jeg hadde ikke klart det nå

Reklame | reklame for en venn + annonselenker nelly

God kveld! Jeg sitter akkurat nå med en ansiktsmaske klistret på, og gjør meg klar for å ta kveld. Søvnen er det dårlig med, og i dag gikk det så langt at jeg måtte til legen for å få medisiner. Jeg har dårlig erfaring med sovepiller (det gir meg så hangover) og jeg er usikker på om jeg tør å teste de jeg fikk utskrevet. Vil ikke at noe skal gå utover dansen og formen i morgen.. Jeg får bare prøve. Det aller viktigste nå er å få en god natt søvn, for om ikke tipper jeg over i eksistensiell angst og DET klarer jeg ikke nå. Jeg kan klare mye, så lenge jeg holder meg unna de mørkeste delene av hodet mitt. 

I kveld har jeg vært på Grand Hotel for å feire Dajana sitt samarbeid med Swelashes. Hun er så dedikert og opptatt av detaljer, så jeg visste det kom til å bli bra! Det var deilig å henge rundt i fine morgenkåper og spise godt. Jeg ble tilbudt champagne, men sto over. Ble nesten litt rørt da jeg var på eventet av å tenke på hvor fine og flinke mennesker jeg har i livet mitt. På hver sin kant, på hver sin måte. En venninne er A-student, en annen kapret drømmejobben i dag, Dajana med sine samarbeid, Joakim.. Altså, jeg kunne ramset opp lenge. Jeg er heldig.

Dajana hadde så klart ordnet en fin suite.. Jeg kjenner ingen som er så glamorøs som henne. Hun er slik jeg føler meg på innsiden men aldri helt klarer å få ut, haha. 

Og så mange fine cupcakes! Jeg spiste til jeg ble kvalm. Det er lenge siden jeg har spist søtsaker nå, mye fordi jeg prøver å holde meg til et plantebasert kosthold. Men i dag klarte jeg ikke å holde fingrene av fatet. Brakk meg i bilen på vei hjem fordi jeg hadde spist for mye, haha.. Er det mulig. 

Grand Hotell, det mest insta-vennlige stedet i hele Oslo. Hver gang jeg legger ut bilder derfra får jeg en haug av spørsmål fra folk som lurer på hvor jeg befinner meg. 

Vippene hun har lansert er blant annet punkter, slik som de under. Selges på Vita! Og nei, jeg har ikke fått betalt for å skrive dette, jeg tok ikke engang med meg goodiebag, men likevel må jeg merke med reklame. Det er rare regler fordi det gjelder “alt”, så det er vanskelig å skille mellom hva som faktisk er betalt reklame, spons, gave, venner som lanserer, når man har noe eget osv.. Eller, jeg tenker det er mer stressende for forbrukeren på den måten? 

Poserer! Morgenkåpen fikk jeg riktignok i gave, fra Dajana. Og sovemasken. Jeg var tydeligvis den eneste som kledde av meg alt under (bortsett fra truse), så man kunne se den knæsjrøde stringtrusen min hele kvelden, hehe. Slik man kan se litt her også.. 

Skoene mine finner du HER. Det har blitt mine nye hverdagssko. PS! De er på 30% rabatt akkurat nå. Jeg bruker min normale størrelse, altså 35 🙂 

På vei hjem gikk jeg forbi Tanum, og fikk for første gang sett “elsk meg” i butikk. Jeg er så glad i den boken, og ikke minst COVERET! Det passer liksom inn i alle hjem, og kan fint være til pynt. Når rekkehuset mitt er klart skal jeg definitivt stille den opp. Og jeg er så glad for alle fine tilbakemeldinger jeg får fra dere, hele tiden. Det er så mange som liker den og kjenner seg igjen, hjertet mitt smelter.. <3 

.. Og slik var egentlig antrekket mitt for dagen! Jakke finner du HER (på tilbud), vesken er kjøpt vintage og genseren finner du HER. Shit, så mange spørsmål jeg har fått om den genseren! Men jeg forstår det godt, den er helt magisk. 

Nå skal jeg mase meg til en massasje av Kasper. Det gjør så vondt at jeg roper hver gang noen tar hardt i skuldrene mine, men det føles mye bedre etter. Hva skulle jeg gjort uten kjæresten 🙂 Vi har forresten begynt å se på en ny serie, Maniac, den ligger på netflix. Anbefales for de av dere som liker Black Mirror, Westworld, Inception og sånne type greier. Jeg liker! Pluss det er så spennende – og skremmende – å lære er om alvorlige psykiske lidelser, blandet inn i litt sci-fi. 

Nå skal jeg sove! God natt, dere er aller best. 

40 kommentarer
    1. Har du prøvd sovetablettene Sedix? Har flere kunder som kommer innom apoteket etter dem. Fåes reseptfritt og skal ikke gi den typiske “dagen derpå”-følelsen på morningen etter. 🙂
      Ellers må jeg si at jeg syntes du er så sinnsykt flink og flott, både på og utenfor dansegulvet!!

    2. Jeg er også kjempe sliten å har sovet dårlig i lag til så jeg skønner deg veldig godt jeg skal legge meg rundt klokka 23.00 håper du får sove godt i natt god natt å ønske deg alt godt sophie Elise hilsen Kristian Magnus 😀♥️

    3. «er vanskelig å skille mellom hva som faktisk er betalt reklame, spons, gave, venner som lanserer, når man har noe eget osv..» nei, det er ikke vanskelig. Det et bare å skrive i teksten om dette er reklame, om du får betalt – eller ikke – om du er sponsa – eller ikke – om det er gave – eller ikke. Dine unge følgere vil uansett tro på deg. Det er vanskeligere å henge med for følgere når du anbefaler flere produkter (feks ulike foundations), og du sier du «alltid har brukt denne», og det kun står «reklame». Da er d jo bare å utdype om d er reklame, sponset, nylansering eller gave, og samtidig være åpen på at du prøver flere produkter.

    4. Hvaaaa har boken din kommet i butikk?! Jeg har forhåndsbestilt, og ikke fått i posten enda??? Hvaaa var vitsen med å forhåndsbestille da 🙁

    5. Hei, jeg lurer på om du kan lage et innlegg om plastik (typ tips for et plastfritt liv som bytte qtips, tannkost, fra olje i plast til glass, beeswrap osv.) har sluttet å bruke plast men tenker at det er informasjon som når ut til flere om du skriver om det enn lille meg. Haha, venner og familie er Serriøst dødslei av å høre gnålet mitt om plast. Umulig å kjøpe gulrot og kjøtt feks. Så har blitt ufrivillig vegetarianer i prosessen, noe som går veldig greit utrolig nok. Vet at mange synest det er vanskelig, men om alle gjør bittelitt så hjelper det jo mye. Heier på deg, du er en sykt viktig og inspirerende person. Stooor klem 💕

    6. Du er sempe pen og så kul ♥️♥️♥️Jeg synes du er veldig flink blogg er ♥️♥️♥️Du er sempe flink i skal vi danse ♥️♥️♥️Er så misunnelig på deg♥️♥️♥️

    7. Hør med legen din angående Escitalopram Actavis. De anbefaler jeg på det sterkeste om du har en kropp som allerede har utviklet og fått angst. Dette kan du bruke over tid / livet ut. Er med på å øke serotonin nivåene i hjernen. Ja det er bivirkninger, men de jammen meg verdt det de få bivirkningene en får. Sovetabletter har jeg og testet en gang før jeg fikk disse tablettene, og de blir en jo rusa på og trøtt neste dag av. Det slipper en med Escitalopram. Tror faktisk du ville fått ett mye bedre liv av dem. I beste mening jeg sier det <33
      NB: Aldri vært fan av tabletter/piller, men ser jo at dette er noe jeg trenger. Noen har diabetes og tar insulin, andre arver uheldigvis en dårlig hjerne som kan utvikle seg til angst. Hvorfor kan ikke vi få medisiner for det 😉

    8. Annika: Tusen takk for tips! Jeg skal høre med legen min. Er, i likhet med deg, ikke så stor fan av tabletter og piller men vil samtidig føle meg bra. Håper tipset ditt kan hjelpe <3

    9. Nina: Det jeg mente var bare at “reklame” er ordet vi er nødt til å bruke, samme om det er en gave fra en venn eller om vi har fått noe tilfeldig i postkassen, om man har fått betalt for å skrive om det, eller om det er sitt eget produkt. Det holder ikke å skrive “gave” osv. Men jeg forstår poenget ditt 🙂

    10. Jeg har heller ikke fått boken som jeg forhåndsbestilte enda. PostNord sier at den har blitt sendt tilbake til avsender. Håper det ordner seg slik at jeg får lest den snart!

    11. Leste nettopp en anmeldelse av boka, og det står at du og han fyren brukte kokain og røyket joints…? Synes du ved flere anledninger har sagt at du har prøvd, men aldri ville ha røyket det fast/mer fordi du har sett hvordan det har påvirket andre negativt. Og at du aldri har brukt annet dop enn ritalin (da mener jeg ikke bare prøvd). Hva er sant egentlig?? Blir jo litt nysgjerrig, når du plutselig utleverer detaljer i ny bok som ikke stemmer med det du har sagt før.
      “De innleder et slags forhold, men møtes nesten utelukkende hjemme hos ham. De drikker vin, har sex. Røyker jointer og tar kokain.” fra anmeldelse på nrk

    12. Hei Sophie Elise, Jeg har ett lite tips til deg ang såre skuldre/rygg – varmekrem som heter Linnex – den er MAGISK!
      Du smører TYNT lag på (den brenner noe inni….!!) det området du er øm/stiv – helst noen timer før du legger deg, i noen dager. Løsner virkelig knuter, du får kjøpt den på apoteket, koster litt men varer i årevis! Pass på å ikke kjøpe den milde varianten, den funker ikke 😉 Lykke til!

    13. Hei Sophie! I likhet med deg har jeg slitt med søvnen over en lang periode,har prøvd mange forskjellige sovetabletter og kjenner meg godt igjen i det du beskriver som hangover. Men nå har jeg over en lengre periode brukt melatonin tabletter,og disse fungerer utmerket! Melatonin er kroppens eget søvnhormon,så det du gjør er og tilføre mer av dette i tablettform. Anbefaler deg og få legen til og skrive ut det 🙂 Har du sett den norske Maniac laget av Espen Lervaag? Den e dritbra 😁

    14. Legen min ga meg et veldig greit tips om å ta sovepillene kl. 19.00, og ikke noe senere. Da fikk de god tid på å virke inn, og da slapp jeg den “hangover” følelsen dagen etter som du beskriver. Nå vet ikke jeg når du tar pillene – eller om det passer i din hverdag å ta de 19.00 (for man blir helt død rundt 21), men dette fungerte fint for meg, og det kan være verdt å prøve!
      Noe utover dette ønsker jeg ikke å dele en spesifikk type jeg gikk på, da det er så avhengig fra person til person. Men jeg var veldig bevisst på at jeg fort kan bli veldig “all in” på ting, som resulterer i avhengighet og misbruk, så jeg ønsket ikke noen typiske “sovepiller” som kan gi den type avhengighet. Så jeg fikk noe som i utgangspunktet var smertestillende, men det var så sterkt at det fungerte som sovepille. Kan også være noe å høre med legen din om dersom du er redd for piller og avhengighet.

    15. Anonym: Det er veldig feil gjengitt av NRK. Nei, jeg skriver ikke i boka at vi sitter hjemme hos han og gjentatte ganger røyker joint og tar kokain, og det har heller ingenting med saken å gjøre.

    16. Stine: Jeg har også fått høre det fra legen, men det er ikke alltid det er en mulighet ettersom jeg ofte trener etter klokken 19, og må opp igjen tidlig.. Så jeg har ikke turt å ta sjansen på det.

      men takk for tips! Kanskje sterke smertestillende er veien for meg å gå. Akkurat nå har jeg Sobril, som er sterkt avhengigshetsskapende så vidt jeg forstår. Det ønsker jeg ikke 🙁

    17. Begynte å lese boken din idag, er snart ferdig. Veldig fin bok, også er du utrolig flink å skrive! Er interessant å lese boken din med tanke på at jeg har fulgt bloggen din i så mange år. Når jeg leser boken nå, kan jeg omtrent huske hvilken periode den handler om. Iallefall imponerende, du er flink!

    18. Hei! Har du prøvd vallergan eller atarax? Hvis du har tatt allergitabletter før så har du kanskje opplevd å bli trøtt? Disse to medisinene har samme virkning som allergitabletter, men brukes for søvn. Man utnytter rett og slett en bivirkning 😊 De er ikke avhengighetsskapende, men kan gi hangover. De kan tas ved behov og man kan kjøre på de.
      Hvis det er aktuelt med antidepressiva så finnes det typer som har spesiell god effekt for søvn også. Et eksempel er remeron 😄 men disse må jo selvsagt tas hver dag da.
      Ellers har man seroquel. Den har en angstdempende og søvndyssende effekt. De kan tas ved behov, men kan også gi hangover. Men den er ikke avhengighetsskapende. Hvis søvnproblemene dine er knyttet til tankekjør/angst kan denne være et godt alternativ.
      Men du går jo til en psykister. Han/hun kan masse om dette 😁😄

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg