dagdrømmmer

Jeg elsker å dagdrømme. Før, da jeg var yngre, kunne jeg sitte i timesvis å bare la tankene flyte til mål jeg ville oppnå.. I sta lå jeg i sengen og tankene tok meg til hvordan jeg håper livet mitt er om noen år.  Jeg ville skrive ned alt, slik at det er enklere å jobbe for. Herregud, dette føles så privat

Det er fredag, klokken er 06:00 på morgenen og jeg er allerede på vei til trening med min PT. Jeg har trent fast i flere år og det føles aldri som et ork, men noe jeg elsker å gjøre. Treningen går som en lek og jeg dusjer i garderoben, setter meg i bilen som er en Porsche Cayenne og kjører til min faste makeup-artist som ordner meg for dagen. Jeg går igjennom planene mine med en assistent samtidig, drikker en kaffe med soya-melk, og så skifter jeg til en hvit buksedress. Jeg har nylig flyttet inn på store, fine kontorer og rundt omkring er jeg omringet av produkter jeg har skapt, priser jeg har vunnet og cd-er som har blitt streamet til gull. På kontoret tar jeg dagens møter, det var enklere å få en fast kontorplass istedenfor å sitte hjemme eller fly fra sted til sted.

Det første møtet starter klokken 10:00, det er TV2 og vi snakker om en rolle som programleder.  Møtet er spennende. Jeg prøver å “act cool” og late som om dette ikke er en stor sak for meg, men klarer ikke skjule smilet i munnviken. Det er et svakt punkt hos meg. Formiddagen går og jeg har mange spennende måter – noen som fører videre, andre jeg må være streng på. Det er full fart hele dagen, og mellom møter sjekker jeg mailen og stresser for å få alt gjort. Men det er greit, jeg liker det stresset og er takknemlig for at jeg fortsatt har det sånn.

Klokken nærmer seg 19:00 og jeg møter opp mine beste venner etter jobb på vår favoritt-spisested, alle er ferdige med lange utdannelser og har nå godt betalte jobber som gjør at vi alle kan unne oss gode måltider, flere ganger i uken. Vi snakker, forteller sladder og tiden flyr. Jeg kommer meg hjem, og blir møtt av mannen min som akkurat har blitt ferdig med å pakke kofferten sin – vi skal på hytta i helgen, vår hytte, som ligger to timer unna Oslo. Jeg hater å pakke, og vet at vi har det meste vi trenger der, så jeg bare slenger litt sminke i hans bag og lar det være alt. Vi bestiller hjem mat, koser oss i sofaen og ser på film. Før jeg sovner må jeg klipe meg selv i armen over hvor heldig jeg er – under 30, men alt dette.

.. Min drømmehytte ville forresten vært noe sånt som dette! Så egentlig akkurat samme som nå, bare hytte-edition.

Så, det var en liten dagdrøm fra meg! Dette er mål jeg virkelig skal jobbe for å nå, og det er slik jeg håper hverdagen min blir. Har dere noen dagdrømmer dere tør å dele? 

27 kommentarer
    1. Jeg drømmer om rekkehus (helst gård men er så lite oppnåelig) og hund, en jobb jeg trives i og tjener nok til å ha råd til begge dele! Jeg ser på boliger rundt Oslo-området nesten hver dag på finn og drømmer meg bort. Mannen har jeg allerede, og vi begge ønsker oss sårt en valp, og jeg håper også jeg får muligheten til å jobbe med dyr når jeg er ferdig utdannet om ett år, men er dessverre lite sannsynlighet for det, men håper det går!! Utdanner meg nå til noe helt annet, men kanskje jeg er så heldig og får meg en jobb på dyrebutikk eller som avløser på gård uten utdanning. Elsker å drømme meg bort, og er så artig å se hva dine drømmer er! Vil bare ha en jobb jeg trives i, og jeg trives egentlig bare rundt dyr, det er det jeg er flink til 🙂

      1. Jeg er HELT sikker på at du klarer å oppnå drømmen om rekkehus, en hund og jobben! Jeg heier SKIKKELIG på deg, og synes drømmene dine var så fine <3 Stor klem til deg og takk for at du deler.

        1. Du er så fin, Sophie, tusen takk for oppmuntrende ord <3 Jeg heier på deg også, håper du får det slik du vil i fremtiden!

    2. Jeg tror du kommer til å klare og oppnå alt dette.. Norges Jeffree Star kanskje? Haha. En del av dette minner meg om han av en eller annen grunn, og hvordan dere begge har jobbet dere opp fra “ingenting”. Jeg har stor tro på deg og det har du selv også, og det er det aller viktigste om du skal oppnå disse målene. Mine dagdrømmer går ut på å flytte til USA, helst LA eller Florida eller ett annet varmt sted.. Og bare leve lykkelig der. Ha en grei nok jobb til å leve komfortabelt, ha noen gode venner og kanskje en kjæreste om sjansen skulle by seg.. Men dette har jeg nesten gitt opp for lengst, haha, det er vel en av de store forskjellene på deg og meg.

      1. Tuuusen takk! For et utrolig fint kompliment 🙂 Jeg håper virkelig du bare hopper i det, og flytter til USA. Og kjæreste kommer! Altså, når jeg har “gitt opp håpet” på kjærligheten tidligere har jeg bare tenkt på alle de merkelige folkene som får seg kjærester, det finnes virkelig noe for alle, haha. Og for deg!! <3

    3. Skikkelig super kule bilder å spennende innlegg å jeg syns du er smart og du får alltid til det du er Engasjert i det er så positiv å toppers du er Drømmenes teater kul synes jeg ønsker deg alt godt og en vidunderlig fortsatt god kveld sophie Elise hilsen Kristian Magnus 😀♥️🦋

    4. Jeg drømmer om å få meg kjæreste (virker umulig siden jeg aldri er ute og fester og går på en kvinnedominerende utdanning. Utdanner meg ikke til lærer heller, men skal ta mer utdanning slik at jeg kan jobbe i skolen), jobbe som lærer og ha et fint hus. Hund har jeg allerede. God jul videre Sophie Elise, jeg tror og håper du oppnår drømmene dine. Jeg heier på deg!

    5. Hei Sophie Elise 🙂
      Jeg har fulgt deg gjennom flere år, både på bloggen, musikk, TV og bøkene dine, men dette er første gang jeg legger igjen en kommentar (på en blogg noensinne faktisk )
      Jeg synes du er utrolig tøff og det er beundringsverdig hvor mye du har fått til! På bakgrunn av hvor langt du har kommet nå, er jeg ikke i tvil om at du vil nå dine drømmer 😉

      Jeg har funnet mannen min, og vi skal gifte oss til sommeren. Jeg drømmer om at bryllupet blir fint og at alle koser seg på vår store dag. Videre drømmer jeg om at vi får friske barn (gjerne gravid ca samtidig som venninnene mine 😄). Å få råd til et rekkehus eller tomannsbolig er også en drøm, i tillegg til hytte på fjellet og båt (hytte på vannet )
      Litt ambisiøst, men nå fikk du meg i gang😄

      Det er viktig å ha drømmer, vi må aldri slutte å drømme!

      Ønsker deg en fin romjul og et strålende nytt år🥳❤️

    6. Herlig å kunne dagdrømma 🙂
      Eg har mange ulike, here goes:

      1. Flytte med min mann til USA og slå igjennom med musikken, gjerne bu i Nashville der countryen rår;-)

      2. Kjøpe oss ein liten minigård, ha hest, kyr, nokre få sauer, høner og katt og hund, reise rundt med musikken og opptre. Av yrker kunne eg tenke meg å jobbe som terapeut og hjelpe mennesker. Den går under punkt 1 og 2.

      Også Kunne ha grei inntekt, reise litt rundt og ha eit godt liv med mannen min, (godt liv har me jo allerede) familie og vennane mine. Drømmer og om å få holde på meir med de kreative evnene mine, parodiering, skuespill, lage ting hovby ting etc.

      Drøymer å kunne bety noko for folk, ver ein medvandrer, at min historie kan formidle håp. Nå i dag er eg jo blitt frisk, (for over eit år sidan) men at i framtiden det kan ver til hjelp for andre. Drøyme om å kunne halde foredrag om psykisk helse.

      Mange draumer det her, og spanande kva framtida vil bringe 🙂 Du lever jo nesten drømmene dine allerede Sophie Elise, du er både modig og sterk og samtidig som du tørr å ver sårbar.

      Klem Gunhild-Malena

    7. Nydelige bilder av drømmehytta!😍

      Selv har jeg allerede det meste jeg drømte om; eget hus og jobb i Nord—Norge og ikke minst en fantastisk mann❤Men drømmer enda om å drive egen stall da…🙂

      Ikke alt blir som man har tenkt og noen ganger ender man opp å drømme om noe annet enn d man først trodde man ville ha. Lykke til på veien Sophie Elise!

    8. Hei.
      Jeg er 29 år.. Men har vært tungt rusavhengig siden jeg var 13. Gikk inn i behandling for snart 3 år siden og har vært rusfri siden., så mine drømmer, i min alder, er nok noe annerledes en mange andre.. Nå har jeg begynt å gjøre ferdig videregående og satser på et fagbrev innen helsefag. Håper jeg orker å videreutdanne meg etter det, innen rus og psykiatri. Jeg har pådratt meg over en halv mill i gjeld, så en stor drøm er jo og omsider bli gjeldfri, noe jeg jobber med… Jeg drømmer om å få til utdanningen, bli uavhengig av nav og tjene mine egne penger i en jobb jeg elsker.. Jeg drømmer om et hus i utkanten av Stavanger og sertifikat og bil. Men nesten mest av alt så drømmer jeg om en mann som elsker meg og som kan godta og elske fortiden min også.. Og to barn, en gutt og en jente, som synes jeg er den beste i verden.

    9. Har fulgt bloggen gjennom mange år, og du kommer sikkert til å opppnå det du ønsker. Du er så engasjert, og vet hva du vil.Liker deg og bloggen veldig godt 🙂 Flott at du er veganer og skriver om det.Det er jeg også

      Jeg har alltid hatt problem med dagdrømming. Aldri klart å sett for meg ting frem i tid.Har syntes det har vært rart å høre folk prate om fem og ti års planer. Så dere som klarer å dagdrømme så konkret er heldige.
      I det siste har jeg fått mer lyst til å reise og såvidt begynt å planlegge hvor jeg vil dra. Har nettopp hvert i Thailand for første gang, og det gav lyst til å oppleve flere kulturer. Jeg er mer livet er her og nå, og ikke om fem år,men skulle ønske jeg var begge deler…Tror man oppnår mer da. Lettere å planlegge utdanning, jobb og slikt.
      Gleder meg til å følge deg videre,du er en så god person 🙂

    10. Jeg er bare 32. Har utdannelse, bil, ble gift i år, bor bra osv… men de siste 6 årene har jeg vært syk, alvorlig. Min største drøm er å bli frisk.

    11. Jeg tror jeg dagdrømmer litt for lite for tiden. Jeg har for få mål og drømmer for fremtiden, liksom.
      I perioder har jeg jo for mye av dem. Mer enn hva som er godt for en selv, slik at man aldri kan nå opp uansett hvor langt man kommer. Så legger jeg opp til en nedtur, liksom. Og når jeg kommer dit, tør jeg ikke lenger drømme om noe som helst.

      Så. Jeg er gått tom for drømmer og mål for øyeblikket, haha.

    12. Mine dagdrømmer går på at jeg bor i Oslo, og jobber som make-up artist, det er det jeg vil i livet og noe som jeg tror er ment til å gjøre. Jeg håper en dag at jeg tørr å satse. Men så er jeg sårt redd for å feile men lidenskapen vokser seg bare så stor at jeg går nesten i veggen. Jeg tror selv det kommer til å gå fordi jeg kan hvis jeg virkelig vil, likevel er det ingen andre i min krets enn meg selv som har troen. Jeg har så lyst. Og håper jeg får det til

    13. Livet mitt preges veldig av kroniske smerte. Dette gjør at jeg blir deprimert og føler meg ensom med sykdommen. Derfor tenker jeg mye på og dagsrømmer jeg mye om et liv uten smerter. Jeg drømmer også om å finne kjærligheten og få barn <3 Har opplevd kun vonde ting i kjærlighetslivet,så drømmer om å oppleve den «gode kjærligheten» og ikke bare den vonde. Takk for alt du deler,Sophie Elise<3 Det betyr mye.

    14. Veldig glad for at du deler dette <33 I barndommen trodde jeg ofte jeg var gal fordi jeg ikke helt skjønte hva jeg egentlig drev med når jeg dagdrømte. Jeg hadde lest ordet dagdrømme mange ganger, men skjønnte aldri at jeg dagdrømte selv haha. Det morsomste er at det ikke var før jeg var sånn 16-år (er 18 nå) at jeg forstod hva dagdrømming var og dermed skjønte det var helt vanlig.

      Jeg har alltid elsket det da. Kunne sitte i flere timer å dagdrømme, noe jeg forsovet fortsatt kan. Dette var jo gjerne også med på å forsterke det at jeg trodde jeg var gal da. Når jeg skulle prøve å forklare til vennene mine hva dagdrømming var, uten å bruke ordet dagdrømming (ettersom jeg ikke visste hva det var) hørtes jeg ut som den freaken, haha guuud. I ettertid har jeg funnet ut at flere av vennene mine også dagdrømmer, så føler meg ikke så rar nå lengre 🙈 Meeen nok om det.

      Det jeg ofte dagdrømmer om er ofte barn, å gifte meg og sånne klisje greier. Jeg er 18 år og har drømt om den tiden jeg har barn i flere år!! Hvem er jeg?? Haha! Gleder meg i hvert fall så inderlig til jeg får barn, selv om jeg vet at det absolutt ikke passer seg nå. Har forsovet ingen å få barn med at the moment heller. Bare for å legge en ting til med på listen. Men glede meg gjør jeg jaffal. Ser alltid for meg at jeg blir en slags super mom. Huset er stort og striglet, barna er pene og mannen min er kjekk. Tror jeg kommer til å få et stooort sjokk når denne tiden kommer på ekte!!

      I dagdrømmene ender jeg også alltid med å se for meg at jeg er blogger haha. Dette forundrer meg veldig ettersom jeg HATER å skrive. Jeg er en sånn person som ringer istenfor å sende melding fordi jeg syntes det er så kjedelig å skrive. (Litt ironis er det at jeg skriver en lang kommentar om at jeg hater å skrive. Hadde tydeligvis mye på hjerte nå klokken 2 på natten)

      Føler meg så spesiell som deler alt dette i et kommentarfelt på en blogg haha.

      Digger hvertfall deg og bloggen din <33 God natt

    15. Så facinerende dagdrøm.
      Jeg dagdrømmer om å kjøpe valp og hest før jeg får barn, det har alltid vært et mål i seg selv for meg. Drømmer også om å jobbe på gårdsbarnehage som pedleder i fremtiden der jeg kan bruke dyrene mine i terapi sammen med barna i bhg. Dette er store drømmer jeg jobber mot i hverdagen, og kommer et lite steg framover for hver dag 🙂 Ha en fin jul videre, Sophie! Du er bra ❤️

    16. Jeg er utdannet Psykolog. Gift med en fra Calabasas(Kirurg). Vi har en tenåringsdatter. Hund. Gedigent hus med havutsikt, rett utenfor Oslo. Hytte på fjellet, hytte ved sjøen. Er tidligere modell. Tre fete biler. Vet du hva jeg drømmer om? Bli frisk, eller bedre. Jeg er lenket til sengen av angst. I 11 år. Har gått, og går til de fremste i landet. Hjelper ikke. Kan ikke følge med på noe. Er ødelagt. Jeg heier på deg! Jeg tror du oppnår dine drømmer. Du er langt på vei. Heier på deg. Klem

    17. Jeg blir veldig glad av å lese dette innlegget. Altfor ofte får man høre hvor urealistisk ting er. Jeg tenker at slike drømmer må få lov å eksistere. Vi er jo fullstendig klar over at det ikke nødvendigvis må bli akkurat slik, eller at det ikke er sikkert at drømmen vil gå i oppfyllelse i det hele tatt, men det blir for dumt å ikke la andre kose seg med drømmene sine. Dessuten kan det meste gå i oppfyllelse om man bare vil det nok.

      Du er så flink <3 Stå på

    18. Du kan lage et visionboard!

      https://spine.dk/vision-board-derfor-virker-det/

      Det som er fint med det er at du kan visualisere så abstrakt eller konkret som du vil.

      Kanskje det du ønsker ikke er en gullpris for musikk, men anerkjennelse for kunstnerisk virke, å dyktiggjøre deg i noe litt mer åndelig, eller vitenskapelig – ikke så «corporate» markedsorientert som blogging (og så mange andre jobber) stort sett er?

      Kanskje hyttedrømmen handler om å omgi seg med materialer og artifakter som ikke er hyper-designede? At det finnes en frihet i det litt rå, lune som er vakkert uten å være glatt, shiny og nytt?

      Du velger selv hvordan visionboardet ser ut, og du er på god vei med bildene her.

    19. Jeg drømmer om å en dag få reise til Italia og Jerusalem. Drømmer om å ha et lite sted i Italia, hvor jeg kan reise til når jeg vil…..😁 Så skulle jeg virkelig ønske at jeg kunne skrevet og gitt ut egne tekster. Men alt dette får bli med drømmen😍

    20. Jeg elsker også og dagdrømme! Nå drømmer jeg og kunne leve av sosiale medier. Jeg har reist i mange år, og vært dårlig på sosiale medier, men nå begynner det og komme seg og jeg er på topp 13 på nouw.com sin nettside 😀 Det er gøy! Så du har rett, man kan få det til hvis man jobber hardt!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg