svar på alle spørsmålene deres

Jeg vet mange av dere synes det er kjedelig at bloggen får lide nå som jeg er med på Skal Vi Danse. Jeg trener jo hele dagen og når jeg ikke danser prøver jeg å få tid til mine nære og kjære.. Men dette er jo midlertidig, og jeg håper dere vet at jeg har THE TIME OF MY LIFE!

Det har kommet inn mange spørsmål om konkurransen, både her og på instagram så jeg tenkte å besvare på noen av dem. 

Tror du at du har en sjans til å vinne?
En sjans har vi jo alle sammen, selv om jeg nesten ikke tør å tenke på at jeg skal kunne vinne. Men, jeg håper på å komme så langt som mulig og å finne hadde vært helt fantastisk så klart! 

Hva gjør deltakerne når det er reklame på skjermen?
Jeg personlig gjør absolutt ingenting annet enn å være utrolig nervøs om jeg ikke har danset enda, og utrolig letta om jeg er ferdig. Så, uansett sitter jeg mest sannsynlig på gulvet og puster, haha. Når det er den lengre pausen (når nyhetene sendes) må alle deltakerne og danserne bak scenen for å få informasjon fra produksjonen, en såkalt “brief”.

Jeg lurer på hvordan dommerne tenker – for eksempel Thea har jo vært flink fra starten, og flere andre der har danseerfaring fra før av, og visse andre har aldri danset før. Bedømmer de helt rettferdig eller hva synes du?
Alle har ulike forutsetninger, ja. Visse har danset tidligere, visse er yngre, visse har mange følgere, og om man er idrettsutøver er man vandt til å lære seg ting og jobbe med musklene, det spiller ingen rolle om det er fotball eller turn liksom.. Alle har sine fordeler og ulemper. Jeg tror det, i bunn og grunn, handler om hvem som utvikler seg mest og har det mest gøy. Jeg kommer nok aldri til å få best poeng av juryen så mitt mål er å bli bedre og bedre for hver uke og vise at jeg virkelig jobber hardt. Først og fremst må jeg konkurrere mot meg selv. 

Blir kjæresten din sjalu når du er så mye sammen med Benjamin, dansepartneren din?
Nei Kasper er veldig rolig, han har aldri vært sjalu av seg for vi vet hvor vi har hverandre. Han liker Benjamin veldig godt 🙂 Det er forøvrig umulig å ikke like Benjamin, han har herlig energi. 

Hvordan er de andre deltakerne, hvem kommer du best overens med?
Jeg kjente Morten Hegseth fra før av, så vi kommer veldig godt overens. Liker også Dorthe og Einar utrolig godt! Så er Martine og Alexander supersøte, virkelig. Altså, jeg kunne sikkert ha ramset opp mange flere for det er en veldig bra gjeng som jeg blir mer og mer knyttet til. Vi henger jo sammen hver lunsjpause, hver dag. 

Hvilken sang vil du aller helst danse til?
Faktisk den vi danser til nå… Gleder meg til dere får se i morgen!

Hvor gøy er det på en skala fra 1-10? Og hvor slitsomt?
Altså jeg har det så sinnsykt gøy, jeg kan ikke engang beskrive det. Vi lever virkelig i en boble der det eneste vi tenker på er koreografi og hvor bra vi har det, haha.. Så ja, 10 uten tvil! Og hvor slitsomt? Frem til nå ville jeg kanskje sagt 7. Men vi er bare i uke nummer tre og kroppen har så vidt begynt å gjøre vondt. Vi kommer sikkert opp i 10 snart, haha. 

Hva tenker du akkurat når du går ut på dansegulvet? Hvordan roer du ned nervene? Det synes ikke at du er så nervøs som du sier.
Takk! Ja jeg er sykt nervøs hver eneste gang, jeg er dritnervøs onsdag, torsdag og fredag også. Jeg kan ikke noe for det, men det har blitt litt bedre etter at jeg begynte hos hypnotisør. Jeg er ikke vandt til å være foran publikum på denne måten og er så redd for å gjøre feil, min største fiende er hodet mitt.. Jeg synes det er kjempeskummelt å se inn i kameraet samtidig som man teller ned og venter på at låten vår skal begynne. Men, så puster jeg dypt og går inn i boblen vår, da husker jeg ikke noe før dansen er over. 

Påvirkes forholdet ditt noe siden du danser så mye?
Det er så klart dumt at vi ikke får sett hverandre noe særlig, men Kasper har vist seg å være en enorm støtte for meg som heier og klapper hver eneste lørdag, og resten av uken motiverer han meg, tar vare på hjemmet, lager mat og er bare helt fantastisk. Jeg blir helt varm i kroppen når jeg ser han sitte der i publikum, han ser så stolt ut og gir tommel opp og ja.. Det går ikke å beskrive hvor glad jeg blir. 

Har du noen gang begynt å gråte på treningen eller blitt skikkelig forbanna?
Jeg har aldri blitt skikkelig forbannet, men forrige uke gråt jeg masse. Det føltes bare helt håpløst og jeg forsto ikke hvordan vi skulle rekke å bli ferdig før sending. Men det gikk jo bra! Det er en merkelig situasjon å være i, for Benjamin har blitt en god venn som jeg er glad i men samtidig er han jo TRENEREN min og må være streng, tvinge meg til å gjøre ting en milliard ganger og si tydelig ifra. Noen ganger virker det som om han bare synes jeg gjør feil hele tiden, men det er jo fordi han vil jeg skal bli så bra som mulig, og han vet at jeg KAN og derfor pusher han meg. Noen ganger kan jeg bli helt satt ut å tenke “jaha, i går kveld hang vi sammen og nå står vi her og kjefter”. 

Hva er det første dere gjør når dere får en ny dans? Hvordan ser en normal uke ut?
På søndag forteller Benjamin meg hvilken dans og låt vi har fått av produksjonen, så da prøver vi ut noen basic steg osv bare for å føle på dansen og sangen. Da får vi litt ideer som vi kan jobbe videre med – han lager så klart hele koreografien men jeg kan komme med innspill. På mandag setter Benjamin som regel hele koreografien, i det minste litt stykket opp. Så er det bare å øve, øve og øve. På torsdager må vi vise dansen for produksjonen, så torsdag og fredag gjør vi bare dansen og om og igjen. Om noen deler er litt ustabile jobber vi ekstra mye med dem. Igjen, og igjen. 

Det var noen ofte stilte spørsmål! I dag er en ganske tung dag av personlige årsaker, jeg forteller dere senere.. Så leit at dette måtte skje nå 😭 

19 kommentarer
    1. Jeg vil bare si at du skal ikke ha dårlig samvittighet over bloggen i det hele tatt. for det første finner jeg det alltid gøy å logge inn her med vell gjennomførte tekster og bilder, men så er det også veldig gøy å se hvor flink du er med dansingen. Du stårler hver Lørdag!
      Masse lykke til i morgen, og mange takk for alle de fine innleggene og hverdagsundeholdnigen.
      Klem

    2. Jeg blir så glad hver gang du forteller om forholdet ditt og om hvordan han behandler deg. Jeg syns det er så fortjent! Jeg husker så godt den ene episoden av Bloggerne der du og faren din snakker om eksen din, også gråter du. Jeg har sett den én gang og må slå av om reprisen kommer. Jeg blir så lei meg, for jeg vet så godt hvordan du følte det. Du virker som en person som elsker med HELE deg og som bare er god og ikke minst snill. Derfor er det så fint å lese at du blir tatt vare på tilbake ❤️ lykke til i morgen, jeg gleder meg til å se på🤗

    3. Hei Sophie Elise 🙂
      Jeg har så lyst til å være publikum i skal vi danse, prøvde å se etter billetter for noen uker siden, men ble ikke sp klok på det. Tror jeg fant frem til at det kun er kjente av de i produksjonen, deltakerne eller dommerne som kan få billetter, stemmer det? Og dersom det ikke stemmer kunne du vært behjelpelig med litt informasjon?
      På forhånd takk og masse lykke til videre 🙂

    4. A: Jeg har faktisk ikke funnet ut av det selv, er flere som har spurt meg også – jeg har sendt en mail til produksjonen 🙂 skal si ifra hva jeg finner ut!

    5. Isabell: Tusen takk skal du ha, så snill du er. Ja, vond kjærlighet, eller generelt sett å bli behandlet dårlig av uansett hvem er helt forferdelig. Håper jeg aldri igjen kommer på et slikt punkt i livet mitt.

      Tusen takk, igjen <3

    6. Du nevnte for en tid tilbake at du så på amerikansk netflix. Fulgte rådet ditt og lastet ned et tilleggsprogram for dette, men netflix har visst funnet en løsning på det. Hvordan gjør du det nå, kan du enda se amerikansk netflix?

    7. Anonym: Har ikke vært på Netflix den siste tiden, siden jeg per nå ikke følger med på noen serier der.. Men sjekket, og det ser ikke ut til å funke hos meg heller.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg