alene på en øy

Reklame | to annonselenker

Som jeg misunner alle dere med hytter. Hadde jeg hatt en egen ville jeg ha flyktet ut dit hver eneste helg. Om du er som meg derimot, og ikke har noe fast sted å flykte til, kan jeg varmt anbefale deg å dra hit. Treetop Fiddan heter det. Dette er ikke reklame, jeg bare vet at spørsmålene vil tikke inn.

Veien hit var enkel. Nesten 5 timer i bil fra Oslo, med et par stoppesteder på veien (sørlandet er vakkert), parkere bilen og så ro ut til hytta. Jeg mistet Gucci-vesken i gjørma og var nok litt av et syn, men jeg tar ikke tungt på sånt i det hele tatt. Om du ikke har råd til å skitne til tingene dine burde du 1. ikke ha ting og 2. i alle fall ikke ta dem med på et sted som dette.

Helt magisk å være så adskilt fra folk. Oss, båten og hytta.

Jeg har begynt å sette sånn pris på at det er helt stille. Før kunne stillheten være skummel, det var som om tankene ropte på innsiden, det er jo aldri helt stille for du er jo der med tankene dine og kroppen din og bråker – helt til du får kontroll. Det kan være fordi jeg har jobbet så aktivt med meg selv, at jeg har blitt mer “mindfull” og nesten avhengig av det, jeg trenger det rommet for å dykke inn i meg selv. Eller så er det bare voksenlivet, jeg tar meg selv i å tenke “få av dette bråket” når visse typer låter kommer på radioen, ha ha. Det hadde jeg ikke trodd for bare et par år siden.

Uansett er det nødvendig med denne roen, for høsten kommer til å bli hektisk. Jeg skal fortelle mer om hva som venter etterhvert!

Jeg føler en avstand mellom meg og verden når jeg er her, og det trenger jeg. Når stemningen er negativ på bloggen, slik som den var et par innlegg ned, så bryr jeg meg ikke et dugg. Jeg lever ikke for noen andres del enn min, jeg kan så klart håpe på å være et positivt bidrag i folk sine liv, men jeg har også lært meg at negativ stemning skaper mer negativ stemning. Jeg kan ikke la det gå inn på meg, og når jeg er her føler jeg på den avstanden. Det spiller ingen rolle hva andre mener eller tror, om rumpa mi er større eller mindre. Jeg kjenner det i dypet av meg når jeg er her, jeg bryr meg ikke. Fy faen så deilig.

Ansiktsmaske på vei inn i badestampen, denne kommer fra The Body Shop. Jeg får ofte spørsmål om hvordan jeg orker å holde på så mye, gjøre så mye, og hvordan jeg takler negative tilbakemeldinger. Så klart er det vanskelig noen dager, men jeg har holdt på i ni år og man bygger opp et skjold. Jeg har ikke noe godt svar egentlig, vi tåler forskjellige ting. Men det er nødvendig med pauser slik som dette for å få perspektiv på alt, forstå at det ikke er så viktig.

Og vite hva man kjemper for.

Vi sleit en del med denne badestampen. Den var rett og slett alt for varm, jeg trodde vi måtte skikkelig fyre på for å orke å sitte der, men da vi bikket 49 varmegrader var det nærmest uutholdelig. Etter mye prøving og feiling gikk det seg til!

Man må liksom ofre løshåret sitt på turer som dette, men da er det viktig at man er fornøyd. Og jeg har – med hånden på hjertet – aldri vært så happy som nå! Det stemmer at jeg hadde min egen kolleksjon med løshår, da jeg var 19 år gammel. Så klart kan jeg finne noe annet som funker bedre og som jeg benytter meg av på så mange år, og det er lov å si “det jeg gjorde da var nok ikke det beste” – selv om det var bra. Standaren min nå, på beauty, er så høy. Det trenger ikke å være det dyreste men jeg vet hva som er best.

Det er noen av dere som har lurt på hvordan jeg kan være sånn opp-ned i humøret. For et par uker siden var det tungt og nå er det tilsynelatende bra. Og vet dere? Det har ingen dramatisk årsak. For et par uker siden var det en del krangling på privaten, jeg fikk ikke til med jobb, jeg rakk ikke å trene, jeg hadde PMS, jeg klandret meg selv for det som gikk galt, jeg begynte å stille spørsmål ved hva jeg egentlig vil, stemningen på bloggen var dårlig, og så ballet det på seg. I tillegg måtte jeg stå opp foran e kamera å intervjue andre, når jeg egentlig gikk på reservebatteri. Livet mitt er kaotisk og det skjer mye, det er masse inntrykk hele tiden og jeg er følsom på mange områder – så klart blir det opp og ned. Jeg kunne vært flinkere til å ikke “ta helt av” på de dårlige følelsene, absolutt. Jeg klarer ikke å la en dårlig dag bare være en dårlig dag, det må alltid ha en grunn, og da kan jeg finne på en million av dem. Og grave meg selv lengre ned.

Men, jeg har ikke bipolar lidelse. Jeg er aldri manisk. Men jeg fikk faktisk høre fra en psykiater en gang, da jeg var veldig ung, at jeg var nok mest sannsynlig bipolar og det “klamret” jeg meg fast til. Lenge. Da det ikke lengre stemte overens med meg og mitt liv, i det hele tatt, trodde jeg at jeg hadde blitt frisk eller kurert meg selv, noe som egentlig ikke skal være mulig. Heldigvis fikk jeg noen ordentlige å snakke om etterhvert og jeg vet at jeg er langt fra bipolar lidelse, jeg er følsom og har litt angst, men jeg har et ekstraordinært liv som hadde vært vanskelig for hvem som helst å takle.

Det trenger ikke være verre enn som så.

Skjorten jeg har på meg finner du HER. Ringen er fra Safira.

Ukens bok er “en moderne familie”. Jeg liker den godt, så langt! Selv om temaet er alvorlig har den en litt lettere stemning over seg enn det jeg vanligvis leser, og det var deilig nå.

Vi drar ikke hjem før onsdag, jeg skulle ønske vi ble en uke til, minst. Vi får komme tilbake neste år 🙂

36 kommentarer
    1. Så fantastisk å lese. Så glad at du liker hytta vår. Det som et veldig gøy er at alt fra 3 åringer og oppover elsker å være her, det som går igjen er at foreldrene til barn sier at barna glemte bort hele nettbrettet og ville padle, lage fuglekasser, lage båt, bade, stamp, sauna osv osv.
      Tusen takk for dere valgte å komme til oss i ferien. Gleder meg alerede til neste år, og husk å snart bestille, det begynner alt å komme inn bestillinger til neste sommer 🙂

    2. Elsker når du bruker ordentlig tid på innleggene dine, man merker så godt forskjellen på det og når du skriver noe kjapt bare for å få ut noe. Innleggene dine de siste dagene har vært så bra (bortsett fra det i går og det der du delte videoen om bøkene, det er ikke ment som kritikk men en pekepinn på hvilke innlegg jeg mener er bra). Jeg elsker å lese når du skriver sånn, faktisk setter deg ned og skriver til oss, bruker energi på det og deler mange bilder. Da er du best! Jeg synes bloggen har vært veldig halvveis til tider og sånn blir der vel når man har så mye å gjøre som deg, men må virkelig si at det virker som om du er inne i en god periode på bloggfronten! Så takk for det 😍 Og du – behold rumpa. Den kler deg og kroppen din! Ikke verdt risken.. Kos dere masse videre! Ser helt fantastisk ut!

    3. Hadde du dratt dit hvis du ikke fikk denne dyre ferien sponset? Jeg går i fella hver gang dere
      «influencere» drar på ferie. Tror dere har bestemt og funnet på noe gøy selv, men det er jo ALLTID spons. Nå må jeg lære meg å ikke bli så entusiastisk over hvor flinke bloggere er til å «finne på» ferier

      1. Kjære du. Det står at reklamen er to annonselenker, som du lett kan finne i innlegget. Skriver SE at det ikke er et sponset opphold så stemmer det. Du får spare for å reise dit selv, kanskje det gjør deg litt mindre bitter? 🙂

    4. Intresant og viktig innlegg synes jeg du er en sjelden rose i rose hekken vakker å Nydelig bilder synes jeg å du er den beste uansett av som skjer håper du koser deg masse ønsker deg alt godt og en riktig fantastisk god sommer kveld fra meg å puse kompis sophie Elise hilsen Kristian Magnus ♥️🐱🌌🦋🐩🏔🏞🗻🌸

    5. PS: ser du sier det ikke er spons, men vanskelig å tru assa, samt at det står reklame i starten av innlegget…

      1. Lilletrille: Turen er ikke sponset. Som Sophie spesifiserer etter «reklame» referer det til de to annonselenkene hun har under nest siste bildeserie, for ring og skjorte.

    6. Hei. Den «flekken» du har på rumpa: er du født med den eller kom den da du var barn? Har den holdt seg i samme størrelse eller vokst større (eller bare vokst med kroppen din slik at den er lik i størrelse)? Har du spurt legen om hva det er? Jeg lurer fordi jeg har et barn med flekk som ligner veldig på den du har (har vært hos hudlege og det er ikke føflekk og ikke pigmentflekk men bare et område med mørkere hud).

      1. Tusen takk! Det heter Marvelous, og er salongen jeg går til (Meraki Studio) sitt eget merke. Det er, med hånden på hjertet, helt fantastisk. Så deilig å kunne bade uten å stresse over håret.

    7. Jeg er nettopp ferdig med begge bøkene dine og jeg blir oppriktig rørt over hvor flink og flott du er. Har fulgt deg fra starten av, og når jeg leste bøkene var det så mye jeg kunne relatere meg til, noe som gjorde det ekstra fint å lese. Du er god nok og veldig flink til det du gjør uansett hva andre måtte mene. Jeg er veldig glad for at jeg har fulgt deg hele veien og veldig glad for arbeidet du gjør!

    8. Det ser helt herlig ut der! Du er heldig med den flotte kjæresten din ♥️ Veldig synlig at du har bygget ut frontpartiet igjen, men det sa du også at du kanskje kom til å gjøre. De ser mindre og bedre ut enn de forrige.

    9. Er du seriøs?! Du lever jo av det hvermannsen mener om deg.
      Du er ikke unik nok i gamet til å bli stor.

      Er yngre enn deg.

      Min generasjon har talenter. Vent og se!
      Det er kun det vi trenger. Talent.
      Hva er ditt? Ingenting.

    10. Du feiler nok ingenting, er bare sliten av å leve et hektisk liv og er flink til å dele de tunge tankene med oss lesere når du er hjemme og må ta deg inn!
      Sammeligner deg litt med de kongelige som alltid må se smashing ut uansett, smile og vinke, men som kan slenge beina på bordet hjemme og ta seg inn. Den siden vises ikke, men det gjør du!

    11. Hei Sophie Elise! Jeg vil takke deg for å ta med det om hvordan dyrene blir behandlet i TVserien din! Jeg lærte noe nytt og er blitt veldig bevisst på hvordan kylling jeg spiser. Så har jeg litt lyst til å spørre deg om noe. Jeg vet jo at du og vet at å shoppe å reise er belastende for miljøet. Men med din stemme og den interessen andre har av bloggen din, så lurer jeg på om dette er ting du kan belyse litt mer slik som du gjorde med kylling produksjonen i Norge – det at det kom på TV tror jeg gjør det mer virkelig for folk. Jeg tror du når inn til mange. Og ja kanskje en del velger å se bort å ikke lese innleggene dine, men det er mange som velger å lese de og. Jeg er ingen miljøaktivist, jeg reiser og gjør ting som belaster miljøet selv. Jeg prøver å være bevisst, men jeg føler det er så lite av hva vi faktisk gjør og hvordan det påvirker, og hva vi kan gjøre for å endre, det er bare fult av tabeller og et språk kun forskere forstår – og det er ofte noe vi bare leser. Det er et hav av info, det er et hav av ulike sannheter. Men når du dro på den kylling farmen, og vi og fikk møte de gjennom tv-serien din gjorde at den sannheten satt seg fast hos meg. Jeg fikk se de- det var ikke bare noe jeg hadde lest om eller hørt andre si. Jeg ville bare si til deg at du har en stemme som er viktig og som mange hører på og ser opp til.

    12. Jeg er bipolar, men har aldri vært manisk. Jeg er type 2, som vil si at man han hypomani er, mildere former for mani. Det kan innebære at jeg ikke klarer å ta pauser før alle mine kreative påfunn er gjennomført, at jeg ikke får sove fordi jeg har så gode ideer, at jeg tenker i så stor fart at jeg blir irritert fordi andre ikke henger med, at jeg bruker penger helt ukritisk og at jeg tør mer og tror mer på meg selv enn til vanlig. Så nei, man trenger ikke være manisk for å være bipolar altså 😊

    13. Synes det er rart att du får så mye pepper, hva galt har du gjort-du har vært så hudløs ærlig att det er vondt å lese hva du skriver om kjøttindustrien kan få mange unge til å tenke seg om- vi trenger en så viktig stemme som deg Sophie

    14. Nok engang tok du angst og depresjon maska for utført kosmetisk inngrep. Helt utrolig hvor kynisk et menneske kan være. Driter vel i om du operer deg 1000 ganger, men ikke kom her og lek for publikum og få spalteplass for at du fjerner silikon. For å virke et ikon. Meningen var vell å fjerne de store silikonen fordi de «hang» for å få nye silikoner, men seff. pengefiksert som du måtte du tjene ett par kroner på det og få all creds samtidig.

      Må være sykt slitsomt å være deg og omgåes med deg, for alt handler jo bare om deg og utseendet ditt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg