de siste dagene når alt er ingenting

Reklame | annonselenker

Det er par dager siden jeg sist ga fra meg en lyd her inne, faktisk litt over en uke. Tiden har nesten stått stille for min del, føles det som. Jeg har vært litt zombie, eller kun fokusert på å komme meg igjennom dagene å tenke på troen min om at alt skjer for en grunn. Helt ærlig vet jeg ikke enda om jeg er klar, det knyter seg litt i magen når jeg tenker på sosiale medier. Sånn blir det når man ikke kan logge på uten å få høre at man burde henge seg selv. Ja, det er jobben min og jeg har fokusert veldig hardt på å komme styrket ut av dette, men da må man også passe på seg selv midt i det hele.

Stort sett har dette vært looken jeg har gått for. Dette er forresten etterveksten jeg har fått på tre måneder, sist gang jeg farget håret var i desember. Hhåret blir liksom ikke lengre likevel. Jeg synes forresten min naturlige hårfarge er så fin! Jeg hatet den før, det er jo den fargen “alle” har, men nå vil jeg ikke noe annet enn å få mitt naturlige mørke hår frem.

Etter debatten måtte jeg trenge meg forbi ivrige journalister som ville ha en kommentar. Det var så mye blitzregn at jeg fikk vondt i hodet. Jeg har valgt å ikke si så mye mer enn det jeg sa da, og på Senkveld med pappa. Det får egentlig holde, for jeg kan ikke si så mye mer. Jeg ble hentet av tante, onkel og kusinen min, vi kjørte hjem til dem og der fikk jeg slappe av i et døgn. På med morgenkåpa, seriemaraton og så leste jeg ut en hel bok på bare en dag. Det går unna når jeg først setter i gang. Boken jeg leste het “vuggesang” og var min første krim noen sinne. Da kan jeg slå fast: krim er ikke noe for meg. Jeg er mer en biografi-jente.

Dagen-derpå spilte jeg inn Senkveld med pappa, altså businessen Sophie Elise. Om dere vil høre mer om akkurat det anbefaler jeg å sjekke ut vår siste podcast-episode, der pappa er gjest! Jeg var veldig skeptisk og følte jeg fortsatt mediesky. Men, jeg tenkte det kunne være en fin opplevelse midt i det hele, for jeg fikk tross alt være med pappa. Og hyggelig ble det, Senkveld er jo feel-good. Jeg er sikkert ikke den eneste som ble skeptisk da Thomas og Harald skulle gå av som programledere, mennesker liker jo ikke forandringer. Men herregud så flinke Stian og Helene er!

Kjolen jeg hadde på meg har mange spurt om, og du finner den HER på 30% rabatt.Egentlig har den dyp utringning, men jeg snudde den bak frem. For det første er det ikke passende å komme med “vulgære” klær i en slik situasjon, men jeg synes kjoler med dette bak-frem-snittet er så fine.

På fredag dro vi til stortinget for å streike! Jeg går ikke på skole så sånnsett er ikke streiken min “gyldig” men det var viktig å møte opp å vise engasjement. Jeg ble overøst av ivrige ungdommer som ville ta bilder, klemme å prate. Jeg ble så rørt av å se alt engasjementet, og ja – kanskje mange var der for å få fri fra skolen, men det spiller ikke så stor rolle. Litt engasjement vokser og blir til enda mer. Stakkars dagens ungdom som får kritikk uansett hva, det er feil om man streiker og det er feil om man ikke gjør det. Dagen var fantastisk og sikkert noe mange kommer til å huske for alltid. Og ikke minst – starten på noe fint.

Etter streiken dro vi på Dinner for å spise lunsj. Det var deilig å komme litt inn i mørket og unna folk, for herregud så mange det var foran stortinget (som er positivt så klart). Da kvelden kom var jeg så sliten, man blir jo det av å snakke med så mange.

Genser: HER
Bukse: Dr Denim
Sko: HER på 40% rabatt
Smykker: NA-KD

Sånn her så jeg ut på streike-dagen og videre utover kvelden. Jeg har perioder hvor jeg liker å ha håret kort, og på debatten hadde jeg bare mitt naturlige men her har jeg litt extensions som er i cirka min lengde (men mye tykkere så klart). Jeg bruker extensions fra luxushair, clips. Jeg kunne aldri ha gått tilbake til tape eller keratin som har ødelagt håret mitt.

En annen ting som skjedde midt oppi alt er at Joakim endelig lanserte prosjektet sitt generation 2.0 som han har jobbet med helt siden vi ble kjent – eller ja, i det minste tenkt på siden da. Dere må bare se musikkvideoen over! Jeg er med, men det er også en gjeng andre kule mennesker over. Konseptet er som følger: du som ung og talentfull skal kunne bli løftet opp for de tingene du er god på, og ikke hvordan du ser ut eller det som ikke betyr noe. Et nytt talent løftes frem på instagram og nettsiden hver uke, som du finner HER. Jeg er veldig stolt, og sangen er så kul på toppen av det hele. Joakim har et så stort talent for regi og det kreative, faktisk skikkelig undervurdert akkurat der. Og han gjør jo alt dette uten å tjene noe, men på eget initiativ kun fordi han ønsker å løfte frem andre. Det er så bra! Grunnen til at jeg ikke har delt det før, som mange har spurt om er IKKE fordi jeg ikke vil eller vi er uvenner eller noe sånt. Men det har vært så mye negativt rundt meg, og jeg ville ikke det skulle gå utover et prosjekt som er viktig for han ettersom jeg er lettkledd i videoen etc, og jeg ante ikke – folk ville jo ta meg på alt. Men nå klarer jeg ikke å la være å dele lengre, haha <3

 

Et annet sted jeg har spist lunsj i løpet av helgen er på Nordvegan. Det ligger jo litt i navnet, men det er et vegansk spisested som ligger i sentrum – de har digg og enkel lunsj, i et enkelt og greit lokale. Ikke noe fancy, men billig og bra.

Jakke: HER
Lue: HER på 20% rabatt

En av kveldene har jeg vært på kino og så thrilleren “us” og da var jeg kledd sånn her, gradestokken viste brått en litt mindre hyggelig temperatur. Filmen var dessverre ikke noe bra, synd – for jeg hadde skyhøye forventninger! Jeg ventet liksom på at filmen skulle “ta av”, men det gjorde den aldri. Til slutt kjedet jeg meg helt ærlig ganske mye der inne i salen, og det vil man jo ikke gjøre på kino. Det kommer mange bra skrekkfilmer i år, så da anbefaler jeg heller dere å vente, eventuelt se “the invisible guest” på netflix i mellomtiden som er en bra film i samme sjanger. Jeg har anbefalt den før, den er spansk men ikke la det hindre deg i å se filmen.

Skjorte: HER
Bukse: HER

Så, til i dag! Sånn har jeg sett ut. Adelen og Benjamin kom over å spiste lunsj med oss, så koselig å gjøre sånt sammen. Nå har jeg akkurat kjørt dem hjem og Kasper på jobb. Den balansen synes jeg er litt vanskelig forresten, han jobber ofte på kvelden og da holder jeg meg våken for å dra å hente han, og når vi kommer hjem vil jeg gjerne være sosial og han vil helst sove (som er forståelig) men jeg har jo ventet på han hele dagen, haha. Jeg klarer liksom ikke å kose meg helt når jeg vet jeg skal ut å kjøre. Så, det er det jeg tenker på nå.. Skal jeg legge meg i sengen, ta ansiktsmaske å holde på slik jeg pleier på søndager, og så stå opp for å hente han? For hente han, det vil jeg gjøre.

Men først – Barrys Bootcamp! Fast trening på søndager 🙂 I morgen er jeg tilbake for fullt på bloggen og øvrige sosiale medier! I mellomtiden har det jo kommet to nye episoder av Sophie Elises Verden, eller de kom på torsdag. Nå er sesongen snart over, så det er på tide å binge-watche vet dere. Perfekt på en søndag. <3

49 kommentarer
    1. Hei Sophie Elise, så utrolig hyggelig med innlegg fra deg igjen! Jeg har tenkt veldig mye på deg og har delt artikler på facebook om at blant annet media og foreldre også må ta ansvar. Ingenting kan legges på en person. Jeg gleder meg til mere podcast og til å se serien din, har kun sett noen episoder. Håper du får en fin søndag! Klem

    2. Du er sterk og nydelig! Syns du får mye ufortjent kritikk.. Plis fortsett å være så sterk og børst negativiteten av deg, for vi trenger et forbilde som deg! You do you, beautiful ❤️

    3. Ta vare på deg selv Sophie.
      Jeg skjønner godt at det har vært mye den siste tiden og det er helt lov å ta et skritt tilbake og prøve å hente seg litt inn. Du gjorde en god figur både i debatten og i senkveld og jeg er helt sikker på at når ting bare får roet seg, så kommer du styrket ut av alt.

    4. Ikke gi opp på krim selv om du ikke likte Vuggesang. Jeg ELSKER krim, men likte ikke Vuggesang i det hele tatt.
      Prøv deg på en skikkelig god psykologisk krim. F.eks B.A. Paris Bak Lukkede Dører eller Det Store Sviket.
      Ha en fin dag!

    5. Så fint å ha deg tilbake! Jeg var litt «redd» for at du skulle slutte å blogge etter dette, skjønner jo at den dagen kommer etterhvert også, men det var litt «brått».. 🙂 Ikke for å være negativ, men jeg håper du har tatt til deg og lært noe av kritikken du har fått, selvfølgelig bare den konstruktive. Etter at jeg så på Senkveld må jeg si at det ihvertfall virker som om du har gjort det! Håper at du kanskje er litt mer bevisst over ansvaret ditt heretter.. Så synd at det er så mange ekle mennesker som skal komme med unødvendig og usaklige kommentarer, absolutt ingen fortjener det!! Får virkelig håpe det roer seg med det snart.

    6. Så godt å høre fra deg igjen. Har tenkt masse på deg.
      Men skjønner godt at du trengte/trenger litt pause fra sosiale medier. Du er utrolig sterk❤️

      Klem

    7. Var utrolig godt å høre fra deg igjen! Håper du fortsetter å ta hensyn til deg selv, hvis du ikke orker skrive så mye på bloggen i en periode så er det helt greit, selv om du selvfølgelig blir savnet. Styrken du har vist den siste uken er forresten inspirerende, og jeg setter sånn pris på alt jeg lærer av deg. Jeg er glad du eksisterer.

      Håper du har en fiiiin søndag videre!

    8. Fint å se at du er tilbake. Det at du bombarderes av hat-meldinger er helt sykt. Jeg skjønner at folk ønsker mindre fokus på fiksing av utseende, men jeg ser virkelig ikke hva godt en hat-melding gjør eller hvordan det får ting til å snu i riktig retning. Håper du vet at du har mange i ryggen som faktisk støtter deg. Du la deg flat, du sa beklager .. nå må Kristin faen meg gi seg med personangrep.

    9. Så fint at du er tilbake❤️ Har vært redd for at du skulle slippe å blogge, og det hadde vært super trist. Håper alt er i orden med deg, og imponert over at du takler alt så fint❤️

    10. Så hyggelig at du har blogget igjen, Sophie! Håper du kommer deg styrket gjennom dette, for det virker som du virkelig har tatt til deg kritikken denne gangen. Jeg har tenkt mye på deg denne uken, og håper at du klarer å ha det bra med deg selv og dine på tross av hatmeldinger og all mediaoppmerksomhet som har vært. Du virker som et utrolig godt menneske, i bunnen, og alle gjør feil. Men mannen i gata blir ikke bombadert med hat og nedringt av avisansatte når de har gjort, sagt eller skrevet noe de kanskje ikke burde. Jeg synes du snakket utrolig godt for deg på Senkveld og gjorde en god figur i debatten. Stå på! Jeg vil også takke for det innlegget du hadde hvor man kunne få seg nye venner ved å ta kontakt med de som hadde kommentert. Nå har jeg en god venninne og føler meg mindre ensom, takket være innlegget ditt. Du er mye, men jeg syntes ikke du er et dårlig forbilde, heller det motsatte. Klem fra meg. <3

    11. Så fint innlegg. Jeg likte den siste podcasten med deg og pappaen din, syntes også dere var koselig å se på senkveld 🙂 utrolig flott video joakim har laget. Viktig temaer! 🙂

    12. Bra du tar vare på deg selv! Du er fantastisk akkurat som du er:). <3 Du kommer styrket ut av dette her – og du gjør så utrolig mye bra… Har fulgt bloggen din i mange år og jeg syns du vokser med oppgaven! Håper du får en god søndag ♥️

    13. Skikkelig toppers å perfekt at du engsjangere deg i miljøet synes jeg og synes du er en kjempe god å en kuling spennende innlegg å Nydelig bilder synes jeg håper at det går bra med deg ønsker deg alt godt og en fantastisk riktig god kveld fra meg å puse kompis sophie Elise hilsen Kristian Magnus 😀♥️🐱🌌

    14. Jeg ville bare si at måten du har håndtert hele denne greien på er veldig inspirerende! At du står støtt når det stormer som mest, du er så sterk! Jeg har slitt med depresjonen hele mitt liv, og det skal ofte svært lite til for å vippe meg helt av pinnen. Det hjelper veldig å se at man faktisk kan klare å overleve noe så tøft. Tusen takk, det inspirerer meg til å stå i det og ikke prøve å ta livet mitt hver gang noe vanskelig skjer. Haha herregud så teit når jeg leser det svart på hvitt! Håper du virkelig tar det til deg

    15. Begynte å lure på hvor det ble av deg! Veldig fint å se at du er tilbake, ser frem til hyppigere innlegg fremover, ble litt bekymret over å ikke se nye blogginnlegg <3

    16. Bra du gjorde det eneste riktige, legge deg flat og ta til deg kritikken. Det var så mange andre enn Kristin som mente det samme og tror du skjønner at folk flest hadde fått litt nok av selvfokuset og at du må endre litt på bloggingen for å kunne fortsette. Både ha mer ærlige og troverdige reklameinnlegg og ta hensyn til at du har en lettpåvirkelige leserskare som tror på alt du sier og gjør, og vil gjøre akkurat det samme som deg 😊 Endrer du fokus får du mye mer respekt enn du har hatt, også av foreldre med barn i sårbar alder. Da går du fra et dårlig til et godt forbilde og din stemme vil være mye mer troverdig også for de som synes du kun tenker på deg selv og å tjene penger på naive følgere.
      Syntes du kom bra ut av alt sammen og du har en kjempefin pappa. Godt du nå som en voksen kvinne likevel får god hjelp og støtte av ham. Samt at du har skjønne Kasper ved din side, du er heldig ♥️
      Ønsker deg en flott fremtid med gode holdninger og et større perspektiv enn det du har hatt. Med alle dine følgere kan du gjøre en stor forskjell ved å fronte viktigere ting enn kropp og utseende og ikke lure følgerne dine til å kjøpe ting som ikke virker 👍
      Stor klem ♥️♥️♥️♥️♥️

    17. Bruker ikke å kommentere på innlegg men synes ikke all den dritten du har fått den siste uka var fortjent i det hele tatt. Synes det trist hvordan Kristin valgt å gi kun dæ skylda for et større problem i bloggverdenen.

      Håper du finner fred med deg selv igjen etter shitstormen❤

    18. Jeg ser alle de koselige kommentarene her, og jeg syns det er kjempefint, men for meg blir mange av kommentarene å slå med den ene hånden og stryke med den andre.
      Altså at Sophie Elise må ta til seg kritikken og ‘bli bedre’, og nå som hun blir bedre er hun igjen verdig for dere..
      I hvilken verden er det noens rett å snakke så stygt til noen som det er blitt snakket til henne?
      Hvis man av ulike grunner ikke liker eller ønsker å lese det hun skriver så er det bare å la være! Og hvis man er så lettpåvirkelig at man får dårlig selvbilde av å lese om hennes livsstil er det ganske mange ting som har gått dårlig før henne og som kommer til å gå dårlig etter. Asså, virkelig..
      Og det er helt sant som hun sier, vi trenger henne, vi trenger et variert verdensbilde og hun representerer virkelig ikke noe sykt og rart.. Hun er seg selv og er det en ting vi trenger så er det nettopp det.
      Jeg digger deg Sophie 😊

    19. Hei nydeligste Sophie.

      Jeg ville bare skrive til deg for å fortelle deg at jeg synes du er alt annet enn en farlig forbilde – og ordet kynisk tror jeg ikke engang finnes i ditt vokabular.
      Du er sensitiv, smart, engasjert og rett og slett en helt herlig jente som gjør så mye på bra.
      Du vil utgjøre en forskjell og reiser deg gang etter gang opp fra gjørma du ufortjent havner i fra tid til annen.

      Jeg tror du har en mental styrke som kanskje ikke alle ser og kanskje du ikke bestandig føler det selv heller. Men alt du står i – vel… Der er du hel.
      Jeg vet du ikke ønsker vi skal synes synd på deg – denne gangen gjorde jeg det likefremt.
      Du var så ydmyk og fin i debatten og det selv om det ikke finnes noen vinnere eller tapere for alle er dere jo enige om hva som er målet. At vi alle skal føle oss bra – men du kjenner leserene dine bedre enn noen andre og du vet at de kjenner deg. Det dere har kan kanskje ikke alle andre forstå.
      Du står fjellstøtt i stormen og jeg beundrer deg for det.
      En liten, skjønn jente fra Harstad som har fått til så utrolig mye.

      Jeg hørte på podcasten m din kloke, fine pappa & min respekt for han og hans tanker og visjoner for deg og din søster er rett & slett rørende å lytte til.
      Han har alltid visst at har to smarte døtre og har latt dere finne deres egen vei. Du kan være så stolt over han – likefremt har han all grunn i verden til å være stolt over jenta si.
      Sophie – med de snilleste, blå øynene, masse på agendaen, smarte tanker og gode verdier: Du er helt spesiell og jeg håper og tror du vet det selv – at dette kommer du bare styrket ut av.
      En ung jente som stadig møter høye hindere men du forserer de alle og jeg vil bare at du skal fortsette å være engasjert og ikke la noen fortelle deg eller få deg til å tro at du ikke er en god person!
      Og igjen – så fint at du har en så stor trygghet i pappaen din.
      Masse kjærlighet

    20. Æ syns du får unødvendige hets, æ ville bare sei det.. når man e på internætt og spessielt en blogg så bestæmme man sjøll ka man vil skrive om også oprasjona.. det e næmlig andre som har i oppdrag me og ikje la det påvirke dæm.. æ syns alt detta bli før domt og det e no æ bare vil flire av.. før alle tar sæ nær i ALT på nætte og da e det teit at opprasjona ska påvirke nån… næi lol.

      Lev som du vil, sophie <3

      Lægg ut det du vil <3

      Drit i ka andre sei 🙂

      Detta e KUN ditt liv !!!!

      Æ vil dirækte spy av alt tulle hos andre… det e tull og ingenting man bli påvirka av.. hahah da burde man ikje hatt internætt heller 🙂 sånn e regeln… påvirka = ingen internætt 🙂

      Måtte få den teite sannheta ut som ingen skjønne sæ på <3

      Klæm <3

    21. Du FØRTJÆNTE og høre det <3

      Du e ett menneske, du bestæm sjøll over dæ sjøll <3 La INGEN andre knække dæ enn dæ sjøll <3

    22. Urettferdig at du skulle være den som fikk skylden for alt som er galt i bloggnorge. Forskjellige bloggere legger ut om hvem av dere de støtter, også legger de selv ut reklameinnlegg av at de sitter å tygger i seg vitaminbjørner for lengre hår, brunere hud, negler og what not! Er de liksom så mye bedre selv da? Nei ikke for min del i hvert fall, de bidrar like mye til komplekser som de mener du har gjort.

      Ta godt vare på deg selv! <3 Du er en god person.

    23. du er ikke et offer. men du liker jo offer rollen svært godt. at det du gjør får konsekvenser er noe man vet fra man blir født. men du ser ikke ut til å gripe helt det, og tror at dine handlinger som en mektig mediekvinne ikke har konsekvenser? slutt å tro at du er et offer hver gang.

    24. Hei Sophie 🙂 Så bra du er tilbake igjen på bloggen. Synes det er så ufortjent all kritikkverdige og kjeft du har fått. Og du er faktisk ikke ansvarlig for andres usikkerhet og skulle dermed ikke ha fjernet noe innlegg på bloggen. Du må ikke la deg kue av kritikk. Du er deg, og du skal fortsette å være deg, ikke en politisk korrekt ,feilfri og oppkonstruert blogger Kristin osv er fornøyd med. Jeg synes du er et utelukkende bra forbilde, fordi du er åpen og ærlig uansett hva du gjør. Selvom du fikser på utseende osv er jo ikke det du fronter, du fronter åpen og ærlighet rundt det, slik du gjør ellers om din hverdag. Jeg håper du fortsetter å være deg selv, på godt og vondt, at du er åpen og ærlig uansett hva du gjør, ikke blir en “pliiser’ som skal gjøre andre fornøyd. De som ikke tåler å se på hva du gjør i livet ditt og hva angående ditt utseende så tenker jeg at de kan finne på noe annet å gjøre. Og foreldre har ansvar for sine barn ,og seg selv. Voksne mennesker har ansvar for seg selv. Du alene har intet ansvar for alle bloggere og all kroppsfokus, det alltid eksistert utseendefokus i alle generasjoner. Alle har noe de ikke liker på seg selv. Vær deg selv, ikke sladd deg selv fordi du blir kritisert av folk som ikke liker hva du gjør. Vær ekte deg! Klem Lene

    25. Jeg pleier ikke skrive eller kommentere på noe men jeg må formidle at du er fortsatt et forbilde!!!

      For jeg er genuint bekymret for hvordan denne verden blir for min datter om alle skal hakke på hverandre som det blir gjort i dag. Jeg føler at du, uten å ha lest deg i mange år, ikke skrive stygge innlegg om andre og deres teite og dumme valg i livet. Men du får gjennomgå for det du velger og gjøre.

      Mange ungdommer i dag har masse komplekser. Mye fordi de tror at alle er født perfekte. Men kunne man vært ærlig om hva de har fiksa på så kanskje de får opp øya og skjønner at alle har sine komplekser… Og kanskje man da etter hvert får en verden der mangler eller “feil” er vakkert.
      Jeg vil tro du har gått igjennom mye med dine endringer både positive og negative. Og det er fint at ungdom får høre om begge deler. Kanskje de tenker seg 2 ganger før de evt gjør noe eller ikke gjør noe.. Men det får fortsatt være valget til den enkelte.!!!

      Poenget mitt er at jeg håper du driter i disse andre som alltid skal markedsføre seg selv ved å hakke på andre… De er voksne mennesker, de kan i det minste uttale seg helt anderledes!! Ikke synk ned i deres nivå, fortsett og vær deg selv!!!
      Husk at det er godt nok i en hver sak og situasjon!! Imponerende at noen holder ut så mye dritt fra sosiale medier og gidder og fortsette!

    26. Du har aldeles meg ikke forstott denne debatten I det hele tatt. Du fremstiller deg selv som et offer hver eneste gang det stormer rundt deg. Dette har da ikke bare med tatovering av hodebunn???? Det har over mange aar poppet opp innlegg fra deg om komplekser du har og selvsagt Hvordan du har fikset Paa det. Dine trofaste fans synes du er sterk, flott, imponerende……, fordi du har holdt ut denne forferdelige kampen du har hatt de siste ukene. Kamp???. Kampen din/deres er det dessverre dine / deres Folgere som faar. Du har faktisk gjort skaden nesten umulig aa rette opp. Lover og regler kommer forhaapentligvis etterhvert ogsaa for dere influencers.

      1. Hei!

        Vennligst trekk hodet ut av ræva og skaff deg litt perspektiv. Se debatten på NRK, les litt, hva som helst. Hun har ikke påtatt seg noen som helst rolle, hun har tatt kritikken til seg, lagt seg paddeflat, og alle uttalelsene hennes tilsier at hun har reflektert mye over det som har skjedd. Hvis du skal peke finger på dårlige forbilder er det mange eksempler på blogg-topplista jeg ville pekt ut som langt mer skadelige enn Sophie. Ærlig talt.

    27. Kanskje du hadde følt deg bedre hvis du sluttet å blogge og fikk deg en jobb som gjorde noe for samfunnet?

        1. Men kan du omplasseres eller verre er; miste jobben for uverdig oppførsel eller for å sette andre menneskers liv i fare fordi du handler uaktsomt?

    28. Hei Sophie 🙂

      Såg på debatten da det stormet rundt deg, må virkelig få si du gjorde en god jobb, du var deg selv :-). Du svarte på en høflig og voksen måte og det var bra gjort du ba om unnskyldning. Du tar dine egne valg og det er lov, glem aldri det :-).
      Bra innsats.

      Så flott du var med på demonstrasjonen og viste deg engasjert i den, det har nok betydd mye for ungdommen. Miljø og klima er veldig viktig, så det var så flott du deltok. Nå håper jeg du får tid til å slappe av og tenke litt på deg selv, det er deg velfortjent:-).

    29. Jeg er en av dem som støtter Kristin Gjelsvik, men det betyr ikke at jeg vil deg vondt på noen som helst måte. Jeg tenker at kanskje dette fører til noe godt for deg, selv om det har vært tøft i det siste. Kanskje du også ser hva du vil forandre på og hvordan du vil fremstå som person. Det er viktig å ha selvinnsikt og vite hvordan man pårvirker sårbar ungdom, i tillegg til at du kan være deg selv. Tror flere av oss gjerne vil se en “nedstrippet” versjon der det ikke er så mye fokus på sex og tung sminke. Du er flottere når du ikke “prøver så hardt”. Hilsen en som ønsker deg alt godt.

    30. Hva med å få en vanlig jobb? En jobb som ikke har deg og ditt utseende og dine grublerier i fokus, men som kan la deg bli en del av samfunnet igjen, på en måte som gjør deg litt mindre selvsentrert? Jeg har lest bloggen din i flere år, fra og til, og har ikke noen respekt for nettmobbing eller trusler. Du fortjener ikke hets, men konstruktiv kritikk. Pass på at du ikke er omringet av nikkedukker og ja-mennesker som gjør egoet ditt enda større. Alle blir sterkere av motstand. Du også. Det er ikke din feil at du trenger så mye oppmerksomhet. Du er et resultat av samfunnet vårt og dine egne usikkerheter. Men kom deg ut av bobla! For din skyld! Du kommer til å få det mye bedre hvis du legger fokuset et annet sted enn i speilet, i mobilen. Finn en hobby. Bli frivillig. Reis, uten å ta noen bilder. Et eller annet som gir deg glede. Du er ikke dum, og jeg gleder meg til du får brukt deg selv. Mener ikke å si at man ikke kan være opptatt av sminke og klær uten å være dum, men det skal ikke være i sentrum. Jeg savner å se deg “legge deg flat”, som folk skriver, for jeg opplever ikke at du er oppriktig.

    31. Digger deg, men er det ikke litt hyklersk å streike for klimaet for å så reklamere for fast fashion? “Streiker for miljøet, men her er 10 linker til hvor du kan støtte fast fashion” Skule bare ønske du kunne ta det kristin sa som kritikk og ikke hat.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg