bye bye, sri lanka!

Reklame | konkurransen er sponset av lapoint + en annonselenke revrelations + en annonselenke mynelly

I dag reiser vi hjem.. Det er faktisk ordentlig trist. Vi er så nørde at vi faktisk har satt opp en liste over favoritt-feriene våre og gitt dem poengscore, og Sri Lanka med Lapoint topper lista. Uten tvil!

Jeg vil at dere skal få oppleve dette også, så jeg har ordnet en konkurranse for dere. Nå kan du vinne en uke på den magiske campen på Sri Lanka, for deg OG en venn (eller kjæreste, mamma, hva enn)! Du finner konkurransen på min instagram, her. ! Vinneren trekkes om et par uker og annonseres på bloggen og story. 💕

Æh, jeg er så sjalu på de som skal få oppleve dette! Men jeg anbefaler likevel å ha Lapoint i bakhodet om du skal booke en tur, fordi opplevelsen er så annerledes. Den er genuin. Perfekt for deg som kanskje ikke vet helt hva du vil i livet, trenger en liten pause, være med folk som er fine og avslappa, lære deg en ny sport og komme tett på lokalsamfunnet. Og jeg er glad i luksus, likevel elsker jeg å dra hit. Standaren er høy.

Dette er litt av hva du har i vente..

Herlige dager på stranda, med fantastiske instruktører. Mestringsfølelsen er helt rå, og jeg lover du vil bli hekta!

Utflukter du kommer til å huske for resten av ditt liv. Det er mange forskjellige å velge mellom, enten safari slik som vi gjorde, eller hva med en tur til regnskogen?

Genseren min finner du her.

Avslapping! Lange dager ved bassenget eller i havet.. Selv om vi dro i regnsesongen opplevde vi kun en dag med dårlig vær, resten var fantastisk. Temperaturen i vannet er også helt herlig, faktisk varmere enn i bassenget.

Biknien min finner du HER.

Veldedighet! Dette er så klart valgfritt, men jeg anbefaler det. Her besøkte vi Turtle Nesting, og i går var på vi på Dog Rescue. Det arrangeres også ukentlig beach clean-up, som jeg anbefaler å være med på.

I tillegg kan jeg nevne at det arrangeres felles middager på kule spisesteder, yoga, og mye mer!

Så, sjekk ut lapoint HER, veldig spent på å høre om noen av dere har surfet forresten og hvilke erfaringer dere har? <3

30 kommentarer
    1. Ikke nok med at du drar på ferie selv, men du skal også oppfordre andre til å gjøre det samme? Ikke bare flyr du mer enn de fleste, du reklamerer også og oppfordrer andre til å kjøpe billige klær HVER eneste dag. Greit at du velger å være egoistisk, men aldri påstå igjen at du er opptatt av klima og miljø, for det viser handlingene dine at du ikke er.

      1. Alle monner drar. Kan du si selv at du gjør ALT du kan for miljøet? Ingen gjør det, men alle kan gjøre litt. Så man bør feie for sin egen dør først. Personlig så kommer jeg til å både fly og spise kjøtt, men plukker opp etter bikkja og kaster søppel i søpla. Så folk står fritt til å velge å følge hennes ferie tips eller ei. Sofie Elise på lik linje med Greta Thunberg, og resten av oss, er Ikke perfekt. Ferdig snakka

      2. Må si jeg er enig med Kristina. Jeg tenkte akkurat det samme her. Vet at du (SE) har skrevet et blogginnlegg om dette nylig, men det hjelper ærlig talt ikke å komme med unnskyldninger når du gang på gang har oppfordret andre (via poden) til å tenke over egoistiske valg i forbindelse med miljøkampen.
        Skjønner at du må ha en inntekt og at ikke klesbransjen (som blir en god inntektskilde) er så god der enda. Skjønner du vil prioritere forholdet ditt og bo delvis i Tromsø (fly frem og tilbake mellom Oslo og Tromsø).

        Likevel klarer du, av alle de utallige samarbeidspartnerne du har å velge mellom, å gjennomføre et solid samarbeid med Lapoint og oppfordre folk å fly til andre siden av jorden for å surfe. Som man kan gjøre så mange plasser, relativt nærme Norge (inkludert I NORGE, eks. Lofoten, Stavanger, Larvik), som i Portugal.
        Det er åpenbart at du må gå dypt i deg selv nå og tenke over hva du egentlig står for. I det minste stå for at du ikke er så klimabevvist som du skulle ha det til for noen uker siden i podcasten til deg og Fetisha.

    2. Nok et totalt hjernedødt blogginnlegg. Du tar mistet totalt bakkekontakten. Støtteapparatet ditt med venninne og familie er helt fraværende ser jeg. Du bør virkelig få hjelp for du er på gale veier og støtteapparatet ditt bør sparkes. Når du kun kun har venninner og familie som skal være sparringspartnere til deg og dine avgjørelser så må det gå galt. Det nytter ikke med JA mennesker rundt deg når du i 9 avb10 blogginnlegg burde fått et NEI av alle!

      Miljø og klimakampen din er en vits. Alle vet nå at du gjør ALT for penger og dine sponsorer. Fra å selge dritt til å oppfordre folk til å reise mye mer. Du burde skjemmes men gjør nok ikke det. I din verden er det kun plastikkdukka Sofie Steen Isachsen og een mislykka ræva di som betyr noe.

      Puke.

    3. Hadde vært sykt gøy å vinne denne turen, ser virkelig ut som en drømmeferie i mine øyne, elsk! Virker absolutt som om dere har hatt det bra der, og at det du skriver er genuint. Lærte å surfe i fjor på folkehøgskolen, og da var vi også på Lapoint! Vi var i Norge da, en plass som heter Hoddevik, en helt fantastisk plass. Der er det ofte sykt hyppige bølger så man blir absolutt rensket innvendig, og får heftige nosediving haha. Jeg elsket å surfe fra første stund, til tross for at vi surfet midt på vinteren i 4mm tykke våtdrakter som gjør det ganske vanskelig å bevege seg, i tillegg til en kjempestram våtdrakthette, sko og hansker, så hadde vært nydelig å få surfe i varmere land hvor man kan surfe i bare bikini slik som du! Har sykt lyst å se video av deg surfe, lurer sånn på hvordan nivået ditt er, hvordan du ser ut når du surfer, hvordan du er i vannet, hvordan pop up’en din er og slikt! Skikkelig gøy å lese at du tok alle bølger i går, det har jeg aldri klart før!

    4. Skikkelig koselig bilder av skillpadder synes jeg å svevende koselig og se Kasper på bildene synes jeg å hilse til Kasper fra meg a ønsker deg alt godt og en fantastisk riktig god kveld fra meg å puse kompis sophie Elise hilsen Kristian Magnus 🦋🗻⛰♥️🌌☀️🐱

    5. Kan ikke tro at du faktisk reklamerer for at folk skal reise mer.. hvorfor kan du ikke ta deg noen uker på interrail og oppfordre til det i stede for fly? Å snakke om klima på podden og sporadiske innlegg her gjør ikke opp for ditt høye forbruk og antall flyvninger. Unner deg alt godt. BE the change..

    6. Kjære Sophie. Det er så trist å se hvor mange som orker å bruke tiden sin på å hakke på deg. Mange gjør det nok dessverre bare fordi de nå har noe å hakke på. Endelig kan de ta deg på noe, istedenfor å sette pris på alt det fine du fronter.

      Vær så snill å husk at det ikke er galt å reise. Det er ikke galt å ville oppleve verden, bli kjent med en ny kultur, få forståelse for andre mennesker, knytte nye bekjentskap eller lære seg noe nytt. Det er heller ikke galt å oppfordre andre til å gjøre det. Mange har et behov for å reise, for å komme seg bort, eller for å bli kjent med seg selv på en ny måte. At følgerne dine får oppleve dette på surfecamp, istedenfor andre «vanlige» reisemål, og i tillegg får lært noe nytt, det er det ingenting galt med. Det er kjempefint at du fronter slike reiser.

      Du er et godt forbilde, du er kul, du deler dine ærlige meninger på godt og vondt, og står stødig i gjennom det meste.
      Det er ordentlig godt å ha en profilert person som deg, som ikke alltid bare skal være snill og søt, men er deg selv. Jeg kjenner meg ofte igjen i meningene dine, og for eksempel det dere snakker om i podcasten. Det er alltid fint at andre tørr å si høyt det en selv tenker.

    7. Folk skriver så mye stygt til deg. Jeg vil bare gi deg deg et ❤️ så du har noe fint å lese også. Hehe 🙂
      God tur hjem!

    8. Huff, det er så mange ufine kommentarer her, får helt vondt inni meg! Å at man i ettertid skriver “ho må tåle konstruktiv kritikk!” Hjelper særs lite. Det handler ikke om konstruktiv kritikk eller ei, å spesielt ikke når hun i et tidligere innlegg skrev at hun har et behov for å reise. Det er hennes ærlige mening, å det burde da vi utenforstående respektere.
      Hvordan hadde dere følt dere om det dag inn og dag ut poppet inn utallige kritiske kommentarer om absolutt alt du gjør? Det er overhode ikke ok, å er det ikke snart på tide at det stopper? Jenta må vitterlig få lov til å gjøre alt hun ønsker, om det så ikke alltid er det mest klimavennlige. Vi mennesker har ofte et behov for nye opplevelser og inntrykk, å det er greit! Noen liker å være på biltur, noen liker å fly til andre land, noen liker å bare være hjemme osv.
      Vi er ulike mennesker med ulike behov, sånn er det bare, uten at noen av delene er galt. Ho er også ei jente som liker klær, sminke og div andre skjønnhetsprodukter, som så mange andre jenter. At ho har mulighet til å få forskjellige produkter sponset er jo bare gøy for henne, i tillegg er det jo også en del av jobben hennes! Så jeg syns det er på tide å fokusere på de fine tingene ho gjør, er dere ikke enig? Vi er alle bare mennesker med våre feil og mangler, men det gjør det ikke rett i å alltid dra hverandre ned. Kan man ikke heller dra hverandre opp? Vi setter standarden for hvordan våre (fremtidige) barn skal oppføre seg mot andre, å det skremmer meg at samtlige av dere her inne syns en slik oppførsel er greit.
      Håper du og Kasper hadde en fin ferie, å at dere har skapt mange nye og flotte minner dere kan ta med dere videre i livet! Vær den du er Sophie, uten å skamme deg for valgene du tar, man har bare ert liv. Da er det viktig å gjøre det best mulig for enn selv og de man er glad i!

      1. Det popper ikke inn utallige kritiske meninger (som jeg forøvrig synes vitterlig ER konstruktiv kritikk) hos alle oss andre, fordi vi ikke har valgt å leve et liv i offentligheten.
        Sofie må tåle å høre at hun er dobbeltmoralsk når hun i det ene øyeblikket fronter miljøet, samtidig som hun gjør stikk motsatt. Gang på gang!!

        1. Så bare fordi man er offentlig så er det ok å måtte få sånne kommentarer dag inn og dag ut? Hvordan kan det være konstruktiv når ho allerede har sagt hva ho tenker og mener om det å fly? Man kan da være opptatt av miljøet selvom man reiser, som feks å plukke plast på ferie osv.
          Hvorfor kan man ikke bare godta at mennesker er forskjellige istedenfor å hele tiden ha et behov for å fortelle at de har feil?

          1. Det hadde vært heeelt greit hvis ho ikke hele tiden hadde hatt et behov for å fortelle alle andre hvor mye feil de gjør.
            Vil ellers påpeke at hvis man ser bort fra klima, overforbruk, dill og dall, synes jeg Sofie er et nydelig menneske!

    9. Hei. Herregud for et bra menneske du er! Du er jo typ verdens beste forbilde. Sitter og ser på programmet ditt på tv2 sumo nå. Er fortiden sykemeldt pga dårlig psyke, og du løfter opp humøret mitt. Dette programmet var dritbra! Har vært uenig i noe du har skrevet, sagt og frontet tidligere, men man kan jo aldri være enige om alt. Men etter å ha sett tre episoder nå, så liker jeg deg bare enda bedre! Du fortjener denne influencer-rollen så JÆVLIG bra 😊 klem fra meg.

    10. Hvorfor er det ikke flere bilder av reisemålet? Bare alt for mange bilder av deg og rumpa di. Hva er poenget? Kan ikke den heller vises i andre innlegg? Jeg vil gjerne se flere bilder av Sri Lanka.

    11. Sophie var nok veldig klar over at kritikken ville komme da hun valgte å inngå i dette samarbeidet og promotere denne ferien. Så det er nok ingen overraskelse at det hagler. MEN, folk burde holde seg for gode til å gå på personangrep. Ikke si at hun mangler diagnoser, ikke si at hun trenger hjelp. Hold det på det profesjonelle plan og kritiser det hun gjør, ikke den hun er.

    12. Jeg synes du har en fin blogg, fortsett med det gode arbeidet. Mye kjipe kommentarer her, jeg støtter fullt og helt å stenge kommentarfeltet.

    13. Jeg tester NoHate sitt netthatfilter og skriver derfor litt stygge ord. Beklager dette! Hore, dø, faen, helvete.

    14. Hmmmm🤔, hva synes Lapoint om at du surfer så naken🙈. Det ser virkelig ut som du ikke har bukse på :/

    15. Synd du får så mye negative kommentarer. Jeg unner deg turen, som ser ut til å ha vært kjempefin 😀 skulle gjerne vært på en slik tur selv. Man trenger å komme seg unna noen ganger oppleve noe helt annet og bare eksistere..
      Fint du skriver om bra ting man kan bidra med på ferie, det påvirker flere til å gjøre ferien mer meningsfull både for seg selv og andre.

      Jeg har fulgt bloggen din siden 2013 og merker en stor modning fra deg. Tidligere reiste du masse! Etter du sa du skulle redusere den, har du vært på veldig få ferier. Du fronter veganisme ( veldig bra, er selv veganer) og gjør mye som gjør deg til et positivt forbilde. Du gir til regnskogsfondet, og annen veldedighet. Du kommer sikkert til å gjøre enda mer etterhvert også.
      De som kritisere her kan tenke over hvor mye de selv har forandret seg det siste året eller fem. Hva har dere bidratt med for en bedre verden?
      Sophie har inspirert mange til å tenke miljø, og selv om man ikke er perfekt , og gjør alt riktig, skal det da ikke stoppe en fra å gjøre det man kan 😀

      Liker bloggen din, den er et fint sted å slappe av på, og passe kombinasjon av overfladisk og dyp 😁
      stor klem til deg 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg