min trening

Jeg har blitt helt avhengig av trening etter Skal Vi Danse! Pappa har nok aldri vært så stolt av meg som nå, haha. Han er jo en treningsfreak. Jeg vil gjerne påpeke at jeg ikke trakk meg fra dansen fordi jeg var sliten fysisk – så klart var jeg jo sliten, men det hadde jeg forventet og var forberedt på. Jeg hadde jo vært en idiot om det kom som et sjokk at kroppen får gjennomgå. Treningen digget jeg fra start! Nå har det blitt en stor del av mitt liv og jeg kan aldri se for meg å slutte. Takk for at jeg fikk danse meg inn i høsten og har funnet gleden i trening! 

For meg er det viktig å variere slik at det er spennende å trene hver dag. I dag var jeg hos min personlige trener (Adrian Paul – optimal trening) og vi fant ut at jeg veier det samme nå som før dansingen, men jeg har gått ned i fettprosent. Jeg har bedre kondisjon enn før, men jeg er litt svakere (faktisk!). Det var spennende å få kartlagt! Mitt mål med treningen er egentlig ingenting, haha. Jeg vil bare føle meg bra og det gjør jeg av å være aktiv. Jeg har liksom ingen fysiske mål for jeg elsker kroppen min heldigvis. 

Mandager blir mine verste dager fremover på treningsfronten, for da kjører jeg doble økter. PT på morgen, og pole fitness på kvelden. Jeg elsker å trene pole! Da får jeg fortsatt danse litt igjen (selv om det så klart er helt annerledes), og det kombineres med styrke. Om jeg føler meg sexy? NEI. Jeg føler meg på mitt minst digge når jeg danser pole. Ansiktet er helt sammenbitt, jeg konsentrerer meg som faen, lager rare lyder og holder på. Men er det fantastisk trening? Oh, yes! Anbefales på det varmeste. Jeg går på private timer enn så lenge med instruktøren Ronja, hun er fantastisk. Jeg tør ikke å dra på gruppetimer enda – men det kommer forhåpentligvis etterhvert! Studioet heter Sometimes Pole. 

Har noen av dere testet pole, eventuelt har dere tips til andre morsomme treningsformer jeg kan teste ut? Tenk gjerne utenfor boksen! 🙂 Jeg vil gjerne ha noe som kombinerer trening og hobby. 

    1. Jeg er ikke særlig glad i å trene, såpass kan jeg innrømme. Men jeg har prøvd Squash et par ganger, det er utrolig gøy og man blir skikkelig sliten! Jeg ser ikke på det som trening en gang fordi det er så morsomt.

    2. Crossfit er den morsomte treningsformen for meg. Jeg sliter med motivasjonen for å trene. Det hjelper å ha muligheten til å gå i timer. Har faktisk trent minst tre ganger i uken siden sommer fordi jeg begynte på crossfit. Dette i tillegg til å jobbe 150% og studere på fulltid. Øktene er alltid dødstunge, men det som er fint er at du trener kun etter din evne 🙂

    3. Jeg har nylig blitt medlem hos Combine.no 😀 Der får jeg kombinert både trening og hobby. Har blant annet testet kickboxing på Fighter og diverse kampsport fra Gym Ila gjennom tjenesten. De har også samarbeid med RAW yoga, Barrys, Myrens, tennis osv. Perfekt for de som liker variert trening!

    4. Hei fineste!<3 Sååå utrolig bra at du fortsetter å trene nå!!! Det er virkelig gull verdt! Jeg er kronisk syk og trening har vært og er min beste venn! Jeg hadde ikke levd nå uten treningen... Så det er nr.1 i livet for meg!<3 Håper du og Joakim tar opp igjen youtube! Elsker deg!<3<3<3

    5. Åh, treningsglede! Jeg vil sterkt anbefale klatring ❤️ det er så mange muligheter, samtidig som det trener deg fysisk, psykisk og mentalt. Selv startet jeg med høydeskrekk, så det er en ekstremt deilig følelse å både overvinne frykt og trene hele kroppen samtidig.

    6. Hei! Du har snakket om at du vurderer å fjerne silikon i puppene, er det noe du vurderer med rumpa di og? Du er flink og fin, stå på!

    7. Skikkelig koselig innlegg å video synes jeg du er som svevende Drømmenes fantasi å en goding av en kuling synes jeg ønsker deg alt godt og en riktig god ettermiddag sophie Elise hilsen Kristian 😃♥️

    8. Du har ikke et mål med treninga sier du, men hvis det gjør at du føler deg bedre, fysisk og mentalt, så har det betalt seg. For en som (du) har slitt med angst så er trening et av de beste virkemidlene, og mye bedre enn medisinering. lykke til!

    9. Jeg trener pole på Sometimes! Elsker det virkelig, glemmer hverdagen og stor koser meg på trening 😍🙌🏼 Gleder meg til å se deg på gruppetimer 😊

    10. Trener også pole verdens beste trening og alltid så hyggelige folk !!!! Pole er best 🙂 så kult at du også driver med det. Og ja det er nok det mindst sexy man kan være på trening. Haha. Det krever så mye folkus og styrke før man blir skikkelig sexy 🙈

    11. Jeg har akkurat begynt å bokse på Oslo bokseklubb, kanskje det kunne vært noe å prøve? ☺️ Kjempegøy og syyyykt god trening 😍🙌🏻

    12. Sykt kult at du har begynt med Pole fitness! Er med Sometimes Pole Tønsberg selv og digger det, vil absolutt anbefale gruppetimene: stretching og fitness timene er fantastiske og bygger selvtillit til hundre (starta vår og det har vært en sjuk confidence boost!) Selvfølgelig på grunn av de herlig instruktørene 👌🏻

    13. Jeg går på poledance samme sted. Det er så morsomt! Går på ungdomskurs da. Hvis du tørr burde du teste ut riding. Er ikke sykt mye trening men er vedlig morsomt

    14. Hei!
      Leste innlegget under, og lurer på om du har tatt 16personalities-testen før?
      https://www.16personalities.com/no
      Den er faktisk skikkelig treffende selv om det ikke er noen fasit. Hadde vært gøy å høre hvilken type du er! Selv kjenner jeg meg selv veldig igjen i mitt resultat, og synes også venninnene mine sitt resultat passet veldig. 🙂

    15. Ok teit spm…menn tenker du noen ganger på å fjerne innleggene i rumpen og få et naturlig look, nå som du er litt flinkere på å trene? Eller hvordan er det å trene og vite at det uansett er det sånn den ser ut (hvis det er slik tilfelle er! Jeg ANER ikke men veldig nyskjerrig)

    16. Jeg trener typisk funksjonell trening da jeg har en fysisk aktiv jobb som gjør at jeg må kunne gå/løpe så og så fort, løfte så og så mye og være ganske «allround» trent. Derfor går det en del i vanlig styrketrening og intervaller. Men treningskonseptet bodypump fra LesMills er noe jeg elsker! Det er utholdende styrketrening med ikke såå tunge vekter, mange repetisjoner og gøy musikk! Jeg vet at blant andre SATS kjører konseptet, og instruktørene er ofte flinke!(da LesMills er en ekstern aktør/leverandør og sertifiserte instruktører ikke bare må være gode nok for SATS, men må godkjennes av LesMills). I tillegg har jeg prøvd litt CrossFit, og selv om jeg syns mange deler av selve miljøet utenifra kan virke litt altoppslukende og småkleint, så liker jeg treningsformen kjempegodt! Det er intensivt, gøy og variert!
      Syns det er så kjekt at du har funnet gleden ved trening. For meg selv har trening og spesielt fokuset på funksjonell trening (jeg skal trene for at kroppen kan fungere, føles bra og utføre de oppgavene som kreves av hverdagen) har gitt meg en mye sterkere psyke og mye sunnere syn på min egen kropp, og ikke minst MYE mer selvtillit!

    17. Så moro å høre at du har funnet tilbake til pole igjen 🙂 Jeg har trent pole i noen år og det er ingen annen treningsform jeg har prøvd som fungerer så godt for meg, både fysisk og psykisk. Elsker det! Dessverre har jeg måtte legge bort pole denne høsten pga. krevende studie, men håper å være tilbake en dag 🙂 Lykke til videre <3

    18. Ridning!!! Herregud du må prøve å ta en ridetime på et senter – det er god trening for hele kroppen – spesielt rygg, rumpe og ben, også får du den mestringsfølelsen også! Selv om man kanskje tenker “nei herregud, kjempeskummelt” så angrer du ikke et sekund. Prøv 1 time da!

    19. Hei Sophie, jeg ville bare si at jeg også trener på Sometimes, og har gjort det i flere år. Vi har et utrolig godt miljø som jeg er stolt av å være en del av, og som jeg håper du kommer inn i snart! 🙂 Jeg opplever miljøet som inkluderende og støttende, og vi hjelper hverandre uansett nivå. Jeg har ikke en enste negativ erfaring, eller fått en negativ kommentar eller blikk. Her hylles også kvinnekroppen, og du vil se jenter i alle fasonger som er bitt av pole-basillen. Gruppetimene er kjempebra, og de andre instruktørene er også fantastiske. Og ulike, så vi lærer mye forskjellig av dem. Så ingenting å være redd for! Vi gleder oss til å se deg på gruppetimene 🙂

    20. Så gøy at du har begynt å få glede av trening! Det samme skjedde faktisk med meg i år. Ganske utrolig hvor mye trening har å si for både humør og helse<3 Jeg danset som barn/ungdom, men sluttet da jeg flyttet. Da begynte jeg heller på et vanlig treningssenter, men fikk aldri helt sansen for det.. Heldigvis begynte jeg å prøve ut andre former for trening i år, og har blitt helt hekta på klatring og yoga etter at jeg ble medlem hos Combine. Nå fikk jeg også lyst til å lære meg poledance! Trening er så mye morsommere når det blir som en hobby 😀

    21. Tennis er jeeeeeevli gøy faktisk ikke så sykt slitsomt men god trening på kroppskontroll og nå man forlenger kroppen med noe for å gjøre ting. Blir mer eksplosiv og sterkere i armene (dog ikke sykt mye, men endel)

    22. Anbefaler buldring (mye mindre stress enn klatring, man trenger ikke kurs eller noe for å komme i gang, er bare å møte opp!). Det er utrolig gøy, og overraskende hard trening. I tillegg så er squash en utrolig morsom treningsform som er bra for kondisen! Det kan kombineres med en kjæreste- eller vennedate, siden man er to som spiller – da slår du to fluer i en smekk 🙂 buldring er for så vidt også en veldig sosial treningsform!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

Siste innlegg