de siste dagene

Reklame | egen kolleksjon

Når ting føles vanskelig frister det aller mest å bare avlyse all jobb, men det gjør alt så mye verre. Klumpen i magen kjemper om plassen med en gnagende dårlig samvittighet, som forteller deg at du burde ha gjort mer. Du kan prøve å stenge verden ute, isolere deg i mørket av ditt eget soverom, men du kan ikke isolere bort tankene dine. Du må stå opp, gripe dagen, prøve å jobbe deg igjennom det vanskelige. Så kan du heller gå å legge deg tidlig eller avbryte, det viktigste er å stå opp. Å kjempe videre.

I går kveld kjente jeg derimot på en liten lettelse. Jeg gjør ting vanskeligere for meg selv ved å holde det låst på innsiden, og sånn var det ikke før, men det har blitt sånn med årene. Jeg satt på gulvet i stua sammen med Kasper og følte jeg fikk snakket ordentlig om ting, vanligvis låser jeg meg, klarer ikke å åpne opp, vil takle alt selv å ikke inkludere andre. Nå er det mye på en gang. Jeg er alltid forberedt på at det kommer to eller tre store knekker stormer hvert år, og nå er jeg i en.

I min jobb balanserer jeg mange ulike roller. Jeg skal være aktiv på sosiale medier samtidig som jeg skal være programleder, entreprenør i mitt eget merke, gjøre collabs, podcaste (vi har pause akkurat nå, tilbake neste uke. Også en vanskelig avgjørelse), og jeg må ta avgjørelser som “hva er viktig å prioritere akkurat nå?”. Det er viktig å stille seg selv spørsmål om.

Dette har jeg gjort de siste dagene, sett bort fra alt kaoset som er på gang nå. Det er mye administrativt.. Og det er så klart kjedelig å ta bilder av.

Jeg hadde et event på Oslo City sammen med MyMuse. Min første pop up shop noen sinne! Den står på kjøpesenteret helt frem til lørdag som kommer. Vi har prøverom om du vil teste noen av plaggene eller kjenne på kvaliteten. Takk til alle som kom forresten, dere er helt fantastiske.

Jeg elsker å prate med dere om alt mulig og klarer knapt å ta innover meg alle de fine tingene dere sier. Takk. <3 Jeg har på meg Glam Kimono, som er utsolgt i et par størrelser.

Jeg har filmet, og vært drag! Måtte opptre på en scene og alt.. Dette får dere se på TV i januar. 🙂 Det var langt utenfor komfortzonen og jeg følte meg ikke akkurat sexy, jeg hadde kanskje litt problemer med å “eie det”.

Jeg var med på “et annerledes bokbad” sammen med Pilar forlag. Jeg intervjuet forfatteren Holly Ringland som nettopp har gitt ut boken “fortapte blomster” på scenen foran et publikum på 600 mennesker. Boken til Holly har blitt gitt ut i 29 land og skal bli tv-serie. Jeg gjorde intervjuet på engelsk og det gikk helt strålende.

Holly sa noe fantastisk fint som jeg virkelig tok til meg. “Hva om du, i bare fem minutter, tillater deg å ha troen på deg selv? Istedenfor å tenke på alt du ikke får til, så tenker du at du kan? Tillat deg selv det, å se hva som skjer”. Det var slik hun turte å skrive boken etter å ha holdt inne en vond historie i 34 år. Mange mennesker snakker i selvfølgeligheter om å tro på seg selv, men hun virket ekte. Jeg kjøpte det hun sa. Veldig inspirerende samtale.

Etter oss var Peter Stordalen og Aksel Lund Svindal på scenen. Gøy å snakke med Petter backstage også, nå føler jeg at jeg kjenner han litt og jeg fikk kompimentert han for sin siste bok. Som jeg liker godt.

Jeg har spist mye middag ute, alene. På farten. Jeg elsker det egentlig, jeg får alltid unnagjort så mye!

Meg og fine Henrik. Matchende, med vilje. Man må jo fargekoordinere på photoshoot. Buksa er fra Holzweiler og singlet fra H&M.

Kjolen min er gammel fra Nelly, smykke er fra H&M.

Sorry for dette bildet Fetisha, men det var det fineste..

Sorry for dette bildet også, men håret mitt så bra ut. Haha.

Gamle sko fra Nelly, litt store. Som regel er jeg veldig fornøyd med størrelser der, men disse skoene.. Merkelig opplegg.

I dag hadde jeg photoshoot sammen med mine beste venner. Jeg elsket sminken min i dag! Som jeg sa på instagram og snapchat, vi legger alltid skyggen på en spesiell måte slik at blikket mitt skal få et “løft”. Det samme med kjeven min.

Vi snakkes i morgen. Takk til de av dere som er her inne og heier og støtter. Jeg ser dere og setter pris på det. 

27 kommentarer
    1. Dobbelmoralsk x 1000. Du har bestilt EN ting fra 10 forskjellige nettbutikken kun for å lage en video med ting du mest sannsyneligvis aldri blir å bruke igjen. Synes du bør tenke igjennom hva du fronter og hvordan du vil gjør det. Du snakker om viktighetene og virkelighetene rundt klima og miljø, men gjør selv det tvert motsatte av hva du oppfordrer til. Reising, shopping, operasjoner i utlandet, oppfordring av å handle på nettet. Du fronter dette uten å engang skjemmes. Har likt deg så godt frem til nå, men merker at fasaden din starter å sprikke. Ps, du har tatt alt for mye botox i ansiktet ditt og i kjeven.

      1. Mona: Du er tydeligvis bare ute etter å kritisere……. tenk heller på hvordan du ser ut og er som person mot andre…… om du ikke har noe hyggelig å si, så slutt å kommentere på bloggen til Sophie Elise….. råder deg til å slutte, for det er du som synker ned på det laveste nivået…… bloggen til Sophie Elise er ærlig og hun gjør så godt hun kan, noe du tydeligvis ikke gjør

        1. Ærlig blogg? Sovna du i timen for så å aldrig våkne opp……, dette er vel den mest uærlige bloggen i Norge. Kritikk? Hun får sannheten rett i fanget. Det hun ikke evner å se selv blir gang på gang poengtert av disse “fæle” menneskene som har mot til å motsi den vanskeligste influenseren i verden. Du våkner vel opp etterhvert du også. Heia funky som årets FORBILDE.

    2. Hahha <3 Elsker bildet av håret ditt og Fetisha! Fikk skikkelig god-følelse av det, vennskapet skinner gjennom på en måte. Takk for at du står i stormen og ikke gir deg.

      1. God-følelse??! Jeg tenkte bare: hva slags venninne er det som legger ut sånne bilder??
        Synes Fetisha er veldig søt, men det var virkelig ikke heldige bilder av henne!

        1. Hahha, ser den men faen heller. Liksom ram inn ansiktet ned til skuldrene, ta et fancy filter på i photoshop å vi har fuckings kunst! Ta gjerne kroppen med også, men personlig er jeg mer et detaljert-ansikt-er-nok-hengende-i-stua kinda menneske. Har ikke helt lært meg å verdsette rektangel rammer enda.

          Men for å bli litt mer seriøs igjen: Syntes faktisk Fetisha så fantastisk ut på bildet, blir mye mer menneskelig på en måte, men samtidig så oppblåst og overdrevet da det ikke er slike bilder vi er vandt til å se. Bildet skriker boss ass bitch, kunne seriøst skrevet en analyse om fremtoningen.

          Et ekte hverdagsbilde som faktisk viser at Fetisha ser fab ut selv i en “uheldig” vinkel, cause she does…

          NB! Stemmer helt for at dere blåser opp dette å bruker Fetisha som muse i en kunstutstilling!

    3. Det var lurt at du ikke avlyst å gjøre jobben da kommer du sikkert til å føle deg bedre for når jeg ikke har god følelse å den dårlige følsen kommer så tenker jeg at jeg må komme meg opp av senga å en tur ut av leiligheten min ønsker deg alt godt og en fantastisk riktig god kveld fra meg å puse kompis sophie Elise hilsen Kristian Magnus ❤☀️👍🌏🦋🐼

      1. Hvorfor er du så slem mot Fetisha? En person som er så sjølopptatt som deg Og som i tillegg driver en stor blogg… Altså det er… jævlig.
        Hun kan sikkert legge ut tusen like stygge bilder av deg, så deg her om dagen…
        Avlyst Pod i tillegg? Hevn?

    4. ❤️ Takk til deg for at du står på og viser så mye styrke bak alt det negative. Det er virkelig motiverende og inspirerende

    5. Har du tenkt å si noe om det som skjer..? Vi har jo sett det i media, og i stedet for å bare snakke rundt grøten og avlyse podcast så hadde det jo vært fint å høre noe fra deg? Glöd er liksom allerede ute i butikkene, uten noen oppdatering på hva som skjer.. Skjønner at det er tøft for deg, men stillhet føler jeg ikke løser noe akkurat. Forsåvidt godt å lese noe norsk fra deg igjen, litt kjipt at alt har blitt engelsk på Instagram som er det du oppdaterer mest..

    6. Vet at dette er din blogg, men fy fader så fin Fetisha er! Always looking Good. Trenger ikke å si no sorry til hu for bilde valget. Fab af! (PS. Ganske fab du å!!)

    7. Mona: Du er tydeligvis bare ute etter å kritisere……. tenk heller på hvordan du ser ut og er som person mot andre…… om du ikke har noe hyggelig å si, så slutt å kommentere på bloggen til Sophie Elise….. råder deg til å slutte, for det er du som synker ned på det laveste nivået…… bloggen til Sophie Elise er ærlig og hun gjør så godt hun kan, noe du tydeligvis ikke gjør

      1. Ærlig blogg? Enda en som har sovet i timen. Dette er norges mest useriøse og løgnaktige blogg som finnes. Hvis du ikke har skjønt dette foreslår jeg at du leser hele denne uærlige bloggen på nytt. Så gøy da, se alle bilder på nytt og lese alle de fantastiske innleggene på nytt.

    8. Hvorfor er du så slem mot Fetisha? En person som er så sjølopptatt som deg Og som i tillegg driver en stor blogg… Altså det er… jævlig.
      Hun kan sikkert legge ut tusen like stygge bilder av deg, så deg her om dagen…
      Avlyst Pod i tillegg? Hevn

    9. Når man legger ut uheldige bilder av bestevenninnen sin for å virke bedre selv… Lavmål. Håper du får valuta for pengene hos psykologen din. Tar du overhodet ikke til deg kritikk!?? Slemt å si, men du blir bare verre og verre… Usch.

      1. Huff ja, det gjør hun virkelig. Triste greier det der :/
        Den nesa blir til støv om eieren kommer borti noe eller faller på isen.

    10. Hei alle sammen, dette er den mest fantastiske tingen jeg noensinne har opplevd i hele mitt liv, og jeg trenger å dele dette store vitnesbyrdet. Jeg vil bare si takk til Dr.Amiso for at jeg tok tid til å hjelpe meg med å formanere den fortryllelsen som bringer tilbake eks-kjæresten min som plutselig mistet interessen for meg etter seks måneders forlovelse, men i dag er vi gift og lykkeligere enn aldri før. Jeg ble virkelig forbløffet og sjokkert da Anne begynte å tigge om tilgivelse og for at jeg skulle akseptere ham tilbake. Jeg mangler ord, og jeg vet ikke hvor mye jeg skal formidle min takknemlighet til deg Dr.Amiso, du er en Gud som er sendt for å gjenopprette ødelagte forhold. Han liker å hjelpe folk med å oppnå sine ønsker, finne ekte kjærlighet. Hvis du har et problem og du leter etter en ekte og ekte veiviser for å løse det problemet for deg. Prøv den store Dr.Amiso i dag, for kreft- eller skilsmissesaker, Jobbfremming og suksess, helse- eller ekteskapelige problemer, ønsker å bli kjent i verden, vinne rettsaker, selskapet nekter å betale deg, noen form for problemer i det hele tatt, slutte å gråte, jeg fant ut at det å ta urtemedisinen sin det beste. å få sine ekselskere tilbake, slutte med voldelige forhold, finne suksess, tiltrekke lykke, finne sjelekamerater og mer. Kontakt ham i dag, og la ham vise deg underverkene og forundringene i hans kjærlighetsformuleringssystem. Han leverer resultater på sitt beste innen ekte stavebesetning. Send en e-post til Dr.Amiso på [email protected]
       

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg