fjerne silikonen – planer!

Som dere vet har jeg i lengre tid vurdert å fjerne silikonen. Jeg snakket om det i et intervju med VG nå nettopp (som forøvrig var sykt fint, du kan lese det her), og nå har jeg lyst til å snakke om det igjen fordi jeg har så mange funderinger rundt dette..

Jeg er veldig fornøyd med størrelsen på puppene mine, men da jeg opererte var jeg egentlig opptatt av at de skulle bli størst mulig og se mest mulig unaturlig ut, haha. Så da ble det sånn, og jeg har runde implantater som i tillegg bare har blitt hardere og hardere etterhvert som årene har gått. Nå er de så harde at det ikke lengre er godt å ta på dem, det er ubehagelig, og jeg har ikke sjans til å ligge på mage for eksempel. Jeg har også fått vondt i ryggen. Men, det kan jeg egentlig leve med, det største problemet er hvor harde der. Steinharde, for å si det rett ut. 

Men, samtidig er jeg livredd for å fjerne. Jeg har lite elastisk hud og har derfor hørt at jeg kan få veldig slappe pupper  ettersom huden ikke trekker seg tilbake. Jeg er redd det skal se ut som to sprengte ballonger som henger og slenger. Har noen av dere erfaring med akkurat dette? Om jeg velger å fjerne silikon er jeg forberedt på å angre den første tiden, men jeg er redd det aldri kommer til å trekke seg tilbake. Det hadde føltes så dritt å fjerne, og så ikke være fornøyd og ende opp med å ta silikon igjen. 

Jeg aner heller ikke hvordan puppene mine så ut før jeg tok silikon. Jeg hadde så mye komplekser og ville aldri se på dem, og brukte flere BH-er og innlegg hver eneste dag, så det er også skremmende å ikke vite hva jeg eventuelt går tilbake til. Siden jeg tok silikon da jeg var 18 år aner jeg ikke hvordan jeg ser ut nå, og det er en rar tanke. 

Jeg er også redd med tanke på brystvortene mine. De er helt perfekte nå. Jeg elsker størrelsen, formen, plasseringen og alt. Det hadde vært skikkelig trist om de hadde endret seg. Har noen erfaringer med dette? 

Og, sist: om jeg ikke fjerner silikon ønsker jeg å bytte implantater likevel, siden de jeg har nå er så harde. Og da ønsker jeg uansett å gå ned i størrelse, nå er de for store for min smak og det ser bare dumt ut med den svære rumpa i tillegg. Jeg tror jeg hadde følt meg mye vakrere med mindre pupper. Jeg er likevel skeptisk til å bytte implantater på grunn av arr, man mister nerver i puppene som føles rart, og så strekker man på huden.. Ja, jeg tar bare ikke lett på det. Jeg har hørt om implantater som skal være mykere, men jeg finner det ikke når jeg googler. Hva heter disse, og har noen av dere erfaringer?

Dette er noe jeg tenker en del på og jeg ønsker ikke å ta en forhastet beslutning. Men jeg skal innrømme at det faktisk kiler litt i kroppen når jeg tenker på å fjerne silikonen, det hadde vært så rart / spennende / interessant og ikke minst DEILIG å få ha mindre pupper. Jeg har bare endret smak, what can I say. Det kan jo hende jeg fjerner og så angrer, og tar silikon igjen og det ønsker jeg å være åpen om, men akkurat NÅ frister det så forbanna mye å gi slipp på puppene mine.

Ps: da skal jeg så jævlig lage en slags kunstinstallasjon av implantatene mine å ha det hjemme.

194 kommentarer
    1. Tcmn har jo akkuratt fjerna sillikonen, og hun hadde like store ballongpupper som deg😳 hvorfor spør du ikke henne?

    2. Book deg konsultasjonstimer! Omså his flere kirurger! Da får du anledning til å bli undersøkt, og så svar på alt du lurer på :)!! Gjør det! Det anbefaler jeg!

    3. Hva med å bare snakke med en kirurg istedet? MÅ alt av plastisk kirurgi skrives om og omtales «fordi man skal være ærlig om det»? Kan man ikke bare la vær, tenker jeg.

    4. Hei 🙂 ville veldig anbefale å søke opp Karissa Pukas på Instagram 🙂 Hun forteller mye om «sin reise» ang å ta de ut pga. Breast Implant Illness. Vær så snill å les deg opp ❤️❤️ Ønsker deg lykke lykke lykke til uansett hva du bestemmer deg for 🙂 du e rå! ✌🏽✌🏽

    5. jeg er sikker på at du hadde blitt skikkelig fin med mindre pupper. jeg er så GLAD det begynner å bli mer ut og Harry med sånne svære harde plastikkpupper. Myke naturlige pupper er SÅ deilig😊😀

    6. Jeg tok på akademiklinikken, er såå fornøyd. Tok dråpeformet proteser. De er myke, kan ligge på magen og jeg har minimalt med arr. Tok et brystløft i tillegg, men det kan du så vidt se. Verdt å sjekke det ut om du skulle være interessert. Bjørn heter han som tok det på meg. Han regnet ut huden min matematisk for å passe på at alt ble slik det skulle, han er skikkelig proff! Lykke til, klem❤️

    7. Saltvannsløsning implantater er de mykeste og om du har de under muskelen skal de få et mer naturlig utseende. Jeg har dråpeformet saltvannsimplantater i ene brystet og både venner og kjæreste kjenner ikke forskjell.

    8. Du begynner innlegget med «Jeg er fornøyd med størrelsen på puppene mine» og litt lenger ned skriver du «Og da ønsker jeg uansett å gå ned i størrelse, nå er de for store for min smak» så hva mener du egentlig?? Du blir jo ikke enig med deg selv i innlegget engang.
      Jeg tror det kommer til å se veldig rart ut om du fjerner implantatene og går for naturlige, men hva vet jeg.. Hadde heller prøvd å sette inn nye, kanskje litt mindre om det er det du ønsker.
      Hadde jeg vært deg hadde jeg heller fått fjernet hva enn du har i rumpa (eller gjort det også når du først er i gang med puppene), for det ser virkelig så mye mer rart og unaturlig ut i forhold til resten av kroppen din. Fjern det, og tren deg til en større rumpe naturlig nå som du har begynt og trene også! Det kommer til å se så mye bedre ut..

    9. Meld deg inn i silikonsnakk gruppen på facebook! 🙂 anna rassmusen (fra mammatilmichelle) fjerna sine. Kanskje hun vet 🙂
      Tror du har kapseldannelse pga de er så harde som du sier.
      De nye kmplantatene heter ergonomix så vidt jeg vet, de skal være mykere ♡

    10. Det er vel best og bare finne ut en gang for alle hva DU ønsker og ikke spørre lesere om tips. Det er jo du som skal leve med kroppen din og du som skal være fornøyd. Angående mykere implantater eller andre ting du lurer på ville jeg heller ha snakket med en plastisk kirurg.
      Bloggen din er virkelig dårlig for tiden, bare reklameinnlegg de to siste dagene og nå er dette innlegget ditt for dagen? Ikke mye å klikke seg inn for her lenger, virker ikle som om du liker å blogge lenger

    11. Eg synest at du skal det, du blir eit betre forbilde for dei mindre og viser dei at du ikkje vil ha det. At du vil blir naturlig igjen.

    12. Motiva implantater, myke, blir litt “anatomiske” da fyllet legger seg i bunnen når du står.. 😊
      Værtfall de jeg har 😅

    13. Aviva klinikken i Oslo (rett ved Vindern) er super finke når det kommer alt ang plastikkirurgi! De driver ikke kjøttmarked sånn som Fornebu klinikken og Majorstuen klinikken :))

      1. Nei, visstnok bruker de jo industrielle implantater…som selvfølgelig vil ødelegge luooene dine om du ikke fjerner dem.

    14. Motiva implantat er det beste nå ❤️.
      Jeg har gjort 2 operasjoner, så første gangen fikk jeg perthese (implantat som har vært utrolig lenge på markedet ) Like etter kom nyheten om Motiva, så jeg valgte og bytte etter 1 år, men også for å gå opp i størrelse (anbefaler at du leser om motiva ❤️) .
      Jeg opererte meg på Citadell klinikken i Sverige (Landskrona) Peter Cosmo er spesialist og kjent for å gjøre fine bryster! Jeg kunne ikke vært mere fornøyd med valg av klinikk og kirurg!
      (jeg gjorde mye research + har 2 venninner som også har operert seg der og er utrolig fornøyd!)
      Du blir virkelig tatt godt hand om, og du sover over der første natten. Elsker virkelig den klinikken, så verdt og sjekke ut ❤️😍

    15. Du hadde kledd sååå godt å fjerne de! Du har en liten ramme, og sett så utrolig fin ut med mindre. Ble så glad når jeg leste at du ville ha mindre <3

    16. Motiva implantater!!!! De er helt sykt myke. Ingen tror på meg når jeg sier at jeg har operert. Mine er motiva ergonomix ser naturlige ut og som sagt er myke. Les om dem på nettsiden dems:)

    17. Synes du skal gjøre det! Har ikke erfaring med silikon, men jeg har digre naturlige pupper som alltid er i veien og har aldri skjønt meg på de som vil ta silikon. Du er heldig som har et valg om å få dem mindre… (vet om muligheten for reduksjon, men det er så mye som kan gå galt)

    18. Kult bilde å du er superflink synes jeg og spennende innlegg å i dag har jeg lest i boka min med signatur super kos ønsker deg alt godt og en fantastisk riktig god helg sophie Elise hilsen Kristian Magnus 😃♥️

    19. Ikkje spør lesarane dine og gjer deg sjølv meir usikker enn naudsynt. Konsulter kirurgar og gjer det magekjensla di fortel deg.

    20. Ta avstøpning i gips av dagens pupper om du skal fjerne silikonen! Hadde vært kjempekult! Lykke til uansett hva du ender opp med å gjøre 😊💛

    21. Kjenn på magefølelsen din. Hva har du mest lyst til? Hva tror du er best for deg? Hva tror du vil gi det beste utfallet for din egen del?
      Det er din kropp, dine pupper. La utfallet komme 100% fra deg og hva du mener er best for akkurat deg.

    22. Jeg tok silikon for noen år siden. Mine er like myke som en vanlig pupp 😅 Men jeg tok litt for mye 🤦🏼‍♀️ Så jeg skal inn å fjerne de jeg har å bytte til mindre. Ta kontakt med Pål Schistad på Fornebuklinikken! Han er gull verdt når det kommer til silikon! 🙏🏻 Å om du lurer på noe mer så er det bare å sende meg en mail 😊

    23. Når du fjerner/reduserer størrelsen på puppene vil de fjerne mye av den overflødige huden som blir til overs – så de blir fine og faste likevel ❤️ Du kan søke litt på brystreduksjon da vil du få flere resultater osv, enn ved søk fjerning av silikon, da førstnevnte er vanligere. Men er samme prosessen bare en enklere operasjon å få fjernet fyll enn ekte pupp, men ja vil jo være samme sluttresultat.

    24. Du tok implantatene på fornebu klinikken, gjorde du ikke? De har alle før og etter bilder lagret! Så du får se førbildene lagret ved siden av 3d skissen av puppene, den illustrasjonen de viste deg på konsultajon vettu! 🙂 Synd du ikke dro i fjor, de har jo 5 års kapslingsgaranti 🙁 Tok på samme klinikk ca ett år etter deg 🙂

    25. Heihei!
      Jeg tror å fjerne implantene helt blir en veldig drastisk forandring, men å derimot bytte implanter og eventuelt gå ned noen gram vil være en bedre idé. Plastisk kirurgi har jo blitt veldig utviklet de siste 10 årene, og tror at de kan hjelpe deg å få det beste resultatet som passer deg og dine ønsker!
      Masse lykke til!

    26. Fornebu klinikken fører implantene som er sykt myke, de er helt magiske etter min mening. Motiva ergonomix heter dem vel, om det er noen andre vet jeg ikke, men vet at motiva er sykt myke i hvertfall 😌 lykke til hva enn du gjør

    27. Jeg har silikon men jeg var veldig opptatt av at di skulle se naturlige ut, men di ble ikke så store, mitt eneste fokus var at di skulle se naturlige ut. Men jeg kunne snakke med Kirurgen om alt, kansje din også kan fortelle deg veien videre, hvordan di vil bli, hva du evt kan gjøre? Min smak er naturlig fine, å jeg synes ikke det er styggt med store, men min smak er når di går i ett med resten av kroppen. Snakk med en kirurg det tror jeg er det lureste. Jeg synes du har fine pupper nå også men synes naturlige er ett hakk bedre + at mine er myke! Jeg har skrevet en melding til deg på Instagram, om du lurer på noe så spør meg gjerne der 😊

    28. Så utrolig spennende da. Tror du hadde vært så fin med mindre bryster 🙂 Det passer jo bedre til deg som er så litta. Lykke til med valget <3

    29. Hadde nok fjernet eller i hvert fall byttet ut til mye mindre implantater… Når du har pratet om dette så lenge, så sier det vel sitt? Snakk med en kirurg og finn den beste løsningen

    30. Hei Sophie,
      Jeg har selv hatt silikoner tidligere, men jeg tok dem ut igjen fordi jeg følte de var for store og det føltes bare ubehagelig ut. Huden ble litt slapp, men så sa legen at trening kan hjelpe til med å stramme opp huden igjen.
      Jeg er en som er helt flat foran og jeg vil fortsatt ha større pupper, men ikke fullt så store som sist. Jeg kommer nok til å ta nye silikoner om et par år om jeg fortsatt tenker på det. Men det beste rådet jeg kan gi deg etter min erfaring er å prate med en kirurg. Konsulasjonstime eller hva det nå heter, tror i tillegg det er gratis eller koster veldig lite.
      Gå etter hva DU føler er riktig for deg selv, hvordan du vil føle deg komfortabel med kroppen din.
      Det er lov å angre, men da vet du ihvertfall hva du vil gjøre.
      Lykke til, dette ordner seg 😉

    31. Go for IT!! Om du føler det “hindrer” deg i å gjøre enkelte ting, tror jeg du blir fornøyd om du fjerner de.
      Du forblir jo like nydelig uansett

    32. Ser ikke helt poenget med å spørre leserne om råd på et felt hvor kun profesjonelle kan komme med et vettugt svar. Du har flere ganger sagt at du er lei av å alltid kun få spørsmål av journalister om puppene og rumpa, men du legger jo opp til det når det mest utfyllende innlegget du har skrevet på et par uker omhandler nettopp puppene dine. Hvis du velger å fjerne de så hadde absolutt det vært noe det er verdt å dokumentere. Men dette innlegget er bare ødeleggende for det flotte imaget du har klart å bygge opp gjennom SVD.

    33. Tror mindre pupper hadde passet deg perfekt, hvis du evt er redd for å få sleng pupper går det jo evt Ann å ta bitte litt silikon inni bare ikke innmari mye? Mindre pupper hadde passa kroppen din perfekt tror jeg

    34. Absolutt enig i at små pupper ville kledd deg best siden du ikke er så høy og stor selv! Du trenger ikke være redd for at de skal henge, for du jo kan ta løft samtidig som du fjerner. Da fjerner de overflødig hud og sørger for at brystvortene havner der de skal 🙂 Jeg har selv ikke gjort noe med brystene, men har vært hos tre forskjellige kirurger fordi jeg har vurdert det etter barnefødsler. Alle tre sa så mye forskjellig, men alle var enige om at hvis jeg skulle få det slik jeg ønsket, måtte jeg løfte. Men jeg har egentlig slått meg til ro med at puppene ikke er heeelt like som før to barn, men at de er passe størrelse til min kropp, og fortsatt ganske bra til min alder. Heier veldig på det naturlige men forstår samtidig behovet for å se ut slik man føler seg, om du forstår.
      Heiaklem og du er fin uansett hva du velger, men jeg tror du hadde hatt det mer behagelig og følt deg best uten silikon 🙂

    35. jeg tokk brystløft i sommer da jeg reduserte brystene å tokk ut hovne kuler, uten silikon å har sitte å vurdert silikon da jeg liker hvor høyt de sitter å formen, men er så mange som sier de blir harde,hengete å ubehagelige etter noen år så vet ikke om jeg bare skal ha de jeg har. trur det er normalt at de blir harde etterhvert har jo lest flere kjendiser som tar de ut på grunn av de tinga nevnt over :/

    36. Har motiva implantater satt inn på fornebuklinkken tidligere i år, 450 g, og kan bare avkrefte med engang at de er mykere.. Jeg satte inn silikon i 2013, kanskje 300 gram. Var veldig misfornøyd med hardheten og trodde det skulle bli bedre med årene. Det ble det ikke, så i 2018 kom Marius Barstad på Fornebuklinkken med forslag om protesebytte til det såkalte geniale motiva-implantatet. Ja tenkte jeg- nå skulle puppene mine endelig bli myke. Sannheten er at de er like harde som før. Silikon er litt hardt. Det som føles mykt er din naturlige pupp. Jo mer naturlig pupp – jo mykere helhetsinntrykk av puppen:-)

    37. Det er så fint å høre at du har fått så mye bede selvtillit at du klarer å vurdere å fjerne silikon❤️ Jeg synes du burde gjøre det for både psykisk og fysisk helse💕

    38. 1. Synes du skal fjerne silikonen, og ikke ta inn ny.
      2. IKKE undervurder ryggsmertene! Du kan leve med litt vondt nå, men det blir ikke bedre med årene.
      3. Du er vakker som du er, og selv om det kan være jævlig vanskelig, vet jeg at du etterhvert vil lære å bli glad i dine naturlige pupper, uansett størrelse og form. Handler bare om innstilling, positive tanker og hard mental trening!!

    39. Jeg har hatt mine silikon pupper i 10 år. Jeg opererte mg etter jg fødte mine 2 sønner som jg ammet. Jg ville oxo ha store bryster, mn legen som opererte anbefalte det ikke, advarte mg mot at de kunne bli harde. Jeg la derfor inn 330 ml, gikk opp fra B til C cup. Har aldri angret, de er fortsatt perfekt og ikke harde. Så mitt råd til deg er å ta ut de du har nå, eventuelt legge inn litt mindre. Lykke til 😉

    40. Du kunne jo tatt ut og lagt under muskelen? Må jo selvfølgelig avklares med kirurg. Men der har jeg og det er helt perfekt. Må vise frem arrene mine for at folk skal tro jeg har silikon. Dem kjennes så naturlig ut, men samtidig ser dem «perfekt» ut.. veldig fornøyd med det. Har foressten 335 i dem. Gjort på fornebuklinikken i 2011. Kirurgen der var veldig streng ang størrelse og hva han anbefalte og ikke og det er jeg evig takknemlig for den dag i dag. Bruker en stor c cup.

    41. Jeg har 240 ml. dråbeformet. Hadde ingen pupper før jeg tok silikon. De ser så naturlige ut og er veldig myke.

    42. Jeg syntes du skal fjerne silikonen i rumpa først og fremst. Ser Så unaturlig ut til kroppen din. Ser også at du ikke er komfortabel selv. Du filmer aldri i spesielle vinkler på skal vi danse eller kledde deg i klær som ikke fremhevet rumpa. Blir Sikkert uvant å fjerne all silikon i brystene, kanskje bare legge inn mindre implantat.

    43. Kjære deg. Jeg tolker dette som at du endelig begynner å tro på deg selv, innenfra. Det gleder meg stort!
      Du fortjener virkelig å se din egen verdi ❤️
      Personlig synes jeg ekte er vakrest.

    44. Jeg har silikon selv, 250 i hver og jeg er super fornøyd! Skulle jeg tatt de ut en gang hadde jeg nok tatt brystløft samtidig for å få naturlig fine pupper uten silikonen også 😀

    45. Ville gjort det hvis jeg var deg. Huden er enda elastisk med tanke på alderen din, så ville ikke booket en konsultasjonstime!

    46. Dette må jo være et spørsmål å stille treningsfantomet Lene Alexandra, som hadde tidenes ballongpupper, som deg. Hun ville kvitte seg med silikonharrystilen.
      Hun fjernet alt og har nå ingenting – og ser veldig bra ut au naturel.

    47. Synes det er tøft av deg å være så åpen. Synes det er fint at du søker råd hos leserne dine, håper du får gode råd og at du tar en avgjørelse du blir tilfreds med. Det fortjener du. Jeg har ingen råd, men ønsker deg lykke til med hva enn det måtte bli. Du er så fin

    48. Hej!
      Jag har följt dig på Some i flera år men aldrig kommenterat men känner att jag nu kanske kan hjälpa dig med med dina frågor..
      Jag har personligen haft Implantat I 15 år, opererade mig när jag var 18 år pga av olika stora bröst. Satte in 400 CC.
      Åren har gått, haft en trötthet/desoression/ångest efter operationen men inte tänkt på det utan tänkt att så är det bara..
      För ett år sen var jag helt säker på att jag skulle dø. Min kropp var sönder stressad och det kändes som den stängde av sig bit för bit. Jag hade i tillägg över 30 olika symptom men trots att jag drog till läkaren men prover såg fint ut. Jag kände att något var fel men fick erkänna mig som hypokondriker.
      Av en slump fick jag läsa om en tjej med bröstimplantat och hon blev sjuk efter hon satte de in. Baam, det var ju samma symptom som mig! Hon hade tagit de ut och blivit bättre. Jag tog ut mitt implantat 22/2 i år nere på Sørlandet där jag bor och nu är alla symptom borta! Min kropp är så harmonisk, har fantastisk energi som jag inte har haft på 15 år och jag klarar att jobba! Før ett år sen var jag mest sängliggandes, dödstrött och orkade inte äta middag med man och barn. Idag jobbar jag på Ikea (klarade inte att gå där för ett år sen), mamma till mina barn, orkar ta hand om hus och hem osv osv.
      För att dra det hela kort, jag har under detta året kommit i kontakt med andra tjejer som jag felles har haft samma symptom och att vi har/hade bröstimplantat. Har läst tusentals historier från helt okända tjejer i en FB grupp där alla har blivit sjuka. Det här visar sig nu att dessa implantat (oberoende av producent) innehåller kemikalier och tunga metaller. Det är ingenting som framkommer vid konsultation…!
      Men till dina funderingar så är det en kirurg som kan ge sig svaren från ditt utgångsläge. Men risken är att du måste göra lyft. Jag valde att göra lyft och är supernöjd trots att jag har mer ärr. Mina vårtgårdar flyttades och det gick fint med dem och de fungerar helt fint hehe.
      Har full förståelse att bröst och bröstimplantat är väldigt “svårt” för många tjejer. Jag hade själv planer på att sätta in mindre implantat innan jag fann ut om BII, Breast Implatat Illness. Det ändrade mitt liv och jag har bokstavligen fått mitt liv/hälsa tillbaka.
      Googla på det så kommer du finna en hel del info om det.
      Jag finns tillgänglig på mail som du mer än gärna kan ta kontakt om du har nå frågor eller funderingar om BII. Det är fortfarande rätt nytt här i Skandinavien (och ja, många kirurger nekar detta) men i USA kommer allt fler studier fram om hur implantat skadar. Det kommer även komma en dokumentär om detta framöver.
      Ps. Din rädsla för hur brösten kommer se ut efteråt förstår jag. Jag var också livrädd att gå från stora bröst till “jag vet inte vilken storlek det blir. Men vet du, jag älskar mina mindre bröst! Aldrig känt mig så fri, kvinnlig och är mer säker på mig än någonsin 🙂
      Ps 2. Om du väljer att ta ut implantat så se till att kirurgen tar ut kapslarna! Det bildas av kroppen gör att skydda mot onaturliga ting i kroppen. I den ligger gifter som implatat har svettats ut så det vill man inte ha kvar i kroppen..
      Varma hälsningar,
      Susanna

    49. Jeg synes du skal fjerne rumpen istedenfor, for hvis det blir stygt så kan du trene den fin igjen. Og jeg synest ærlig puppene dine er myyye finere enn rumpen. Du kler store pupper men rumpen ser veldig fake ut. Btw no hate, jeg eeeeeelsker deg altså!!!!<333 og savner deg masse på skal vi danse!

    50. Opererte meg i Bergen i 2016 og da brukte de noen nye implantater, navn er ukjendt. Men disse er utrolig myke og gode å ta på 😉
      Så tror ikke det er noe du finner på Google da det er helt vanlig idag med denne typen 🙂
      ANNBEFALLES

    51. Fjern siliconen både framme og bak. Det er Harry og UT , og du er så nydelig at du ikkje treng det. Fjerna min silicon etter 15 år, og har fått flottere, fastere og sjølvsagt mindre enn før. Beste eg har gjort for kroppen min.

    52. Tror du vil være glad i det lange løp om du fjerner det! Anbefaler veldig å søke opp Karissa Pukas, og det fokuset hun har satt på det med silikon som veldig få snakker om!

    53. Jeg hadde bare små brystvorter og ribbein, var utrolig tynn. Hadde ikke selvtillit. Da jeg var 29 år og hadde født 2 barn bestemte jeg meg for å gjøre noe. Jeg fikk proteser med saltvann. Lot legen bestemme størrelsen, for jeg ville det skulle se naturlig ut. Resultatet var fantastisk. Myke og naturlige. Dette var i begynnelsen av 70- tallet. Jeg er nu 78 år og fortsatt veldig fornøyd. Riktignok noe slappere hud.

    54. Enig med flere over, rumpa bør heller fikses.. ser ikke bra ut! Vil personlig anbefale å fjerne all silikon i brystene, men hadde selv sikkert gått for reduksjon. Håper du finner ut hva du selv vil gjøre, og er fornuftig 🤗

    55. Har ingen erfaring med dette, da jeg naturlig har store pupper. Hvis dette er noe du føler inni deg er den riktige avgjørelsen å ta så synes jeg du skal gå for det. Ta kontakt med tcmn og spør hvordan hun synes det går.
      Du vil nok angre like etterpå fordi huden trenger litt tid på å trekke seg sammen igjen. I værste fall kan du jo legge inn mindre implantater og annen form med en liten reduksjon av huden dersom du har for mye hud.
      Jeg fatter ikke hvorfor noen vil ha så store pupper, selv har jeg en J-cup. Det er så og si ingenting positivt med det annet enn at kjæresten synes de er gode å ligge på 😂🙈 Du er utrolig heldig som har mulighet til å gjøre akkurat hva du vil med dem (og det må du ha en stor klapp på skulderen for, for du har jobbet hardt for det ❤️).
      Kroppen forandrer seg, både på innsiden og utsiden. Pupp er pupp – i alle former og fasonger. Heeeelt ytterst på kanten er en pupp nemlig bare en pupp.
      Lykke til 😘

    56. Hei!jeg hadde fæle spisse pupper før jeg tok sillikon i str A. Etter jeg fjerna dem så ble jeg positivt overrasket ,de var blitt runde og jeg hadde plutselig en str B! Go for it!

    57. Ikke tenk så mye på hvordan det vil se ut! Jeg jobber som fysioterapeut og ser mange kropper hver dag. Kropp er fint, uansett! Om noen sitter på en sky og ser ned på menneskene ser man helheten, og ikke hver enkelt person. Ikke tenk så mye på hvordan du ser ut. Du er flott uansett 😊

    58. Hei, jeg tok brystimplantater etter mitt første svangerskap. Jeg var 70 B før svangerskap å ble en 75 H/J på mitt største når ammingen satt igang. Du kan bare tenke deg hvordan de da så ut når ammingen tok slutt å fødselsvekten var av. Jeg hadde endel hud å ba legen fylle såpass at det så fint å naturlig ut. Det ble 400 g i hver, som kanskje høres mye ut men så er jeg 180 høy med former. De passer fint til kroppen min. Mine er både myke å behagelige. Har fått flere tilbakemeldinger på at «men de var jo myke, trudde de sku være steinharde». Jeg kan fint ligge på magen å kjenner egentlig ikke at jeg har noe der. Men han har ikke fylt ut huden heller, jeg tror jeg fint kunne fått plass til 150 g til på hver. (Noe som ikke er ønsket).
      Så til min tanke – om du bare går ned i størrelse, (å selfølgelig endrer implantatene) vil de da evt ikke bli mykere? Da det er mer hud å ta av. Ser for meg om du fyller en ballong til bristepunktet med vann, kontra bare litt.
      Har for øvrig vanlige, cohesive gel inplantat.

    59. FJERN! ❤️ Hvordan kroppen føler seg er viktigere enn å se fin ut, uansett så er små pupper like fint❤️ Altså jeg personlig mener at det ikke har noe å si hvordan pupper ser ut… fjernfjernfjern, la kroppen vær naturlig

    60. Jeg ville anbefalt deg å gå til en erfaren kirurg og spørre. Du kan alltids ta breast-lift dersom du får overflødig hud. Dette er noe en kirurg kan se når han har tatt dem ut. De endrer plasseringen på brystvortene når de opererer silikonen inn, så det er naturlig at de vil endre plasseringen når de tar dem ut.

    61. Jeg synes du burde fjerne, siden du er så liten så ser puppene dine ekstra fake ut, du hadde sett så bra ut uten!

    62. Bare gjør det får du er ikke deg selv vis du tenker på det hele tia . gjør det vis du tenker på det og ikke vis du ikke vil

    63. Du kan jo evt ta ut silikonen, og om du ikke blir fornøyd kan du bruke forstørre de igjen ved å bruke ditt eget fett, så du slipper at de blir så harde. 🙂

    64. Jeg synes du skal fjerne. F.eks Tcmn ble myyye finere uten, hun så mye mer feminin ut. Jeg har aldri hatt store pupper selv men jeg synes mine er fine og det er lett å kle seg uten å se dum ut (sorry). Du har fine pupper men jeg tror du hadde blitt så fin om du hadde fjernet det. Silikon er UT:) Klem vakre:)

    65. Jeg har de mykeste puppene, jeg kan virkelig ikke kjenne implantatene mine i det hele tatt. Nå har jeg under muskelen da, har du kanskje over muskelen? I tillegg har jeg dråpeformet, så hvis du vil ha noe mer «naturlig» anbefaler jeg dråpeformet under muskelen, bare spør Sander eller Jan haha de har sett dem

    66. Ta heller ut implantatet i rumpa mens du enda kan, fordi du er ung og huden din har fortsatt mulighet til å dra seg sammen igjen. Jo lengre du venter, jo slappere og tynnere blir huden, og vips så er du stucked med den rumpa forever.

    67. Jeg synes du skal høre med en lege eller sånne folk som har peiling om puppene vil bli slappe som du sier. Hvis ikke synes jeg å gå ned en puppestørrelse og få nye innplantater er en god ide. Men så er det om de blir harde igjen? Jeg synes du skal ta de gode ideene dine og spørre en som jobber med dette:) spennende å høre hva beslutningen din blir:)

    68. Alle er finere uten implantater. Store fake bryster og rumper er harry og helt ute. Nå er det naturlig kropp som gjelder og det er selvsagt veldig mye penere!

    69. Jeg vil jo anta at dersom det skulle bli mye overflødig hud så gjennomfører kirurgen i tillegg et brystløft eller fjerner mye av den overflødige huden? : )) det får du helt sikkert svaret på i en konsultasjon tenker jeg ❤️

    70. Skjønner hva du tenker, men pupper må jo ikke være “perfekte”. Synes det er veldig kult at det i det siste har blitt mer fokus på at pupper kommer i alle forskjellige str og former, og at det er normalt!, som f.eks. i tv-serien Line fikser kroppen 🙂

    71. Hei! Hadde det vært meg som var i din situasjon ville jeg nok bare gått noen størrelser ned i silikonimplantater. Tror risken er mindre for at du angrer på det enn at du fjerner det helt. Men dette må du kjenne på selv, og er helt opp til deg

    72. Du burde fjerne rumpe greiene også
      Ser like unaturligt og dumt ut det og
      Er jo ikke fint på deg med kardashian rumpe

    73. Jeg fjernet mine i høst etter å hatt de i litt over 7 år. Angrer ikke et sekund. Mindre vondt i nakken og klær sitter finere på, pluss at jeg synes faktisk puppene er mye finere nå. De trekker seg for sammen:) om du velger å gjøre det så vær flink å bruke støtteBH så lenge som mulig.

    74. Vakre fine Sophie <3 Endelig begynner du å bli voksen! Du er så sammensatt av rare og utrolige tanker men så veldig reflektert. Tenk om du kan bruke energien din på bare å være den du er opprinnelig? Du er så vakker i utgangspunktet men har ødelagt så mye av deg selv med dårlig selvbilde. Bare vær den superfine jenta du er <3 Du vet du har en stor stemme og så mye bra meninger, jobb videre med å kanskje klare å bli hørt på dette. Du KAN gjøre en stor forskjell! Fjern rumpa og puppene, de kler deg virkelig ikke Du er aldri mer vakker enn når du er uten falske tunge vipper, uten sminke. Du trenger ikke alt det fordi du er bare vakker akkurat sånn som du er. Ønsker deg det beste med din avgjørelse nå. Stor klem <3

    75. Det er opptil deg hvis du ønsker å fjerne silikon. Eller ihvertfall gjøre de mindre. Hvis dette er et problem, feks at du ikke kan ligge på magen. Så ville jeg nok vurdert det, men det er opp til deg selv hva du vil… og vi andre har egentlig ikke noe med dette å gjøre, du vet best hva er best for din kropp.

    76. Har vært i liknende situasjon selv, fikk råd av en plastikkirurg, og han sa at så lenge jeg var såpass ung(24 da jeg fjernet), kom det til å normaliseres ettersom man har veldig elastisk og tilpassende hud. Rett etter fikk jeg panikk fordi de selvsagt var noe slappe og hengete. Etter 3-5 måneder trakk faktisk huden seg tilbake og jeg fikk mine naturlige, noe små (pga det var uvant) pupper. Hvis du har litt vondt i ryggen nå kan jeg love deg at det blir verre. Du er nok akkurat like flott, om ikke finere om du fjerner. Klær passer også mye bedre nå. Lykke til med hva du velger, men gjør det du syntes er best for deg, og hva du ønsker. Men det har ikke gått ett sekund av tanker over anger. Jeg elsker mine naturlige pupper. Embrace them 😁

    77. Jeg syntes du skal ta det vekk. Du er fin uansett. Å etter min mening blir du enda mer unik når du ikke er «kunstig»

    78. Har ikke noe erfaring på området, men jeg vet at de kan ta ut inplananter og gjøre et løft samtidig, hvis de skulle henge veldig fordi huden er så strukket. Eller eventuelt fjerne de, se hvordan det blir også løfte/forme om det ikke blir som du ønsker. Brystvortene dine vil jo se like ut vil jeg tro, men å ha akkurat samme plassering tror jeg ikke, men den kan man sikkert justere det man vil ha den dersom en gjør et løft. De beste svarene skreddersydd deg vil jeg uansett tro du får hvis du tar en konsultasjon hos en kirurg som kan svare deg på alle spørsmål og bekymringer 🙂

    79. På tide at du selv ser hvor lite pent det du har fylt kroppen med er. Da har du kanskje blitt litt voksen;)

    80. JA, fjern puppene! Det er så utrolig mye penere med naturlige pupper. Skulle ønske alle usikre jenter forstod dette, men disse “influencerne” prøver å pushe på det motsatte. Vær et godt forbilde og vær blant de første som trår opp stien til en silikonpuppe-fri verden

    81. Synes det er galt å fjerne silikonpuppene. Ja, du kan bytte ut de gamle harde med nye og mykere. Men å fjerne de for godt? Din kropp er antakelig Norges mest sexy med silikonpupper. Dumt å fjerne de da.

    82. Jeg fikk også harde kapsler etter en del år, kjempeharde pupper som var lite gode å ta på og enda mindre gode å ligge på. Jeg valgte å bytte til dråpeformede innlegg, ser litt mer naturlig ut, men de er dessverre ikke så myke som jeg håpet de skulle bli, ikke like harde naturlig nok, men langt ifra så myke som en venninne har, hos henne kan man ikke kjenne implantatene overhodet.
      Dette har mye å gjøre med bindevevet i huden å gjøre, jeg har veldig tykt bindevev som gir mer press på implantatene og brystene kjennes derfor hardere ut. Jeg ønsker derfor nå å fjerne innleggene helt, men vurderer å legge inn noe fett isteden for å ikke miste all fylde, og samtidig få ett mykt og naturlig resultat.
      Du burde snakke med en kirurg eller tre og få deres profesjonelle meninger. Og kanskje også kontakte Lene Alexandra, Anna Rasmussen og tcmn og høre hvordan deres personlige erfaringer har vært. Lykke til!

    83. Motiva ergonomix heter de “mykere” implantatene. Jeg har disse, og det både ser og føles helt naturlig. Anbefales hvis du er ute etter et mer naturlig resultat! Jeg opererte på Fornebuklinikken, så du kan jo ta en konsultasjonstime der 🙂

    84. Hei Sophie! Kan ikke svare deg på noe av dette, men kan anbefale en utrolig dyktig kirurg! Mette Haga, Akademikliniken avd. Ullevåll! Spesialist på bryst, ekstremt behagelig person =D Opererte hos henne for 2 uker siden og er superforøyd allerede. Hun tenker det beste for deg, naturlig resultat og minst mulig arr! De bruker motiva sine implantater blant annet som er suuuper myke! Verdt å ta en samtale med henne! =D
      Håper du finner en god løsning du føler du kan leve med fysisk og psykisk! 🙂

    85. du må selvfølgelig ta et brystløft samtidig som protesene blir fjernet, der man kan man også endre plasseringen på nippelen om nødvendig, men som oftest trenger man ikke dette. selvom du ikke skal ha implanter kan du få se 3d bilde av hvordan det kommer til å se ut hos plastikkkirurgen, du må jo bare reise å høre med de som virkelig kan det(evt hørte med lene alexandra)

    86. Hei, jeg tok nylig silikon da jeg har slitt med å spise mye av livet og derfor aldri utviklet pupper. Det viktigste for meg var at de skulle passe til kroppen og føles naturlige. Tok Motiva 290cc dråpeformede silikonimplanter hos Akademiklinikken på Ullevaal. Har hatt de i litt over 6 måneder nå, men det er så og si ingen som har merket at jeg har tatt silikon. Gutter jeg har vært med har heller ikke merket det fordi de er myke og føles nesten som naturlige pupper. Deres brystspesialist Dr. Mette Haga er fantastisk og har mye erfaring med blant annet rekonstruksjon av bryster og er flink til å få ting helt naturlig. Anbefaler henne på der varmeste, hun er et fantastisk menneske i tillegg og du føler deg veldig godt ivaretatt i ettertid! Samme hva du skal så hadde jeg dratt på en konsultasjon ho henne☺️

    87. Vêr lite om silikon pupper, men jeg er generelt interessert i pupper. Mulig at du legger ut et bilde? For vitenskapens skyld selvsagt.

    88. Seriøst? Sophie snakker om at hun ønsker å gjøre endringer med brystene sine, også presterer dere å si at hun heller burde fikse rumpa? Hadde du sagt det til en uoperert person? “Nei, vent med å fikse nesa de. Syns heller du bør ta fettsuging. For kroppen din er jo tross alt mye verre!”. Tviler sterkt på det. Skjerp dere.

    89. Jeg har fjernet, hadde store. Kirurgen tok bare et brystløft, og de ser kjempe fine ut. Rart med små da. Du kan jo sett inn mindre silikon og ta et løft, det vil nok bli fint.

    90. Hei:) Begynner de å bli ordentlig harde, vil det i hvertfall ikke snu og gå tilbake til mykere igjen. Og veldig kjedelig ikke kunne ligge på magen om man skulle ønske det. Ryggvondt er heller ikke noe særlig, og blir jo bare verre og verre. Kjære deg,,,,, det er det ikke verdt. Ta en liten pause med pupper og stell, ta dem ut, og kjenn hvilken frihet det vil gi deg. Bedre rygg,,, vri deg i senga uten at det gjør vondt,, mykt og behagelig, og null niks hardt. Fjernes du dem, og du forteller hva du er bekymret for, tar de jo hensyn til dette. Fortell dem,,, Du har jo fortalt dem før hva de skal gjøre, og at du ville ha store store,, da skal du nok klare fortelle dem dette å:-) Heier på deg! Du vet,,,, kommer du til å savne silikon igjen ( etter å ha gitt det litt tid uten først, så går det jo alltids an sette inn nye senere. Men harde silikoner er ikke noe å ha inni kroppen sin. Tegn på at de må ut. Lykke lykke til:-)

    91. Se Karissa Pukas på YouTube
      Man blir syk av silikonimplantater.
      De er fulle av kjemikalier og tungmetaller.. er tidsspørsmål før du får symptomer utover hard kapsel. Dette opplyses det ikke om.
      Silikonpupper er Jeopardy med egen helse. Blir flere og flere som fjerner helt.

    92. Snakk med Lene Alexandra, hun ser jo fantastisk ut, og hun ser så mye bedre ut etter at hun fjernet silikonen..

    93. Jeg opererte brystene mine hos Klinikk Haukeland, og jeg kunne ikke vært mere fornøyd. Jeg tok brystforstørring med Motiva Ergonomix silikonproteser, som skal være de mykeste protesene som er 🙂

    94. Jeg har ikke fjernet men har et tips 🙂
      Jeg hadde null nada pupper og tok silikon for 8år siden, jeg tok høyprofil dråpe formet med 185 , de er ganske små(C-cup) me helt helt naturlig, ingen tror meg når jeg sier jeg har silikon 😊

    95. Kanke noen lege(r) fortelle deg dette bedre enn liksom legpersoner. For meg virker det mer som at du venter på å ta de ut, men må psyke deg opp. Vel du veit hva som kan skje i beste fall og verste fall, selv heller jeg mer mot versate fall siden du knapt har kropp, så du får ikke magisk noe bedre enn kanskje en b-cup i beste fall.

    96. Har fjernet mine en gang, og de første månedene så de helt for jævlige ut. Tenkte at dette var ikke helt det jeg trodde skulle skje. Men så endret de mer og mer fasong til noe mer naturlig og jeg ble igjen veldig fornøyd. Alle er forskjellige 🙂

    97. Kan du ikke få dem til å kappe hodet av deg også i samme slengen . Sånn at vi slipper flere tull nyheter om deg

    98. Synes du skal sette inn nye små silikoner heller! Tror du hadde vært mer fornøyd med det enn å fjerne alt. Som sagt har Tcmn nettopp gjort det samme, så kan vel alltid ta deg en prat med hun!

    99. Stine: Jeg har hatt kapsling allerede, og jeg tror ikke det er det jeg har nå.. Har allerede operert to ganger. Så slitsomt og unødvendig!

      Allerede snakket med TCMN 😀

    100. Tina: Det har jeg også hørt! Er bare redd fordi huden min er som de er, og derfor tenker jeg å gi det en sjanse til å trekke seg tilbake og se hva som skjer.

    101. Hei. Jeg byttet ut mine proteser for et par mnd siden. Satt inn Motiva proteser. Dem er mye mykere og skal være de beste protesene. Merker ikke at jeg har silikon. Huden strekker seg ut og i løpet av årene så danner det seg harde kapsler rundt protesene. Er i så fall veldig fornøyd med Aleris og anbefaler en konsultasjon der. Første gang jeg opererte var det Fornebuklinikken. Dette er mange år siden og mye har skjedd med protesene siden den tid.

      1. “Huden strekker seg ut og i løpet av årene så danner det seg harde kapsler rundt protesene”
        Er det de første protesene du tok eller Motiva protesene du refererer til her?

    102. Hei, jeg var akkuart som deg på ungdomskolen og kjente meg veldig igjen i det du skriver om det i din første bok og. Jeg brukte flere bh-er og alt fra ullsokker til papir som innlegg. Jeg har vurdert silikon noen ganger i løpet av livet (er 22 nå), men er ganske fornøyd med puppene mine nå, selv om de er relativt små etter min mening, men jeg synes helt ærlig det er sexy. Føler egentlig at store pupper er litt ut, men det er min mening. Nå bruker jeg i hvertfall aldri push-up bh. Bruker ikke engang vanlig bh egentlig, men sånne uten bøyle. Hvilket man kan gjøre når man har mindre og ekte pupper <3.<3 Det anbefales!! 😉

    103. saltvannsproteser er myke, men de må byttes vær 5-10 år.. så hvem gidder det..? Mange klinikker har gått bort fra det, ville bare byttet til et mindre par silikonimplantater om jeg var deg. : -)

    104. Jeg hadde fjernet silikonen helt og droppet å legge i noen mindre. Du kommer til å få samme problemer med dem også. Dessuten er silikon veldig omdiskutert. Kroppen danner kapsel rundt det fremmede objektet og kroppens immunforsvar prøver hele tiden å bli kvitt det. Det sier litt..
      Mange blir syke av det og opplever en masse skumle symptomer. Fjern det, så slipper du problemer fremover. Ser at flere og flere tar helt bort silikon nå, to venninner fjernet nettopp sine helt og de er 25og 26 og huden gikk fint tilbake etter fire måneders tid.

    105. Så bra for deg:) men all sytinga fra enkelte bloggere om dick pics.Det er en kroppsdel som damer verden over elsker,,og betaler for å se på sceneshow.Tenk hadde vi menn sytet like mye hver gang man så en nippel eller g-streng rompe.Da hadde dere damer sytet for det og.

    106. Tips til mykere og en mer naturlig look, dersom du ønsker å bytte implantater kontra fjerne dem. Merket heter Motiva Ergonomix som har en mer “tear drop” shape når du står opp reist, og ved liggende posisjon mer rund. Det er et hav av størrelser og bredde, slik at det ikke behøver å se mer fremtrenden ut enn du selv ønsker. Naturlige bryster vil alltid være naturlig, for noen av oss, av personlige ønsker, velger vi å ta valg om operasjon.

    107. Ville bare si at du svarer fint for deg i kommentarfeltet, til og med til de som kommer med frekke og lite gjennomtenkte bemerkninger uten noe særlig hold. Kudos!

    108. Jeg har noe min kirurg kalte for myk silikon, men det eneste komplekset jeg har hatt helt fra start med mine pupper er at de er harde… 🙁

    109. og forresten! send mail til klinikken du opererte deg på og spør om de kan sende deg før bildene dine hvis du vil se de 🙂 jeg fikk meg LITT av et sjokk da jeg så mine etter operasjon da jeg var der for å høre om jeg hadde kapsling.

    110. Okei, det her kommer til å høres helt fjernt ut.. MEN, jeg anbefaler deg å legge til “realdrsix” på snapchat. Han er plastisk kirurg og filmer mange operasjoner hver dag, forklarer hvilke implantater han bruker – og hvorfor han bruker akkurat dèt implantatet for akkurat dèn pasienten. Han legger også ut mange videoer hvor han snakker om hva du burde tenke på i forkant og etter operasjonen og viser i tillegg follow-ups alt i fra noen dager, til uker/måneder etter operasjonen (og er virkelig the real deal).
      Snapchaten hander ikke om å fremme plastisk kirurgi, men heller å utdanne de som vil ha utført en operasjon med tanke på hvilke hensyn man bør ta ++++++. Han opplyser om absolutt ALT og de svarer også på eventuelle spørsmål du har om operasjonene/implantatene/alt via snapchat.
      Masse lykke til uansett hva du ender opp med å gjøre, Sophie. Krysser fingrene for at det gjør deg både glad og lykkelig.

    111. Viss du virkelig velger å fjerne silikonen så skjønner jeg det. 🙂 Men da syns jeg du skal ta en toppløs fotoshoot, hvem her vil vell ikke se de vakkre brystene dine <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg