den beste ferien

Reklame | fire annonselenker & omtale Eger.

Etter et døgn hjemme i Harstad fikk jeg endelig den etterlengta feriefølelsen. Det var som om alle problemer ble løftet av skuldrene mine, og da valgte jeg å gjøre noe jeg sjeldent gjør – å sette fritid over jobb. Da jeg hentet venninnen min på flyplassen hadde jeg bestemt meg, pcen skulle forbli uåpnet resten av turen. Så, beklager at jeg ikke sa ifra, men nå er jeg her igjen! Håper de siste dagene har vært fine for dere, her kommer et bildedryss av min lille tur hjem;

Når jeg er i Harstad får jeg en helt annen sinnsro. Jeg og en venninne satte oss i bilen, en venninne som forøvrig også bor i Oslo men båndet vårt blir liksom så mye sterkere når vi er hjemme, og så dro vi til en nydelig strand. Her snakket vi om alt som har vært, alt som kommer, løftet litt på steiner for å lete etter krabber og så var jeg naken – så klart. Hver gang sjansen byr seg! Før syntes jeg nakenhet var skikkelig ukomfortabelt og det var vanskelig å være naken foran venner, men nå kunne jeg lett ha vært på nudiststrand og likt det.

Det går hånd i hånd med å bli mer trygg på seg selv. Som jeg er! Selv om jeg er åpen på bloggen om at jeg enkelte dager føler meg stygg, og så videre. Utifra tilbakemeldingene jeg får da, virker det som om dere som leser aldri har dårlige dager eller føler dere stygge. For DET gjør jeg! Om jeg f.eks har spist veldig usunt en periode, sover lite, er på et visst sted i syklusen eller stresser alt for mye. Jeg føler det skinner igjennom på meg, og selvtilitten kan synke om jeg i tillegg er veldig sliten. Da liker jeg å skrive om de følelsene, for det er terapi for meg.

Men som regel føler jeg meg veldig fin, og er stolt over at jeg tør å se ut slik jeg selv ønsker.

Jeg dro innom bestemor, og hun er som bestemødre flest – hun tar vare på alt av avisutklipp. Til min store glede som ikke hadde fått med meg terningkast 6 i se&hør! Det var skikkelig gøy, det er vel fjerde gangen jeg får toppscore eller noe sånt. Vi var et bra team med både frisør, stylist og makeupartist!

En annen ting hun har til felles med flere bestemødre, er strikkeferdighetene sine. Mine egne strikkeskills begynner å ta seg heftig opp, og jeg er glad vi har dette som hobby sammen. Denne genseren fikk jeg i gave da kom nå, jeg hadde valgt ut mønsteret selv. Den kommer fra Skappel!

Charlie har vært ekstra glad i meg disse dagene! Vanligvis må jeg mase litt på han for å få kos (etter at den første begeistringen har lagt seg), men nå ville nesten jeg at han skulle gå bort. Han ville alltid sitte på fanget, gå etter meg, bli med inn på do, etc. Jeg mistenker at det er fordi jeg måtte kjefte på han litt den ene dagen, og da vil hunder bevise at de fortsatt er verdige kjærlighet.

Familien til Kasper har også fått seg hund nå, Luna! Så jeg, Charlie, Luna og moren til Kasper gikk tur. Det var så fint! Jeg har hatt svigermødre tidligere som overhodet ikke har akseptert eller godtatt den jeg er og hva jeg driver med, så jeg er skikkelig takknemlig for at alt går så fint nå og jeg føler meg som en del av familien.

Interessant pakking av koffert.. Louis Vuitton og en pose for matavfall som fungerer som halvveis toalettmappe også. Classy lady! Premium White har jeg så klart også med meg på tur – som jeg har sagt før, jeg har benyttet meg av akkurat samme pakke i flere måneder, den blir liksom ikke tom. Det holder å ta så lite produkt av gangen! Er veldig fornøyd med denne tannblekingen, og akkurat nå koster den kun 416 kr. Du finner mer info HER!

Så kom venninnen min, Louise! Vi sjekket inn på Clarion Hotel Acticus, som ligger rett på kaien. Vi fikk den fineste suiten, og kunne starte dagen med å gå rett ut for å bade. Ingen gjør Harstad som Louise.

Vi har hele turen hatt en intern spøk om “Harstad er det nye Ibiza”, når global oppvarming ordentlig setter inn og Ibiza blir et kjipt sted å være må alle turistene ha noe nytt. Da blir det beach clubs på rekke og rad i Harstad, lover dere, hehe.

Skoene mine finner du HER, og de er på 60% akkurat nå. Jeg fikk så mange komplimenter for dem, alle sa at de så skikkelig dyre ut. De er normale i størrelsen og veldig behagelige å ha på seg.

Genser-kjolen jeg har på meg finner du HER, men jeg anbefaler den egentlig ikke. Beltet som følger med faller av hele tiden, og passformen var ikke min favoritt.

Jeg drikker ikke alkohol i Oslo, det er regelen min akkurat nå, og slik har det vært i tre måneder. Dette kan så klart endre seg. Men! I Harstad, da drikker jeg! Vi var ute tre dager på rad, og dette var antrekket mitt den første kvelden. Når jeg ser på disse bildene vil jeg bare spole tilbake tiden, for herregud vi hadde det så hyggelig. Skikkelig ferie! Selv om man ikke kan ha ferie i Harstad så alt for lenge, vi hadde rundet alle spisestedene på tre dager.

På vei hjem fra byen tok jeg dette bildet, klokken 03:30. Tenk å komme fra et sånt sted! Hvor fantastisk er ikke det, om jeg hadde vært turist hadde jeg blitt så imponert – noe Louise også er, derfor har denne turen blitt vår lille tradisjon. Jeg sier det bare, Harstad er det nye Ibiza. Thank me later.

Hettegenseren jeg har på meg er på 50% rabatt, og du finner den HER.

Da vi kom hjem ble vi sittende å vise hverandre låter (hvorfor gjør man alltid det når man er full?), vi prøvde å ordne nasj men angret oss i siste liten (og litt for sent, da folk allerede sto i resepsjonen). Om noen av dere skal til Harstad må dere bare booke hotellrommet som heter Dråpen, det hadde vi, og utsikten var som sagt helt nydelig. Altså bare se bak meg! Og dette var midt på natten.

Toppen min er fra Bik Bok, skoene er fra Zara og buksene mine finner du HER. De er perfekte både i størrelsen, kvalitet og stoffet er så deilig! Jeg fikk seriøst sommerfugler i magen da jeg tok dem på, jeg kjente bare med en gang at “dette er noen nye favoritter”. Og OM de er! Jeg brukte de flere dager på rad.

På lørdag var det shopping som sto på planen, venninnen min ønsket å dra på den dyreste butikken, så det gjorde vi. Jeg kjøpte et par småting, det var lenge siden jeg hadde gått rundt i fysiske butikker.. Jeg savner det nesten litt. Internettshopping er jo ikke akkurat det samme.

Stor respekt til alle som driver med fysiske butikker! Jeg håper faktisk den trenden skal snu, selv om det er lite sannsynlig. At fysiske butikker skal få en oppsving, og at fysiske butikkkjeder skal tørre å satse mer på influencere – for eksempel. Det er jo en markedsføring som funker. Jeg hadde med glede inngått et samarbeid med en stor og fysisk kjede, men samtidig er det vanskelig fordi det er så geografisk betinget.

Og, her er jeg og reklamerer for Nelly liksom, men det er jo nettopp fordi Nelly har tenkt utenfor boksen og gjort det enkelt for influencere å jobbe med dem. Der henger f.eks Bik Bok langt unna, som kunne vært svære på netthandel (og eventer i fysisk butikk) men enda ikke har klart å få det til å funke. Jeg elsker Bik Bok og prøver å fremme klærne deres, men grunnen til at ikke “alle” gjør det er nettopp fordi fordelene, for oss som jobber med markedsføring, er for få.

Et annet tips om du befinner deg i Harstad; lei bil og kjør til Elgsnes! Kjøreturen dit tar 25 minutter fra sentrum, og bare veien dit er noe for seg selv. Det er ofte veldig lite folk på stranden, og likevel er naturen helt fantastisk. Iskaldt i vannet riktignok, men vi hadde flaks med været ellers og ble liggende å svette i solen, nesten helt alene. Latterkramper, frukt, og en nyydelig venninne i fine omgivelser. Kan man egentlig få mer..?

.. Svaret er JA, for plutselig var det to reinsdyr på stranden. Jeg lurer enda på hvorfor de valgte å være på stranden, kanskje de var varme. Først var de skumle, men så ble de sittende så lenge ved siden av oss at vi til slutt ikke brydde oss lengre. En fantastisk naturopplevelse!

Jumpsuiten jeg hadde på meg finner du HER. Den er fantastisk fin, men jeg ville anbefalt å ha gått opp en størrelse. Den er nydelig og føles dyr! Skikkelig fint snitt.

På kvelden dro vi ut igjen, denne gangen til Stine Mari som feiret 25 år. Hun hadde leid et koselig lokale på en brygge. Jeg er så glad mitt lille besøk var timet perfekt til feiring, hun er jo en av de beste vennene jeg har.

Dessverre ble Louise syk og måtte dra hjem til hotellet, men jeg festet videre og hadde det veldig gøy. Det fineste med å feste i nord er solen som aldri går ned, og himmelen som gir deg de mest fantastiske fargene når du kommer ut fra klubben.

Når jeg tenker meg om, så er det faktisk også det verste med å bo i nord. Du har fikset deg noen å ligge med, dere ramler ut fra utestedet og der skinner solen og du innser hvor jævlig både du og ligget ditt ser ut. Man kan ikke gjemme seg i mørket.

Jeg og Anne-Sofie hadde photoshoot i fotoautomaten, og dette var egentlig de fineste bildene jeg fant. Vi har en sånn innkjørt humor man kun får med venninner man har kjent hele livet. Det er jeg SÅ glad for! Skulle ønske vi hadde mye, mye mer tid sammen.

Heldigvis var jeg ikke så sliten dagen etter, da var det bare å gå en liten tur, levere leiebilen (HERREGUD det glemte jeg å si, noen krasjet inn i leiebilen min i løpet av natten da den sto parkert, så uflaks..) – og så reiste jeg hjem til Oslo.

I dag her jeg fortsatt ferien litt, en dag med selvpleie. Jeg var på Barrys, og så et par timer på Eger Skin Clinic for å gjøre “det vanlige” – altså voksing, farge og forme brynene, samt dra til hudpleieren. Jeg har fått en ny hudterapaut på Eger, og jeg ELSKER henne. Hedda heter hun! Om du booker time hos henne vet jeg du kommer til å bli fornøyd, jeg digger folk som tør å si det som det er, og dermed kan gi meg behandlingene som passer meg best. Gleder meg allerede til neste gang, som jeg faktisk booket allerede i morgen fordi jeg vil følge opp det vi startet med. Jeg har jo hatt litt panikk over huden min i det siste, men nå føler jeg i det minste at jeg har en plan.

Og nåååå er jeg hos frisøren! Ferdig med det korte blonde håret, gitt. Selv om flere av dere elsker det – og det gjør jeg også – så har jeg behov for forandring. Nok en gang!

43 kommentarer
    1. Kjære deg, selvfølgelig har vi lesere dårlige dager og det vet du, så det er jo ikke noe å sutre om! Selvfølgelig føler vi oss både stygge og teite vi lesere som alle andre! Og, selvfølgelig skal du få skrive om dårlig selvtillit etc når du vil. Men når du er så ambivalent, så ekstremt skiftende og hurtig selvmotsigende er det vel ikke rart at folk stiller seg undrende og blir forvirret? Du forteller hvor fælt du har det i det ene øyeblikket, og helt fantastisk bra i det neste, for så å enten bli sett på som et offer, eller svare som under:

      «Hvordan jeg har det, eller føler det i korte blaff som jeg velger å dele (fordi jeg elsker å skrive) har niks og nada med plastiske operasjoner å gjøre. Vennligst ikke fjerndiagnoser noen. Jeg har det jevnt over helt supert med meg selv, og er skråsikker i den jeg er. Det jeg liker å skrive om, derimot, er alltid mørkt og handler ofte om å mislike seg selv / sammenligne seg med andre»

      Kan du ikke heller stå for det du har skrevet, istedenfor å forsvare? Vet at det er din blogg, blir bare så frustrert over de selvmotsigende uttalelsene :/

      1. Hva mener du med å stå for det jeg har skrevet? Fordi jeg har hatt en dårlig, eller elendig dag, og velger å være åpen om det, så har jeg ikke lov til å ha en fantastisk dag to uker etter. Og DET ser jeg på som frustrerende, ja. Man må liksom stå i sorgen sin så forbanna lenge, for om ikke er den ikke ekte.

        1. Vet du, du har ikke skjønt eller tatt til deg det jeg skrev i kommentaren over, så bare blås i det. Gidder virkelig ikke. Har IKKE sagt at du IKKE har lov å ha en fantastisk dag to uker etter en dårlig dag. Har heller ikke snakket om å «stå i sorgen så forbanna lenge, for om ikke er den ikke ekte»??? Hva mener du? Har noen snakket om sorg? Skjønte ikke svaret ditt her, svarer du en annen? , god sommer

    2. Håper du har hatt en fin ferie!! Elsker bildedryss, men litt mindre gøy når man har sett 95% av bildene på insta allerede. Skulle ønske du la ut mer vi ikke har sett.. Husker du var nøye med forskjellig innhold på forskjellige kanaler før, men virker som om du har gitt opp det litt i det siste.. Men det får vel bare være! Bloggen er vel ikke så høyt prioritert lenger, så får vel være glad for at vi får noe i det hele tatt.. Høres ut som om du har hatt det gøy, og det ser veldig fint ut i Harstad! Blir spennende å se hva du gjør med håret også:)

    3. Kjempe koselig å kult innlegg synes jeg og kjempe koselig å høre og se at du har fått kosa med Charlie og vakker å svevende Nydelig bilder ønsker deg alt godt og en fantastisk riktig god kveld fra meg å puse kompis sophie Elise hilsen Kristian Magnus 😀🐱♥️🌌✌🦋🐩☀️

    4. Hei, kanskje ikke passende til innlegget. Men lurte veldig på om du kunne lage en vegansk guide. Prøver å bli vegetarianer. Men har så og si ikke peiling på hva som er kjøtt og ikke.

      Prøver å lese litt, og får helt sjokk når jeg hører chips og parmesan inneholder ofte kjøtt. Kanskje du kunne lagt en video eller innlegg der du forklarer hva man skal se etter osv?

      Vennlig hilsen meg!

      1. Hei! Sophie Elise lager ikke noe særlig mat selv, men spiser for det meste på restaurant/bestiller vegansk mat hjem.

      2. Hei!

        Jeg legger ut små veganske tips hver uke, men jeg vet ikke om de er hva du er ute etter – jeg er veldig dårlig på å lage mat og spiser mye ute / ferdigprodusert mat, og mye frukt og grønnsaker. Jeg anbefaler deg sterkt å kjøpe boken til Radical Broccoli, og å følge vegally på instagram. Klem!

    5. Vet ikke om du har fått det med deg men ingen av blogginnleggene dine kommer opp på Bloglovin for tiden!
      Jeg leser alle bloggene jeg følger gjennom Bloglovin og har gått glipp av flere av dine siste innlegg!
      Heldigvis er jo du flink til å linke fra alle andre kanaler da, det hjelper!

    6. Hva heter de hvite buksene fra Nelly? Linken fungerer ikke! De var kjempefine!!! Ha en fin kveld 🙂

    7. Hvor anbefaler du folk å reise hen? Hva er dine favorittreisemål? Har du forslag? 🙂 Jeg har ikke reist så mye, vil gjerne høre om du har noen gode anbefalinger! 😉

    8. Du er så trygg i deg selv at du går naken? Er ikke sikkert du hadde gjort det om ikke ALT var operert! Jeg går også gjerne naken, gjør det hjemme hele tiden. Men har ikke det store behovet for bekreftelser fra andre slik som du har. Den dagen du er trugg i deg selv er den dagen du slutter, når du ikke lenger trenger bekreftelse på at den overopererte kroppen din er bra nok!

      Det virker som du ikke forstår!! Jeg vet ingen, ingen som har et så stort behov for bekreftelser som deg. Er helt normalt å vise seg naken for vennene sine om man skal skifte o.l, det er helt normalt å føle seg bedre og finere noen dager enn andre. Det er IKKE normalt å være så opphengt i det som du! Du er sykelig opptatt av deg selv!

    9. Jeg ser mange som er misunnelige her på bloggen, og på instagram. Mange som ikke tåler at du ser ut som deg. Som forøvrig er nydelig. Misunnelse er en stygg sak. Fortsett med det du gjør. For selv om mange er misunnelig og sjalu på det livet du har jobbet hardt for å få, har du mange som ser opp til deg og liker deg for den du er.

      Å bare så det er sagt, så er Harstad nydelig når det bader i solskinn:)

      1. Silje, det er nok noe misunnelse ute og går, men ikke dra drt kortet hver gang. Hvis du leste innlegget til Andrea så får du en forklaring uten misunnelse. Jeg er helt enig med Andrea. Bryr meg ikke om nakenbilder etc, hun kan holde på som hun vil. Men klart det er et enormt behov for bekreftelse, og å bli sett på som nydelig og vakker hele tiden. Må være enormt slitsomt å ha det sånn. Så noen misunnelse finner du ikke.

      2. Silje, misunnelige? Vettu, drittlei av det begrepet til bloggpolitiet. Det er heller at vi gremmes og synes det er veldig kleint når noen mennesker har et så kroppsfiksert fokus i livet, med evig behov for bekreftelse. Usunt kalles det. Men når det er sagt, folk gjør som de vil, du også Silje.

    10. Trygg på deg selv at du går naken?
      Høres mer ut som om du ikke er trygg nok, at du er redd for at den vakre naturen skal få mer oppmerksomhet enn deg.
      Fin natur? Jammen se på meg da, jeg er naken!! Se da, se!!! Meg meg meg

      1. Jepp, det har vært meg meg meg i hundre år. Ikke rart det bare blir meg meg meg. Må være fryktelig strevsomt å holde på slik hele tiden. Bare kropp og utseende, gørr kjedelig liv. Nei, det er absolutt ikke misunnelse. Kunne operert meg bak og fram, men det er ikke det livet handler om. Nu er det telttur og 3 mils gange i morgen. God natt nakne dame.

    11. Digger digger digger sveisen! Perfekt lengde! Seriøst, akkurat perfekt! Helt innframende på ansiktet ditt, og akkurat nok til å se de tre delene av deg 😛

    12. Den blomsten du holder i hånden inneholder en syre som kommer ut av stilken. Den kan gi deg syreskader som gjør at du ikke kan utsette stedet du fikk syren på for sol på flere mnd. Du trenger ikke nødvendigvis å få sår av den, selv om noen gjør det. Bare syren er nok i seg selv. Google “tromsøpalme giftigg/syre”. Bare en heads up.

    13. Hei! Buksa var veldig fin! Lurer på om den er gjennomsiktig bak? Hvilken størrelse har du? Grunnen til at jeg spør er at jeg antar jeg må ha en størrelse større enn deg 😊

    14. “og så var jeg naken – så klart. Hver gang sjansen byr seg!”
      Sophie i et nøtteskall. Alltid klar for å kaste trusa og sprade rundt kliss naken. Jeg liker at du er komfortabel med å være naken på en nudiststrand hvor all verdens menn kan få se fitta di og kroppen din

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg