mine beste filmtips for deg som er kresen

Reklame | annonselenke plt

Jeg trodde ikke jeg hadde sett noe særlig på film eller serier den siste tiden, men det har faktisk blitt litt! Man får aldri nok av gode filmtips, og ettersom jeg er vanskelig å begeistre på underholdningsfronten kan dere stole på tips fra meg. Dette har jeg sett på i det siste: 

– 22 July på Netflix. Jeg hadde så lyst til at denne skulle være bra, men den var dessverre ikke det.. Jeg hatet at de norske skuespillerne snakket engelsk, dialogen dem imellom ble derfor veldig amputert, følelsene virket ikke ekte (ikke en eneste gang i løpet av filmen ble jeg imponert av akkurat det), og alt var veldig amerikansiert. Jeg har lest, og elsket boken filmen er basert på, så skuffelsen ble derfor enorm. Om du skal se en film om da terroren traff Norge, se heller Utøya som kan leies på Netflix. Den er utrolig god. 

– Hereditary. Denne tipset jeg om da den var på kino, men nå har den kommet på iTunes også. En av de bedre skrekkfilmene jeg har sett! Men pass på, den er litt sær og passer best for deg som liker god film, og ikke bare vil bli skremt med lett underholdning. Denne filmen satt meg ut, på en god måte.

– Room. Denne har jeg også tipset om før, den er gammel og jeg har sett den seks ganger, haha. FINESTE filmen som finnes! Og tristeste, jeg gråter meg ihjel.. Leies på iTunes. Og det bør du faktisk gjøre, dette ble årets film for meg i fjor. 

– Sharp Objects, serie på HBO. Veldig rar i starten, men den blir helt fantastisk. Den er creepy, ekkel, rar, spennende og midt i blinken for meg. Stort pluss for sykt godt skuespill og en uforutsigbar historie. 

– Maniac. Det finnes to serier med dette navnet på Netflix, hvor den ene er norsk og den andre amerikansk. Se den norske, den liker jeg best i alle fall. De har forøvrig ikke lignende handling, men den amerikanske ble litt forvirrende for meg. 

– The Haunting of Hill House på Netflix skal jeg begynne på i dag. Anne-Sofie tipset meg om denne, og hun har GOD smak. I tillegg har serien over 9 i score på IMDB, og da VET man at kvaliteten er høy! Herregud, jeg gleder meg til å komme i gang. Det ser dritbra ut.

Kom gjerne med flere tips! Jeg har alle streamingtjenester og er derfor åpen for det meste. Har noen av dere sett “a star is born” på kino nå? Jeg har skikkelig lyst til å se den også. 



Genser: HER. Den hadde jeg også på meg hos God Morgen Norge i dag, det var mange som spurte.
Skoene er gamle. 

💚


Jeg startet dagen min med intervju hos God Morgen Norge, vi snakket om dansingen, bloggreisen min og livet generelt. Det var en så fin start på dagen og jeg har vært i ekstra godt humør i dag! Jeg dro rett videre på trening fra 09-15 hvor vi øvde på både gruppedans og vår egen, nå begynner nervene å komme (nok en gang) og så dro jeg for å spise på Laundromat med min venninne Charlotte. Hun hjalp meg å knipse bildene over 🙂 Kasper er ikke hjemme i dag så jeg har leiligheten for meg selv, det føles.. uvant. Han reiser til Tromsø i morgen og jeg gruer meg skikkelig, vanligvis er det null stress men nå har jeg blitt så vandt til å ha han her, og at han roer meg ned om jeg trenger det. Hvordan skal jeg klare å roe meg ned natt til lørdag alene? 😰 Gruer meg allerede til den søvnløse natten full av krisetanker. 

Noen av dere har spurt hvem jeg skal hylle på lørdag, og jeg har valgt vennen min Henrik som gikk bort i fjor. Vi var venner i over 20 år.. Det er en sterk historie, og han var en fantastisk person, så jeg håper jeg kommer meg igjennom dansen uten å bryte sammen. Jeg kan fortelle dere mer om tanken bak senere, først vil jeg bare fokusere på koreografien. Om jeg tenker for mye på hvorfor jeg gjør det, så kommer jeg meg ikke igjennom treningene. Hele familien hans kommer å ser på sendingen også.. ❤️ 

40 kommentarer
    1. Så hele sesong 1 av Haunting of Hill House igår. Sov ikke ett sekund i natt, ble helt satt ut og passe redd 😅😩
      Hilsen jente på 23 år :))

    2. Åh jeg likte faktisk den amerikanske versjonen av Maniac! Det er skikkelig forvirrende i begynnelsen, men er så gøy å se når alle bitene faller på plass etterhvert i sesongen. Liker sånne serier som gjør deg litt mindfucked, syns det minnet om Black Mirror egentlig. Men liker veldig godt den norske versjonen også!
      Har du sett American Horror Story? Det er også veldig creepy og rart, men så sykt spennende. De beste sesongene er 1, 2, 5 og 7 syns jeg personlig da. Lady Gaga er jo helt rå i sesong 5.

    3. Jeg var på utøya, har vært spent og skeptisk til at det skulle komme filmer, men jeg har også har sett begge filmene. Og er veeeeeldig enig med deg😊 den av Poppe er utifra mine opplevelser en film som gir god innsikt i hva som faktisk skjedde!
      har ikke fått lest boken til Åsne Seierstad enda men vil tro den er bedre enn filmen😊

    4. jeg tror vi har ca lik seriesmak og du måååå se big little lies på hbo!! Og Plis fortell hva du synes etterpå. Amazing serie

    5. Hei, Sophie! Egentlig urelatert til denne posten, men jeg mener å huske st du tidligere har skrevet at du kun ser på filmer/serier med over 7 på IMDB? Vil i hvert fall please be deg om å slutte med det for da kan du gå glipp av mye bra. Husk at smak er subjektivt og at scorene på IMDB er satt opp av meningene til helt vanlige folk. Hilsen filmstudent som bare vil ditt beste ❤️

    6. Haha kjenner meg SÅ igjen. Stoler ikke på NOEN av vennene mine sine anbefalinger når det gjelder serier, for jeg vet så alt for godt hvor kresen jeg er. The Haunting of hill house var derimot dødsbra! Og helt enig i de andre du skriver om her også.
      Anbefaler for øvrig The Sinner (NRK)! Sesong 2 kom nettopp, så kan ikke anbefale den helt enda, men sesong 1 var superbra! Og gleder meg skikkelig til neste sesong av Dark (Netflix)😍
      Ellers startet jeg nettopp på The Good doctor (sumo), og den virker bra hittil oooog den har fått ganske høy score på imdb.
      PS! Gleder meg til å se deg danse på lørdag!!! Heia heia heia

    7. A Star is born MÅ SES!! En av de beste filmene jeg har sett i år!!! Jeg lo, jeg gråt, jeg ble lei meg, ble sinna. MÅ ses! Anbefaler å dra på kino NÅ hehe

    8. Du MÅ se a star is born!! Herregud for en vakker, trist og fin film. Beste jeg har sett på kino på lenge!

    9. Anbefaler A star is born ja! Must see!
      Sangene fra filmen har gått på repeat på Spotify hos meg i en uke nå😍

    10. Ja faktiskt sett filmen «a stat is born» den er veldig godt på sånn måte att di virkeligen maler opp ett starkt bilde av hver karakter man får liksom ett innblikk i livene deres mer eller mindre (viss man kan lese/se bortom meningen og skjønne de litt dypere) hvilket er veldigt fint. Deremot kan man stelle seg selv noen spørsmål nor man sett filmen. Dette ettersom di på noen punkter er litt svage og dårlige. Ex kan han huvudkaraktære gutten være seg selv nor han slår igjennom men nor jenta gør de må hu alltid framstå som bra, skifte personlighet, være sexig OVS. Er man fornuftig og tørr og se sannheten og ikke blir blind av filmen og hvurdan di spegler karakterene rekomenere eg den starkt!!

    11. Hei. Vill anbefalle å se serien “atypical” på Netflix. Handler om en gutt med autisme. Veldig bra! (Har fått 8,4 på imdb)

    12. !!!OUTLANDER!!!
      ❤️❤️❤️❤️❤️❤️
      Vær så inderlig snill å se den serien.. den er heeelt fantastisk✨
      3 sesonger på Netflix. De er akkurat ferdig å spille inn sesong 4. Premiere 4 november. (Starz)

    13. har sett A star is born, verdt å se, mye bra musikk og følelser, både humor og sorg. Wake up call om hvordan det er virkelig er å være artist og alt presset

    14. Syns handmaidestale er helt rå! Aldri vært mer crazy etter en serie som den. Å det skumle er at fler å fler artikler viser til lav fertilitet i fremtiden.

    15. A star is born var helt fantastisk!!! Får deg til å føle masse! Jeg gråt meg i hjel, nesten litt ille å se på kino. En fantastisk musikk (ikke musikal) opplevelse, og en kjempe fin story om kjærlighet, livets mørke dager og fame 😍 fantastisk bra!! Absolutt til å anbefale🤗

    16. Jeg tror kanskje vi liker det samme sånn ca. når det gjelder film og serier og tror derfor jeg kan driste meg til å anbefale deg The good doctor, på sumo, det er ikke den typiske sykehusserien, litt sånn sær faktisk, så tror du vil elske serien.
      Angående serien om the Hill house, ikke se den alene og ikke på kveldstid, det er ikke en skummel serie, men serien kryper under huden på deg og blir der, eller jo litt skummel er den, men mest ekkel..
      Tror også jeg anbefaler Amsterdam til deg også, den ligger på Viaplay og er også en litt sånn sær sykehusserie med høy score på IMDB, det samme gjelder the good doctor, sistnevnte anbefaler jeg selv til de som ikke liker sykehusserier og de elsker serien..

    17. Vil anbefale filmen Mother fra 2017, med Javier Bardem og Jennifer Lawrence i hovedrollene. Merkelig film, men som trigget mange tanker og kaotiske følelser!

    18. Opplever som regel at de filmene og seriene du tipser om er relativt allmen likt, ergo du er egentlig ikke kresen, du har bare god smak.

    19. Anbefaler Outlander hvis du liker kjærlighet, drama og historie! En utrolig original og unik historie som fanger deg fra første episode med frustrasjon, tårer og glede 😁

    20. Jeg har nevnt Outlander før. Den er så bra at du garantert blir hektet. Den begynner (har hørt mange si det) kanskje litt tregt, men fy søren fortsett og du må bare se mer. Her er det også skottenes kamp mot engelskmennene. Råskap. Kjærlighet😍, som jeg aldri (er selv forfatter) har sett eller hørt maken til. Serien er basert etter Diana Gabaldons bøker) Samspillet med de to som har hovedrollen er helt magisk. Dagens tips👌👍😁

    21. Så enig så enig:)). Men da mååååå du sjekke Ut Onde planer på Netflix eller om den heter (evil genius) på engelsk.
      Den er så sykt spennende og bra!! Forteller alle om den og de er enig👌🏻☺️

    22. Så enig så enig:)). Men da mååååå du sjekke Ut Onde planer på Netflix eller om den heter (evil genius) på engelsk.
      Den er så sykt spennende og bra!! Forteller alle om den og de er enig👌🏻☺️

    23. Blir så fascinert over hvor like vi er. Æ e æ ehelt lik når det kommer til seria! Nettop derfor æ følge dæi sophie og derfor æ har gjort det i så mange år. Kjenne meg igjen i Såå mye du skriv og følelsa du formidle i boka og på bloggen! (Den første boka også forsåvidt)

    24. Meninga med 22 JULY er for å belyse verden om terroren. Det er annerledes for en amerikaner å se filmen enn en nordmann.

    25. Om du ikke har sett dem så er interstellar, theory of everything ( vakreste filmen jeg vet om) og imitation game mine absolutte favoritter, og jeg tror du ville likt dem også 🙂

    26. Vet ikke om det er din type serie, men har vært helt hekta på Kudamm 56 som ligger på nrk nett tv. Kanskje? Anbefaler i hvert fall å sjekke ut 🙂 Også kan jeg anbefale første sesong av True Detective. Det er en skikkelig kvalitetsserie.

    27. Min favorittserie på HBO er the Newsroom. en serie på 3 sesonger fra sånn 2012. Handler om en nyhetskanal, og hvordan det er bak kulissene. Den er smart, interessant, og har karakterer som man blir glad i. Noen av de store sakene som er med i serien er også basert på ekte nyheter, som feks, når de drepte bin laden.
      Ellers elsket jeg The Alienist (eller psykologen på norsk) som man finner på Netflix. Krimdrama som er lagt til slutten av 1800 tallets new york. En seriemorder er løs, og de prøver å finne han ved å se på psykologien bak det hele. Sykt gode skuespillere!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg