åtte år med dere.

Det har gått åtte år. Hver eneste dag har jeg latt fingrene løpe over tastaturet samtidig som jeg har vendt på sjelen min, delt de dypeste tankene mine, grått, vært glad, og fått kjærlighet men også hat tilbake. Det har vært opp, det har vært ned, det har vært pauser og det har vært utfordringer. Men hver eneste dag i åtte år har bloggen vært en del av meg.

Jeg tenkte vi kunne ta oss en liten tur ned memory lane, og jeg hadde blitt så glad om dere vil dele hvor lenge dere har fulgt meg, og eventuelt hva dere husker ekstra godt. <3

Første bildet på bloggen noen sinne.. MED KASPER! Merkelig nok. Det er hans hånd som holder rundt meg der. Dette har jeg jo nevnt før, men jeg kjente ikke han noe særlig da og syntes heller ikke han var tidenes fyr liksom. Så det er veldig tilfeldig at det er akkurat han på bildet.

Jeg pleide alltid å ha en slags flette i luggen slik som på bildet over. Denne kvelden har jeg skrevet om i boken Forbilde – jeg hadde pyntet meg for en fest det viste seg at jeg ikke ble invitert til alikevel. Leopardkjolen var også en stor favoritt som jeg brukte på flere bilder, og på mange fester.

I mars 2011 hadde jeg tydeligvis søkt om å være med på idol. Jeg dro heldigvis aldri på audition for hadde noe sånt sirkulert på nettet den dag i dag.. HERREGUD så kleint! Men jeg var veldig stolt over det, den gang da. Det gir meg forresten nostalgi å se hvordan facebook så ut på den tiden.

OK er det noen som husker dette slagordet, “barbie with a twist”? Jeg omtalte meg selv sånn i en videoblogg, og etter det hang det bare ved. Det var fordi jeg brydde meg så mye om sminke, hår osv men samtidig brydde jeg meg om andre ting. Den dag i dag er det vel slik de fleste er kjent, men da jeg startet var man gjerne enten eller.

Alle outfitbildene knipset inntil den røde veggen hjemme hos foreldrene mine.. De klærne jeg hadde på meg her kjøpte jeg for min første blogglønn noen sinne. 2500 kr, etter seks måneder som blogger.

Et annet sted jeg tok mye bilder var hos besteforeldrene mine, på deres gjesterom. Jeg var mye der når jeg skulket skolen siden deres hus lå rett ved siden av.

Amanda, Caroline (som alltid fikk sykt mange stygge kommentarer på bloggen min) og meg som hadde en av våre faste jentekvelder. Husker dere disse jentene? Dette var før jeg hadde blitt vegetarianer, men også før jeg kunne legge på meg. På den tiden var det bare å spise hva enn man ville, hele tiden.

Det var veldig mye festing og rare klær, haha.. Jeg og Anne-Sofie fikk alltid en million stygge kommentarer for antrekksbildene vi la ut før fester. Jeg har aldri fått så mye stygge kommentarer på et innlegg som under dette.

En annen litt “ikonisk” look. Dette var min egen 18-årsdag, jeg ble så full at festen måtte avsluttes kjempetidlig. En fest jeg hadde brukt 10 000 kr på, haha.. HERREGUD.

Den første tatoveringen jeg tok, som jeg også dokumenterte nøye på bloggen..

Rigmor, som nå er død! Chihuahuaen som egentlig ikke var en chihuahua, og jeg prøvde desperat å finne ut hvilken rase hun egentlig kunne være. Leserne mine ble med meg på mysteriet som aldri ble oppklart.

Jeg så jo veldig fjortis ut, men egentlig ikke så ille? Denne hårfargen kledde jeg helt greit. Om bare brynene hadde sett annerledes ut kunne jeg stått inne for å se sånn ut den dag i dag også. Puppene ser enorme ut men det var de ikke, jeg brukte bare mye innlegg.

Her var jeg egentlig også ganske søt! Før restylane og det hele. Denne tiden husker jeg så godt. Det hadde akkurat blitt slutt med meg og han jeg var sammen med da, (Marco – husker noen?) og jeg skulle leve livet mitt som singel for første gang. Jeg reiste hit og dit, men ikke på noen dyre turer til utlandet men med buss til Narvik, Bardu og Tromsø for å møte gutter, hehe.

Et legendarisk øyeblikk i bloggens historie, haha.. Jeg så Justin Bieber og fikk knipset bilde av dette. Dagen etter var jeg en av de heldige som fikk sett konserten på operataket 🙂

En ny periode i livet, og denne gir meg en så varm og god følelse å tenke tilbake på. Meg og Lisa (som sitter på min venstre side) var sammen hele tiden, våken hele natten, ut på eventyr. Det var forelskelse, alkohol og ulovligheter. Jeg var 17 år gammel og livet ventet.

Vi var på hovefestivalen hvert eneste år. Jeg ble vegetarianer. Jeg røyket sigaretter fast. Jeg gikk på melanotan og var veldig brun. Lisa, Anne-Sofie og Lotte var dem jeg brukte mest tid sammen med. Jeg og Anne-Sofie var veldig bastant på dette med å være mest mulig brun, og en dame kom bort til oss på Hove og sa at vi så skitne ut. Haha, dere aner ikke hvor sure vi ble.. Vi snakker fortsatt om det den dag i dag.

Jeg blogget mye om trening, men mest fokus på å gå ned i vekt eller være så tynn som mulig. Rart at man bare fikk holde på, jeg kunne åpent skrive at jeg prøvde å gå ned fire kilo eller at jeg hadde sluttet å spise mat for en periode. Jeg kan ikke huske hvor mange av de tingene som stemte, for jeg hadde perioder hvor jeg åpenbart spiste veldig mye dritt også. Jeg ble veldig påvirket av den svenske bloggverdenen og der holdt man på med mest mulig slanking og provosering.

Jeg var på TV for første gang, tilfeldigvis med Henrik Thodsesen og Odd Magnus Williamson som jeg ble kjent med senere i livet. Jeg husker jeg var så nervøs at jeg skalv.

Veldig rebelsk. Røykte som sagt sigaretter og sikket andre ting også, haha. Jeg gjorde det ganske åpenlyst for alle at jeg var “vill og gæren”.

Rumpa mi før operasjon det her, altså! Jeg trente ekstremt mye, mer enn jeg gjør nå. Så kroppen min var spretten og fin.

Herregud husker dere det playboybildet som henger der bak? Et IKONISK bilde! Skulle ønske jeg hadde det fortsatt. Hettegenseren jeg har på meg er noe av det første jeg fikk sponset noen sinne, jeg har den fortsatt og bruker den flittig hos foreldrene mine.

Klesskapet mitt da jeg bodde hjemme! Også den gang hadde jeg et eget rom for alt jeg eide.

Jeg tok silikon, men uten å annonsere det på bloggen. Likevel var det nok ganske åpenbart da jeg la ut bilder som det her på vei til fest, her var det nyttårsaften 2012.

Jeg smilte aldri på bilder, derfor ble det stort oppstyr hver gang jeg faktisk valgte å gjøre det.

Jeg protesterte mot sirkus og var veldig engasjert i dyrevern. Det er jeg fortsatt men ikke på en like “outspoken” måte som jeg var da. Riktignok er jeg mer dyrevenn nå med vegansk kosthold og generelt sett en mer bevisst levemåte, på den tiden var jeg veldig styrt av følelser men ikke så mye annet. Likevel er jeg stolt over at jeg turte. Husker dere engasjementet mitt på den tiden?

Det var mye outfits! Off, her kan man skikkelig godt se arrene på hånden min også. Jeg hadde det ikke noe særlig bra og det var veldig mye opp og ned på bloggen, og i humøret mitt generelt sett. Husker dere det?

Dette må bare med! Min første ordentlige kjærlighet, Mathias. Vi var frem og tilbake fra jeg var 16 til jeg ble 22, så det kommer alltid til å bety noe spesielt. Han er nok den eneste eksen min jeg ikke har noen vonde følelser mot, jeg synes oppriktig bare han er en god person. Det var mye blogging om han, og her var vi i Senegal. Matchende tatovering har vi også! Jeg har riktignok tatt laser på min en gang, men det var vondt og egentlig ikke verdt det. Jeg liker den jo, på ett vis. 

Jeg opererte nesa! En prosess som ble nøye dokumentert i sosiale medier, men også vist på Bloggerne. Jeg anger ikke på at jeg var åpen om det, men jeg angrer på at jeg gjorde operasjonen i det hele tatt. Jeg har operert nesa to ganger og den første var ikke noe poeng ettersom det ble null forskjell..

ALTSÅ HVEM HUSKER DETTE??? Starten på en epoke!

Alt skulle være Hello Kitty. ALLTID! Her fra da jeg fylte 19 år. Vennene mine hadde stelt i stand med tidens fest uten at jeg ante noe – og når jeg sier “tidenes fest”, så mener jeg at vi alle satt klemt sammen i en kjellerleilghet. Men det betydde så mye, alt var virkelig laget med hensyn til meg og min smak.

Jeg farget tuppene blått. Hvem husker denne looken?

Jeg flyttet til Oslo, og hadde på den tiden ingen passion eller tanker om interiør. Nå elsker jeg det og kunne aldri hatt den sofaen som på bildet der, for eksempel.

Denne tatoveringen, som jeg fortsatt har..

Som pappa ikke ville at jeg skulle ta, haha.

Jeg møtte Robin. Vi dro på feire til Amsterdam, vi flyttet inn sammen og alt var helt kaos.

En legendarisk halloween-look! Herregud denne ble så bra.

Jeg laget innlegget “jeg så en mann med hjertestans” i samarbeid med norsk folkehjelp. Jeg endte opp med å måtte ta hele støyten for kampanjen, haha.. Jeg synes fortsatt dette var en kul greie som var morsomt å være med på.

Jeg fikk lille Charlie. Han er mitt livs lys, og om jeg kunne spolt tilbake i tid hadde jeg aldri latt han flytte til foreldrene mine. Nå har jeg alle muligheter til å ta vare på han, men de vil – forståelig nok – ikke gi han tilbake til meg. Ahhh!

Jeg kjøpte min første (og eneste) Chanel, samme dag som jeg opererte nesa i Istanbul. Med andre ord var det en dag fult av høyt forbruk, haha.

Jeg ble nominert til årets navn i både VG og Dagbladet, på grunn av mitt engasjement innen palmeolje og flyktninghjelp. Veldig spennende og en stor ære, om jeg får si det selv!

Jeg tar resten av oppsummeringen en annen dag! Håper dere vil dele noen favorittminner fra bloggen med meg under her.

For å være ærlig har de siste dagene og egentlig ukene vært litt tunge. Jeg kan ikke gå inn på detaljer siden det er veldig personlig, men jeg har mye å tenke på. Det er mye forvirring og motstridende følelser hele tiden.. Jeg skulle ønske jeg kunne ha delt med dere for å få noen råd, men samtidig er det umulig. Jeg skal åpne meg opp når jeg føler meg klar, men forhåpentligvis ordner alt seg og så blir det ingenting å åpne seg opp om. Vi snakkes litt senere <3

 

105 kommentarer
    1. Husker deg fra tidligste morgen ! Alt fra vannposer med “silikon” til dine innlegg om “nå skal jeg på fest” type. Fulgt deg så lenge jeg kan huske , og alltid sett opp til deg .
      Jeg begynte å blogge pga deg, men gav den opp, ettersom jeg ikke var glad i oppmerksomhet, og fikk det av det. Jeg har opplevd så å si alt du kan nevne, bortsett fra jeg aldri var like dristig som deg hehe. Jeg var redd for å stikke meg ut. Mens du gjorde det nok to make a point, stikke deg ut å bli sett.
      Elsket deg da. Og elsker deg enda mer nå!
      Du er å har vært mitt største forbilde og jeg gleder meg til bok nr 3 . Fordi du tydeligvis er en flue på veggen min og skriver bøker om livet mitt haha ! Elsker deg !
      Av og til drømmer jeg / ønsker jeg til jeg gråter. At vi kunne vært venner. Fordi vi deler så mange likheter , og jeg virkelig trenger en som hadde forstått meg , som tydeligvis (i mine øyne ) du gjør !
      Lovelovelove ! Fortsett sånn og aldri slutt med det du gjør !
      Alt fra dyrevern, til planeter , til skog natur og jorden vår ! Kvinnerettigheter og ja ! Faen du har et smart å unikt hode frøken strøken

    2. Du e en så fin person! Ærligtalt begynte æ å følge dæ for 2 uke siden da æ va syk og så alle episodan av serien din! Trudde ikke æ sku bli hekta men det ble æ😅 Hilsen fra 28 år gammel gift tobarnsmamma som føle så med sæ i både opp og nedturan i serien din😍

    3. Husker godt den gangen du og en del andre jenter dro rundt omkring og gjorde diverse artige ting og photoshoots, for å lage en serie om at man kan være pen og samtidig smart. Husker ikke hva dere kalte serien? 🙂

    4. Har fulgt deg nesten helt fra starten og husker det meste av dette! Gøy å se tilbake på. Gratulerer så masse med åtte år! Herregud, tenk på alt du har oppnådd, ikke bare med bloggen (som ville vært imponerende nok) men alt annet også! Du inspirerer meg til å bli bedre og jobbe hardere! Er 3 år eldre enn deg og har sikkert ikke oppnådd halvparten av det du har engang.. Håper alt ordner seg! <3

      1. Tusen takk skal du ha! Det gjør meg skikkelig glad <3 Ikke tenk at du ikke har oppnådd like mye som meg, alle er på sine egne reiser! Det kan godt hende det står helt stille i mitt liv fra jeg er 30-50 år gammel, for alt man vet. Så det er ingenting å tenke på.

    5. Har vært utrolig morsomt å følge med på utviklingen din!❤️ Ei utrolig sterk og fin jente er du

    6. Har fulgt deg i 8 år 😂👍🏼 Men husker ikke hvor lenge i løpet av det 1 året du hadde blogget før jeg ramla over den. Men husker at jeg falt pladask. Du var opptatt av utseende, du hadde tanker om alt mulig, du var rett frem, du brydde deg om dyrevern og skrev så godt. Siden da har jeg fulgt deg. Og det var en ære å møte deg i Ålesund på boksignering i fjor endelig etter så mange år ! Jeg husker at jeg ble nesten glad i Anne Sofie f.eks. Igjennom bloggen din, og at jeg alltid likte Mathias. Og så var jo det det med marco som alltid sto så mye rart om i kommentarfeltene😂 og hele Robin epoken den synes jeg helt ærlig var grusom. Det så ikke ut som du hadde det så bra og jeg er glad den tid er forbi. Det var alltid mye oppstyr når du smilte på bilder det husker jeg og! Det var fordi vi leserene synes du var fantastisk flott når du smilte, og siden det var så sjeldent betydde det kanskje litt mer. Jeg husker også når du hadde en hår krise og det var rosa ish tone på det 😂👍🏼 Og å se deg vokse og virkelig åpne dører for kvinner i hele landet! Å være tydelig på at man kan vokse og bli moden, å endre mening å ha en sterk mening selv om man er «barbie with a twist» 😂 jeg elsket det «slagordet» det var så deilig å se en sterk kvinne med sin bagasje stå opp for alle andre jenter som har blitt satt i bås pga utseende! Det har vært en ære å følge deg i alle år. Og jeg håper du får det helt fantastisk videre i livet, og at du vet at alle valgene du har tatt for deg selv har fått deg dit du er i dag. At uansett hva du velger å gjøre videre så går det bra, og du kommer til å få det livet og det du måtte ønske. For du får til just det du vil! Stå på Sophie du er awesome! ( og Kasper er super interessang, kunne gjerne tenkt meg å visst mer om hans tanker om livet og slikt. ) jeg er håper og tror du vet at du fortjener kjærlighet og at du tar det i mot med åpne armer når det kommer din vei 🙂

      – langtids leser

      1. Så utrolig koselig kommentar, og spesielt at du har blitt glad i Anne-Sofie, Mathias osv.

        HAHAHA! Den hårkrisen er LEGENDARISK! Det finnes fortsatt video på det av youtube om du skulle få lyst til å se.

        Stor klem til deg.

    7. Jeg har fulgt deg fra begynnelsen, og du er helt rå! 👏🏼💕Du har like verdier som før du ble offentlig, både som «Soph Elise, barbie with a twist» som den du er i dag! Det digger jeg med deg! Du er har vist så mange at selvom man er opptatt av utseende, men man kan også være smart og ekte. Ikke rart mange har deg som forbilde!

    8. Så moro å se tilbake! Jeg husker faktisk alt sammen. Begynte å lese bloggen din etter 1-2 mnd.
      Husker spesielt godt ungdomsrommet hos foreldrene dine med playboy bildet på alle bilder og videobloggene 😄
      Du er en unik person, gleder meg til å følge deg i mange år til. Klem 💛

    9. Har fulgt deg siden før du kom på topplisten. Ikke vært like flink nå de siste årene men fikk med meg de første årene 😍 husker du la ut videoer ofte, og husker du var sammen med marco som var noen år yngre. Jet bare elsket at du var deg selv, og ikke minst nydelig 😍 jeg har aldri hatt noen vonde eller negative tanker om deg. Synes du er så smart og god!

    10. Jeg har muligens fulgt deg 7 år. Tror nemlig kun jeg leste om Marco i fortid. Men har fulgt deg i flere år, gjennom opp og nedturer. Har ikke alltid vært en forkjemper for det du tidvis frontet, men har bestandig vært fascinert av deg. Du er en sånn person jeg gjerne vil ha samtaler og diskusjoner med.

    11. Åh, tida går fort! Jeg begynte nok å følge deg i tiden rundt barbie with a twist-slagordet. Husker det så godt! <3

    12. Jeg har fulgt deg fast siden før de blå tuppene en gang, men alltid snoket innom før det også. Jeg innså veldig fort at vi er veldig veldig like, og hvis jeg hadde fått den suksessen du har i så ung alder så hadde jeg nok taklet den ganske likt. Husker jeg var så sint inni meg når du møtte Robin, jeg synes det var så åpenbart at han brukte deg og jeg følte på meg at han ikke var noe ålreit.. Når du møtte Kasper var jeg så glad for at du hadde funnet ekte kjærlighet, endelig! Jeg er så glad for at du lar oss kjenne deg (så godt det lar seg gjøre på nett)! Og måtte du aldri gi deg <3 du er viktig! Takk for stemmen du gir for dyrene, det er min største hjertesak!

      1. Åh, egentlig skikkelig fint å høre. At du ble sint på mine vegne å kunne se igjennom det opplegget. <3 Jeg er også veldig glad for at du følger med og for at du brr deg!

    13. Begynte å følge deg fast etter «blogg krangelen» med TCMN. Husker veldig godt barbie with a twist, marco og egentlig alt du skriver om etter det. Husker at jeg var usikker på om du faktisk var seriøs i begynnelsen fordi du minte meg litt om hun der barbie bloggeren som ville bli president og som sku melde seg på paradise og alt mulig. Husker ikke hva hun het. Så ja ble litt forvirra😂 Skjønte heller ikke humoren du ofte brukte, spesielt i videoblogger. Alltid vært interessant å følge deg Sophie, og det er det fortsatt.

      Husker veldig godt at jeg kjøpte de hvite mønstrete jeffrey campell skoene etter jeg var konfirmert fordi du hadde de og likte de så godt! Snakk om å bli påvirka. Brukte de ikke en eneste gang så jeg ga de i bursdagsgave til en venninne året etter.

      1. Haha jeg tror det er Heidi Alexandra du snakker om! Jeg husker henne godt også. Men jeg har alltid vært seriøs, jeg har bare vært helt gal haha. Og de skoene var legendariske!

    14. Husker du la ut den YOLO videoen fra 2012 med ulike klipp fra hverdagen, fest, Hove 2012 osv som fikk masse hate haha!

    15. Herregud så gøy, jeg har fulgt deg så lenge jeg kan huske og var veldig spesielt å huske alt du har lagt ut. Du er fantastisk og er nesten litt stolt av å ha fulgt deg så lenge. 😊

    16. Hahah jeg husker da du var helt bestemt på at huset ditt var hjemsøkt og la ut videoer!! Skikkelig åndenes makt-inspirert

      Jeg husker «krangelen» med tcmn, jeg husker marco og alt hatet du fikk bare fordi han var yngre enn deg 😂

      Jeg husker alt, og har fulgt deg fra start! 😍

    17. Det demrer for meg, av teksten og bildene! Marco, nyttårsbildet i 2012, det blå håret f.eks kommer opp i hukommelsen. Jeg begynte å følge fast i slutten av 2012. Det var veldig sporadisk at jeg var innom bloggen din før det.

      Da du, tcmn, tuvaw og resten av gjengen startet, det var da jeg var mest iherdig blogglesere. Våknet tidlig, for å rekke å lese før skolen f.eks😂

    18. Har fulgt deg omtrent siden start tror jeg! Kan i hvert fall huske alt dette, og så kjekt å bli med deg på en tur down memory lane 🤩

      Håper alt ordner seg for deg, og at de tunge dagene letter litt etter litt❤️ Klem!

    19. Ååh, har fulgt bloggen din siden «blogg-krangelen» med TCMN, og jeg husker utrolig nok alt dette og det er sykt egentlig.. Husker jeg sendte deg en mail den gangen om hvor du kjøpte «barbie-dop» og om du kunne skaffe det til meg 😂😂😂

    20. Så fort tiden går asså!
      Har fulgt deg nesten rett etter du startet bloggen, så 8 år ish! Og lest hver dag. Jeg husker det meste, for hver gang du ble brunette, hadde jeg blitt det rett før eller etter, hver kjærlighetssorg skjedde også samtidig. Så alltid fulgt med, for har kjent meg så igjen i det du har skrevet!

    21. Kjære sterke, inspirerende, flotte og motiverende Sophie! Jeg har fulgt deg så lenge jeg kan huske. Husker jeg satt hjemme hos mamma og pappa å leste bloggen din hver dag etter skolen. Føler på et vis at vi har vokst opp sammen og opplevd mye av det livet har å by på.

      At det har gått åtte (!!!) år hadde jeg aldri trodd, men godt med en liten realyti check om hvor fort tiden går.

      Fortsett med den gode jobben du gjør! Du har uendelig mye å være stolt av ❤️

    22. Har fulgt bloggen din fra typ første året du startet å blogge 😍 sjekker innom hver eneste dag, å det bobler inni meg av lykke når det kommer et nytt innlegg 🤩 du er fantastisk på alle mulige måter 💕
      Håper du har en super søndag 🌸

    23. Haha ååh, jeg elsker dette!! Husker deg fra første gang du dukket opp på topplisten til blogg.no.

      Av en eller annen grunn husker jeg at jeg og venninnene mine var suupersjokkerte når du annonserte at du skulle gi Marco en iPad (!!) i julegave hahah

      Møtte deg på hovefestivalen i 2012 og var skikkelig starstruck. Turte ikke snakke noe særlig med deg, så slo heller av en prat med Anne Sofie ☺️

      Du er flink, og det har du alltid vært. Stå på ❤️

    24. Har fulgt deg siden jeg var en liten jente! Husker jeg alltid ønsket å ha det rommet du hadde hjemme hos foreldrene dine, med strippestang og playboy!

    25. et år . skikkelig koselig innlegg å kule bilder synes jeg. Du er favoritten min og du er forbilde for meg og mange andre .ønsker deg alt godt og en riktig god kveld fra.meg og pusekompis Sophie Elise.
      Kristian Magnus😀♥️🌌

    26. har fulgt deg siden 2011, men ikke vært flink til å kommentere. vil si at jeg husker alt som du har vist! <3 stå på videre meed bloggen og alt 🙂

    27. Jeg har fulgt deg nesten starten, søskenbarnet ditt linket til bloggen din og at du hadde begynt å blogge igjen. Husker jeg ble litt provosert over at du nektet for at du brukte innlegg i bhen 😂

      Husker også godt at det liksom spøkte på rommet ditt, og at du la ut en video som «bevis», der det så ut som en vase eller noe ble dratt bortover og liksom veltet av seg selv.

      Fanget uansett oppmerksomheten min da, har vært fast leser hele veien og synes bloggen blir bedre og bedre 🙂

    28. NYDELIG innlegg<3 jeg har fulgt deg i alle 8 årene. må egentlig si at jeg ikke helt hadde sansen for deg de første årene, da var du bare veldig fansinerende og følge med på 🙂 men etter du ble med på bloggerne, og kom med «Sophie’s verden» har jeg forandret syn på deg. Synes du er ei kjempe jente, med bein i nesa, åpen om det som TRENGS å være åpen om. Og synes du er et friskt pust blant alle de andre influnecerne(som selfølgelig er fine på hver sin måte de og). Du skal være stolt over deg selv,
      Og det du har fått til HELT selv. Tipper vi kommer til å høre mye fra deg i mange år fremover. Noe jeg gleder meg over.
      Hilsen superfan 31 år <3 løw

    29. Åå, så morsomt det var å se tilbake på! Har fulgt deg siden 2011, og jeg syns du er den beste bloggeren gjennom tidene 🙌🏽 Du er og forblir nr 1 i bloggnorge ❤️
      Håper jeg får mulighet til å møte deg en dag ☺️
      Klem <3

    30. Jeg fant bloggen din gjennom innlegget du skrev på kusinen din sin blogg 🙂 Husker du hadde et profilbilde på siden med den fletta og en blå bluse og tok et bilde i speilet med kameraet, og jeg syntes du var såå pen og derfor begynte jeg å følge deg 🙂 Likte også godt å følge med på forholdet til deg og Marcos:) Har alltid følt at vi to er veldig like egentlig, selvom jeg er noen år eldre enn deg, og vi har gått gjennom mange av de samme tingene 🙂

    31. Jeg fulgte mest med deg den perioden du var med Robin. Jeg syns det er så synd at det endte som det gjorde og jeg forstår det aldri kan bli dere igjen. Jeg tenker at hans handlinger var gale men at man ikke kan forkaste en person for resten av livet og at mennesker kan vokse og endre seg.
      Jeg tenker på at han er med på PH- han kan ikke slutte å leve selv om han har behandlet deg dårlig og gjort ting som er straffbart.Men at det e vanskelig for deg det har jeg forståelse for.

      Var bare rart og godt å se han og deg sammen og er glad du tok han med i denne minne serien.

      1. Jeg forstår på en måte hvor du kommer fra, men så klart vil man ikke ha en person i livet sitt som er en giftig og kjip person. Han har ikke forandret seg og uansett om han hadde, så får jeg ingenting ut av å ha kontakt med han. Men det var en interessant tid av livet, absolutt 🙂

    32. Jeg har stått ved din side fra starten. Helt siden 2011. Jeg har gått gjennom mye dritt for å støtte deg, men jeg kunne ikke beydd meg mindre. Du er rå, og jeg setter pris på det du gjør hver dag. Stå på, Sophie❤️

    33. Haha, husker godt innlegget med hjertestans! Venninna mi sendte meg en sint melding og mente at nå burde jeg slutte å følge deg.. Men sa som sant var, dette var kun pr og hvertfall ikke du hadde blogget om dette om det var seriøst! Så de som har fulgt deg fast burde vel vite, at det innlegget ikke var realiteten 🍓🍓

    34. Har fulgt deg sia du begynte bloggen og eg heia på deg. Alt du tørr å snakke høgt om og ting du står for gjere til at eg LETT forsvara deg når nåken er nedlatande med fordomma. Du er RÅ på alle måta og eg digga deg. Har vore morro å vore med deg på denne reisa, og sjå korleis du har utvikla og forandra deg, fordi du blir eldre, på ein positiv måte sjølvsagt. DU er rå <3

    35. Husker da jeg kom over bloggen, jeg ble så fascinert av denne Barbie-jenta, du så ut som en dukke. Så først måtte jeg innom bare for å SE på deg. Så kom innleggene som fanget en interesse, også har det ballet på seg. Du skriver bra! Du er deg selv og til å ha opplevd så mye vanskelig så er du tøff som orker å stå i stormen også. Du er veldig ærlig, jeg tror du tør å si ting som andre ikke tør. Jeg husker spesielt en episode av bloggerne der du sier noe sånt som «jeg kunne hatt all verdens smerte, det hadde jeg gitt faen i bare jeg så bra ut». Det knuste hjertet mitt.. men så er det også sånn at det kan jeg også tenke, men ikke søren om jeg hadde turt å si det høyt. Jeg elsker engasjementet ditt, at du står for noe mer enn «bare» utseende. Og jeg digger at du aldri forandrer deg for at noen skal ta deg seriøst. Som du sa i podden, «prøv å bli tatt seriøst uten klær». Du har kommet veldig langt, samtidig som du har tatt med deg noe av essensen Sophie Elise.

      Jeg liker deg så godt, for meg er du et forbilde❤️

    36. Begynte å tenke nå hvor lenge jeg faktisk har fulgt deg! Bloggen var ikke så mange mnd. Husker det var ei venninne som viste meg et innlegg (på sin rosa mini-pc) og jeg var helt sånn «neeei, jævla rosablogger. Det hikker jeg ikke»🤦🏼‍♀️ Hun overbeviste meg til å lese ett innlegg og ble fanget på dagen, du har alltid skrevet utrolig bra. Har lært meg å ta meg selv i å ikke dømme uten å vite etter det haha

    37. Jeg begynte nok å titte innom bloggen din mye senere, så det var ikke mye her jeg husker, men HAHA, jeg måtte le av tekstmeldingen til deg fra pappaen din om den tattisen. HAH! Den satt. :p

    38. Jeg husker alt, jeg leste Stine sin blogg og husker hun linket til din blogg da du startet denne bloggen, tror du hadde en blogg før denne også? Men den var jeg ikke så mye innom. Husker du skrev at du rev ned sirkus plakater, da gjorde jeg det også haha. Er så rart med de som tenker at det er i de senere årene du har fått meninger, men du har jo alltid hatt det, var derfor jeg likte/liker bloggen din, man kan dagdrømme samtidig som man leser om viktige temaer. Elsker bloggen din ❤️

    39. Begynte å lese bloggen din da du kun hadde skrevet tre innlegg.
      Husker du var sammen med en eldre fyr, og husker veldig godt et slags rumpebilde av deg i et basseng fra den tiden. Hehe.
      Og at du lå på en sånn sofa og solte deg, og skrev om selvskading.

    40. Husker så og si alt!!! Så utrolig gøy å se tilbake på. Føler jeg kjenner deg litt, selv om jeg ikke gjør det, hehe. Det er nok fordi jeg har fulgt deg såpass lenge og fått et bilde av hvem du er. Synes det er skikkelig hyggelig. Stå på Sophie. Digger deg <3

    41. Elsker at jeg husker alle disse bildene og historiene!! Husker jeg fant deg når du var ny på denne adressen, for om jeg husker rett blogget du litt på en annen adresse før? 🙂
      Har elsket å følge med på deg siden! Du er så goals som følger dine egne drømmer og bare kjører på! ♡♡♡ masse kjærlighet!

    42. For et kjekt innlegg! Hadde lest bloggen din i ny og ne før hevnporno saken – Da bildene ble sprett på nettet. Grusomt! Ble veldig imponert over hvordan du taklet det og sto med rak rygg. Fikk stor respekt for deg. Og har etter det vært fast leser og følgt deg. Du er åpen og ærlig om så mangt. Og bryr deg masse om dyrevern og mennesker.

    43. Er noen år eldre enn deg. Og har fulgt deg gjennom hele bloggreisen din for husker alle bildene og innleggene😊 har rt en super reise å få følge deg i alle disse årene. Og se hvordan du har vokst som person disse årene. Takk for alle år med oppturer og nedturer. Stor klem

    44. Husker alt fra babe adventure, det blå håret ditt, Marco, når foreldrene dine truet med å legge ned bloggen din, å «barbie with a twist» greiene 😄 vil faktisk si at du har formet meg som person, gjort meg mere opplyst å gjort meg mere reflektert gjennom alle disse årene. Må bare få si takk ❤️ Jeg er med på veien vidre ❤️

    45. Hei så koselig innlegg og se tilbake på 🙂 er et par år eldre enn deg så hsr fulgt deg hele veien ❤️ Husker så godt det playboy bilde haha!! Du er fin og elsker at du alltid bare har vært deg!! You rock girl! Love you

    46. Så artig å se disse bildene igjen. Husker alle fasene jeg selv var i gjennom når jeg ser disse bildene. På godt og vondt!
      Jeg kjente en som het Chris Reppen og han hadde likt eller delt bloggen din når du starta med den og sånn fant jeg deg. Så jeg er skikkelig veteran, med fra starten.

    47. Haha jeg husker alt dette<3 Men en ting jeg lurer på er om den videoen i kjelleren i gammelhuset i Harstad, der en ting ble dratt bakover på et TV-bord (tror jeg?) var ekte? Spøkte det på ordentlig der?

    48. Har fulgt deg siden start, og husker enda ditt første innlegg🤩 er daglig innom bloggen din, den eneste jeg enda leser 💁🏼‍♀️

    49. Hei kjære vakre deg! Jeg er en voksen dame som har vært så bekymret for deg fordi jeg syntes du var så ung og utleverte så mye om deg selv. Men herregud så tøff du har vært og jeg forstår jo at du har vanskelig tider hvor du har lyst til å bare gi opp men igjen så ser jeg hvor mye du har vokst på denne tiden! Vær stolt og hodet kallt og høyt du har hjulpet mange unge og oss litt eldre med så masse positivt og vanskelige avgjørelser. Håper du kommer til å holde på lenge også må jeg rose dine foreldre som støtter deg uansett,Fantastisk! Klem fra en trofast følger ❤

    50. Jeg har også fulgt deg siden “krangelen” med TCMN 😀 har lest bloggen din siden, veldig gøy å følge med da vi er like gamle, så kjenner meg igjen i så mye, selv om vi i utgangspunktet er veldig forskjellige (men samtidig ganske like?). Uansett! Gøy med tilbakeblikk 🙂

    51. Hahaha dette var sinnsykt gøy å lese! Og det fikk meg til å innse at jeg faktisk har lest bloggen din i 8 år😱 Husker alt! Men så er vi like gamle sååå😅

    52. Jeg har fulgt deg fra start og en av de tingene jeg husker best var faktisk når du smilte med tenner. Jeg husker det overrasket meg at du ikke smilte mer når du var så nydelig fin.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg