altså man nyyyyyter

Reklame | rømskog spa, mymuse & annonselenker revrelations

I dag så jeg storyen til en venninne hvor hun skrev at man må bli flinkere til å skryte seg selv, og at det er utrolig lite produktivt å snakke seg selv ned hele tiden. Jeg er både skyldig, og enig. Jeg snakker meg selv ned hele tiden fordi jeg er redd for å ta plass, redd for å gjøre folk ukomfortable. Men herregud, denne dagen har vært fin og jeg er så stolt av meg selv som aktivt jobber for å bli en bedre versjon av meg selv – og faktisk klarer det. Man kan aldri få den suksessen eller lykken man ønsker om man konstant snakker seg selv ned eller gjør seg selv liten. Det går ikke. La det synke inn folkens. Det treffer sikkert ekstra hardt fordi jeg har grått meg igjennom flere kjæresteferier i mitt liv fordi jeg har følt meg stygg, ekkel, dum, hva enn. Fått sosial angst når i har gått på shopping i Paris blant alle de fine menneskene, og jeg har følt meg som en dverg med extensions på avveie, eller når vi har vært på spa og jeg har sammenlignet meg med alle andre som bader. Listen kan gjøres så lang. Og om noen spør meg hva jeg driver med “nei, bare en liten blogg”. Det har blitt så tydelig på ferie av en eller annen grunn. Jeg har fortsatt en bit å gå, men jeg er en helt annen person enn for bare et halvt år siden. Så mye mer trygg, rolig. Kanskje det til og med gløder litt.

Nok en gang vil jeg anbefale å lese boken “girl, wash your face”. Den vil dytte deg i riktig retning, jeg leser den for andre gang nå og markerer under med tusj på de delene av boken som treffer meg skikkelig. Som her:

Som dere vet er vi på Rømskog Spa akkurat nå. Jeg vet jeg har sagt en million ganger at jeg skal kutte ned på alkohol og så klarer jeg det ikke – sikkert fordi motivasjonen ikke har vært der. Men det er faen meg motivasjon nok å bli lettere deprimert i flere dager etter fylla, som jeg blir nesten hver gang jeg har dratt ut. Derimot ønsker jeg ikke å ha en merkelapp på meg, “sluttet å drikke for alltid”. Nei, det kan godt hende jeg havner på fylla igjen og det kan like gjerne være i morgen. Men akkurat nå har jeg snart gått to måneder uten en dråpe alkohol, her drikker vi alkolfritt og leser mye. Jeg føler meg skikkelig bra på grunn av det.

For shit, så fint det er her. Helt stille, vi er nesten alene på hotellet. Jeg tror de har mye bryllup her. Hvordan vil jeg gifte meg? Jeg tror tradisjonelt, i en kirke, selv om jeg ikke er kristen. Det virker bare riktig på den måten. Nå sporer jeg av her, for jeg skal ikke se inn i min egen fremtid men fortelle dere om hva som skjer nå. Og jeg nyter. Det må være meningen at vi mennesker skal være nær vannet. Kroppen slapper av på en annen måte.

Spaområdet er fint og ganske lite. Vi hadde det helt for oss selv. Satt ute, gikk litt ned på brygga, badet i kaldt vann (for å få blodsirkulasjonen opp, vi drømmer om å ta en tank med kaldt vann hjemme som man kan hoppe ned i. Som Tony Robbins). Man kan leie kano her – det skal vi i morgen. Tenk å padle på helt stille vann her..

Bikinien er fra MyMuse.

Vi spiser mye digg mat. Tre retter, hver gang. Frokosten var ikke den beste, det var så og si ingenting vegansk. Men hver eneste middag har de duket opp med tre retter spesiallaget for oss, og det har smakt helt himmelsk. Terningkast seks (ja, jeg jeg er veldig glad i terningkast).

Da vi var på vei hit kjørte vi forbi en lama (!), vi nærmest bråbremset og jeg sa “jeg kan ikke dra herfra uten å ha møtt den”. Det har alltid vært en drøm. Etter litt research fikk vi sporet opp gården, Nord Trandem Gård. Til min store glede hadde de både hest, gris, katter, hunder og så klart – lama. Eller heter det kanskje alpakka?

Det var som å være i himmelen å gå rundt disse dyrene. Herregud som jeg elsker dyr. Jeg kan faktisk ligge å gråte på kvelden fordi jeg tenker på alle dyr som har det vondt. Spesielt gris, som har tilnærmet null rettigheter innenfor oppdrett og kjøttindustrien. De fleste ser aldri dagens lys, og lever bare i seks måneder før de blir slaktet. Da jeg fikk se de nydelige grisene i sitt rette element ble jeg både glad og trist. Alle skulle levd sånn. Selv om jeg aldri kommer til å spise kjøtt igjen er jeg full av respekt for bønder som velger å la dyrene leve et etisk forsvarlig liv – og derfor tjener mindre – men sender dem til slakt til slutt.

Så mange av dere spurte om klærne mine, så her kommer en liten oppramsing.

Toppen finner du HER – buksa er fra Gina Tricot – skoene finner du HER – spennene i håret er fra NAKD – øredobbene er fra Glitter.

Takk til Yvonne for at vi fikk komme til den nydelige gården din. Jeg var så lykkelig, og ble veldig inspirert.

Nå skal vi ned å spise middag! Forsinket som vanlig, haha. Husk ny episode av Status Podcast som er ute, enten via appen på iPhone eller spotify om du bruker en annen type mobil.

15 kommentarer
    1. Hei! Lurte på om du alltid har vært interessert i bøker eller om dette er noe som har kommet de siste årene?

      Elsker bloggen din!

    2. Koselig bilder å det er perfekt at du er kjempe glad i dyr og miljø synes jeg for det er ingen som tar vare på kloden vår ønsker deg alt godt og en riktig god Natt fra meg å puse kompis sophie Elise hilsen Kristian Magnus 🦋🌌🐱♥️✌☀️

    3. Når skal du fortelle om at du har fikset på nesen?:D
      Ser du legger ut en del gamle bilder, mens på Snapchat ser du helt anerlredes ut samtidig som du skjuler nesen mye der. Men håper du er fornøyd nå🥰 den ser bra ut også!

      1. Hehe. Skal le om det stemmer. Snakk om “forbilde”, hun er så mentalt forstyrret at glede er shopping.

    4. Kjære Sophie, jeg husker teksten du skrev for en tid tilbake og vil anbefale deg på det sterkeste å skaffe deg VINA! Det er en app som ligner Tinder bare for venner, der du swiper høyre eller venstre alt etter om du kjenner du har noe til felles med vedkommende eller ikke. Har møtt så mange gode og rare mennesker igjennom denne appen som jeg aldri hadde møtt via felles kjente eller som introvert. Anbefaler det på det sterkeste. Have a good week! <3

    5. Ble overrasket over at Rømskog spa ikke var vegetarisk lenger. Det gikk vel ikke i lengden å bare servere vegetarisk mat til gjestene.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg