de aller beste filmtipsene for helgen, på Netflix

Hvor mange kan ikke kjenne seg igjen i å scrolle opp og ned på Netflix å tenke “det er absolutt ingenting å se på“, selv om utvalget er enormt? Alt virker bare dritt, du har ikke telling på hvor mange filmer du har startet på men hoppet av halvveis fordi det rett og slett ikke var bra nok. Fortvil ikke! Jeg er ekspert på god film og er ekstremt opptatt av research. Filmene jeg kommer til å anbefale her er klassikere, filmer du må ha sett før du dør og filmer som gjør noe med deg – uten å være kjedelige. Lets go!

Har du et tips jeg har glemt? Kjør på i kommentarfeltet, så lager jeg oppdatert oversikt etterhvert.

De beste filmene på Netflix 😍

Girl, Interrupted. Basert på en biografi som handler om en ung jentes opplevelse av 18 måneder på et psykiatrisk sykehus, hvor hun havner etter et mislykket forsøk på selvmord.  Det er mange kjente skuespillere med her, blant annet Angelina Jolie som spiller den “villeste” jente av alle på avdelingen. Filmen er akkurat passe mørk, men også litt morsom slik at stemningen er lett. Dette er en dyp “jentefilm” og er enkel underholdning.

Birdman en tidligere superhelt, som ikke lengre er så veldig “super” og godt likt av folk, prøver å gjennoppbygge karrieren ved hjelp av både å skrive, skuespille og regissere et show på Broadway. Hele filmen har en unik følelse over seg, den har vunnet Oscar og det er masse kjente skuespillere. Anbefales!

Gone Girl en av de beste filmene jeg har sett, som bare må oppleves. Jeg er nesten sjalu på alle som enda ikke har opplevd denne. En kone forsvinner, og filmen følger mannen hennes og hans jakt etter henne, samtidig som han selv er anklaget. Denne filmen er så JÆVLIG bra, med den sykeste plotwisten på slutten.

Shutter Island. også en av de beste filmene jeg har sett, med en vill twist. En politibetjent drar med partneren sin til en øy hvor sinnsyke mennesker bor, og får behandling. En pasient har forsvunnet og det blir deres oppgave å finne henne. Men, har hun egentlig forsvunnet, og hva skjer med pasientene på denne mystiske øyen?

American Psyco enda en klassiker. Boken er en av mine favoritter igjennom tidene, og filmen er nesten like bra. En velykket investor i New York er psykopat, som han prøver å skjule fra verden rundt seg. Men, han kommer dypere og dypere inn i sine voldelige fantasier.. AH, dere MÅ bare se den.

The Pursuit of Happyness er skikkelig fin! Og hvem elsker ikke Will Smith (når han faktisk gjør en god film). Hovedpersonen har jobbet som en lite vellykket selger, men endrer kurs da han får eneansvar for sønnen sin – for hva er egentlig lykke?

 

The Boy in the striped pyjamas er den tristeste filmen som finnes. Tidsperioden er andre verdenskrig, og vi følger Bruno som er sønnen til en nazist og SS-soldat. De flytter ved siden av en konstrentrasjonsleir, som Bruno ikke vet hva er, og fra andre siden av gjerdet blir han kjent med en jevnaldrende jødisk fange. Den er helt nydelig om både uskyldighet og grusomhet, hånd i hånd. Jeg gråt så mye etterpå.

Interstellar var den første filmen jeg så hvor jeg tenkte “akkurat sånn må faktisk universet være, og alt det vi ikke forstår”. Filmen er satt til nær fremtid og handler om en gjeng astronauter som reiser igjennom et såkalt “wormhole” for å finne et sted mennesker kan leve på, slik at rasen kan overleve. Den er helt vill og jeg fikk litt eksistensiell angst av å se på den.

Ellers kan jeg nevne filmer som sikkert de fleste har sett; inception, edward saksehånd, alle Bridget Jones-filmene, Easy A.. Det er sikkert flere, i tilfelle dere har tips! 

Den perfekte kvelden når det er fredag, spør du meg.. 😘

Og som dere vet, dette er favoritten min når jeg skal se på film.. Å ligge i badekaret! Elsker det, og håper jeg får tips fra dere nå slik at jeg kan gjøre det når jeg kommer hjem i kveld. Litt random, men dere spør ofte om tips på duftelys også og nå har jeg funnet en ny favoritt. Om det plutselig ikke selges lengre en dag kommer jeg kanskje til å felle en tåre, haha. Det er perfekt for badet! Det heter Voluspa Macaron Candle, og du finner det blant annet HER. 💞 Hele hjemmet mitt lukter av den!

Uansett! Håper dere liker tipsene, og kan gi meg enda litt flere.

71 kommentarer
    1. Mean Girls ligger ikke på Netflix. 2-eren ligger der, men ikke den første. Eller bruker du vpn og får inn amerikansk Netflix?

        1. Dere må bare se filmen «Desert flower» den er også true story! Og «the kites» om true kjærlighet! Kanskje noen har sett de? Hva med deg, Sophie?;)

    2. The Boy In the Striped Pajamas er så fin men også veldig trist! Elsker den filmen, har sett den mange ganger.
      American Psycho er skikkelig morsom for den er så overdreven, med vilje da så klart. Du har rett i at boken er bedre!

      Jeg lurer på om du hadde likt en film som heter I Vitelloni, det er en film av Federico Fellini, og det er en av hans tidligere filmer så de er ikke like “kryptiske”.
      Jeg elsker også Le notti di Cabiria av Fellini. “A waifish prostitute wanders the streets of Rome looking for true love but finds only heartbreak.” Han har en helt egen stil.

    3. Har du sett Eternal sunshine of the spotless mind? Den tro jeg du kan like 😊 Den er dessverre ikke på Netflix, men på HBO..

    4. Jeg har sett shutter Island å synes den er kjempebra stilig bilder synes jeg interessert innlegg å du er den beste synes jeg ønsker deg alt godt og en fantastisk riktig god kveld fra meg å puse kompis sophie Elise hilsen Kristian Magnus ☀️😀🌌🐱🐶✌🌌🗻

    5. Helt urelatert, hørte på podden deres for første gang, love it! Men pass på å fakta sjekke ting dere snakker om, Millie B Brown har ikke lansert eget sminke merke, men vegansk hudpleie produkter.

    6. The blind side (nydelig film som er basert på en sann historie), og My sisters keeper. Den er også nydelig, men utrolig trist på en gang.

    7. The talented mr. Ripley med blant annet Matt Damon, Gwyneth Paltrow og Jude Law! Tror jeg liker den best pga de er i Capri og alt er så pent, men også fordi det er en litt rar film. Into the wild og Django er også noen av favorittene på Netflix i tillegg til de du har nevnt. Av rom-com og lignende liker jeg Its complicated, førstekoneklubben og eat pray love. Og mange fler!

      1. Så nylig Fatamorgana. Den er på spansk da, men professoren fra papirhuset er med, han er så flink! Du må være åpen for “tidsreising”, er du det tror jeg du vil digge den <3

    8. TUSEN TAKK for at du har svart på kommentaren min det betyr alt for meg og blir glad å i godt humør sophie Elise♥️ hilsen Kristian Magnus ☀️🌌

    9. Har du sett the butterfly effect fra 2004 med Ashton kutcher?
      Det er den beste jeg har sett, og du finner ut mer og mer ting for hver gang du ser den!! MÅ sees altså ❤️.

    10. Elsker tips om gode filmer og serier! 🙂
      Anbefaler forresten serien VisaVis for dem som likte papirhuset 😊

    11. Alle filmer basert på bøkene til Jody Picoult. My sisters keeper, Pay it foreward… Mange å ta av 🙂. Bare å google 🙂

    12. Jakten med Mads Mikkelsen i hovedrollen. Den gir meg så mange følelser. Jeg blir sint, provosert, lei meg og tvilende.

    13. Hvorfor skriver du «så klart» 4-5 ganger i forrige innlegg? Det er så syykt bastant. Og hvorfor viser du rompa så veldig på IG? Tenk om du, en, eneste gang kunne skrive rett ut hvorfor….

    14. Finner nærmest aldri gode filmer mer, men en film som gjor noe med meg er «Last Breath».
      Den er fra virkeligheten, og de fleste klipp er fra når det skjedde. Dermed er bare en liten del filmatisert for å gjøre den skikkelig gjennomført. Anbefales virkelig på det sterkeste… Tenk den angstfølelsen den mannen må ha hatt!

    15. Har du sett «Call me by your name»? Oppdaget denne i mai i år, og har når lest boken, hørt lydboken, lest manusskriptet til filmen og sett filmen 14 ganger. Det er virkelig verdens verdens vakreste film. Den er så estetisk vakker, og er filmet med bare ett 35mm kamera! Musikken er også helt nydelig. Håper du ser denne, du vil ikke angre om du setter pris på ekte kunst❤️

      Luca guadagnino er regissøren, og han er en helt fantastisk og unik regissør! «A bigger splash» og «I am love» er også hans, og er så bra.

      1. Herregud nei jeg har enda ikke sett den, jeg har mast så mye på kjæresten (har hørt den er fin å se sammen) men nå har jeg bestemt meg for å ta saken i egne hender, å se den alene haha.. <3

    16. Selvom det i utgangspunktet var filmer du ønsket tips om…. Må jeg bare anbefale serien Reign…..
      Den er bare helt fantastisk, både spennende og ikke minst romantikken er på en måte så sårt men så vakker 😊

    17. La Piel Que Habito // The Skin I Live in er en film jeg tror du kan like. Relativt ukjent, men det er en ganske intens og mørk thriller med en real tvist. Vet ikke om man finner den på noen strømmetjeneste, men du burde virkelig sjekke den ut!

    18. Mr. Nobody med Jaret Leto er såå bra, anbefales virkelig😍
      The Favorite med Emma Stone
      Alt av tarantino!!
      Trainspotting, veldig morsom og skildrer om livet som heroinavhengig
      Goodfellas – en klassisk gangsterfilm
      Whiplash – kan ikke beskrives, må sees

    19. Gjør deg klar! Du også, Kasper!

      Reservoir Dogs (Tarantinos første film <3)

      Jackie Brown (også av Tarantino: bare MÅ sees)

      The Last of The Mohicans (må. Bare. Sees.)

      Heat (samme regissør som i ovennevnte)

      The Departed (bare WOW)

      The Usual Suspects (en klassiker!)

      Big Fish (enda en klassiker)

      Ghost (en av de få filmene jeg sipper som en unge av. Klassiker!)

      Life is Beautiful (nyydelig film!!)

      Memento (klassiker, syk thriller)

      Blade Runner (åh <3)

      Shame (sinnssykt interessant film om en sexavhengig mann)

      Lincoln (så den da den kom ut i 2012. Så sterk, så jækla bra)

      BlacKkKlansman (utroolig rå film hvor du ikke kjeder deg ett sekund. Viktig er den også!)

      Shaun of The Dead (dødskul)

      Battle of the Sexes (med Emma Stone og Steve Carell. Interessant!)

      The Favourite (fantastisk bra film som må sees og analyseres godt)

      Get Out (ingen tvil!)

      The Witch (forstyrrende bra film om de første settlerne fra England på 1630-tallet. Mye å analysere her også)

      Vice (knallbra film som egentlig gjorde meg mest sint. Men så utrolig bra laget… Veldig viktig film, òg)

      True Romance (klassiker!!)

      Misery (jækla bra thriller! Definitivt en classic)

      Mystic River (klassiker. Helt rå med tvister)

      The Silence of The Lambs (kan ikke forklares. Takk meg siden)

      The Wolf of Wall Street (wow, bare wow. Om du har sett den og det er lenge siden: plis se den igjen!)

      Snatch (300% dritkul)

      Schindlers List (klassiker. Lang, og utrolig bra film om 2. Verdenskrig)

      Eyes Wide Shut (utrolig spennende mystery, thriller som vil få deg til å tenke)

      Hunt for the Wilderpeople (altså, enestående komedie du kommer til å griine av 🤣)

      Paterson (drama, romanse!)

      The Lobster (spesiell og BRA)

      Snowden (ganske bra)

      Brooklyn (fin film!)

      Ex Machina (do iiiit)

      American Sniper

      The Tree of Life

      Lost in Translation (<3)

      Only God Forgives

      Enter the Void (sykt trippy film, dog interessant)

      Martyrs (fransk skrekk, men bare vent… noe av det sykeste jeg har sett *på en bra måte*)

      Melancholia (sinnssykt spennende)

      Apocalypto

      Blood Diamond (kan ikke sees ofte nok)

      The Unbearable Lightness of Being (klassiker, dyp film)

      Cinema Paradiso (italiensk drama)

      Let Me In (svensk klassiker. Tatt verden med storm!)

      SÅNN!! De BESTE filmtipsene fra meg! Jeg er kresen..

    20. Whats eating Gilbert Grape! Fantastisk film!
      Og Flipped – er vel en film som ikke mange vet om, men den er også veldig fin! ☺️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg