tanker om i går og min søndag

Reklame | annonselenker cubus + Nelly

Først, takk for i går og takk for at jeg får være med enda en uke på Skal Vi Danse. Gårdagens opptreden er noe av det tyngste jeg har gjort – for det stikker så mye dypere enn showbusiness og et tv-program. Det er snakk om et menneske, et liv, en familie.. Ja. Jeg er fornøyd med at jeg klarte å gjennomføre, og at jeg kom videre. Kvelden ble fin, tross at jeg holdte på å bryte sammen hele dagen, men takket være betryggende peptalks fra Morten hele dagen (så lei meg for at han er ute!), enorm støtte fra dansepartner Benjamin og fin familie i salen klarte jeg å komme meg igjennom. Du kan se dansen min HER. Vi hadde også gruppedans, der klarte jeg å slappe av og nyte hvert sekund. 

Jeg elsker dette bildet, det sier så mye. Her sto vi å ventet på at dansen skulle starte, men jeg knakk sammen og Benjamin sto der og passet på. Man kan liksom se det på hele han, tryggheten. Fantastisk. Jeg er så glad i Benjamin. 

Her gråter jeg og danser samtidig, helt utrolig hva kroppen får til. At man kan være så ute av seg selv, men likevel vet musklene hva du skal gjøre. Jeg har fått en helt ny respekt for meg selv og kroppen min etter denne opplevelsen. Foto: Cato Ingebrigsten. 

Responsen har vært fin, sett bort fra noen anonyme tullinger i kommentarfeltet her på bloggen. Jeg skal ikke lyve, denne gangen gjorde det vondt. Veldig vondt. Jeg vet hvor hjertet mitt er, og hva jeg står for, men det er rett og slett forjævlig at mennesker tenker som de gjør. Fy skam på dere, jeg blir oppriktig sjokkert. Det sier mer om dem, enn om meg, men likevel er dette sårt. Jeg har mye dårlig samvittighet. Det er mye jeg må bære med meg for alltid, og det føler nok alle på som har vært i samme situasjon som meg. Men å bli tråkket på når man våger å blottlegge de følelsene er IKKE greit. Det føltes som å bli tråkket på av en elefant, i mangel på bedre metafor. Men slik føltes det. 

Me today! Jakke fra Cubus. Synes den ser litt rar ut på nettsiden, men sykt chill i virkeligheten. Og normal i størrelsen. Og varm. 
Sko: HER

Jeg har hatt en bra dag ellers. Mye energi og motivasjon, men søndagstreningen ble ikke helt som forventet da stakkars Benjamin har blitt syk. Omgangssyken sirkulerer, og det er nesten verre at han skulle bli syk enn meg. De første dagene av uken står og faller det meste på han, siden han legger koreografi og skal lære den videre til meg. Men det kommer til å gå bra, heldigvis er det bare starten på uken og jeg er fortsatt veldig positiv!  Da fikk jeg plutselig kvelden “fri”, men en dag mindre trening. Jeg skal kle på meg koseklærne, bestille hjem mat fra Foodora å legge meg i sofaen for å vente på Kasper som kommer hjem i kveld. Det blir fantastisk. 

Igjen, takk for all støtten dere gir meg hver eneste dag. Jeg får fine meldinger, brev, folk som kommer bort på gaten og ja.. Hva mer kan man ønske seg. Nå skal jeg lese litt i boken jeg holder på med for tiden, Stephen King – on writing. En bok som lærer deg hvordan du skriver bedre, og jeg nyter hvert sekund av den. Et godt tips til gaver: gi en bok til en venn og marker partier i boken som vennen din hadde likt. Slik som her, denne boken er arvet ned til meg. Så utrolig fint. 

I morgen er det forhåpentligvis trening igjen, kombinert med en del filming og så skal jeg fikse vippene for første gang på lenge. Jeg har holdt meg til mine naturlige + serum i det siste (bortsett fra på sending), men siden vi filmer så mye er det greit å få noen satt på. Og så håper jeg at jeg og Kasper rekker å dra på spa en liten tur, som vi har snakket om. Ha en fin kveld! 

47 kommentarer
    1. Du er god Sophie <3 Ikke la disse folkene komme under huden din, de har det åpenbart vondt med seg selv. Take care <3

    2. Utrolig fin og rørende dans i går. Du er sterk som klarte det! Du har blitt utrolig flink til å danse også, tror nesten du er garantert å komme til finalen om du holder samme nivå videre.. 🙂
      Sånn ellers, hadde kanskje vært en idé å blogge ett innlegg ekstra når du har fått en dag ekstra «fri»? Har forståelse for det siden du har mye å gjøre, men du har vært ganske dårlig på og oppdatere bloggen i det siste. Synes bare det er synd, og har man plutselig da litt mer tid går det jo an å slenge inn ett ekstra innlegg, trenger ikke være noe langt eller tidkrevende heller, skjønner jo at du vil ha litt tid til å bare ha fri på kvelden også. 🙂 Bare en liten konstruktiv tilbakemelding fra meg.
      Uansett, ha en fin kveld videre og lykke til med ny dans denne uken!

    3. Du er sterk! Ha en fin søndag og nyt at du har har litt fri selv om det ikke er 100% ønskelig☺️

    4. Råskap! Dansen din var så sterk! Måten du formidle på gjennom dansen e heilt insane😍 Har så respekt for deg, og har grått mer enn 1 gang av og se på deg i dansen og lese bloggen❤️ kjente smerten helt inn i hjertet mitt igår! Og blir sjokkert over at noen kan kommentere noe så idiotisk etter dette😭 Heldivis er de få, iforhold til oss alle andre som heier på deg både som medmenneske, blogger og danser❤️ Stå på Sophie😘

    5. Altså, han fotografen her fikk virkelig knipsa bildet i riktig øyeblikk! Snakk om å fange smerte og føre den gjennom skjermen. Er så glad for at du har en så støttende kjæreste og en fantastisk og stødig dansepartner. Da vet jeg at selv om det stormer og folk er stygge i kommentarfeltet så har du et støtteapparat som tar vare på deg <3 Det gjør meg glad.

    6. Fantastisk dans, trist historie men du gjorde den med respekt og vi var mange i sofaen som tørka tårer.
      Men hva syns du om at avisen fra hjemsteder ikke har en eneste artikkel om deg/skal vi danse mens alle de største avisen har?
      Er et innlegg i Harstadgruppa der dette er nevnt..

    7. Steng kommentarfeltet på bloggen til SVD er over. Så slipper du å få alle idiotene inn i tankene dine. Alt til sin tid.

    8. Mennesker som snakker ned andre for selv å føle seg bra, det er rare greier, som jeg personlig aldri, heldigvis, vil forstå. Lett å si, men håper du klare shite i de kommentarene som kommer fra mennesker som ikke eier respekt for andre. Du er rå på parketten, og ved din åpenhet vise du også en sinnsykt styrke! Du står opp for så mange som ikke får sakt ifra selv! Takk💛

    9. Du er selve symbolet på det som gjør at jeg elsker å se på SVD. Du jobber hardt- og forbedrer deg fra gang til gang. For meg er det du og Thea som bør komme til finalen. Foreløpig så må jeg være ærlig å si at jeg synes Thea leder litt an- men sånn som du leverer nå så blir jeg ikke forundret om du vinner. Og da er det helt fortjent- fordi du har blitt en dyktig danser( glem de som snakker om blogg fans, el hatere for den saks skyld). Enn så lenge takker jeg bare for topp underholdning- jeg hører til dem som ikke bryr meg så mye om personen bak, el bakgrunn for det og det. Jeg ser bare et sterkt samspill mellom to flotte dansere som gir MEG lyst til å svinge meg rundt meg selv! ❣️❣️❣️

    10. Mange kan si mye om deg, de dømmer deg gjerne pga operasjonene dine.
      Fuck dem!! Du har vist uke på uke på skal vi danse hvilket fantastisk menneske du er!! Benjamin også! Så trygg og god! Jeg tipper du står igjen i en finale mot Thea!
      Heia heia heia. Jeg er snart tredve år og har grått til deres dans nesten hver uke!!!

    11. Jeg blir kvalm av de stygge kommentarene. Folk som skriver sånt piss har det ikke godt med seg selv. Du kunne ikke vite hva han slet med, eller hva som ville skje. Jeg skjønner dog hvordan du føler det.
      Min barndomsvenninne hadde kreft. Jeg var på sykehuset med henne og hun ville jeg skulle sove over. Jeg sa jeg ikke kunne, for jeg skulle til kjæresten min. Jeg angrer så fælt på det. På den tiden var kjæresten min alt. Jeg hadde det ganske vanskelig og han var liksom det eneste positive jeg hadde i livet mitt, alt handlet om han. Jeg skulle ønske jeg var en bedre venn og ble på sykehuset. Jeg trodde jo selvfølgelig ikke at hun skulle dø, jeg var så naiv og trodde helt seriøst at hun ville bli frisk igjen.
      Det er så lett å sitte etterpå og klandre seg selv for alt mulig. Jeg skal forsøke å lære av henne, forsøke å være like snill mot de rundt meg som hun var. Sånn føler jeg på meg at du tenker også.
      Jeg syns dansen din var nydelig, og for en støtte Benjamin er!<3 Masse lykke til videre, jeg skal stemme 😊

    12. Du er så sterk <3 Stå på! <3 Sikker på at vennen din hadde vært stolt i går fordi det var magisk å se på <3

    13. Denne dansen var sterk å se på, jeg tok til tårene uten å verken kjenne deg eller han. Du er flink til å formidle. Disse sorry ordbruket, idiotene som sitter bak en skjerm og skriver piss kan prøve å komme seg ut i den virkelige verden, og gjerne prøve å ha LITT empati og medfølelse. All ære til deg som gjennomførte dette, du er RÅ!

    14. Jeg er danser selv, og du danset både vakkert og vise ditt budskap gjennom din dans. Jeg satt å gråt mens du danset, ikke bry deg om hva andre sier. De er hjerteløse og vet ikke hva både sorg og savn betyr. Stå på ❤️

    15. Du er bare helt fantastisk du Sophie Elise. Jeg ble sjokkert av noen av de kommentarene. Gruppedansen deres var også amazing. Så sterkt. Stå på. Jeg stemmer videre på deg. Alt godt ønskes deg 🙂

    16. Synes alltid det var så kult at du turte å være litt sexy og vise litt kropp i blant (kropp er fint!), men ser aldri noe til det lenger, verken på Instagram eller her på bloggen. Lurer litt på hvorfor? Liker du ikke det lenger, du har jo alltid sagt at du synes kropp er fint?:)

    17. Svevende skikkelig kult men blir forbanna når jeg hører vordan mennesker kan tenke å skrive sånn du er best å steke å magisk å en skikkelig kuling synes jeg ønsker deg alt godt å en riktig god søndag kveld sophie Elise hilsen Kristian Magnus ♥️🌟🐱🙏🐩

    18. Kommentarfeltet på forrige innlegg er ekstremt. Håper media plukker opp dette og setter et kraftig søkelys på hva du blir utsatt for. Jeg har så lyst til å gjøre noe, men vet ikke hva. Men stemme skal jeg! Håper du vinner hele greia!!! Du er god som gull💓

    19. Hei
      Du er en person jeg har fått respekt for altså..fra å se på deg som ei sytete bærte til å elske deg💖 kjære vene…jeg gråt sammen med deg i går. Du er så råflink,god,pen osv osv..håper du vinner hele greia. Har stemt på deg fra dag 1. Kjenner deg ikke men gud så glad jeg har blitt i deg og måten du er på,skriver på,formidler på og at du er deg selv. Lykke til videre skjønne du😘

    20. Jeg er ingen skal vi danse titter. I år så jeg på fra den dagen du tok kampen mot nettmobbing. Jeg skrev og om det på min blogg.
      Hvilke inntrykk har jeg fått av deg igjennom programmet? Du er er ungt og sterkt menneske. I deg har krigeren våknet. Jeg og jentene mine heier på deg, og håper du vinner hele greien. Du er ærlig og tar mange tøffe kamper igjennom dansen. Og viktigst av alt. Uansett hva folk ville sagt av negative ting til deg. Så vit at du alltid vil være en solstråle 🙂

    21. Du danset kjempevakkert i går. Dansen din var tvers igjennom ærlig, og når jeg sitter og gråter pga en dans, ja, da har du klart det store kunststykket å nå inn til hjertet mitt med dansen og fortellingen din <3 🙂 jeg er en helt vanlig TV-seer, og jeg har aldri blitt rørt til tårer av dans før, men det har du klart to ganger kjære Sophie Elise <3 🙂 Du er ei jente med følelser, og det kommer rett fra hjertet ditt! Når du klarer å bevege og røre andre mennesker er det du gjør 100% ærlig og ekte!
      Jeg er bom sikker på at din avdøde venn var med deg i dansen i går <3 <3 <3 🙂
      Jeg blir kjempesint når disse feige anonyme nettrollene rakker ned å deg på den måten de gjør, og det høres ut som en klisjè når jeg sier at de er tvers igjennom sjalu. De kan neppe ha det bra med seg selv slik de holder på! Nettrollene som herjer i kommentarfeltet ditt gjør alt for å psyke deg ned, og det de holder på med er å spre ondskap rundt seg.
      Hadde det vært meg hadde jeg gjort alt for å få tak i navnene på nettrollene, og hvis dette er mindreårige hadde jeg kontaktet foreldrene deres.
      Jeg blir kjempelei meg på dine vegne, for de feige anonyme nettrollene er direkte hatsk og ondskapsfulle i måten de ytrer seg på 🙁
      Sammen med deg skal vi vinne over anonyme nettroll!
      Ønsker deg en kjempefin søndagskveld <3 🙂
      Purr, purr, fra Toril og kattene

    22. Håper du klarer å se forbi kommentarene nettrollene kommer med, for det ligger ingen sannhet i dem. Som flere over her skriver : nettrollene er sjalue mennesker som ikke har det bra med seg selv.
      Tenk på alle som heier på deg og synes du er helt rå! Hadde hele kommentarfeltet møttes face2face er vi et flust av folk som skulle tatt rotta på nettrollene sammen og for deg!
      Du er helt super, og det du gjorde igår var vakkert! Ikke la noen tro noe annet <3

    23. Akkurat ferdig med å lese den fantastiske boken din «elsk meg».
      Du traff meg rett i hjertet og jeg følte som om livet mitt ble spilt i reprise gjennom din fantastiske måte på å formidle et budskap, som jeg tror mange kjenner seg igjen i. Tusen takk for en ubeskrivelige lese opplevelse, skulle ønske den aldri tok slutt!
      Glad for at du nå har funnet din Kasper og får all den kjærligheten du fortjener.

    24. Tusen takk for at du hyllet til venn i går!
      Jeg vet hvordan følelse du sitter med, var der selv tidligere i år og jeg blir nok alltid til å slite med at jeg ikke ringte han oftere og ikke fikk sagt hvor mye han betyr for meg før han døde rett før han døde.
      Drit i nettrollene, de fortjener ikke tårene eller noe som helst. Drit i dem!
      Vi mennesker gjør feil, ja det er synd når man er for sen, men sånn er det dessverre. Din venn viste nok helt sikkert hvor mye han betydde for deg og han viste nok innerst inne dere var venner <3
      Lykke til videre i dansen, jeg heier på deg.

    25. Du er sterk, Sophie! <3 All ære og respekt til deg.
      Moren min fikk kreft, og det gikk gradvis av forverring av hennes sykdom. Hun var mye engstelig og trist! Rett før hun døde spurte hun om jeg ville overnatte der hun var på sykehjem, men det passet ikke og jeg angrer så bittert. Fra den tid fikk hun et anfall som gjorde hun ble mye verre da mistet vi all kontakt med henne.
      Det er så utrolig vanskelig å miste noen man står nær og er så glad i. At du viser gjennom dansen den smerten er ubeskrivelig! Du er fantastisk flink.

    26. Jeg gråt da du danset, det var så utrolig sterkt. Man kunne virkelig føle budskapet ditt på kroppen. Du gjorde mer enn å bare fortelle en historie gjennom dansen. Godt gjennomført, både teknisk og emosjonelt. Utrolig leit at nettrollene ikke holdt seg unna, spesielt denne gangen. Stor klem <3

    27. Ønsk Benjamin god bedring fra meg❤ Sliter selv med sykdom for tiden, utrolig frustrerende fordi man kan liksom ikke sette alt på pause selv om man blir syk.

    28. Hei, fine deg! Jeg leste akkurat kommentarene på ditt forrige innlegg, og herregud så hatske og bitre folk her. Jeg har så ekstremt stor respekt for deg, Sophie, og jeg tar meg selv i å bli forbanna når jeg ser folk gi deg ufortjent dritt. Du er så sterk. Du er så vis. Du er så reflektert. Du er så vakker. DU ER UNIK. Og du fortjener alt det store du har oppnådd. Dette sier jeg ikke fordi du er kjendis og står bak en av Norges aller største blogger. Dette sier jeg for at du som person er et helt fantastisk menneske. Du – Sophie Elise, fra lille Harstad, er helt bloody fuckings amazing. Du jobber så ekstremt hardt for å oppnå målene dine, og man kan se hvor stor utvikling du har i Skal Vi Danse. All visdommen du har, og alle de viktige temaene du har klart å kaste lys over…jeg er så utrolig imponert, og jeg har så sinnsykt stor respekt for deg. Jeg elsker at du står opp for det du tror på, kunnskapsrike deg. Seriøst, jeg kan ikke beskrive med ord hvor sterk og viktig stemmen din er! Stå på, og ikke la de syke nettrollene påvirke deg. De har ikke peiling på hva du har gått igjennom, de kjenner deg ikke, og de vet hvert fall ikke fått det korrekte inntrykket av hvem du er som person. Tusen takk. Verden trenger flere som deg. <3

    29. Kjære Sophie Elise!
      Du er råsterk, vakker og rett og slett god helt ned i hjerterota ❤️ Ingen tvil om at du bryr deg om at andre rundt deg skal ha det bra, både mennesker og dyr. Desverre er det alltid noen som slenger dritt, trykker andre ned i søla. Men det er kun for å føle seg selv bedre! Jeg håper inderlig at du tar til deg de positive kommentarene du får og fortsetter akkurat som du gjør, for du gjør en kjempe jobb 👍 Elsker å se deg danse, så utrolig vakkert. Vi heier på deg!! 😊

    30. Jeg syns det er bra ut du nevner dette med de stygge kommentarene og at du sier klart i fra. Dette er IKKE greit. Vite at du har mange i ryggen, mange som støtter deg. Både mamma og jeg satt med tårer i øynene gjennom introen og dansen din. Det er så sterkt av deg å ikke stoppe selv når du knekker sammen innvendig i løpet av dansen.

    31. Ah, den boken har jeg jo liggende her, men har enda ikke begynt på den. Er i gang med Skriveboka, men den er jo så tjukk, så tror jeg må begynne med Stephen King sin før jeg er ferdig med den andre. :b Haha! Jeg leser mye for tiden, og herregud, så mye lettere (og gøyere) det er å skrive på egne prosjekter da!

    32. Jeg gråt da jeg såg dansen din … behold din indre styrke for alltid! ♡ sender gode tanker og klemmer.
      Mvh alenemamma på 36 år

    33. Hvilket utakknemlig menneske er egentlig du, som gjerne kan ha åpent kommentarfelt men ikke søren om du kan ta deg tid til å besvare de som spør om ting? Det er de som betaler lønnen din og uten dem er du ingen – og takken er den liksom. Sjofelt.

    34. Bruka aldri å kommenter blogga, men så denna dansen på tv å begynt å gråt. Det va så vakkert å se på og så rörende! du jor eg fantastisk jobb! stå på videre sophie <3 du virka som et fint menneske

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg