jeg hadde min første nakenfotografering i dag!

I dag hadde jeg min første photoshoot naken, NOEN SINNE! Herregud, jeg har vært så nervøs for dette her. Jeg har null problemer med å posere i undertøy, min aller første photoshoot var faktisk for FHM da jeg var 17 år gammel og havnet på forsiden, men å være totalt naken er noe annet.. Vagina and everything, haha. 

I August hadde jeg photoshoot for “elsk meg” – den fantastiske fotografen Truls Qvale sto bakom kameraet, og han viste meg etterhvert noen nakenbilder han nylig hadde tatt. Jeg ble helt forelsket i looken.. Det var sort hvitt, harde kontraster, vakkert og sexy, og samtidig veldig rått, ærlig og merkelig. Jeg sa høyt, “sånne bilder må jeg bare ta når jeg er ferdig med dansingen og er i mitt livs beste form”. Vi tok hverandre i hånda på det, sammen med makeupartist Tomas Erdis, som også gjorde bok-coveret mitt. Og plutselig sto vi der, tre måneder senere. Meg naken, Tomas på sminke, Truls bak kamera.

Jeg er så fornøyd med resultatet og gleder meg til å vise dere noen av bildene!!!  En del av dem må så klart holdes privat av åpenbare grunner, haha – men jeg sørget for å ta noen uten nipple slik at de egner seg for internett. Planen er å henge et av bildene opp hjemme i huset, stort, i trappen. Det skal være cirka to meter langt, og et bilde jeg kan se tilbake på for evig. Jeg er faktisk i mitt livs beste form og er kjempestolt over innsatsen jeg har fortsatt å gjøre hver dag også etter dansingen! 

Jeg vil faktisk anbefale alle å ha en slik photoshoot som dette i løpet av livet. Naken. Enten man er gravid, har usikkerheter man jobber seg igjennom, føler seg dritbra eller hva enn.. Når man jobber med noen som er dyktige, som Truls, er det utrolig befriende og jeg følte meg som verdens kuleste og vakreste person. Så klart var jeg usikker i starten, det hadde nok alle vært! Da ville jeg bare sitte med beina i kors, turte ikke å posere og spurte hele tiden om det jeg gjorde var bra. Men så løsnet det, og jeg kommer til å leve på denne følelsen en god stund. Pluss det blir en fin motivasjon for meg fremover med treningen.

Jeg elsker å være på shoot og er kjempestolt over den fantastiske jobben alle gjorde i dag! Bildene er så fine at jeg ikke engang har ORD, dere aner ikke! Jeg ser helt rå ut. Vi diskuterte etterpå hvordan vi skal gjøre det med retusjering, og vi alle var enig i å ikke retusjere noe. Jeg har litt strekkmerker, jeg har cellulitter, jeg har pigmentflekker og det får bare være – det skal også bli hengt opp på veggen min. Bildene er som sagt veldig RAW, og det liker jeg.

Dette var på en måte et lite farvel til puppene mine også. I morgen mailer jeg for å høre om jeg kan få operasjonsdato i desember. Det føles som å miste en arm, men det er jo nødvendig 🙁 

 

58 kommentarer
    1. Det heter AKT fotografering når man tar bilder av en person som er naken 🙂 Husker vi hadde en sånn type oppgave på folkehøyskolen på fotolinja.

    2. Blir så lei meg når jeg ser hva du har gjort med rumpen din. Den MÅ jo ha vært mye finere før. Er vel bedre med en liten søt rumpe, enn en større, med to implantater som får det til å se ut som en giga rumpesprekk når man sitter :((( får helt vondt av å se det

    3. Linn: Jeg synes den er fin nå. Det kunne seriøst aldri ha falt meg inn å bli trist med tanke på hvordan andre ser ut, og at de var “finere før”. Om jeg hadde angret og vært ulykkelig pga rumpa, fine. Men det er jeg jo ikke, så da burde det gå fint.

    4. Er den kino-greia i morgen? Jeg ble meldt på av en venninne, fordi hun vet jeg synes du har noen kloke meninger. Problemet er at jeg ikke vet helt om det passer. Selvfølgelig skulle jeg ønske vi kunne møttes for å diskutere politikk og andre temaer som vi begge brenner for. Jeg er i din aldersgruppe, så jeg føler det blir litt rart å dra alene på kino med deg og andre blogglesere… Hm.

    5. Det kunne ikke falt deg inn å bli trist, med tanke på hvordan andre ser ut.. for real?! Håper jeg tolket den setningen feil…?

    6. synes du kjemp tøff å rå som tør det synes jeg men du er super vakker dame synes jeg håper alt er helt toppers med deg jeg skal joik min tidligere læreren min jeg ønsker deg alt godt og fantastisk riktig god kveld sophie Elise hilsen Kristian Magnus 😀♥️♥️♥️♥️👍

    7. Du er tøff som tør noe slikt! <3 Vet ikke om jeg hadde turt det, men jeg gleder meg til å se de du kan dele med oss 🙂 Håper du får en fin søndagskveld videre, fine Sophie <3

    8. Du er vakker, Sophie! Digger at du ikke skjuler at du faktisk er stolt over deg selv og kroppen din, og at du heller ikke ønsker å skjule strekkmerker og alt som gjør det til DIN kropp. You go girl, gleder meg til å se de ferdige bildene!

    9. Emma: Nei, jeg vet ikke hvordan du leser den. Om noen har en alvorlig sykdom kan jeg jo bli lei meg for “hvordan de ser ut”, men om noen har stor rumpe, store lepper, ingen rumpe, osv.. og er fornøyde selv? Da kunne jeg aldri blitt LEI MEG. Det har jo ingenting med meg å gjøre og jeg blir ikke lei meg av sånt og thank god for that.

    10. Skal du ta ut implantatene uten å sette inn nye? Og hvorfor?
      Du er nydelig forresten!! Skulle ønske jeg hadde selvtillit nok til å ta aktbilder.. Heier på deg Sophie! ❤

    11. Oi, som rumpa di ser ut når du sitter 😮 Det mellomrommet, haha.. Har enda ikke sett én BBL som har vært vellykket dessverre! Er nok beste å trene seg til større rumpe så den er er proposjonell i forhold til resten av kroppen, ikke minst lårene.. Ser helt fjernt ut.
      Men bra du har innsett at puppene er altfor store, kanskje du vil få samme åpenbaring om rumpa om noen år! Du er petite, og de store puppene og bakdelen kler ikke kroppen din.

    12. Ingrid: Fordi jeg egentlig bare vil se hvordan det føles. Er litt lei enkelt og greit – men kommer mest sannsynlig til å ta silikon igjen etter en stund, med andre implantater.

      Tusen takk skal du ha – heier på deg tilbake <3

    13. Åå jeg gleder meg til å se resultatene! Du ser alltid flott ut! 🙂 Hadde såå lyst å ta «naken-bilder» når jeg var gravid i fjor, men turte aldri 🙁 men nå har du motivert meg, så kanskje neste gang hehe! Forresten, ser du skriver du at det er nødvendig å fjerne puppene.. Er det en spesiell grunn til at du må fjerne de? Bare lurer altså, ingen svar-tvang her! Håper du har en fin kveld <3

    14. Karoline: Tusen takk skal du ha! Neste gang bør du SÅ gjøre det, jeg fikk en skikkelig god følelse i alle fall.

      Det er mange grunner, men mest fordi de har blitt så harde og jeg har mye ubehag på grunn av det.. Sliter med å sove, for er ikke behagelig uansett, føler meg ikke så seksuell osv. Og fordi jeg lurer sånn på hvordan det føles å være uten – hele mitt voksne liv har jeg hatt silikon i puppene og jeg er bare spent!

    15. Du sa jo selv for TO UKER siden at du synes de er for store, haha?? «Og, sist: om jeg ikke fjerner silikon ønsker jeg å bytte implantater likevel, siden de jeg har nå er så harde. Og da ønsker jeg uansett å gå ned i størrelse, nå er de for store for min smak og det ser bare dumt ut med den svære rumpa i tillegg. »
      Forstår at det er vanskelig å holde styr på alt man har sagt, spesielt når det alle meste er uærlig og løgner.

    16. Hei sophie! Ser at folk slenger en del kommentarer av rompa og puppene dine. Det første jeg tenkte var: Du er så rå! Hvordan du ser ut spiller da vel ingen rolle. Noen syns noe er fint og andre ikke. Jeg syns du ser smashing ut og det viktigste er jo at du trives.. Og det syns jo på hele deg nå at du har det bra så da gleder jeg meg bare over det. Gleder meg veldig til å se bildene. Ha en fortsatt fin kveld! Stå på!

    17. Tenker du virkelig å fjerne silikonen helt og ikke bare bytte til mindre/mykere implantater? 😱 Det blir LITT av en forandring haha.. Men gjør det du føler for såklart! <3 Gleder meg til å se bildene du velger å dele fra shooten 🙂

    18. Anonym: JA JA JA, de er “for store”, MEN det er jo ikke hovedpoenget til hvorfor jeg fjerner dem! Jeg vil bare ikke at det skal virke som om det er DERFOR, at jeg ikke er fornøyd med hvorfor de ser ut og DERFOR fjerner jeg dem. Og, så kom jeg jo rett fra shoot nå og tenkte “dæven de ser faktisk bra ut”, og synes det er trist å skulle få mindre.

      Blir seriøst så irritert når du sier “løgner”, for det er noe helt annet.

    19. Anonym: Det blir en SÅ stor forandring og jeg kommer sikkert til å ta inn implanteter etterhvert. Jeg vil bare se hvordan det er å være uten og hvem vet, kanskje jeg digger det. Tviler, men kanskje haha.

      Tusen takk <3

    20. Hei, har du noen tips til hvordan å gå fram for å finne seriøse fotografer? Har lyst til å ta slike bilder selv, men tviler på at jeg har råd til Truls Qvale 😅 og ønsker jo ikke at bildene plutselig kommer på avveie.

    21. Okei, kanskje ikke løgner når det kommer til akkurat dette, men jeg har IKKE dårlig samvittighet for å kalle deg for en løgner så mange løgner og uærligheter du har servert gjennom tidene 🙂 Vil si det beskriver deg VELDIG bra!!

    22. Så ufattelig nydelig du er, Sophie! Du er bestandig pen å se på, men det vises virkelig på både innlegg og utstrålingen du viser på Instagram og blogg at du har blitt bedre. <3 du er et så undervurdert og endeløst klokt menneske, beundrer deg virkelig for det du gjør. Håper det går bedre med deg!

    23. Hvordan kan du mene du var 17 år på shooten til FHM? Du hadde jo fått silikon, som du tok på 18-årsdagen. Keep track of your lies, girl

    24. Sophie, du er en sinnsykt vakker kvinne, og du fortjener kun alt godt vakre deg 💕 synns du er helt rå! Fortsett med det du gjør vennen!💕💕 har du forresten fjernet silikon puppene? 🙂
      Klem fra meg ❤️

    25. Hei! Har lest boka di og elsket den. Slukte den på en dag. Kjente meg mye igjen i det du skrev, dessverre. Det å være avhengig, på en usunn måte. Jeg synes boka di avsluttet litt brått. Du bestemte deg for å avslutte og så var det ferdig. Var det virkelig så enkelt? Klarte du å la være å ta kontakt di neste ukene og månedene? Tenkte du ikke mer på ham? Min historie varte dessverre lenge etter jeg bestemte meg for at det skulle være over.. klarte ikke helt å slippe taket selv om jeg visste at det var det beste..

    26. Takk for fint møte på boksigneringen i Ålesund, vi fikk ikke snakket så mye grunnet hjerneteppe, men jeg snakket en god del med pappaen din etterpå og det var også veldig koselig og fikk forstått litt fra andre perspektiv😃 Jeg fikk hvertfall signatur på begge bøkene mine, noe jeg er veldig takknemlig for! Forsett med det gode arbeide du gjør, og håper du kommer med en tredje bok!

    27. Du er helt rå! Jeg elsker at du faktisk tørr å stå frem med at du er fornøyd med kroppen din og at du ser bra ut. Digger også at du velger å ikke retusjere bildene. AKT-bilder bør være så RAW som mulig for å få fram DEG og ikke en urealistisk utgave av deg selv. Stå på! Gleder meg masse masse masse til å se hva du har å dele! 🙂

    28. Bra shoot, men svarer du ikke leserne dine på fb siden din?(Den offentlige altså ikke den private) Ser det står man kan skrive til deg der men begynner å bli snart 2 uker siden jeg skrev men ingen svar å få..

    29. Hei Sofie. Jeg er ei jente på 13 år som ser veldig opp til deg. Du er veldig pen. Jeg synes det er bra at de som har vært litt kortvokst, usikker og utrygg kan få hjelp til å operere seg slik at man nå er blitt mer fornøyd med seg selv. Det burde vært gratis tenkte jeg før når jeg så hva du har fått til, men så leser jeg at du sliter fortsatt og da er jeg usikker hvor bra det er egentlig. Silje

    30. Siden det er et farvel til puppene dine, kan du ikke også legge ut et med nipplene også? Det er vel greit for Internett det?

    31. Tror verden hadde vært et bedre sted om flere hadde somme tankegang som deg. Elsker folk som tør å si når de er fornøyd med seg selv og skryte av seg selv. Drit i janteloven, du ruler!

    32. Jeg har akkurat tatt ut mine implantater etter seks år. Så helt jævlig ut første uken, men allerede andre uken begynte de å se «normale» ut. Slet med mye av det samme som deg, følte meg mindre seksuell, fikk ikke sovet godt. Synes de så fine ut, men det stopper der. Har bestemt meg for å gi det ett år før jeg vurderer å ta inn nye. Tror faktisk jeg liker de naturlige, og det trodde jeg aldri at jeg skulle si… men vi får se. Savner størrelsen, men IKKE følelsen. Tror jeg har samme kirurg som deg forresten! Lykke til 🙂

    33. Fine bilder, men du har et enormt mellomrom mellom rumpeballene. Er ganske vanlig med silikon der. Og når du er så høy på deg selv, så trekker det litt ned

    34. Jeg blir så uendelig trist når folk skal kommentere så stygge ting om dine personlige valg om større bryster og rompe.. Det er klart vi er forskjellig og tar ulike valg som vil oppleves merkelig for noen, men who cares? Hvis dette har vært riktig valg for deg, så tenker jeg at andre får deale med det! Men da kommer gjerne tilbake «men hun er jo en offentlig person» – LIKE GIVE ME A BREAK?! Tenk hvis vi alle hadde kommentert så mye stygge ting om utseende etg. om andre ikke-offentlige personer hadde det blitt store oppstyr. Jeg er for konstruktiv kritikk/tilbakemeldinger, men når det går på utseende går grensen mener jeg.
      Say somthing nice, or shut the fuck up!
      Jeg heier på deg og håper du finner ut av de vanskelige periodene dine i livet når de står på som værst.

    35. Du er seriøst helt nydelig, og et av mine favorittmennesker <3 håper jeg får møte deg en dag!!

    36. Høres så skummelt ut! En ting er i bikini/undertøy, da er i alle fall ens edle deler dekt! Men naken, helt exposed.. Åh, nei det tror jeg ikke at jeg hadde taklet! x)
      Gleder meg veldig til å se bildene, regner med de blir helt nydelige! 😀

    37. Du kommer virkelig ikke til og angre<3 satt aktmodell 3 ganger når jeg var 16 år ( ja, mamma skrev under på at det var greit) selvtilliten ble boosta når usikkerheten var som verst og bildene blir helt fantastisk fine.
      Nå 11 år etter er dette noe jeg vil gjøre igjen! Kroppen er forandret; mer tatoveringer, silikon, fillers og mer former på kroppen. Gøy å kunne se tilbake på.
      Heier på deg<3

    38. Samme fotoshoot som Kourtney Kardashian😜 ser den med å ta bilder å ha til å se tilbake på, men du gjør veldig mye som Kim Kardash gjør 😅 finn på noe selv da?

    39. Jeg skjønner ikke hva som får folk til å tro at så snart en person er operert så er det fritt fram å kommentere og synse om deres utseende. Man hadde vel aldri vært så kritisk til en person som ikke var operert? Jeg syns ikke noe om at folk plutselig mister retten til å eie sin kropp og hvordan den ser ut når den er operert. Sophie var og er en vakker jente, men nå er hun endelig komfortabel i sin kropp og har selvtillit. Er ikke det det viktigste? Nei … jeg blir oppgitt.

    40. Syns det er helt utrolig kor enkelte mennesker skal ha en mening om andre sin kropp. Sitte å skrive latterlige kommentarer, ville man sagt sån til en venninne ? En kollega ? En søster ? Så hvorfor skulle man skrive det til Sophie . Syns det er kult å ha et minne om kordan kroppen så ut når man var mest stolt over den. Ka den har vert igjenom . Så super idee .

    41. Syns sånne her blogger bør promoteres mer. Særlig til unge. Altfor mye om politikk, økonomi og samfunn. Katastrofer og sultne mennesker. Vi trenger flere artikler om rumpesprekk mellomrom og silikon pupper, og folk som er så tøffe at de faktisk viser seg nakne etter kun et par operasjoner. You go girl!!
      Skjønner jo at VG, Nettavisen osv må rapportere om andre ting som krig og konflikter, men det er faktisk folk som har gått i hele dag uten å få vite hva Mammaen til Michelle har spist til middag i dag, og det er rett og slett opprørende. #GirlPower

    42. Du er i din beste alder. Fotografer i vilden sky. Jeg er 58, og ting (og “den”) henger. Jeg tok bilder da jeg var yngre og ting ikke hang. Det er fint å se tilbake på.

    43. Synes det er glimrende at du har gjennomført en slik shoot, og at du sitter igjen med både flotte bilder og fin erfaring.

      Jeg fotograferer bryllup, konfirmasjon etc., men gjør også mye akt både i studiosammenheng, utendørs og andre locations. Dessverre ikke så mange menn da det er vanskelig å få dem til å stille nakne foran kameraet. Derimot er det svært mange kvinner som vil ha aktbilder, og mitt inntrykk fra utallige aktshoots er at kvinner ønsker vakre bilder av seg selv (selvsagt!), men også som en erfaring i livet, at de utfordrer seg selv (mestringsfølelse) og ikke minst som et minne de kan ta vare på gjennom de fotografiske resultater og fra selve shooten som en opplevelse i seg selv.

      Mange av oss synes aktbilder er vakre å se på, og som fotograf synes jeg det er et privilegium å skape flotte bilder i samarbeid med modellene. Og når jeg her bruker begrepet “modell” forstås dette fra min erfaring helt vanlige mennesker som ikke har modellering som yrke eller profesjon. Mange har født barn, noen er yngre med såkalt flott og trent kropp, mens andre ikke er fullt så unge lengre. Noen har store bryster, andre har ikke. Kroppen er vel verdt å bli fotografert uansett hvordan den ser ut. Det er du selv som eier den, og du har all mulig grunn til å akseptere hvordan den ser ut og fungerer. Vær stolt!

      Jeg oppfordrer dere til å følge Sophie Elise sitt eksempel ved å forsøke seg som aktmodell. Finn en fotograf som er seriøs, som kan vise til sin egen portfolio og som tillater at dere kan ta med en kjæreste eller venn som følge gjennom fotograferingen. Jeg fotograferer mye TFP (Trade For Print) – det vil si gratis for begge parter om jeg f.eks. har et prosjekt eller vil prøve ut lys og teknikker, men vær i så måte nøye med å skrive kontrakt som betinger samtykke fra dere selv før evt. fotografens publisering (Åndsverksloven paragraf 104). Publisering av aktbilder i de fleste sosiale medier vil uansett ikke kunne vise nipler eller nedentil, og modellen kan reservere seg mot å bli tagget eller kreditert.

      Takk for oppmerksomheten og lykke til som aktmodeller alle sammen!

    44. hvordan var det å ha en fremmed mann ta bilder av musa di? Du er en frekk jente som poserer med fitta synlig på shoot

    45. kan tenke meg det føles rart å stå foran en fotograf med høna på full utsilling. Men jeg skal vedde på at du likte det

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg