byen som ikke sover og ikke jeg heller

Reklame | to annonselenker

De sier at New York er byen som aldri sover, jeg kan ikke annet enn å være enig. Lydene herfra er så konstant at det etterhvert blir like naturlig som ens egen hjerterytme – alltid der, men du hverken hører eller føler den før du faktisk hører etter. New York sover ikke, og det gjør ikke jeg heller. Hverken her, eller på flyet. Jeg er som et tent lys til tross for alt for få timer med søvn, kroppen kribler og jeg er spent på hva som skjer i livet mitt. Jeg har lenge følt på et stort tomrom uten at jeg helt har klart å innrømme det ovenfor meg selv. Folk har så klart spurt meg flere ganger om livet jeg lever ikke føles tomt, og på mange måter er det ikke det. Jeg har jo så mye. Men.. Det har virkelig vært et behov der og nå faller muligens alt på plass. Beklager at jeg snakker i koder, men dere får vite etterhvert så klart 🙂

En ting er sikkert, jeg fortjener dette. Etter å ha vært så sinnsykt lost og frakoblet fra meg selv, og kjempet meg opp igjen. Jeg tror ikke folk forstår hvor hardt siste delen av 2018 var, og så nesten hele 2019. Men nå, så. 

Genseren min finner du HER. Den er på 40% rabatt.

Og skjørtet er fra Pieces, link her. Det er et av mine favorittmerker om dagen.

Jeg elsker New York, byen gjør meg inspirert og motivert. Det skjer noe nytt rundt enhver sving og man blir nesten immun for mennesker og alle våre forskjeller, jeg slutter å granske folk og dermed også meg selv. Men, de som har det vanskelig her har det veldig vanskelig, det er nesten flere triste skjebner enn gode. Om du treffer bunnen her, så er det ikke noe system som plukker deg opp. Det er ikke noe NAV. Du kan gå fra et normalt liv til å havne på gaten før du rekker å tenke deg om, og det ser man mye av. Tilsynelatende normale mennesker som sitter på gatehjørnene og tigger samtidig som det renner tårer. Sånt setter meg litt ut, og er det som gjør at jeg – tross alt – liker meg best i Norge. Vi er så forbanna heldige.

Hotellet vi bor på (i noen dager, vi bytter etterhvert) heter Omni Birkshire Place og jeg kan ikke annet enn å anbefale det videre. Faktisk måtte jeg sende melding til pappa med en gang for å vise frem, jeg skulle ønske jeg fikk oppleve noe sånt her med han en gang, det hadde ikke engang trengt å være USA eller et annet sted vi kan reise i Norge. Jeg har jo nevnt for dere før at jeg har hatt vanskelig for å vise følelser ovenfor familie men det har endelig løsnet. Spesielt med mormor, og det er så fint.

Uansett. De fleste hotellene i denne byen har ganske små rom med dårlig utsikt (har vært erfaringen så langt) men vi har ikke booket en suite og fikk likevel svært rom, med stor veranda til under 1000 kr per natt. Området er også bra. Vi bestilte opp frokost i dag og satt på verandaen å nøyt (og ropte til hverandre over alle sirenene og bråket, haha). Så dro jeg ut på møter. Nå på kvelden har jeg tatt en joggetur og trent styrke. Jeg rakk dessverre ikke Barrys i morgen så det tar jeg igjen med en ny time i morgen tidlig!

Faen, nå sovnet Kasper ved siden av meg. Klokken er bare 20:11 her, men hos dere er den godt over 02.. Jeg som hadde gledet meg til å gjøre det beste med USA hele kvelden.. NEMLIG frustrerte fruer på netflix!!! Det MÅ bare komme til Norge også. Livets program.

18 kommentarer
    1. Kos deg med frustrerte fruer og selvfølgelig New york! Lykke til på møter. Håper virkelig det går bra. Gleder meg til vi får vite. Uansett så fortjener du jammen en ferie👍🌞

    2. Svevende skikkelig koselig å kjempe kult innlegg synes jeg å Nydelig vakker bilder og kjempe koselig å høre at du koser deg synes jeg du er som et svevende Eventyr ønsker deg alt godt og en vidunderlig magisk dag i New York fra meg å puse kompis sophie Elise hilsen Kristian Magnus 😎👍🦋☀️🌌♥️🐱

    3. Åh, bloggere.. Alle har tilsynelatende alltid noe stort på gang som vi aldri får vite! Hehe. Høres spennende og stort ut det som skjer nå, så håper vi får vite snart 🙂 Lykke til videre i New York og kos deg!

    4. New York høres helt fantastisk ut! 😍
      Drømte faktisk at du var på konsert med Aly & Aj der. Du filmet deg selv og noen jenter bak deg som kikket litt rart på deg siden de såklart ikke visste hvem du er🙈 Haha

    5. Har vært i NY mange ganger og erfart at rom på såpass fine hoteller, på den str m terrasse koster fra 3-5000kr natta og oppover. Det er også det Omni oppgir som pris på sine nettsider (og hotels.com) har tilsvarende. (For standard rom. De m terrasse koster det dobbelte….)

      Skulle gjerne gjort en så bra deal for min neste tur, så derfor lurer jeg veldig på hvor dere har fått booket ett hotell av den kvaliteten til den prisen?

      1. Hei!

        Jeg bruker noe som heter secretescapes.com – det er HELT genialt. Ikke spons eller noe. Jeg bruker det på hver reise! De legger ut billige hotellrom nå og da, så må man bare slå til på de datoene som er tilgjengelige. Et par av nettene her betalte vi bare 700 kr, men det gjør også at vi må bytte hotell etter et par dager og gå til neste (som hadde en bra deal).

    6. TUSEN TAKK for skikkelig flott å god ord det er kjempe koselig å høre synes jeg sophie Elise hilsen Kristian Magnus 🐱😀♥️🌌✌

    7. Hei Sophie❤️ Jeg har opplevd noe som jeg så hadde skjedd med deg også for noen år siden. Nemlig dette med at øredobben detter ut og at øreflippen deler seg. Dette er et kjempestort problem for meg og jeg syntes ikke dette er fint i det hele tatt. Har du noen tips, og hva gjorde eventuelt du med dette for at det skulle bli bedre?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg