MOT

Jeg vil ikke klage, for jeg er på ingen måte utakknemlig. Men i dag har vært en veldig krevende dag på trening der jeg – nok en gang – har vært unødvendig streng og sint på meg selv.

Jeg hverken tror eller forventer at alt skal være perfekt, men når hodet ikke henger med og jeg ikke får til de enkleste trinnene, gang etter gang, er det lett å miste motet. Vi har slowfox denne uken som er det totalt motsatte fra forrige uke, og det er sikkert ikke noe spennende å høre om for dere som ikke er erfarne innen selskapsdans, så jeg skal prøve å forklare litt: selskapsdans har to “sjangre“, Latin og Standard. Jive tilhører Latin og Slowfox tilhører Standard, det vil si at de har helt ulike regler. For ja, det er jo det man blir dømt etter. Regler. Jeg står så fast! Etter seks timer i studio tok jeg til tårene og stakkars Benjamin, som er verdens flinkeste lærer måtte trøste meg. Jeg stoler virkelig på han og vet vi er på riktig spor, men det er fort gjort å bli motløs når man føler at “alle andre” får til, eller tar lett på det (selv om det så klart ikke spiller noen rolle hva andre gjør, det er den vanskeligste terskelen for meg å komme forbi). Jeg vil jo så gjerne dette, og det er viktig for meg. 

Jeg prøver å tenke tilbake på sist lørdag, da koste jeg meg sånn. Øyeblikket på scenen var fantastisk og jeg hadde virkelig ikke trodd jeg kom til å kose meg, dog føles det som en fjern drøm nå. Jeg vil så gjerne tilbake dit, til akkurat den følelsen. Haha, konkurransen tar liksom over livet mitt.. 🖤 Det eneste jeg vil gjøre nå er å ta meg en dusj å sove, men jeg har en del jobb å få unnagjort som jeg ikke vil ha hengende over meg i morgen. Da skal jeg fokusere 100% på treningen slik at jeg forhåpentligvis har en god følelse på lørdag!

Takk for at dere henger med, selv om bloggen er litt forandret denne perioden. Håper noen synes det er gøy også!

24 kommentarer
    1. Er helt sikker på at det kommer til å sitte til lørdag 🙂 Plutselig bare løsner det, og du har jo enda to dager! Du har min stemme uansett. Du var knallflink forrige lørdag, jeg er sikker på at du får det til nå også! Husk å være snill med deg selv, og MASSE lykke til 🙂

    2. Sikker på at det går bra til slutt! Bare stå på videre 🙂 Synes bloggen stort sett er bra i denne perioden jeg, blir litt mye SVD kanskje men det er jo naturlig når det er det hverdagen stort sett består av (virker det som). Det eneste jeg savner er flere nye bilder egentlig. Bilder fra dagen liksom 🙂 Men skjønner jo også at det har en naturlig forklaring når du tilbringer så mye tid på trening. Masse lykke til videre med trening og alt! Du nailer dette!

    3. Anonym: Tusen takk for tilbakemelding! Ja, det er så klart litt vanskelig når man er på trening (setter pris på forståelsen din), men jeg kan gjerne dokumentere treningen også, altså. Om det er ønskelig. 🙂

      Takk igjen! Jeg skal gjøre mitt beste for å naile det. <3

    4. Ikke stress for mye, av og til må man sove på nye dansesteg og la det synke inn 🙂 Pust, stol på muskelminne og føl musikk! You got this!

    5. Jeg likte dette innlegget jeg, synes du kan forklare mer dansefakta underveis! Det er alltid gøy å lære noe nytt og da forstår man jo også bedre hva du holder på med om dagen!

    6. Ikke fortvil. De som driver med dette er også superslitne etter en vanlig trening og de skal ikke på TV engang.
      Det blir uansett bare en vinner, så det er like godt å bare nyte tiden og kose deg.
      Og fortsett med dansingen etterpå. Det er gøy trening og godt miljø.
      Lykke til videre 😀

    7. Jeg håper du kan tenk litt over hva du gjør med ansiktet og munnen din når du danser. Det så, unnskyld språket, mildt sagt forjævlig ut. Jeg fikk ikke med meg noe av dansen din, kun alle de rare greierne du gjorde med munnen… Utrolig synd, for jeg tipper du var flink!

    8. Jeg tror ferske bilder fra dagen vil hjelpe deg på lang med tanke på at lesere ikke skal føle at stoffet blir for ensformig. Alle forstår at SVD er altoppslukende i disse dager, noe annet ville vært overraskende. Bilder, kanskje små videosnutter fra treningen vil være en enklere måte for deg å tilfredsstille leserne enn å skulle bruke timesvis på å komme på gode kreative innlegg. Forøvrig syns jeg det er kjempeartig å følge med på SVD-prosessen.

    9. Når kommer boken din ut vennen, jeg føler meg desperat for å få lest den i håp om å gi slipp på kjærlighetssorgen.. faen det gjør vondt. faennnnnnn. Kommer den i år?

    10. Du var så utrolig flink på lørdag, og jeg har stor tro på at du får det like bra, om ikke bedre denne lørdagen og. Du strålte virkelig der du danset og det var så godt å se. Og ikke minst hvor vakker du er når du smiler når du er glad, skikkelig glad. Herregud, det var godt å se!! <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg