese.. Alle disse nettrollene og sjalue fjortisser, har dere ikke bedre og foreta dere??

      2. Værsåsnill, hvis du virkelig bryr deg så mye om dyr som du sier, IKKE skaff deg hund!! Både pga reising som de over nevner, men også fordi den garantert ender opp med å være mye alene eller bare blir sendt til Harstad til foreldra dine fordi du har for mye å gjøre (mista interessen). Du har vel ikke noe mindre å gjøre nå? Hvor skal hunden få plass i alt dette?? Som sagt…om du virkelig bryr deg så la det være!

    5. Omg bitch please. Finn d en hobby, anna enn å les blogg!
      En hund e veldig tilpasningsdyktig, og e tippa den kommer til å få et veldig fint liv hos Sophie og Kasper!

      1. Kk: Er en kortsnutehund tilpasningsdyktig til å pendle månedlig med fly? Hvordan mener du det skal gå til – åpner nesegangene seg? Tilpasser seg trykket i flyet? Sofie – om du skaffet deg kortsnute som du planlegger å pendle i fly med så ofte som du sier, melder jeg deg også til både mattilsynet og noah, så får de se hva de gjør med saken. Svar på den konstruktive kritikken du får fra både dyrevenner og fagfolk her du, i stedet for å avfeie alt for å være hat og ikke svare på noe av det folk faktisk sier. Du er en enda større egoist enn jeg trodde om du skaffer deg kortsnute, ISÆR om du planlegger å fly ofte med den. Du har jo vist deg å ikke være så klimavennlig som du før ga uttrykk for, og nå har du santen vist deg å ikke være dyrevenn heller. Den dagen trodde jeg faktisk aldri skulle komme.

        1. Kk, her er jeg helt enig med Marianne!! Du må være fullstendig på bærtur som innbiller deg at en hund er tilpasningsdyktig og tåler flyreiser og ellers et hektisk liv. Det er de IKKE!!!!
          Og ikke skjønner jeg meg på SE heller. Bortimot hundre kommentarer på innlegget igår om at hun ikke burde skaffe seg hund nå og spesielt ikke kortsnutet, og så spør hun pinadø idag igjen hva vi mener om avgjørelsen…!?! Blir helt matt, er det ingenting som trenger inn?
          Og ja, jeg heller også mot å melde henne til dyrevernet hvis hun anskaffer hund under rådende forhold.
          Hilsen ei som har jobbet på kennel i 15 år!

          PS! SE, det heter GardeRmoen….

          1. Helt enig. Ingenting når inn og hun må bare anmeldes. En annen ting er at hun viser en helt utrolig arroganse overfor leserne sine, når hun galant driter i alle innspill og kjører på videre.

      2. KKkkk, nei hunden får ikke et fullverdig liv hos Kasper etc…. som hundetrener blir jeg ordentlig sint at det finnes mennesker med så lite selvinnsikt at de setter seg selv først uansett hva det er. Kk, er du klar over hvem Sophie egentlig er? Hvis ikke har du sovna i timen. Skjønner ikke dere som støtter henne blindt, dere er hypnotisert. Tenk når dere våkner opp? Burde skamme dere alle fansa hennes. Hun legger jo heller ikke skjul på noen ting. Vær så snill ikke skaff deg dyr, dyret fortjener så mye bedre.

    6. Til å ha vært i bransjen såpass lenge og med tanke på at dette er din jobb så er du FRYKTELLG dårlig på å merke reklame og å følge reglene. Helt utrolig at folk som ikke engang jobber med dette må fortelle deg dette. Settet du viser fram her har du merket med reklame på Instagram IDAG men ikke her- hvorfor? Er det virkelig så vanskelig å gjøre jobben sin?

    7. Hei, jeg har egentlig ikke noe med det å gjøre så ikke meningen å stikke nesen min i dine saker, men for en eventuell fremtidig hund sin skyld så tenker jeg det er greit av meg å si at det passer overhodet ikke en person som deg som reiser så mye. Det blir et stressa og usikkert liv for den hunden.

      du ender jo sikkert opp med å gi den bort etter et år uansett, og da har du lagt grunnlaget for at den hunden aldri vil føle seg 100% trygg på et menneske.

      Mener ikke å fortelle deg hva du skal gjøre, men bruk et sekund å tenk på hunden da :/ når det er sagt; kos deg på hawaii, gud så heldig du er!

    8. Heier på deg toppers å høre at pappan din er på telefon og hjelp deg stilig å kjempe flotte bilder synes jeg du er favoritten min og beste det kommer helt sikkert til å gå bra ønsker deg alt godt og en vidunderlig riktig god kveld fra meg å puse kompis sophie Elise hilsen Kristian Magnus 😃♥️🌠🌟

    9. Ps: innlegget var til Julie, ikke Line.
      Julie, du som mener griffon ikke har helseplager utover det vanlige. Og du mener andre sprer feil info. Kan du da ta kontakt med NOAH, Den norske veterinærforeningen og alle de utenlandske organisasjonene og informere de om at de tar feil?
      Eller så kan du sette deg enda bedre inn i det;)

      Forøvrig så er det en fantastisk rase mtp personlighet, men man bør ikke kjøpe hunder som sliter så mye med slike helsemessige problemer som griffon.

      1. Sophie Elise hvorfor damer orgmase eller sex lyder sex Stønner
        Hvorfor damer gold digger

        Kjøp deg Tommy Hil fligher Bikini blå undertøy
        Jobb i kondomeriet Bodø

        Kjøp deg playstation 4 slim 500gb med Nba2k20 ps4 nhl 20 ps4

    10. Du har sagt at jeg tydelig er opptatt av å melde brudd på markedsføring, og du sier at du vanligvis aldri feilmerker, men kjære deg, her omtaler du eget merke uten å merke innlegget! I tillegg er et av dine antrekk angitt på bloggen uten henvisning til spons, mens det er merket på IG!! I et tidligere innlegg skrev du til meg :

      «Du må rett og slett endre litt prioriteringer, “sol”. Det må være så vanskelig å henge her inne hver dag å lete etter innlegg som ikke er merket riktig – for å deretter rapportere til forbrukerombudet som du visstnok også er god på.»

      Jeg gidder ikke melde deg hver gang nei, for da hadde jeg fått for mye å gjøre. Men for meg virker det som du bevisst bryter markedsføringsreglene for å provosere oss lesere. Pga bloggen regner det vel penger, så det er vel verdt en liten bot å irritere lesere. Jeg blir trist når du ikke følger spillereglene alle andre må rette seg etter.

      1. “Alle andre” – ja jøss. Kanskje du skal bruke litt tid på å lese andre sine blogger også, så kan du se at det ikke bare er Sophie som noen ganger glemmer/bommer. Makan til lite fritid enkelte har.

        1. Helene, hvordan i alle dager vet du hva og hvilke blogger jeg evt leser og at jeg liksom ikke skulle vite at også andre bloggere bommer? Selvfølgelig vet jeg at andre også bommer, men ingen så notorisk som denne. Du har ingenting med hva jeg bruker min tid til, og hvorfor skal denne bloggen unnskyldes?

    11. Kjære sofie elise, håper du tar til deg den konstruktive kritikken her. Husk du er bare 25 år, har mye å lære og du er nok ennå ung i tankegang. Jeg tipper mange av oss som sier ifra nå er kanskje eldre eller har mer kunnskap, erfaring og prøv å tenkt på dette som råd å ikke kritikk. Da klare du å ta det til deg, uansett om du er enig eller ikke. Selvfølgelig kan ikke du være perfekt på alt men det er helt riktig at det er veldig rart dere vurderer denne rasen. Ta deg litt mer tid før du bestemmer deg. Leserene dine har faktisk ganske mye rett her

    12. Hei!

      Synes det har blitt mye negativt i kommentarfeltet ditt de siste dagene, men tror mange mener vel selv om det blir litt hardt.. Jeg er ikke enig i at du ikke burde ha hund, og jeg mener absolutt at en hund kan være med å fly noen ganger i året. Tror du er mye hjemme og har mye kjærlighet å gi. Jeg ville ikke anbefalt raser som har så mye helseproblemer som Griffon, Mops osv. Selvfølgelig finnes det sunne individer, men når rasen generelt har helseproblemer så er det noe de aller fleste vil lide av. Det er noe jeg også mener er feil å fronte. Selv om du kanskje får en nogenlunde frisk hund så vil det øke avlen sånn som det gjorde på chihuahua når Paris Hilton fikk det. Du vil ikke være med å øke usunn avl selv om du kanskje får en friskere hund. Det fører til mye dårlig uregistrert avl (mye innavl og sykdommer) og folk som bare er ute etter å tjene raske penger på søte dyr fordi mange vil ha akkurat den rasen som en kjendis har.

      Jeg tror det er mange andre raser som passer deg bra! Vi har en Bichon Havanais, og det er en flott, tøff og sunn rase som liker å være med på mye fart og spenning. Tror også en liten Schnauzer ville passet deg godt. Evt Jack Russel terrier kanskje? Alle disse er tøffe og stabile i gemytt og helse, og takler stress bra. Hvis du trenger hjelp til å finne raser og oppdrettere som vil passe deg så kan du gjerne ta kontakt med meg på mailen jeg legger ved. Jeg har masse erfaring med hund, og er over gjennomsnittet opptatt av helse og hundens språk. Jeg kan veilede på fôr og trening også. Bare å sende en mail så kan vi snakkes! Jeg vet om flere som har planlagt kull til sommeren 😉 (jeg er ikke oppdretter selv, men kjenner mange og vet hva man skal se etter for å få en frisk valp både mentalt og fysisk.)

    13. Siden du spør hva leserne dine tenker virker det ikke som du leser kommentarene uansett, enten det eller så overser du dem. Du tenker vel at du vet best uansett. Den dagen du ikke skal drive å pendle med fly frem og tilbake og har et mer stabilt liv er dagen du kan tenke på å skaffe deg hund. Det høres ikke akkurat ut som du har tid til en hund? Viktig å tenke på hundens beste fremfor seg selv!

    14. Vel, skal du dumpe den hunden hos foreldrene dine da om noen år når du går lei av den? De e ikke første hunden din. Hva kjedde med Charlie? Og kattene dine bjørn og siv, eller noe sånt..

    15. Stakkars hunden, blir nesten dyremishandling hvis du skal være så mye borte fra den og ta med den på flyreiser osv.

    16. Kan du lage en video om noe lignende prosjekt 333, syns du har ganske bra stil men hadde vært gøy å sett hvordan du satt sammen antrekk når du ikke hadde så mye klær å velge i 😊

        1. Om jeg husker riktig: En kirurg oppdaget at inngrepet som ble gjort for å forstørre rumpa hennes ikke var gjort etter forskriftene. Hun nevnte det i et innlegg hvor hun advarer mot å gjennomføre slike operasjoner på billigere klinikker som lover all slags luksus i forkant og etterkant av operasjonen. Så hun skal få fjernet implantatene.

          1. Silje, hun skal ikke fjerne implantatene eller fettet eller hva det er, men forminske den unaturlig store rompa litt. Hun sa at hvis hun fjernet alt, ville hun få hengerompe pga altfor mye løs hud og vev.

            1. Jeg er ganske sikker på at hun skal fjerne de implantatene som er der fordi de ikke er konstruert til rumpeforstørring. Hun må sette inn noe annet slik at den opprettholder en normal fasong og ikke blir en sprengt ballong, men er ganske sikker på at de implantatene hun har nå skal ut.

    17. Herregud hvor mye jag det var om den hunden! Skaff deg hund om det er det du ønsker, så kan alle haterne hate deg enda mer. Folk reiser med hunder hver dag og om dette måtte ha blitt et tilfelle så tror jeg ikke hunden hadde tatt skade av det. Kjøp deg hund, Sophie! 🙂

      1. He he, du er morsom anonym😂. Enda en som har skylapper og egentlig ikke skjønner tegninga her. Ikke bare reisinga som teller her. Har du skjønt problemet? Nei, tenkte meg det . Som hundetrener kan jeg jo skrive et laaangt innlegg om hvorfor hun absolutt ikke kan ha hund nå, men jeg trenger ikke. Det er så mange oppegående unge mennesker her inne, som har skjønt hva som foregår. Tips, les alle kommentarer.

        1. Om jeg har skjønt problemet? Får ikke svare før du svarer på ditt eget spørsmål en gang. Tips! Gidder ikke lese masse unødvendige kommentarer av de som tror de er fasiten på livet. Det lureste er vel egentlig bare å passe på seg selv

    18. Soph, ser du skriver på IG at Chiquelle er normale i størrelsen. Men så er alt onesize da, og du er fire hoder lavere, haha… Tror du dette settet ville passet like bra, kanskje spesielt i bein- og magelengde, til noen som er 178?!<3

    19. Jeg synes det er fint at du kunne tenke deg en hund, men du som snakker så stort om å være opptatt av dyrevelferd – hva med å adoptere? Eller er det ikke bra nok for deg?

    20. Ved å nevne hunden nok en gang og samtidig spør “hva tror dere?” så legger du opp til å få kritikk, da er det umulig å få sympati for deg. Hvis du ikke ønsker lesernes mening om hundekjøpet ditt, ikke spør.

      1. Jeg tror kanskje Sophie Elise stiller spørsmålet nettopp for å se hvor mye rart som dukker opp av kritikk og negative tilbakemeldinger. Håper hun tar opp dette som tema på eventuelle programmer til TV2 og får gått i dybden av denne overkorrigerings kulturen med hets, hat, nulltoleranse og kritisk skrudde folk. Over halvparten av alle kommentarene her inne er jo fullstendig nutty, overdrevent følelesemessig investert og hatske.
        Silje: du du mener kanskje empati? Det er uansett spesielt å mene at du ikke kan ha forståelse for at det er kjipt med kritikk uten at det skal være synonymt med å måtte sensurere videre hundeprat eller la være å stille videre spørsmål, vel? Skal hun bare droppe det umiddelbart fordi noen blir ville i blikket av dette? Skjønner du ikke at du virker veldig klar for å kveste når du sier hun legger opp til kritikk bare fordi hun faktisk ikke legger griffon/ny hund ballen død på tross av at det har blitt en liten haters-feast? Det er lov å klage på folk som klager, du gjør jo tilsvarende selv.
        Se svar fra griffon eier over her også, tror kanskje de vet best.

        1. Selvfølgelig vet griffon eiere best, de er jo ikke partiske i det hele tatt! Vil tørre å påstå at veterinærer er de eneste som vet best, og samtidig er objektive når de kommer til hund og helse.

          1. Ja, for disse griffon eierene som vet best har selvfølgelig helt sikkert aldri i livet vært i nærheten av en veterinærkonsultasjon.

          1. Takker🙏 Amen er det samme jeg pleier å si hvis noen har hørt tankene mine, selv om jeg ikke kristen engang;)

        2. Astrid: Nei, jeg mente sympati, som er å føle for noen. Empati er evnen til å sette seg inn i andres følelsesliv, og det er ikke det jeg skal fram til. Jeg synes rett og slett bare at det er merkverdig å klage over kritikken man får for et utsagn, for så å stille akkurat samme spørsmål om igjen. Da ber man om at akkurat samme kritikken kommer haglende om igjen. Med mindre man faktisk går i dybden og forklarer hvordan man kom fram til valget sitt. Da blir det noe helt annet. Men å bare rett ut avskrive alle leserne og klage på at man får kritikk, for så å stille nøyaktig samme spørsmål på nytt .. Ja, da ber du om det.

          1. Silje, skjønner du ikke at hun er smart, hun får flere treff og tjener mer penger på den måten – og haters biter på. Smart 😉 Bloggen er tross alt stor del av levebrødet hennes…

          2. Silje: Ja, skjønner at du synes det er merkverdig. Empati i dette tilfelle hadde da kunnet gi deg forståelsen av at dette er noe som opptar hun om dagen og at hun derfor fortsetter å prate om det. Sympati hadde vel heller bare vært å synes synd på hun på grunn av all unødvendig, men hvis jeg forstår dine innlegg riktig så eier du da verken empati eller sympati for hun? En inhuman innstilling til en dame som prater om ønske om hund er for meg merkverdig, men behovet for å skrive inn en ‘føler ikke synd på deg engang, det her ber du’ sier jo egentlig sitt.
            Hun avskriver nok ikke ‘alle lesere’ heller, hun avskriver de som har hittil har lagt inn spesielt mye kritikk hennes vurdering av griffon som mulig alternativ.
            Dessuten synes jeg jo de som er griffon eiere har gitt gode motargumenter allerede.
            Jeg ser frustrasjonen din med at hun kunne ha gått rett på og i dybden av dette selv i et innlegg, forsvart hvorfor og hvordan osv før hun bare kommer med videre, mer generelle oppfølgingsspørsmål- men som jeg sa først; kanskje det skyldes at hun vil se hva som ruller inn videre av harme. (Samt at det kanskje ikke har vært tid og sted nok for hun å ta tak i dette ennå.) Uansett blir jo dette bare spekulasjoner så hvorfor dømme nord og ned, med vekt på at dette er blottet for empati eller sympati i forkant?
            Digresjon: leste et sted at når vi hang folk i gamle dager, på Galgeberg i Oslo feks, så var visstnok kvinner mest ivrige, høylytte og fremst i publikum. Kommentarfeltet til Sophie Elise minner meg om dette, det virker ikke som om det er mange menn/gutter her som pisker opp stemningen her.

    21. Auda, ikke så mange som ønsket at dere skulle skaffe dere en hund. Men kjære vene, dere er voksne, flotte og oppegående mennesker, så for all del! En hund er et kjempefint tilskudd i hjemmet <3 Og god tur på reise!!

    22. Hei Sophie!

      Ville bare si STÅ PÅ videre! Kjøpte selvbruningen din og prøvde den i går kveld. Vasket av i dag tidlig… WOW! Eneste jeg har å si! Den er så utrolig flott på, superjevn og den får meg rett og slett til å føle meg skikkelig fin! 😀 Gleder meg til å bruke denne videre og jeg må si jeg har aldri prøvd en selvbruning som har gitt et så naturlig resultat uten flekker! 😀

    23. Aloha 💐Velkommen til Hawai’i 🌺 Ta turen til The North Shore og de magiske bølgene der🌊🌊🌊🌊

    24. Til alle som mener at at SE ikke bør skaffe seg hund: Dere er seriøst ikke riktig skrudd sammen. Slutt med trolling, både i dette kommentarfeltet og alle andre steder. Håper Internett legges ned. Helst før jul. Takk for meg.

      1. Jeg tror de aller fleste her kicker på RASEN og at hun har tenkt å føkkings PENDLE med FLY med en kortsnutet rase. Det er i beste fall svært egoistisk, men sannsynligvis kommer hunden til å lide av stresset og trykket i flyet. SE må bare skaffe seg hund, flott det (om hun nå klarer sette et annet vesen før seg selv), men om hun er en ekte dyrevenn skaffer hun seg en sunn hund og gjerne omplasseringshund (det er forøvrig en stor misforståelse at alle omplasseringshunder sliter eller er vanskelige. Husk at mange omplasseres av helt andre grunner enn det SE virker tro. Ja, det bør hun jo skjønne forresten. Hun har jo selv kjøpt og omplassert fire dyr, og de virker jo psykisk stabile!:)

    25. Sjeldent jeg kommenterer, men er to ting jeg synes veier mer opp enn hva man utseendemessig synes er fint, så er det hvordan hund man velger, hvordan liv man kan gi og hvor man skaffer hund ifra. Ved å støtte oppdrett støtter du økt populasjon av hunder = som resulterer i for mange hunder firohold til antall gode hjem. Er en haug av omplasseringshunder som trenger hjem, og jeg selv som har adoptert ser ikke grunnen til å gi penger til noen som ønsker å skape flere hunder når det er 100vis hee i Norge og millioner i utlandet som venter allerede på sitt evige hjem. I tillegg er Griffon en rase som har helsemessige plager, ja alle som eier det sier det er sunne raser, det sa også vennen min med mopsen som ikke kunne hoppe opp i sofaen uten å kveles. Det er raser som ikke har hensikt om å skape sunn fysikk, men et søtt utseende. Hadde de gjort det hadde nesen ikke vært kort – HELT enkelt og greit. Er ingen hensikt for et dyr som hund å ha kort snuteparti overhodet. I tillegg skal en hund stor som liten ha minst 30min-1t tur om dagen, og jeg synes ikke noe om gatelangse turer i Oslo, hunden har bedre av å komme seg mye i skog og mark, få løpe i variert terreng ihvertfall MESTEparten av turene. Man skal tenke «hva kan JEG gi hunden», og «fyller jeg de kravene en hund stiller iform av god nok trim, et liv fylt med ro og trygghet, tid til å følge opp slik at hunden har det godt med seg selv (ikke stresser, bjeffer av fristrasjon, drar av seg nakken på tur i draing, osvosv)» blant annet. Håper du tenker deg godt om her. Dyrevelferd spesielt hos hund betyr enormt mye for meg, det er så mange dårlige hjem der som faktisk ikke ser det selv, så tar det 2 min å se på hunden så ser mam hvordan den egentlig har det…

    26. God tur, kos deg masse! Håper du får tid til å svare på mitt spørsmål.

      Jeg har veldig store bryster og bruker cirka E-F cup. Jeg lurer på om du har noen tips til hvor man kan kjøpe bralette til store bryster? Det fungerer ikke me det som har S,M,L størrelser, må være cup størrelser.

    27. Opereres, igjen. Hvorfor skal det fortelles at hun skal operere og forandre på kroppen sin, igjen? Etter de nye reglene så er det ikke lenger lov. Det er ikke tillatt å publisere før og etter bilder, slik jeg har tolket reglene, så det er å håpe at hun ikke gjør det. Vi får tro det.

    28. Husk at dette er jenta som dro på fest på nyttårsaften, mens hennes hund Charlie hadde løpt vettskremt avgårde, da han ble skremt av raketter.
      Selvom hun var ung da, burde hun ha droppet festen og blitt med å lete etter Charlie med resten av familien hennes!
      I tillegg episoden på bloggerne med den andre hunden hennes Rigmor som løp ut i en trafikkert vei, mens Sophie satt i sofaen og brydde seg ikke! Hun mente at det ikke var hennes problem, da det var søsteren som luftet hunden..

      1. Herregud Maria – takk for info om «dyrevennen» Sofie 😰
        Innlegget lagt ut idag fredag, er et typisk innlegg fra henne om å høste sympati og glatt få fokuset tilbake til meg meg meg…

    29. Dette er det tåpligste kommentarfeltet i historien. For noen teite kommentarer… ingen av dere mener dette så sterkt som dere har behov for å fake det her. Så sykt mange barn som burde blitt fratatt pc og mobil, herlighet 🙄🙄🙄

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg