den gamle og den nye fortellingen

Reklame | en annonselenke

Jeg husker hvordan jeg tenkte at alt kom til å være over. Alt jeg noen sinne hadde jobbet for, forsvant under beina mine og det var min egen feil – ironisk nok var det at jeg hadde jobbet for mye, for lenge, som ble den siste dråpen. Da jeg trakk meg fra Skal Vi Danse var jeg overbevist om at jeg vinket farvel til min relasjon med TV2 for alltid, selv om vi hadde jobbet sammen i sju år. Å trekke seg fra en såpass stor jobb er så klart ikke bare-bare, hverken for meg eller produksjonen, og jeg tenkte at det aldri mer ville bli Sophie Elises Verden, og min store drøm om å bli programleder kunne jeg i alle fall se langt etter.

Men, et par måneder senere satt jeg likevel der, med en kontrakt i hånden som gjorde meg til en mer “fast ansatt” hos TV2 (fast ansatt som i freelancer, men med kontrakt). Jeg gråt masse da jeg kom hjem, fordi det virket for godt til å være sant, så rart at jeg endelig var her jeg hadde ønsket å være, til tross for alle omveier. Det viste seg at det gikk fint, alt som hadde skjedd, for jeg hadde vist meg å være til å stole på, at jeg har vært proff, engasjert og kaster meg inn i alle prosjekter. Det er deres ord, ikke mine, men jeg må repetere dem for meg selv slik at jeg husker det. Og i går hadde jeg photoshoot med dem hele ettermiddagen, for mitt siste prosjekt. Det er riktignok et mini-prosjekt, og jeg prøver meg mye frem, og jeg har mye noia fordi jeg aldri har vært noe annet enn meg selv på TV. Det er jeg nå også, altså, men nå er det ikke jeg som står i fokus men jeg som skal få andre til å komme godt ut av det. Jeg har litt nerver, alt har gått så fort, men det er premiere i slutten av august. Forhåpentligvis imponerer jeg slik at jeg får gjort mer TV-relatert som utfordrer meg.

Krysser fingrene. Å få være mer programleder hadde vært en drøm.

Kjolen min finner du HER, jeg har snudd den bak frem.

Da jeg gikk hjemover var det med sommerfugler i magen, endelig skulle jeg få se Kasper igjen, og etter å ha hatt ordentlig kvalitetstid sammen gjorde vi det nest-beste som finnes; nye episoder av favorittserien! Papirhuset, som nå seiler opp som en av mine favoritter – noen sinne. Tredje sesong er like bra som sine forgjengere, og det skjer jo cirka aldri. Jeg har seriøst ikke noe negativt å si om den serien, skuespillet er helt rå, manuset er mind-blowing og alle er så pene. Ligger på Netflix, men for all del, se den på spansk. VI har sett engelsk dub med et uhell (bare noen sekunder) og det er elendig i forhold. Sesongen nå er så spennende at jeg ikke klarer å sitte stille underveis.

Vi klarte ikke å se bare en episode, så det ble tre og en halv. Man sier jo “vi ser bare en halv” for å unnskylde seg selv når klokka er godt over midnatt. Jeg klarte likevel å dra meg opp i morges, på en nesten tom time hos Barrys Bootcamp. Det er vel flere som tenker som meg, at man ikke vil stå på et gym når solen skinner, men det er jo nettopp da man burde trene – når det frister minst. Da lager man en vane for seg selv.

Slik tenkte jeg litt da jeg kuttet alkoholen også. Jeg kuttet den før sommeren, for da er det verst, og da vet jeg at jeg klarer det når som helst. Om jeg klarer å dra meg selv på trening når jeg aller helst vil ligge i stjerneformasjon med en is, helst inne i skyggen, da er jeg på riktig sted.

Nå skal jeg bare fullføre dette innlegget, og så pakke sammen en bag for det neste døgnet. Vi skal endelig tilbake på Dale Store Gård, den veganske gården! Som jeg gleder meg til å se alle dyrene igjen, men aller mest grisene. Jeg beundrer virkelig hvordan de to som driver gården har tatt steget fra et typisk byliv til å følge hjertet sitt, jeg tror vi er mange som føler på det samme. At den gamle historien vi har fortalt oss selv, hvor jaget om penger og status, ikke lengre gir like mye mening.

All respekt til de som klarer å være den nye fortellingen.

Jeg håper dere får en fin kveld, jeg er sikker på at min blir en av de bedre. Vi skal overnatte på gården 💕

23 kommentarer
    1. Blir spennende å se deg som programleder 🙂 Kommer det en ny sesong av Sophie Elises verden også? Virker ikke som om dere har filmet noe til det, du pleide jo å dele mye på sosiale medier når dere gjorde det. Krysser fingrene!

    2. Gleder meg til å se deg mer på skjermen!! Blir glad på ekte hvergang du har oppdatert bloggen<3 Du er både klok og rå og ser smashing ut! <3 u

    3. spennende å interressant å Erlig innlegg å Vakker å Nydelig bilder synes jeg og du skriver kjempebra alltid spennende å lesa innleggene dine du er favoritten min ønsker deg alt godt og en riktig fantastisk god kveld fra meg å puse kompis sophie Elise hilsen Kristian Magnus 🐱🌌♥️🦋☀️🦌✌🗻⛰🏔

    4. Jeg ser hvor vakker du er. Jeg vil at det skal vare. Jeg håper du finner ønsker i oppfyllelse, at følelsene dine varer, og at du finner ro & sjelefred selv om du bekymrer deg, og at du ikke har ulykke, og ikke trekker deg – selv om du frykter at noe skal skje, og derfor ødelegger det uten vilje! Håper du finner alt oppfylt i det vakre øyeblikket foran kamera, og at du aldri mister det du vil ha! DET fortjener du.

    5. Så fint for deg at tv2 gadd. Bloggingen forøvrig er ganske kjedelig. Hva er greia med gården? Kun dyrevelferden, og kose med en gris? Veganisme er jo rent farlig, og gi ikke nok helsegevinst jfr svensk serie «den beste dietten»

      1. «Veganisme er rent farlig»? Så vi samme program? Hvor i programmet kommer det frem at veganisme er farlig? Og «veganisme gir ikke nok helsegevinst»? Hva er «nok helsegevinst»? Det kom jo tydelig frem i programmet at både kolesterol, bukfett og insulinnivå var bedre. Hvor stor helsegevinst regnes som adekvat mener du? Dessuten, de som spiste vegansk i prosjektet sa jo at de stort sett spiste brødskiver og halvfabrikat kjøtterstatninger. Dette er ikke sunt uansett om det hadde inneholdt kjøtt eller ikke. Veldig spent på svar, Mling 😊😊

    6. Hei Sophie! Først vil jeg si at jeg elsker både bloggen og podcasten, og har virkelig sansen for deg Sophie! Du er blant annet et forbilde for meg mtp ditt engasjement for miljøet, noe jeg også brenner sterkt for. Jeg synes du er utrolig flink, og det er SÅ BRA(!!) at du som har en så stor stemme bruker denne til å opplyse og tipse om miljøkrise og mulige tiltak. Dette vet jeg at inspirerer mange andre, og fører til at fler tenker og prater om tema.

      Angående masseproduksjon og shopping tror jeg du kan utgjøre en enorm forskjell, hvis du tipser mer om secondhand, bruktbutikker, tise og finn, og hvorfor handle mindre nytt. Samt handle naturlige stoffer – ikke syntetiske med mikroplast. Jeg er sikker på at du kan ha stor innflytelse til å øke trenden her, og gjøre at mange flere slutter å shoppe så mye nytt, men begynner å bruke med tise, finn.no eller bruktbutikker! 🙂

      Men må igjen si at jeg synes du gjør utrolig mye bra! Ha en nydelig dag <3

      1. Tusen takk skal du ha <3

        Ja, jeg prøver å tipse om bruktbutikker og mine egne vintagekjøp også! Jeg kjøper f.eks alt av øredobber vintage, alt av vesker og nesten alt av t-skjorter <3

    7. Hei! Dette har ingen ting med dette innlegget å gjøre. Men jeg lurer på om du kan fortelle litt om hva du mener om WWF og NOAH som organisasjoner og om du har noen tilknytning til dem? Hvis du har skrevet innlegg om det tidligere, kan du legge ut en link til det? Det er bare av personlig interesse og nysgjerrighet for de at jeg spør. Jeg blir mer og mer opptatt av miljø, dyrevelferd og jorda vår, så er interessert i å vite litt hva de organisasjonene gjør/bidrar med.. og hva du synes om dem. Takk for svar på forhånd!

      1. Jeg har ingen tilnyttning til dem annet enn at jeg støtter NOAH med et beløp hver måned, WWF har jeg ikke noe samarbeid med. <3 Men jeg tror det finnes mange "bedre" organisasjoner å støtte enn WWF som jeg har liiiitt inntryk av er ganske kjøpt og betalt.

    8. Du burde se You Me Her på Netflix, handler om et gift par som har mistet piffen i forholdet og som henter inn en ung eskortepike men så oppstår det følelser og kaos. Kom på det når dere snakket om å uforske sin bifile siden i et forhold i podcasten.

    9. Prøvd å kommentere det innlegget ditt om dine tips om vegansk mat, men står «error» når jeg kommenterer 🙁 skulle gjerne hatt litt hjelp & tips! Klem ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg