bli med meg å gjør verden litt bedre!

Reklame | annonse

Hei dere!

Jeg har akkurat kommet til Italia og sitter faktisk på bakken, utenfor flyplassen for å oppdatere dere, haha. Jeg gleder meg til å dele innblikk i jobben jeg skal gjøre her. Det er starten på et så fint prosjekt og samarbeid, det betyr allerede mye for meg og jeg tar stort eierskap til dette. Alt skjedde på initiativ fra meg også, fordi jeg ønsket det så sterkt. Uansett, gleder meg til å dele.

Men! Nå har jeg noe annet jeg vil dele med dere. Den første uken i mai er det den nasjonale strandryddedagen. Det aller meste av søppelet som blir kastet rundt omkring havner til slutt i havet..Trist, og viktig at man er klar over. I dette innlegget deler jeg bilder fra da vi spilte inn All Your Friends, en av de fineste naturopplevelsene jeg har hatt. Som overhodet ikke ville vært det samme om menneskene hadde satt sitt preg her, i form av søppel og dritt.

Så, jeg ble spurt om å dele konseptet “Coop rydder Norge”, og det vil jeg så gjerne! Ikke bare informerer jeg dere, men jeg skal faktisk delta også. Fra 27. April til 4. Mai deler alle Coop-butikker ut gratis ryddeutstyr som består av hansker og sekker, samtidig settes det ut avfallscontainere fra Norsk Gjenvinning ved de samme butikkene slik at man lett kan levere det som blir ryddet. Hvilke butikker som er med finner du HER. Det er masse butikker som er med, så jeg håper dere går inn å sjekker!

Jeg er neppe den eneste som har blitt trist og frustrert når man kommer på stranden og ser alt søppelet. Jeg plukker opp litt her og der, men det er mange år siden jeg aktivt har gått ut for å rydde. Hadde jeg hatt en familie ville jeg definitivt tatt dem med på aktiviteten.

Jeg har avtalt med noen venner å rydde 30.april, altså tirsdag neste uke. Jeg skal dokumentere her hvor mye søppel vi finner og forhåpentligvis engasjere noen av dere til å rydde også!

Ta bilder med #coopryddernorge og del når du rydder, jeg gleder meg til å se. Vi kan sammen bidra til å gjøre verden litt bedre, og ikke minst ha et felles mål! En felles dugnad for landet vårt og strendene. Takk til Coop som setter i gang så fine tiltak, det digger jeg å være med på.

49 kommentarer
    1. Skikkelig koselig innlegg synes jeg og svevende blå kule bilder synes jeg å håper du koser deg masse DU er best å favoritten min å jeg ønsker deg alt godt og en fantastisk riktig god kveld fra meg å puse kompis sophie Elise hilsen Kristian Magnus 🐱♥️🌌😃🦋

    2. Det som er kjekt er jo at DU tjener på å fronte Coop’s ryddeaksjon, da det er reklame…. Jo fler av oss som rydder, jo mer tjener vel du….?

        1. Stine; jeg har virkelig fått opp øynene for det du påpeker, og ser nå langt tydeligere hvordan følgerene langt på vei blir manipulert. Det er som en berg-og-dal-bane der hun bruker en repeterende fortelling der psykiske problemer blir tema, alle kompleksene, så er det videre på noe annet. En reise legges inn i ny og ne, for så liksom vinne lesere med miljø og dyrevern. O’hei hvor det går, liksom. Mulig hun er nyoperert nå, for det ansiktet som vises litt av er forandret. Makeup kan såklart gjøre en del, men altså, honestly, take a look?
          Vi blir brukt, sier jeg, og ikke faen om jeg gidder det der altså.

          1. Jenny: Di bildene hun bruker i dette innlegget er gamle bilder, så om du følger med å ser sååå mye som du mener, så hadde du også kjent igjen det. Og om du synes hun er så fæl, vil jeg anbefale deg å slutte å følge med på alt hun gjør 🙂

          2. Igjen og igjen, det er lov til å være kritiker, og da helt klart på plattformer det duskuteres i tema en er uenig i. Det er og lov å ta feil, og med sophies politi blir det heldigvis påpekt raskt. Det er helt fantastisk at du ikke skjønner spillet, men sånn er det når man ser opp til, idioliserer et menneske på den måten. Det er du som er avhengig av bloggen og ditt budskap er for all del ikke gi sophie kritikk for da sier jeg at du er opphengt i sophie……..du er med på å lage kaoset hun elsker. Ingen svarer, ingen kommenterer, bare fans og kritikere. Klart det blir litt spetakkel i kommentarfeltet. Og du mener det er viktigere å påpeke at hun har lagt ut gamle bilder????

      1. Done:
        …. 😂🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️

        Er du seriøs?

        De som tjener på at mange rydder søppel, er vel folka som bor på denne planeten?🤷🏻‍♀️

        1. Jeg er seriøs ja, men målet er selvfølgelig at alle kan gjøre litt mer for å redde planeten. Selv velger jeg da å rydde søppel utenom Coop’s kampanje. Det er kun jorda vår som bør tjene på dette, ikke butikk-kjeder og enkeltpersoner.

    3. Done:
      …. 😂🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️

      Er du seriøs?

      De som tjener på at mange rydder søppel, er vel folka som bor på denne planeten?🤷🏻‍♀️

    4. Blir med! Har ryddet de siste årene gjennom min mors lokale frivillige organisasjon. Ser svært positivt på at de nå større bedriftene også tar i et tak for å bedre miljøet! 😍

    5. Jeg gir opp mennesker.

      Sophie Elise velger å fronte (og ja, få betalt for det som er JOBBEN hennes) en utrolig god sak, setter søkelyset på det og får folk ut til å rydde strender – og folk skal fremdeles kritisere henne? Det står mye respekt av å fortsette å engasjere seg selv om det stort sett bare er kritikk å høste hver gang.

      1. Det er så inderlig naivt å tenke sånn. Er du klar over at offentlige personer, noe hun elsker å være får både ros og ris. Det er da det blir en debatt. Hvis ikke blir det diktatur, sophie på toppen og dere ihuga fans på bunnen. Hvordan skal vi da ta i mot forskjellige meninger og ytringer? Ytringsfrihet heter det, så lenge det er konstruktiv kritikk. Har ikke lagt merke til ufine og truende kommentarer, som absolutt er lavmål. Vær heller på jakt etter det enn den kritikken hun får nå. Føler nesten at du tar det personlig og det er ikke bra. Det skaper vonde følelser hos deg. Hadde det ikke vært bedre om eieren av bloggen skrev et par ord til dere som digger henne?

        1. Jeg er helt enig i at man skal rette kritikk mot dem som fortjener det, og det er svært skummelt å hylle noen blindt uten å evne kritisk tenkning. I dette tilfellet tenker jeg at kritikken heller kan rettes mot alle de influencerne som utelukkende tjener penger på klikk til nelly.com og forbruket som følger. At Sophie Elise bidrar til et slikt forbruk bør kritiseres. At hun (og Coop) tjener penger på å oppmuntre folk til å ta vare på miljøet bør hylles.

    6. Det er ikke JOBBEN hennes å være engasjert miljøforkjemper.. Eller jo, nå er det visst det også! Du raker inn millioner i året, MÅ du tjene penger på alt..? Stiller meg bak kritikerne her, for dette fortjener faktisk kritikk! Snakk om å være en glorifisert selger.. Og fansen biter på som vanlig. Trist.

      1. Jobben hennes er å være en influencer. Influencer som får betalt for å skape miljøengasjement > influencere som holder kjeft om kontroversielle saker. Skjønner ikke at DETTE er en sak man velger å rette kritikk mot?

    7. De siste 7 av 10 i leggene dine, inneholder reklame. Jeg savner tiden da dette var en blogg, ikke en reklamekanal. Jeg skjønner at du må tjene penger, men nå begynner det å bli litt som å lese hvilken som helst annen reklame. Og jeg kaster reklamekataloger i søpla og byttet TV kanal for å slippe reklame..

      1. Alle de store bloggerne ER jo nettopp reklamekanaler, det er jo akkurat det jobben deres er og har vært i mange år. Det har blitt mye strengere med at de må merke bedre enn tidligere og da blir selvsagt reklamen også mye tydeligere enn før.
        Men å reklamere for å plukke søppel er veldig bra og så utrolig mye bedre enn å reklamere for tull og tøys og forbruk. Denne reklamen gjør godt for miljøet og oss alle sammen. Dette synes jeg er et vanvittig bra tiltak! Om Coop og Sophie Elise tjener godt på dette synes jeg det bare er fortjent for det finnes vel knapt noe bedre å reklamere for enn akkurat dette ♥️ Thumbs up for dette tiltaket 👍

        1. Pøh, hun slenger inn litt miljøvern og dyrevern når det blåser litt på bloggen hennes. Uten å kommentere i det hele tatt på innlegg etter innlegg. Hun skaper rykter og spekulasjoner helt selv, og det ender alltid med krangling mellom kritikere og fans. Dette må man selvsagt regne med, men ved hennes deltagelse vil iallefall dere som digger henne få bekreftelse.

        2. 90% av reklamen hun publiserer er jo nettopp det, «tull og tøys og forbruk». Så å kline til med et «bra-reklame-innlegg» i ny og ne, endrer absolutt ingenting. Gjør det hele i såfall vare mer dobbeltmoralsk. Burde kalles PR-konsulent, ikke influenser.

          Så dritt lei av å lese reklame. Forskjellen mellom denne bloggen og tene reklamekanaler, er at hun «må» selge sjelen sin for å få inn pengene. Den dobbeltmoralen må føre til ekstrem kognitiv dissonans! Da er det jo ikke rart man er deprimert, har angst og har eksistensielle kriser, eller hur

    8. Til alle som mener Coop tjener penger på denne kampanjen; dere har misforstått så sykt. Coop deler ut gratis hansker og søppelsekker og leier inn containere (som forøvrig ikke er billige heller). Coop tjener ingen penger på denne kampanjen, heller tvert imot. Alt som blir delt ut er finansiert av Coop, noe som gjør at Coop taper store summer penger.

      Hvorav Sophie Elise eller andre influencere får betalt for å annonsere denne kampanjen skal være usagt, men la oss heller fokusere på det positive ved dette. At en så stor kjede går så hardt inn for å bidra til å rydde opp denne vakre planeten vår.

      Digger forøvrig at fokuset endelig blir flyttet fra plast i pupp til plast i fjæra. Mye viktigere og en mye mer interessant diskusjon. Heier på denne kampanjen!

      1. Jeg tror nok de tjener noe på det, selv om det ikke synes opplagt. For det første er det god PR. For det andre, hvis man må til en coop-butikk for å hente disse posene og hanskene, så regner de med at mange samtidig stikker innom butikken i samme slengen. Det er svært naivt å tro at de ikke tjener penger på dette.

      2. Når vi først stikker innom Coop for gratis engangshansker og en søppelsekk… kanskje vi handler litt ?Smart kommet på av Coop 😅

      1. Heidi; Hun får betalt. Innlegget er merket som reklame, annonse, øverst. Så er det oss som genererer pengene i form av klikk. Egentlig så begynner jeg å se det meningsløse i å støtte denne bloggen som kommer med mye dårlig påvirkning.
        Jeg tenker på den spekulative formen. Håper flere etterhvert leser litt kritisk på ting som publiseres.

    9. Hei, jeg har nettopp begynt å lære meg å sminke. Jeg så youtube videoen din om hvilke sminkeprodukter man kan bruke for uren hud. Det hjalp sykt mye, takk.
      Det jeg lurer på er at går det an å bruke kun concealer som du nevnte? Altså må man bruke foundation? Jeg lurer på om den concealer dekker nok hvis man bruker den alene?
      Setter utrolig stor pris på svar

    10. Stine, du sier at du kommer med konstruktiv kritikk til Sophie Elise!?
      Da har du nok misforstått betydningen av konstruktiv kritikk! Dine innlegg oser dessverre av hets og pur misunnelse. Jeg føler medlidenhet med deg.
      Bruk heller tiden din til å nyte livet, vær positiv og glad, gi komplimenter, og gjør folk rundt deg glade for at du er til.

      Om du ikke vil benytte Coops tilbud om å få gratis hansker og søppelsekk, så håper jeg at du bruker egne hansker og sekk og drar ned på nærmeste strand og gjør en innsats der.
      PS! Det er nok ikke SE som har oppfunnet Standrydde dagen, om det er en trøst for deg, og kan motivere deg til å ta et tak for planeten vår!
      Ha en fin og glad vår!

      1. He he! Der fikk du lira ut av deg mye fint. Hets og pur misunnelse?? Dette her er vel grunnen til at sophie burde være aktiv i kommentarfeltet. Det er dette hun liker. Naiv er du.

      2. Huff, dette var ikke pent skrevet. Er absolutt ikke enig i alt stine har lagt ut her, men dette er både usaklig og stygt. Det går ann diskutere uten å være så stygge. Gjelder vel begge to.

      3. Helene, her hetser og synser du om noen du aldeles meg ikke kjenner. Hvorfor? Ikke enig med noen av dere. Dette blir for barnslig. Du er nesten hakket værre i din kommentar.

    11. Veldig bra du nevner dette!
      … Til dere som never at hun får betalt.. Skal man ikke merke det når man har et slags samarbeid? Dere hadde vel tatt henne på det og, de klikkbare linkene til en butikk/div skal vel være merket? Mulig jeg misforstår, men tenker at hun faktisk er der ute og plukker, det er jo dét som er viktig her!? Merkelig måte å tjene penger på sånn sett, men KAN det være disse reglene følgere kritisk finner noe å ta henne på?

    12. Hei! Liker dette innlegget 🙂
      Jeg har en plan jeg vil snakke med deg om hvis du har tid…
      Folkehelsen har godt av sport & friluftsliv så tenkte du kanskje ville være med på å promotere norges nyeste (og enda ukjente) sportsbutikk? Du kan se den på sportbutikken.no

    13. Kjempebra at du engasjerer barn, ungdom, voksne til å rydde opp søppel og ta bedre vare på planeten vår💗 det som er bra med sånne dugnader er at det kan gjøre at folk blir flinkere til å kaste søppel i søppelbøttene ellers også, og kanskje ikke bare på strender, men i skogen, byer også💗 Sneiper og snus kan jo fort havne ut i havet, og fuglene og fiskene kan dessverre tro det er mat og bli forgiftet.
      Det samme med plast som de kan tro er mat.

      Det er kjempeflott at Coop deler ut gratis hansker, søppelsekker og conteinere. Det kan helt klart motivere mange mennesker at de får dette gratis! DET er et stort pluss, da det ikke er alle som har like god råd.

      Selvom det sikkert er mange som ikke kunne brydd seg mindre om å plukke søppel, så finnes det folk som bryr seg også og synes det er de som det er viktigst å konsentrere seg om, fordi de er villige til å gjøre en forskjell for planeten vår.

      Aurora har akkurat laget en musikkvideo kalt ‘The seed’ som også handler om hvordan vi mennesker behandler planeten vår. Den burde du sjekke ut💗

      Jeg er med på å plukke søppel💗 Alle kan gjøre litt for å ta bedre vare på planeten vår💗
      Jeg håper skolene tar dette opp også og engasjerer elevene sine!

    14. Trist at dette måtte være en reklamejobb, mister litt av troverdigheten om at dette er noe du brenner for. Du har mer enn nok penger fra før av, dette kunne du ha frontet på eget initiativ uten å fått betalt. Savner når bloggen din var blogg og ikke en reklameplakat. Forstår at du tjener penger på det, men i det siste har hver eneste mening og klesplagg du har hatt på deg vært enten sponset eller betalt. Vet liksom ikke helt hva som er deg og hva som er betalt lenger.

    15. Hvorfor kommenter alle at det er dumt hun tjener penger på dette? Det ER JOBBEN hennes, coop bruker hun fordi hun er norges største blogger og har mest påvirkning og er supert de tar opp dette fordi jordkloden trenger nemlig dette. Herregud, sykt hvordan folk kritiserer at hun får penger for å dele dette når hun når ut til SÅÅ MANGE, og hvor stor endring dette kan gjøre på miljøet. Hun får flere til å engasjere seg, og blir med på aksjonen. Om det er penger eller ei, hvorfor ikke fokusere på det godet her at hun får så utrooolig mange til å engasjere seg i miljøet.

    16. Dobbeltmoralen er slående. I ett og samme innlegg nevner Sophie Elise at hun har flydd til Italia for å gjøre en jobb (t/r bruker man halvparten av CO2-en jorda tåler at hvert menneske slipper ut hvert år) og så kommer en annonse for en miljø-kampanje. Blar du litt nedover finner du utallige reklamer for nelly og andre store selskaper som sørger for et massivt overforbruk av klær og en bruk-og-kast-mentalitet som fører til produksjon av masse søppel. Coop-kampanjen er vel og bra i seg selv (selv om Coop tjener penger på det, mat må vi jo ha uansett så det gjør vel ikke så mye om Coop tjener litt ekstra og REMA litt mindre i en uke). Men at ikke flere gjennomskuer dette spillet? Det er helt sinnsykt at Sophie Elise kan ha en fasade som miljøbevisst når hun faktisk bidrar til ikke bare eget, men også at andre vil reise mer og kjøpe mer klær (siden hun er influencer)… De enkelte miljøsakene hun står for er bra i seg selv, men det blir liksom så tynt når hun bare gjør de “trendy” endringene (spise vegansk, droppe pels og palmeolje) men fortsetter med de virkelig store miljøfiendtlige tingene som er ubehagelig å slutte med (flyreiser, høyt klesforbruk).

    17. Håper så mange som mulig går ut og rydder, og tror nok du får flere til å bidra ved å fronte det på bloggen. Syns det er synd at det blir en diskusjon om penger, dette er jobben din, sånn er det bare. Velger å tro at du hadde frontet dette uansett om coop hadde tatt kontakt på forhånd. Hold hodet høyt, du er så bra Sophie 🙂

    18. Hei Sophie!
      Jeg bli så glad av å se at du er så samfunnsengasjert. Jeg kunne virkelig tenkt meg å delta på oppryddingen også, men det er bare en Coop butikk på utsiden av Trondheim som er med på aksjonen.. Det syns jeg er utrolig trist når jeg ser at mange Coop butikker på små tettsteder er med. Samme problemstillingen ser jeg i Oslo i Bergen også.

      Hvorfor tror du at butikkene i sentrum av storbyene ikke er med på aksjonen? 🌱💚

    19. Flere som rydder frivllig selv utenom denne organiserte rydding gjør at folk må betale for andre søpple som de leverer inn. Burde være sånn fri om man ser at det er natursøppel

      Syns det er fantastisk at folk rydder <3 <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg