å finne sin greie

Reklame | a n o n n s e l e n k e r - m y n e l l y & r ev r e l a t i o n s

Tirsdag betyr podcast, som dere vet. Jeg elsker ukas episode, man kan merke at vi begge slapper mer av og finner vår naturlige flyt. Jeg var litt “bekymret” i starten for hvordan Fetisha kom til å takle det hele, hun var tydelig nervøs og det gjorde ikke akkurat saken bedre da folk begynte å påpeke hvor mye plass jeg tok, og at hun ble overkjørt. Ironisk nok er rollene våre helt motsatt når vi er “av”, i det private tar hun uten tvil mer plass enn meg, hehe. Denne episoden er nok en av mine favoritter så langt, men det sier jeg strengt tatt hver uke, og jeg er så glad Fetisha viser den hun er – for hun er fantastisk!

Vi snakker om Michael Jackson så klart, venner som baksnakker i offentlighet, hva vi tror skjer etter døden og ikke minst – klima og miljø. Jeg er så glad vi fikk snakket litt om det! Jeg vet flere skoler skal i gang med å skulke både den 15. mars, men i Oslo er det tydeligvis 22. mars som gjelder. Det er SÅ bra! Jeg kommer tilbake med mer info 🙂 Her spiller det så klart en irriterende rolle at vi har fraværsgrense i Norge, men det er på en måte litt av problemet. Man skal “drite i” fremtiden sin fordi politikerne driter i vår. Det er så klart lett for meg å si som ikke går på skole, og dette blir jo bare en fjern drøm, men om absolutt alle elever hadde skulket skolen hver fredag så hadde nok ikke fraværsgrensa vært så reell heller, hehe. Alle kan jo ikke få stryk..?

Du hører ukas episode HER om du har iphone, og på Spotify om du har en annen type telefon. Bare søk på Status så finner du oss!

I dag har jeg på meg parykk for første gang på lenge! Jeg veksler mellom å ha mitt eget hår i en liten knute, clip on extensions eller parykk en sjelden gang. Dessverre vokser håret mitt sinnsykt sakte (1 cm i måneden) til tross for kosttilskudd og et bra kosthold. Jeg vil nesten gå så langt som å si at kostholdet mitt er perfekt, haha. Jeg mangler jo ingenting, legen min var nesten sjokkert og ga meg mye skyt. Hva kan problemet være? Jeg burde ikke ta sånn på vei allerede for årstiden kan spille en stor rolle. Det er en kjent sak at håret vokser saktere hver eneste vinter, ikke bare for meg men for absolutt alle. Det er en god grunn til å ikke sammenligne seg med tynne influencere fra Australia på instagram, de har seriøst så mye bedre forutsetninger til å være pene hehe.

Topp: HER
Bukse: HER 

Nå holder jeg på å sulte ihjel, så skal slenge i meg en brødskive før jeg forteller dere om kvelden min! Jeg har vært på besøk hos dyrebeskyttelsen <3

25 kommentarer
    1. herlighet så nydelig du er
      veldig morsom podcast! finner sjelden noen som faller i smak men jeg elsker deres!

    2. Den parykken er nydelig! Og elsket podcasten i dag😍

      Har hørt at det er vanlig at håret vokser rundt en cm i måneden, så trodde ikke det var så sakte? Og at det er helt individuelt hvor langt håret kan bli. At alle har en egen «livsstid» på hvert hår, så de faller av når det når en viss lengde. Så vil tro det er ganske opp til genetikk, men miljøet kan jo påvirke genene våre også! Antar uansett at Fetisha kanskje har mer greie på dette enn meg, hahaha.

      Så lykke til med håret, heier på deg<3

      1. Jeg tror det vokser i gjennomsnitt 1-3 cm i måneden, så om det vokser 1 cm er det litt lite. Det er så rart for både mamma, pappa og søsteren min har langt hår, og alle har hatt hår til rumpa på et eller annet tidspunkt så det burde jo være mulig for meg også. Håper jeg knekker koden. Tusen takk <3

    3. Kan du lage en video der du leser blogger på miniblogg.no. Hvem du ser på som kan bli store, det hadde vært spennende!

    4. Skikkelig koselig å hyggelig innlegg synes jeg vakker bilder duer fantastisk å best synes jeg og jeg skal til Tromsø en gang i fremtiden og da skal jeg oppleve den samiske kulturen det gleder jeg meg masse til ønsker deg alt godt og en fantastisk riktig god kveld fra meg å puse kompis sophie Elise hilsen Kristian Magnus 😀🐱♥️🌌

    5. Magnesium pulver var min redder 🙌🏼 Kjøper helt vanlig magnesium pulver på sunkot. Å lager en kopp om dagen, hver gang jeg har knekt av håret (kjemisk klipp). Så har jeg klippa vekk meste parten, og satt på tape, og kjøper inn magnesium. Så vokser det kjempe fort, ingen andre kosttilskudd har funket. Klippa pannelugg i august, og nå går den til under haka 🙂

    6. En halv-én cm hårvekst i måneden er det som er vanlig, altså vokser ikke håret ditt tregt nei, heller fort. Om det ikke blir lengre, så fliser det seg og knekker sikkert. Kan også være parykken. Den kan hindre blodgjennomstrømming og oksygenmangel, samt mekanisk slitasje.

      Ps. Har opplevd deja vu alene mange ganger.

    7. Jeg fikk såvidt med meg Paradise på tven hjemme hos noen, var ikke klar over at det hadde startet og trodde virkelig de som styrte paradise at han (som ikke skal nevnes) skulle bli kastet ut etter alt?? Ble faktisk kvalm av de få minuttene og litt sjokkert. Jeg merket det på hele meg, etter å ha vært i lignende situasjon gjør alt med dette meg dårlig. Spurte fint om det gikk ann å skru det av, for det vil jeg virkelig ikke støtte eller se på.. Vil bare beklage til deg på samfunnet sine vegne 😣

      Jeg er glad du har det fint, til tross for alt ❤️ Setter stor pris på deg. Og du seer fiiiire ut med den parykken!!!

      Jeg knakk koden for å vokse håret mitt ved å kun la det være, farge is a big nono fordi tuppene blir 10 ganger fortere slitt og det måtte klippes ofte, og helst mye av det for å la slitte tupper vokse er bare unødvendig, for meg i alle fall. Jeg har aldri hatt så langt hår som nå, og det er kun rett under kragebeina det er kommet enda. Det sier litt 😅😆 Det er langt for meg da! 😃

      1. Takk for at du støtter <3 Det setter jeg stor pris på!

        Jeg synes det er så jævlig vanskelig å ikke farge håret, er ikke sånn suuuuper-fan av min naturlige farge, haha.. Det er nok noe man må vende seg til!

    8. Hei! Lurte på om du kunne vurdere og lage et innlegg om hvordan klimaforandringer? Hørte du snakket om det i podkasten at det stod enkelt forklart i en bok og ble så nysgjerrig! Lurte også på om du kan skrive litt om bøker, nettsider osv hvor du holder deg oppdatert og leser om klima, miljø, dyr og mat ?:) du er skikkelig inspirerende!

      1. Tusen takk skal du ha <3

        For det første anbefaler jeg deg varmt å lese gunnhild stordalen sin bok, "det store bildet". Jeg har ingen nettsider jeg spesifikt besøker for å lese om klima, miljø og mat, men jeg følger alle de største dyreverns og miljøvernsorganisasjonene i vårt eget land (og verden) på facebook så får med meg alt av saker de deler. Jeg pleier også å kjøpe vegetariske magasiner / mindfulle magasiner på Narvesen og der står det en del. <3

    9. Håret vokser i gjennomsnitt 1cm i mnd så håret ditt vokser normalt. Hva med å stusse et par millimeter hver 3 uke? For selv om håret vokser så kan tuppene knekke og mine kunder får lengre hår av å holde på sånn noen mndr 😊 har jo sett på etterveksten din at håret vokser greit så verdt å prøve! Og sist men ikke minst: du kan jo stripe etterveksten selv om du sparer lengdene, for de blir ikke slitt om du holder deg til kun etterveksten. Greit å gjøre det av og til så man ikke går på en smell å farger alt håret for at man en dag bare blir akutt drittlei 😅

      1. Jeg har tenkt på å stripe etterveksten men er så redd den også skal bli så slitt at det aldri blir ordentlig langt og sunt – har hørt at bleket, blondt hår liksom aldri blir helt langt? Jeg skal definitivt stusse noen millimeter, men er samtidig livredd for det. Er så redd frisøren skal ta mer enn lovet, haha.. Og jeg trenger liksom enhver mm jeg har.

        1. Så lenge du går til en frisør du kan stole på så går det fint 😊 svak bleking og litt lengre virketid, MED olaplex 😍 bare noen få striper i skillet og hårfestet fremme feks gjør seg veldig når man er lei.. Vet du trenger alle mm, haha kjenner meg veldig igjen, men jeg loooover at det funker ❤️

    10. Hei Sophie Elise 🙂

      Kul parykk:-). Vet ikke om du har prøvd Hair Volume, men det er et utrolig bra kosttilskudd for å få tykkere og lengre hår. Etter jeg hadde keratin extension første gang og tok det av, så var håret mitt blitt veldig tynt og slitt. Jeg gikk innom en Helsekost butikk og ba om råd og der anbefalte de Hair Volume. Etter jeg hadde tatt 1 tablett pr.dag i 2 – 3 måneder var håret mitt blitt mye sunnere, lengre og tykkere. Du kan jo teste det og se om det hjelper. Er du medlem hos Vita så kan du kjøpe det der og få poeng samtidig. Det er pakninger med 30 eller 90 tabletter ( du sparer en del kroner på å kjøpe 1 pakke med 90 tabletter. Tvi-tvi 🙂

    11. Vitamin B (B7/biotin er ekstra bra for hår å negler) for innsiden og Castoroil for utsiden så burde det gå kjappere 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg