vil du jobbe med meg?

Reklame | annonselenke Nelly

For en stund siden skrev jeg på bloggen at jeg trengte en assistent. Mange søknader kom inn, og jeg hadde mailutvekslinger og intervjuer med mange dyktige jenter og gutter. Selv om ingen ble ansatt på det tidspunktet (på grunn av mangel på tid, ironisk nok) har jeg tatt vare på alle mailene og planen er å ansette en assistent etter Skal Vi Danse, altså i 2019. I prosessen lærte jeg mye, og jeg vil gjerne dele det aller viktigste – sånn at i tilfelle du vil søke jobb hos meg, eller eventuelt noen andre steder har et par pekepinner. Jeg er langt ifra en ekspert men litt erfaring har jeg, både for min egen del men også via andre selskaper hvor jeg har en rolle.

Aller viktigst for meg er at man er engasjert. Å starte samtalen med at man trenger ekstra penger er ikke noe man vil høre med en gang. Så klart vil man tjene penger, det forstår alle, men det gjør ikke at man får jobb hos meg. Jeg ønsker å jobbe med noen som er glad, har masse energi, er kreativ og vet hva de kunne gjort for å lette på min hverdag slik at jeg kan nå målene mine. En jente som imponerte stort i intervju hadde oversikt over hvem jeg ser opp til og hvem jeg har hatt lengst samarbeid med, det husker jeg fortsatt mens andre som bare tenkte at “de trengte miljøskifte” virkelig ikke har brent seg fast på minnet. En feil mange gjorde var å prate negativt om sin nåværende sjef (flere jobbet som assistenter fra før av), det ville jeg virkelig ikke høre noe om. Si istedenfor at du ønsker å utvikle deg, for eksempel.

Matchende set: link HER

Om engasjement spiller størst rolle kommer tillit rett bak. Jeg trenger noen jeg kan fortelle hemmeligheter til, i alle fall om jobb. At du er en balansert og trygg person jeg kan legge ansvar på. Jeg trenger noen som viser det fra første sekund – ikke noen som sender meg mail med masse spørsmål og lurer på “hva jeg egentlig trenger og om det er en krevende jobb”. Om mailen er rotete med masse skrivefeil kommer du heller ikke videre hos meg, dessverre. Du må ha orden på sakene.Vit hva dine beste sider er, og kjør på med dem fra start! Generelt sett er fint råd å ikke gi opp, det hjelper uansett hvilken jobb du ønsker å få. Ring en ekstra gang, send den ekstra mailen. Jeg kan ha hatt en dårlig dag, ikke hatt overskudd eller glemt å ringe opp igjen. Jeg liker når folk er litt masete jeg, hehe. Det er sånn jeg har fått til mye. Man må tørre å flaue seg litt ut for å komme dit man vil. 

Jeg vet at den dagen jeg endelig får en assistent kommer vi til å ha det så morsomt sammen! Og det kommer ikke til å være en rotten jobb uten kreative utfordringer, du trenger ikke vaske klærne mine (ofc, haha). Vi skal skape sammen og hjelpe hverandre – jeg kan gi deg masse kontakter og muligheter, så klart vil ingen være min assistent for alltid men forhåpentligvis bruke det som et springbrett hvor du kan lære og møte folk som kan hjelpe deg videre. Om du i tillegg er god på foto er det bare et pluss for min del, men ikke et krav 🙂

Ha dette litt i bakhodet om du skal søke jobb i starten av 2019, da leter jeg kanskje etter nettopp deg. 

72 kommentarer
    1. Det vil jeg gjerne hadde vært sikkelig kult a jobb med deg synes jeg du er en kuling synes jeg ønsker deg alt godt å en riktig god kveld sophie Elise hilsen Kristian Magnus 😀🦋

    2. Kunne serriøst jobbe for deg gratis, penger er ikke motivasjonen min. Dessverre bor jeg ikke i Oslo 😩

    3. Har så lyst til å jobbe med deg/for deg men jeg bor i Fredrikstad og jeg er 12 år.. Men jeg elsker å ta bilder😍 kunne ønske jeg var 22 eller no og at jeg bodde i Oslo😫😫

    4. Er det slik at du er nødt til å bo i Oslo for å søke jobben, og er man nødt til å være arbeidsledig for å kunne søke? 🙂 Jeg er for øyeblikket lærling, men kunne gjerne tenke meg å søke på jobben som assistenten din, for å kunne få mer erfaring innenfor ulike felt i arbeidslivet 🙂

    5. Ah! Jeg skulle gjerne likt å blitt bedre kjent med deg, samt jobbe med deg! Det tror jeg hadde vært utrolig spennende ! Kan jeg bare sende deg en Mail? 😃

    6. Hei, hva forventer du hos en assistent i forhold til hvilke arbeidsoppgaver de skal utføre som din assistent?😊 Kanskje har du nevnt det tidligere, da her jeg dessverre ikke fått med meg hvilke arbeidsoppgaver en assistent vil ha hos deg. Og hvor fleksible må en være for å gjøre jobben😊
      Håper du har en fortsatt fin kveld og lykke til i Skal vi danse💃🏼👏🏼 Du ser ut som du elsker å være ute på parketten og det er det viktigste! Fortsett med det, og øvelse gjør mester, noe jeg er sikker på gjelder for deg😊 Du blir å naile alle dansene til slutt😄 Synes du gjorde en bra jobb med en veldig vanskelig dans første sending.

    7. Ser du skriver, noen som er glad/har masse energi. Hva tenker du om det mtp sjenerte/introverte personlighetstyper? Får inntrykk at det er det du er selv og at samfunnet ofte er mer tilrettelagt for energiske ekstroverte/utadvendte personer. Har du noen tanker om det? 😊

    8. Du er streng. Jeg kunne aldri hatt den jobben for å si det sånn. Jeg er så «dum» at jeg tror ikke jeg kommer til å få noen jobb, liksom ikke på en bensinstasjon engang, rip.. j19

    9. Jeg vil gjerne jeg bor i nord Norge kommer fra Zambia har vært butikksjef på gamestop . jeg er ekte lærevillig elsker å det gøy og er ikke redd å sier det jeg mener . Norsken min er av og til helt crazy men engelsk er morsmålet mitt .

    10. Tips: legg ut en seriøs stillingsannonse, hvor du forteller om arbeidsoppgaver, hva du ser etter hos en assistent, hvor fleksibel man må være og hvilke arbeidstider man kan forvente. Lønn avtales jo selvsagt ikke før et eventuelt intervju. Fremstår du litt mer seriøs som arbeidsgiver (for det blir du faktisk), vil du kanskje få litt flere seriøse søkere, istedenfor de som bare vil tjene litt penger for å henge med deg. Har jobbet som personlig assistent i 6 år, men med den «stillingsannonsen» ville jeg aldri søkt på jobben, selv om jeg virkelig liker deg og bloggen din. Du må også virkelig kunne slippe assistenten din helt inn, for helt ærlig – hva hvis du får en slik dårlig periode igjen, og ikke vil se noen eller gå ut av rommet på flere dager? Slike ting er personlige, og det må en assistent kunne forstå og håndtere riktig. De må vite hva de skal gjøre i mange forskjellige situasjoner, også de kjipe situasjonene. Dette var ikke ment på en slem måte, du har bare alltid vært veldig åpen om psykisk helse, og det synes jeg er flott. Men det må også bli tatt i betraktning når du skal finne en som skal jobbe såpass tett med deg. Ønsker deg lykke til, og husk at det å finne riktig assistent kan ta mye tid og det kan feile – og det er helt greit, for du trenger noen som passer for DEG.

    11. Hei! Hvor lang blir en «vanlig» arbeidsdag, og hvor fleksibel må man være på arbeidstidene? Med tanke på at jeg nå er lærling i Oslo, og jobber litt turnus. Kunne gjerne tenkt meg å søke på jobben, da det høres ut som noe for meg, men er ikke alltid like fleksibel på tid da jeg ikke alltid har vanlig 8-16 jobb.

    12. Enig med anonym over her. Tror du heller burde legge ut en stillingsannonse en mer seriøst plass, og ikke på bloggen. Og som h*n sier, hva om du får en dårlig periode igjen og ikke vil møte noen? Hva skal denne assistenten gjøre og hjelpe deg med da?

    13. Hvis du sier hvordan de skal være, kommer de til å være slik, ikke fordi de er slike, men fordi du sa det! Hvordan kommer du til å hvite fra nå av hvem som er ekte, eller hvem som spiller?..

    14. Så spennende 🙂 jeg tar for tiden en bachelor i PR og er jobbet noe som journalist og fotograf tidligere. Er veldig kreativ som person og er rett frem og ganske direkte i personligheten min. Kommer absolutt til å søke 🙂

    15. Åh så spennende . Gleder meg til 2019 å få mulighet til å kanskje jobbe for deg og med deg .
      Jeg har allerede søkt om booking jobber , men synes provisjon å den type ting er litt gørr. Men går man virkelig inn for det å trives . Så har ikke lønnen noe å si. Jeg er utdannet frisør og jobber nå på eldre hjem . Elsker å jobbe med mennesker . Sliter veldig psykisk selv og ser meg selv i deg stadig. Føler du er en sjekevenn uten å vite at jeg eksisterer en gang !
      Dette blir spennende! Masse lykke til !
      Man blir motivert i et godt miljø , og jeg tenker , deg med de sterke ordene dine, det du står for og hvordan du fremstiller deg selv på . Er spennende og fasinerende ! Så dette hadde vært en spennende jobb! Eksotisk 😊👍

    16. Si ifra om du trenger en grafisk designer, jeg kan bidra kreativt med det ene og det andre, bokdesign, web, skriving, idémyldring. Kan også stille opp som samtalepartner når det kommer til livets utfordringer, psykisk helse osv. Ser du på 5 år med terapi som en god egenskap eller er du på utkikk etter noen som ikke har eller har hatt psykiske utfordringer? Jeg tror hvis du vil ha noen som kan sette seg inn i følelser og psyken så må det enten være noen som selv har opplevd disse utfordringene og overkommet de eller er utdannet innen feltet. Mange kreative personer sliter fordi man nettop er litt mer følsom enn gjennomsnittsmennesket, det skulle vært en bok skrevet for kreative folk som oss, «how to live like an artist». Håper du finner noen som både er, sterk, ryddig, glad, energisk, i nogen lunde psykisk ballanse som samtidig er lidenskaplig, emosjonell, humoristisk, intelektuell, god på kognitive teknikker og full med erfraringer fra livets harde skole. Slik det fremstår i teksten din ser du etter noen med mye livserfaring «bagasje» og ydmykhet. Som samtidig ligner litt på deg selv, men samtidig kan utfordre deg, motivere, holde orden, spille ball kreativt, støtte og stille opp når det trengs både praktisk, emosjonelt og kreativt. Er jeg inne på noe? Det er ikke alltid lett å vite hva man trenger før en finner den riktige. Hvis personen i tilegg har kompetanse på sosiale medier er sikkert det også et pluss tenker jeg. Så du trenger nok en potet, men den riktige poteten. Good luck! 🙂

    17. Jeanette: Ta seg av mailen min på visse dager hvor jeg er ute hele dagen (samme gjelder telefonen, og med “ute” så mener jeg på andre oppdrag). Og så generelle assistent-ting: booke bord og billetter, strukturere hverdagen litt, om jeg ikke rekker å hente noe kan man hente det for meg.. Og f.eks om jeg hadde hatt en assistent nå under “Skal vi danse” ville jeg alltid hatt med assistenten på alle prøver slik at jeg slipper å løpe ut selv for å kjøpe ting jeg trenger osv. En som er kreativ og kan gi råd hadde vært supert, nå som jeg holder på med coveret til boken min ville nok jeg og assistenten min ha diskutert det mye. Booke sminke til fester / eventer. Booke møter hos showroom for å hente klær samt bli med dit. Sånne ting!

      Oj, håper ikke dette hørtes ut som tidenes kjipeste jobb, hehe. Men lover det hadde vært gøy!

    18. Anna: Jeg er selv introvert og synes det er helt topp om assistenten min liker å være for seg selv og trenger litt tid på å komme ut av skallet – så lenge h*n er åpen om det (jeg har hatt intervjuer med enkelte som jeg har tenkt bare er sur, når de muligens kan ha vært sjenerte). Jeg har full forståelse og respekt for nettopp det! Det jeg mente med energisk er vel at man legger energi i oppgavene man får, og glad kan man så klart være selv om man er introvert (man merker jo om noen er positivt innstilt, spesielt når man blir kjent). Som introvert kan det jo hende at vi to får et enda nærmere bånd, og det er bare fint <3

    19. Anonym: Hei! Forstår hva du sier, men så er jo ikke dette en stillingsannonse men heller et innlegg som en liten “heads up, jeg kommer til å søke assistent snart”. Da vil jeg så klart gjøre det på måten du legger frem, men OGSÅ på bloggen. 🙂 Er klar over at jeg må kunne slippe assistenten helt inn, noe jeg også vil gjøre. <3

    20. Anonym: Da finnes det i alle fall MASSE jeg trenger hjelp med! For jobben og alt som skjer i “kulissene” ruller jo på som vanlig selv om jeg har en kjip periode. Det virker kanskje som om jeg kan stikke hodet i sanden å bare gi fra meg alt ansvar, men sånn er det ikke.

    21. Stine: Hei! Jeg ser for meg at du må være mye tilgjengelig, ja. Men jeg skal tenke mer på alle detaljene og virkelig kartlegge nøyaktig hva jeg trenger over de neste månedene, så blir det enklere når jeg lyser ut stillingen 🙂

    22. Ragnhild: Psykiske utfordringer kan ofte være et pluss. Å jobbe med noen som har jobbet med seg selv er fantastisk, lærerikt og spennende. Som sjef kommer jeg absolutt til å ha forståelse og legge til rette for at alle har sin bagasje som man bærer med seg – herregud, jeg går jo til psykolog selv flere ganger i uken! Og som du sier, det er fint å ha noen som kan forstå hvordan det er. Du har helt rett angående hva jeg ønsker. Så, søk gjerne på stillingen, du er mer enn velkommen!

    23. Hei Sophie. ❤️ Hvor mange år må man være for å kunne jobbe for deg?? Jeg blir 13 år i Oktober. Og du var kjempeflink på direkten på skal vi danse. ❤️❤️

    24. Hei spørsmål hvor gammel må
      Man være? Jeg er en jente på 16 kunne godt ha jobbet for deg. Bor i Akershus da

    25. Dette virker ikke særlig seriøst, høres ut som du skal ha en slave for deg som henter ting til deg og behandler deg som om du er Kim K. Hadde skjønt om du hadde hatt vakter rundt deg 24/7, men ærlig talt Sophie…?

    26. Nå vurderer jeg å flytte til Oslo i 2019, så jeg kunne søkt etter jobben! Hadde vært sååå spennende

    27. Hei! Hvor fort svarer du på mail/svarer du på søknader fortløpende selv om du ikke søker assistent akkurat nå? 🙂

    28. Heihei. Da har jeg sendt inn min CV pg søknad. Håper du kan ta disse med i vurderingen. Hei og hå, du er bare helt rå!

    29. Kan virtuelle assistenter også søke? Jeg sendte deg en mail for en tid tilbake før dette innlegget, men hadde ikke hørt noe fra deg 😊 hadde vertfall vært kjekt å jobbe med deg 😁

    30. Sophie Elise ta med YouTube videoer isabelle Eriksen Martine Lunde du skal ringe til Kondomeriet Tromsø dere ta 24 timer Challenge snapchat bilder send til fans Deres og Redbullkongen2 Alt fra Bikini trewking video Undertøy Vagina kilitoris pupper uten topp

    31. Sophie Elise ta med YouTube videoer isabelle Eriksen Martine Lunde 24 timer strek Challenge

      Ta snapchat bilder send Redbullkongen2 og fans Deres

      Ha med Red bull engrey drink Challenge blande monster engrey Jucied med rockstar engrey drink Blueberry

    32. Sophie Elise ta med YouTube videoer isabelle Eriksen Martine Lunde søke på jobb På ismoke og Telenor og Telia Bestille på Dominos Pizza Harstad

    33. Sophie Elise Ta med YouTube videoer isabelle Eriksen Martine Lunde Kjøp deg Playstation 4 pro 1tb 4000 kr Spille Fortnite Overwatch Ps4 Tom Clancy DIVISION 2 ps4 og nba2k19 ps4

      Må ring Forhånd bestill Gamestop Harstad Fifa 20 ps4 Champions edtion og Madden Nfl 20 ps4

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg