arrene etter operasjonen..

Jeg føler jeg blogger alt for mye om puppene, men det er jo det jeg får aller mest spørsmål om..Og et spørsmål som gjentar seg er arrene mine og hvordan de ser ut.  Jeg har ikke kunnet gitt noen svar ettersom de har vært dekket til med tape og bandasje  (jeg har byttet med jevne mellomrom, men ikke studert arrene noe særlig). Men, nå er den tiden forbi og jeg har sett arrene ordentlig for første gang.

Arrene er hakket verre enn jeg hadde sett for meg. Da jeg hadde silikon var det også arr der, men naturligvis mye svakere og på den tiden ble de skjult av selve puppen som hang over. Den dag i dag blir de ikke skjult av tunge bryster lengre, men er godt synlig – og strekker seg under bh-en..

Det er heldigvis ikke vondt, til tross for at jeg hadde infeksjon i det ene arret et par dager etter operasjonen. Men det gikk seg til ganske kjapt og jeg fikk en lærepenge hvor jeg ble flinkere til å rense sårene (sånt kan jeg være ganske sløv med dessverre – jeg tenker liksom “jaja det ordner seg” hehe).

Så klart synes jeg ikke arrene er fine, men samtidig bryr jeg meg ikke. Venninna mi som tok disse bildene sa “æsj fy faen” og jeg var enig, men det er merkelig nok ikke et kompleks likevel? Synes det hadde vært bortkastet tid å f.eks bli lei seg over hvordan det ser ut, for jeg kan ikke gjøre noe med det akkurat NÅ uansett. Jeg kan alltids ta laser på et senere tidspunkt om jeg skulle føle for det. Dessuten er det ikke lenge siden operasjonen og jeg vet de (forhåpentligvis) kommer til å blekne enda mer etterhvert! Heldigvis er jeg ikke en sånn person som plutselig begynner å grue meg til å være naken fordi jeg har arr. Kanskje jeg hadde gjort det for noen år siden men nå er det ikke så farlig.

Jeg er fortsatt så fornøyd med avgjørelsen min, arr til tross.

Jeg var egentlig fast bestemt på å ta silikon igjen etter operasjonen, men med mykere implantater (motiva heter de som visstnok skal være best) og mindre størrelse. Den tanken har jeg derimot lagt ifra meg og jeg trives med min nåværende størrelse. De vokser for hver dag som går! Jeg vurderer derimot å ta et løft, men jeg skal gi det seks måneder til for å se hvordan kroppen utvikler seg. De henger ikke spesielt mye men det er masse overflødig hud, som ikke trekker seg tilbake selv om puppene vokser. Jeg kjenner riktignok at jeg ikke er så sykt keen på enda mer arr, for da blir det jo skjært rundt brystvortene.. Fy faen. Synes alt som omhandler brystvorter er så ekkelt å tenke på!

PS!!! Det sendes reprise av Sophie Elises Verden klokken 19:00 på livsstil i kveld. Dere som enda ikke har fått sett kan jo skru på skjermen da <3 

58 kommentarer
    1. Syns arrene ser bra ut, og de blir jo bedre med tiden som går også 😀
      Opererte selv blindtarmen for noen uker siden, og var ikke helt fan av arrene, da jeg har 2 arr på magen fra før av.. Nå derimot er de allerede mye bedre og har blitt en «del» av meg, tenker ikke over de i det heletatt! Arr viser jo bare at man har levd litt 😉 stå på Sophie, du er super!! <3

    2. Arra er ganske bra de. Og det tar hele 2 år før de er ferdige og blir lyse og flatere. Bruk teip så lenge så mulig så blir dette kjempebra.

    3. Du ser helt amazing ut Sophie! Godt tips; smør arrene dine med Vaseline mens de gror, det hjelper mot kløe og med tilhelingen???? vært der selv, mine arr synes nesten ikke 10 mnd etter operasjon

    4. Kan det tenkes at du har blitt avhengig av å endre på utseende ditt? Det kan virke som du ofte planlegger et inngrep/konsultasjon for å endre på utseende og min refleksjon går på om dette har blitt sykelig? Jeg forstår at må kan fikse vipper, bryn, arr, kviser osv men jeg synes dette har gått for langt. Kan jeg spørre deg. Tror du at du noen gang kan bli fornøyd med den du er og hvordan du ser ut?
      Det er ikke noe i veien med utseende ditt, men kanskje dette heller handler om det som er på innsiden?
      Denne kommentaren er ikke ment for å være ekkel.

      1. Du påpeker at hun endrer på utseendet grunnet hun har problematikk på innsiden, har du tenkt over at slike som deg som påpeker slik som dette kan være grunnen til at mennesker kan slite på innsiden?
        Det er mange mennesker som endrer utseendet sitt etter eget ønske. De har en tanke om hvordan de egentlig ser ut, og gjør det. Det er tøft. Men Sophie skal få høre negativitet om dette bare på grunn hun er en kjent person? Sophie er et menneske akkurat som alle andre, det er bare flere som vet hvem hun er. Jeg syns det et tøft gjort av henne. Hun endret kroppen sin en gang, og nå endrer hun den igjen. La henne være fornøyd med seg selv. Skal en påpeke på lik linje at mennesker som er født «i feil kropp» har problematikk på innsiden grunnet de endrer kjønn og bryster for å bli et annet kjønn?
        Hvorfor bruke tid og energi for å spørre om hun noen gang blir fornøyd? Noen av oss blir aldri fornøyd, men hun har hvertfall prøvd å gjøre noe med det, for å bli mer fornøyd. Mens slike som deg velger å tråkke andre ned for å bli fornøyd.

        Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen Sophie. Stå på, men husk å ta vare på deg selv. du fortjener alt godt. Jeg har fulgt deg siden du startet bloggen, og helt ærlig. Etter jeg så serien om deg fikk jeg er mer inntrykk i hva du faktisk må gå igjennom hver eneste dag. Jeg blir helt målløs over hvordan enkelte i menneskeheten behandler deg. De tenker ikke etter at alle bare er mennesker, kjente mennesker er ikke noe mere superhelter enn andre og de kan påliklinje med alle andre har nedturer og oppturer. Fortsett å være et så fantstisk menneske som du er, og fortsett med å bli fornøyd med deg selv samme hva alle sier. Du er deg, det er din kropp og du er din sjef over ditt liv.
        Stå på og kjør på, du er tøff og du er modig! Et prakteksempel på dagens sterke kvinner!

        1. Hun har jo ikke “påpekt” at Sofie endrer på utseende pga hun sliter på innsiden, hun spurte! Har du tenkt over at når man lurer på noe så er det bedre å stille spørsmål for å få et svar? Hvordan mener du at ved at noen stiller spørsmål om avhengighet i forhold til å endre på utseende får noen til å slite psykisk?
          Jeg tror du har tolket denne kommentaren i værste mening. Slik jeg ser det er det en observasjon og en undring i forhold til dette, og ikke spørsmål som er stilt på en vond eller stygg måte. Om man aldri stiller spørsmål så vil man aldri kunne drøfte en sak, og dermed vil man heller aldri komme videre.

    5. Det beste du kan gjøre for at arrene skal bli lysere er å ikke utsette dem for sol/solarium, og forsøke at ikke noe gnir mot dem slik at de blir irriterte. Om du tenker på brystløft, er det ikke bedre å vente med det til du evt. har fått barn? Det er ikke bra å bli lagt i narkose så ofte…

    6. Jeg føler jeg har samme forhold til huset mitt, som du har til kroppen min. Jeg har alltid et neste prosjekt i tankene og tenker at når det er gjort så kan jeg hvile og være lykkelig, til en ny idé popper opp i hodet mitt, som jeg bare må gjennomføre..

    7. Hei, jeg er Kosmetisk Spl, og har en brystreduksjon, to ryggoperasjoner, og ett keisersnitt bak meg. Kjøp hvit vaselin på apoteket. Mine arr er nesten borte pga den. Anbefales av Hudleger.

    8. Tips: smør med salve!

      Brukte selv kelo-cote (fra apoteket) og det funket kjempe bra. Hadde et stort arr på leggen som nå ikke nesten ikke synes lenger.

      Vet at det kanskje ikke fungerer for alle siden arrvev kan variere i omfang, men er verdt et forsøk 🙂

    9. Skjønner ikke hvordan venninnen din kunne si æsj, de ser jo utrolig bra ut! Ikke stygge eller ekle arr! 🙂
      Du ser helt fantastisk ut!

      1. Helt enig!! Jeg ble litt sjokka da jeg leste det. Hva slags respons er det? Det er jo helt sykt å si noe sånt, uansett hva førsteinntrykket er, så går det an å ha litt takt og vise hensyn; spesielt hvis du blir spurt om å ta bilder. Jeg synes arrene ser helt normale ut. Alle arr har en historie og viser at man har levd et innholdsrikt liv! Håper venninnen din var ironisk, men i så fall var det en dårlig spøk.

    10. Mine arr syns ikke lenger omtrent, og huden trakk seg sammen. Tok bare litt tid. Vent minst 1 år før du vurderer løft. Mine er faste og fine igjen og man kan ikke se at jeg noen gang har hatt silikon og tatt det ut igjen.

    11. Arrene vil blekne mere etterhvert, jeg har arr etter keisersnitt, og det er nesten usynlig nå 3 år siden snart, tar tid å la alle sår heale????
      Du er nydelig????????

    12. Syns faktisk at arrene var pene til å være så ferske, de kommer til å blekne og ikke syns, det er jeg sikker på. Jeg elsker looken din om dagen, du er faktisk mer sexy nå med mindre bryster. Og du ser så hjemme ut i din egen kropp. Digger det!

    13. Synes arrene ser fine ut papsen har arr på kneet sitt å synes du er kjempe tøff og modig du er favoritten min synes du er lun og en kuling av en going synes jeg ønsker deg alt godt og en fantastisk riktig god kveld fra meg å puse kompis sophie Elise hilsen Kristian Magnus ♥️♥️

    14. Hei Sophie Elise. Jeg synes du er både tøff og modig! Ord blir litt fattig når man skal beskrive det du tørr å gjøre i livet ditt! Takk for du gitt meg både inspirasjon og meget god tidsfordriv i mitt gråe kjedelige liv! Minst like fullspekket med problemer på lik linje med andre;) Hejjer på deg Sophie!

    15. Hei Sophie! Så bra du ikke bryr deg om arr, og dessuten blir de sikkert blekkere og mindre synlige med tiden, og som du sier, du kan jo ta laser også om du en dag skulle føle for det.
      Jeg sendte deg en DM på insta som du aldri så om ei dame som også har fjernet implantene sine og har fått bedre hud, mer energi og generellt føler seg mye bedre, hun heter @diaryofafitmommyofficial, kanskje det hjelper deg å se hvilke forandringer hun følte på etter operasjonen. Hun snakker bla om at puppene vokser å! Haha

    16. Det er mye mot som skal til for å gjøre det du gjorde, du er en sterk og avbalansert jente. Jeg håper at du skjønner at du er naturlig pen og at du ikke trenger operasjoner 😉 Ha en fantastisk kveld!

    17. Jeg blir helt sjokkert over at du har ei venninne som sa “æsj, fy faen” til arrene dine. Noe så utrolig frekt og dårlig gjort! Håper virkelig ikke at alle vennene dine har lik mentalitet. Du fortjener bedre enn som så!

    18. Arr trenger tid til å heles, det vet du sikkert godt etter alle operasjonene du har vært gjennom. At du allerede NÅ vurderer nok en operasjon er helt utrolig, og på grensen til obsession? Kjære deg, du gjør såklart som du vil, men brystene har ikke fått tid til å hele seg etter uttagning av implantatene engang. Dette må få sin tid, det er ingen quick-fix.
      Du har nevnt ønsket om barn, innen noen år. Da tenker jeg at det er smart å vente med brystløft til etter amming. Å skjære/flytte brystvortene skaper problemer i forhold til å selv kunne gi melk. Men, bevares, barn lever godt med flaskemelk også, så det er argumenter begge veier. Du virker bare helt vanvittig fiksert på deg selv i forhold til operasjoner, injeksjoner og utseende. Det er som å se på en boble av selvdyrking, der komplekser blir en tilsynelatende manisk evig rekke av kosmetisk operasjoner hvor du transformeres til en plastikklignende dukke. Hva er målet og meningen? Er du lykkeligere, eller finnes det hele tiden såkalt forbedringspotensiale? Hva er det å være pen og vakker? Du er jo totalt forandret i ansiktet i forhold til bilder for noen år tilbake.
      Hvorfor har du gjort så mye for å se så annerledes ut?

    19. Sophie Elise! Du er en av ytterst få bloggere/influencere jeg følger. Har hatt delte meninger om hva du har lagt ut,men hver gang kommet frem til at du er ett nydelig menneske. Ett lite vidunder,som jeg som godt voksen dame,ser veldig opp til. Fortsett og dele av livet ditt og deg selv ❤️ Klem

    20. Arrene ser fine ut, men som du selv sier, det er viktig å stelle med sårene. Det er veldig viktig for at de skal gro så pent som mulig! 🙂

    21. Med tanke på hvor ferske arrene er, og at det er andre gang de brukes som inngang, syns jeg de ser ganske bra ut. Må si meg enig med de andre i kommentarfeltet som er bekymret over at det virker som inngrep av små og stor skala har blitt en slags avhengighet for deg. Det er liksom rett fra det ene til det andre, og det virker som det knapt går en uke uten at du får noe gjort (vipper, negler, leppene, solarium, hårsalong). Det fremstår nesten litt manisk.

    22. Håper dette vil gi deg et bedre selvbilde. Det har vært rett og slett hjerteskjærende å se deg tidligere på bloggerne, og i forrige sesong av ditt eget program. Ønsker deg alt vel

    23. Syns helt ærlig at ikke arrene dine var så ille, er jo bare noen dager siden du opererte. Har selv operert både pupper å tatt keisersnitt, på keisersnittet tok det ett år før arret ble fadet. Så gi det tid, og gi også puppene tid og huden tid til å trekke seg sammen. Har gått gravid to ganger, siste gangen med keisersnitt så tok det ett år for magen å bli normal igjen. Så kroppen kan bruke god tid på å fikse opp i ting ???? så personlig hadde jeg ventet ett år før jeg hadde tenkt ny operasjon ????

    24. De kommer til å bli veldig bra 🙂 Jeg bruker Elizabeth Arden 8hour cream på skorper og arr, synes det hjelper prosessen. PS: hud er mer elastisk når du er ung, så den ekstra huden kommer til å trekke seg sammen

    25. Hei Sophie. Gjorde akkurat det samme som deg; la inn 300 gram i hvert bryst, og angret meg etter 3 år. Fjernet silikonen og ble så overrasket over hvor synlig og stygg arrene ble. HELDIGViS forsvinner synligheten med tiden 🙂 Arret minsker og blekner. Nå ser man det omtrent ikke lenger. Lykke til med den nye lettere kroppen din. Det er fantastisk befriende å leve uten silikon.

    26. Arrene dine er så absolutt ikke æsj! Du er utrolig flott og jeg synes du er skikkelig tøff som har tatt steget og fjernet implantatene!
      Har selv tatt reduksjon og har arr som går under, opp og rundt brystvortene, det tok ca et år før de grodde skikkelig og ble lyse, samt at brystene fikk en ny fasong hele tiden! selvfølgelig kunne man vært foruten arrene, men når jeg tenker på alternativet (slappe hengende pupper etter stort vekttap) er arrene superfine i forhold:-D

    27. Æ syns også det ser bra ut, det e absolutt ikje rart at du får arr i en slik sitvasjon.. vær heller gla før at du tok silikone ut <3

    28. Dette så kjempebra ut ????
      Venninnen din burde tenke seg om, be deg om unnskyldning ????????
      Og hvis du vil ha flere tips er bio oil helt suverent for arr healing. Lykke til videre, og vær tolmodig. Og gjør som du selv vil med DIN kropp, om du føler du trenger et løft ????????

    29. Altså. Jeg klarer ikke. Sa hun virkelig «æsj fy faen»? Jeg tåler det meste som kommer ut av mine venninner, men det der. Hadde det vært min venninne hadde hun fått høre det. Håper det er ei «venninne» og ingen som står deg særlig nært. Jeg har aldri tenkt over at arr kan være stygge, det er liksom bare arr. Du ser i alle fall skikkelig bra ut. Og kanskje hakket mer sexy kun pga arrene.

    30. Jeg syntes du er kjempefin og arrene er bare en del av deg og hvem du er. Du er nydelig og kjempetøff som har gjennomgått dette ???? Og jeg bærer selv slike arr på kroppen, og hadde ikke hvert den samme uten dem, på godt og vondt. Vær stolt av deg selv Sophie og gled deg til sommern! ❤️

    31. et tips mot arr, ikke at arr er noe negativt – men hvis det skulle være av interesse; flytende vitamin e hjelper! masserte dette to ganger daglig på et arr etter en operasjon jeg hadde for flere år siden og det er nesten borte! fås på iherb 😀

    32. Arrene går seg nok til skal du se! Som 18 åring hadde jeg en brystreduksjon, og da går de også rundt brystvortene. Skal bare dele min erfaring med at noe av følsomheten til nippelsen har dessverre gått ned, men er ikke helt nummen. En annen risiko er at (noe jeg ble fortalt) det er så høyt som 60% sjanse for at jeg ikke kan amme i framtiden. Jeg fikk det gjort hos akademikliniken også 🙂

      Masse lykke til videre! Jeg syns du ser smashing ut ❤️

      1. Åh, jeg har også nedsatt følsomhet i niplene!! Det er så irriterende, men noe jeg kan leve med. Og tror jeg kan leve uten å amme også hehe 🙂 Tusen takk <3

    33. Kjære deg. Det hakeimplantatet ble for mye. Syntes haken ble pen nok etter operasjonen. Synd du ikke ser det selv. ???? Du er jo så søt slik du er !!

    34. Det ble fint, og du kler de nye brystene! De passer deg veldig godt! Og arrene kommer garantert til å blekne og huden trekke seg mye mer tilbake.
      I fjor måtte jeg ha en operasjon som jeg VIRKELIG ikke ønsket (men likevel ønsket av helsegrunner om du skjønner). Jeg var ordentlig livredd for den, og trodde absolutt all jobb jeg hadde gjort med å trene meg til den kroppen jeg hadde skulle bare falle i ruiner. Jeg følte alle mine mål for sommerkropp og å føle meg vel bare falt i grus. Jeg var redd for at samboeren ikke ville ligge med meg i visse stillinger, for da måtte han se på arrene mine, og jeg syns det var ekkelt. Men det viste seg å gå helt fint! Samboeren min ser ikke engang arrene, han tenker aldri over dem. Jeg er mye mer vel med meg selv på grunn av de helsemessige tingene og det var en slags terskel å gå over for å klare og tenke at kropp faktisk bare er kropp. Jeg ser fortsatt bra ut (syns jeg selv) og den operasjonen hadde virkelig ingen ting å si.
      Det jeg vil fram til er at ting blir bedre, og det virker allerede som at du har kommet over den terskelen! Arrene vil bli mindre synlige og puppene strammere, og dessuten vil du nok venne deg så til dem og bli glad i dem nettopp fordi de er dine og du er deg <3

    35. Hei! Tenkte jeg skulle tipse deg om cicaplast gel b5, den er gull verdt mot arr. Har selv tatt brystreduksjon for under ett år siden og arrene er lite framtredende den dag i dag. Ble selv tipset om denne av kirurgen på Volvat, den funker som bare det. Syns du er tøff som er så åpen om hele prosessen!

    36. Jeg kjøpte salve mot arr på apoteket og hadde god effekt på minsking av rødfarge, størrelse og hevelse på mine arr. Anbefales 😘

    37. Jeg fjernet også implantatene mine for litt over et år siden 🙂
      Fikk anbefalt å ha på tape (med micropore tape)i 6 mnd. For å få minst mulig arr. Det har funket helt supert, og mine et nesten ikke synlige lengre!
      Brukte også bio oil som jeg masserte inn i arrene hver gang jeg skulle skifte tape.

    38. Eg synes arrene dine ser helt Ok ut ^^, og de blekes jo etterhvert… hadde du silikonen under musklene eller var det over igjen?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg