get tan!

Reklame | brun og blid

God kveld! Jeg kom akkurat inn døren etter trening hele dagen, og en liten runde i solariumet. Det var godt å legge seg for å slappe av i ti minutter, litt me-time rett og slett. 

Før jeg startet dette innlegget vil jeg fortelle – siden jeg vet hvordan folk kan reagere – at regelen alt med måte lever i høyeste grad når det kommer til soling. Ikke bare solarium, men å sole seg generelt. Det er rart hvordan enkelte reagerer sterkt på bruk av solarium men ikke rykker et øyenbryn når det kommer til overdreven sol ute, for begge deler kan være skadelig MEN det kan også være bra for oss! Jeg personlig bruker solfaktor 50 hver eneste dag, sommer som vinter, og har funnet en balanse jeg trives med. I tillegg tar jeg betakaroten. 🌴 Synet mitt på solarium og brunfarge er noe helt annet nå enn da jeg var yngre, og hoppet inn i den billigste solsengen jeg kunne finne, slik at jeg fikk tatt solarium lengst mulig. 

Jeg liker å ha litt farge på kroppen, og det har jeg alltid gjort. Ja, jeg tar spraytan før jeg skal noe spesielt, men om jeg skal være helt ærlig med dere så ser spraytan mye bedre ut om man har et lite underlag.. I alle fall når fargen begynner å flasse av. 

 Da jeg var yngre kunne jeg grille meg i solarium annenhver dag, minimum en halvtime om gangen. Det er egentlig litt sykt å tenke på nå, haha. Nå som jeg har blitt eldre ønsker jeg ikke dette for huden sin del, men jeg “må” nesten kjøre hardt på for å få ordentlig farge. Dere som følger meg vet derfor hvor begeistret jeg ble da Brun&Blid fikk nye solsenger, Vegaz! De er seriøst så bra, at jeg faktisk har nevnt dem i en VLOG for flere måneder siden (sjekk HER). For første gang i mitt holder det for meg å ta solarium i 10 minutter av gangen, og ikke oftere enn 1-2 ganger i måneden for å holde en jevn og fin brunfarge. Altså, når kun 10 minutter i sengen gir meg et fint skille sier det seg selv at effekten er god! 

Jeg bruker alltid sånne her briller, haha 😎  Man ser så rar ut med de på, men så slipper man å skade øynene + det blir umulig å ligge med øynene åpen, slik jeg har for uvane å gjøre. Kjøpes på Brun og Blid, koster 19 kr om jeg ikke husker feil. 

.. OK da, på akkurat dette bildet brukte jeg åpenbart ikke vernebrillene, hehe. Og her mister jeg løsvipper og gode greier. Sliten etter trening altså! Forresten, jeg har aldri på ansiktssolen når jeg bruner meg. Jeg føler jeg får nok farge uansett 🤷‍♀️ 

Vegaz er dyrere enn de andre solsengene, men den blir egentlig billigere for du slipper å ligge så lenge. I tillegg er den utstyrt med et rødt lys som hjelper med produksjon av kollagen i huden slik at huden forbedres.  De er stort sett på plass på alle Brun & Blid sine salonger over hele landet nå, og etter min erfaring er VEGAZ-sengene populære. Kan med andre ord lønne seg å ikke dra dit i «rushtiden» slik at man slipper å måtte stå i kø som jeg har måttet gjøre flere ganger. Det er dessverre kun en av dem på de fleste studioer og derfor blir det sånn.. Men, når man først har prøvd Vegaz vil man liksom ikke gå tilbake, haha. Du kan lese mer om de nye solsengene HER

Noe av grunnen til at jeg har tatt sol i så mange år er fordi jeg ofte føler det hjelper mot acne-utbruddene mine, og det nye lyset i solsengene bidrar faktisk til at huden blir mykere, mindre oljete og gir meg glød, visstnok. Vanskelig for meg å bedømme akkurat det, men det står skrevet på reklamen i alle fall. Jeg digger solsengen uansett! 

Men husk for all del å justere soltiden deres til hva kroppen deres faktisk tåler. Less is more! På de aller fleste solsentre står det også en enkel guide til hvordan man kan beregne anbefalt soltid for din hudtype og jeg vil sterkt anbefale dere å følge denne. Jeg har funnet ut at 10 minutter av gangen funker best for meg. PS! Det er 18 års aldersgrense på solarium i Norge, men det var dere sikkert klar over fra før. 

Om du vil lese mer om Vegaz og finne ditt nærmeste solstudio, sjekk ut mer HER

33 kommentarer
    1. Hei, skal du donere bort noe av det du tjener på boken, eller skal du ta alt selv. Ser Isabell skal donere bort alt til noen som trenger det

    2. Når det kommer til soling og hudkreft så har jeg ikke så veldig mye å si, da jeg føler det meste er sagt. Men ett viktig poeng for meg og sikkert mange andre, som jeg forundrer meg noe helt sykt over, er hvorfor ikke flere er redd for huden sin? Over 70% av aldringsprosessen er foresaket av soling. Pigmenteringen, rynker, elastisitet… Ikke bare det, men det tar opp til 10 år før solskader kommer opp til overflaten og huden din husker ALLE skader som om det skulle vært ett minnekort. Solkrem hjelper selvsagt, men om man ikke er flink til å smøre det nok eller med høy nok faktor hjelper det svært lite. Det har også veldig mye å si på dato, kvalitet og ikke minst om faktoren 50 faktisk er gjeldene for merke – ofte blir det skrevet 50 uten at det faktisk er 50 i realiteten etter tester. Solen på formiddagen er også så hard at solkrem ikke hjelper nok til å hindre de fleste skader.

    3. Hmmmm så er det denne diskusjon om hvor farlig, egentlig soling er, å hvor mye skade på huden d har i lengden, å hjor viktig det er å bruke solfaktor, selv i solarium. Jeg selv er mannemann, å sniker meg innom solariumet, hmmmmm 1gang i uka, men jeg kjøper da disse produkter i en maskin, sim da henger på veggen der, å koster skjorta🙏😱 men hvor mye funker di i forhold til den du kjøper på kiwi til halve prisen🙄 å som er da vanlig solfaktor… Funker di like bra som di i maskina sophie?

    4. Omg just don’t. “bruker alltid briller” etterfulgt av fnisende selfie i solarium uten beskyttelse.

    5. Enn at du reklamerer for solarium. ENN at du gjør det. Mista all respekt for deg nå. Tilbake til gamle overfladiske vaner, og går over lik for penger. Og ps. du er ikke penere «tan» (det heter «tanned» for svarte helvete), du ser faktisk VELDIG skittenbrun ut i trynet på skal vi danse, som en unge som har leika seg med sminke. Nå har du 100% sørga for minst ett tilfelle av kreft. Hvordan føles det? Svar meg på det!

    6. Super kule bilder synes jeg å kjempe bra at du bruker faktor 50 men for min del så er det lys hud som teller men skjønner ønsker deg alt godt og en riktig god deg sophie Elise hilsen Kristian Magnus 😀♥️

    7. Trodde ikke man kunne blogge om ting som var utseende-forandrende lenger jeg..?! Men gud, det så digg ut med litt sol 😀 Sommeren gikk så alt for fort..! Den var jo så himla fantastisk i år.

    8. At du velger å ta solarium får være opp til deg. Men at du velger å tjene penger på å promotere det, DET er noe helt annet. Umoralsk og forkastelig, Sophie Elise. Ærlig talt.

    9. Hvofor reklamerer du for noe som klasse 1 kreftfremkallende i følge WHO? Kan du ikketa litt ansvar overnfor unge lesere? Du som påstår du er så reflektert? Syns dette beviser hvor kynisk og overfladisk du er. Burde være flau over deg selv.

    10. Trist at du faktisk reklamerer for å ta sol. Og til og med nesten fniser av hvor mye sol du tok før. Det er bare så sjukt lite gjennomtenkt.

    11. Hei!
      Håper du kan droppe dette innlegget asap. Veldig dumt å reklamere for noe så farlig som solarium.

    12. «Eller skal du ta alt selv», som om hun er pliktig til å gi bort noe.
      Men skal du donere bort noe av lønna di da, eller skal du «ta alt selv»?
      Tar du alt selv er du sykt egoistisk altsa.. neida, det funker ikke sånn

    13. Sykt lavmål å reklamere for dette, trodde du var forbi det. Da er du golddigger da, når du reklamerer for solarium.

    14. Altså… Folk??? Ja, solarium er vel ikke det sunneste – men det er LANGT (langt!!!!!) fra disse andre tingene dere hetser Sophie for!! Hvis dere vil gå rundt likbleike vinter og sommer – do it!!! Alle kan ta egne valg, og Sophie kommer med advarslene ang dette OG at hun var dum før. Som mange andre er, det heter å vokse opp.
      Man kan snakke om utseende og sånn, men på en god måte. Man blir ikke noe dårlig forbilde om man tar solarium – eller som hun sier, ligger ute hele dagen i sola. Kanskje hvis man presser inn silikon og Botox og what not, men igjen – syns Sophie har mer i hodet enn de fleste, til tross for alt dette “ekstra”.
      Ikke kritiser folk før det er “helt nødvendig”, noe som definitivt ikke er nødvendig her!

    15. Tenk på alle som har opplevd å miste noen til kreft, Sophie. Dette var trist lesing.
      Det er greit at du føler deg finere med litt ekstra brunfarge, men vær så snill å ikke skriv det og påvirk (de yngre) leserne dine til å ta solarium!
      Håper innlegget blir slettet!

    16. Veldig enig med deg. Jeg har selv sluttet å sole meg spesielt mye på sydenferier. Ligger litt i solen når jeg rett og slett føler for det, for det er deilig å kjenne solstrålene på kroppen. Jeg ligger aldri i solen lengre “for å bli brun” og holder meg som regel i skyggen. Når jeg sier dette skjønner folk ingenting og tror jeg er helt galen. Så kritiserer de samme folkene, som ligger i 2 uker i strekk i solen, folk som bruker litt solarium… Jeg blir ikke klok jeg altså. Alt med måte.
      Det er ikke slik at du dør av å ta litt solarium inniblant folkens. Ro dere nede. Vi trenger litt sol på kroppen, igjen; alt med måte

    17. Tina 18:03: ditt ufattelige kjempenaut. Vi kritiserer ikke se for å ta sol SELV, vi kritiserer henne for å REKLAMERE for det og dermed OPPFORDRE til det, noe som er SVÆRT HELSESKADELIG, og særlig dumt at unge lesere kommer til å bli påvirka, for det gjør de! 18 års grense ja, men det er lett å snike seg unna

    18. Selvfølgelig skjønte jeg jo at dere tok henne for å reklamere, er du helt dust? Det er ikke skadelig å ta solarium – så lenge det er sommer her i Norge innimellom så har ALLE fare for å få kreft og dø. Jeg mener at solarium er LANGT fra ille å reklamere om, dere er bare ute etter å glefse hver eneste gang hun gjør noe her på bloggen!!! Og det er unødvendig! Tror du leserne av bloggen er nye i verden og ikke har hørt om solarium før nå? Dere gir Sophie alt for mye makt – hun er ikke hjernen til barn og unge, hun sier dette skal brukes som det skal, det står advarsel overalt på studioet!!!
      Som om dere sier at Sophie nå er grunnen for at ungdom om noen år dør av kreft? Fy Sophie Elise for å si noe sånn? Ojjojjojj….
      Voks opp, herregud! Sol på kroppen er digg – og det veit de fleste. Er ikke hennes feil at folk gjør dette på feil måter…
      Tina

    19. Rebecca, ja jeg synes hun skal donere bort en del av det hun tjener. Om alle som tjener bra hadde gjort det, hadde verden blitt et mye bedre sted for mange! Hun tjener mange millioner på bøkene sine og sikkert 50000 på dette innlegget hvor hun oppfordrer til å ta solarium. Til og med jeg på 30 år som ikke har tatt solarium siden jeg var 21, fikk nesten litt lyst til å ta solarium nå! Når hun gjør hva som helst for å tjene penger, så bør hun få høre det. Og hun bør donere bort masse av sine penger. Hun sitter der og bader i penger, mens barn i andre del av verden sulter ihjel!!

    20. Hei,
      Går det fint å ta solarium selv om du bruker produkter fra SkinCeuticals med syrer osv? Tenker på f. eks blemish + age defense da jeg bruker samme, men har ikke turt å ta solarium selv, fordi jeg er redd for å få pigmentflekker. Bruker du solfaktor 50 i ansikt og blir fortsatt brun? Forresten så må jeg bare si at du stråler om dagen!

    21. Nei, dette blir for dumt. Det er faktisk helt moralsk forkastelig av deg å reklamere for solarium. Det er i Norge ulovlig å reklamere for nikotinprodukter, samt andre helseskadelige produkter og tjenester. Solarium faller innenfor denne gruppen, og man kan bare håpe at dette vil bli ulovlig å reklamere for i framtiden. Du har vist ved flere anledninger at du har kapasitet til å ta rasjonelle og gjennomtenkte beslutninger, og da er det faktisk hårreisende at du vender ett blindt øye til en kampanje slik som denne og i stedet velger å profitere på en slik industri. Jeg har så lyst til å støtte deg, men dette innlegget her er så kritikkverdig at jeg blir helt oppgitt. Om du i fremtiden klager på at du blir behandlet som en hodeløs rosablogger uten evne til å tenke kritisk så vil jeg at leser deg opp på skaden av solariumsbruk på unge og så går tilbake til dette innlegget og leser dine egne ord. Uansett hvordan du snur og vender på det så handler dette i noen tilfeller om liv og død, og om du verdsetter inntektene fra slike innlegg fremfor menneskeliv så tror jeg du burde revurdere prioriteringene dine.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg