den største utfordringen så langt

Som dere vet har jeg kjøpt et rekkehus som ikke står klart før i november. Når den tid kommer har vi 140 kvm å leve på, men akkurat nå har vi en midlertidig leilighet på 15 (!) kvadrat. Det hadde gått fint om det var for bare meg, men når jeg bor her sammen med Kasper i tillegg blir det veldig trangt. Ikke nok med det, vinduet vårt vender ut mot en utrolig trafikkert og feststemt gate som har bråk døgnet rundt. Jeg har heldigvis sovet som en stein hver natt på grunn av dansingen, om ikke hadde jeg blitt sprø, haha..

Vi er ikke et kjærestepar som diskuterer eller krangler i hverdagen men jeg skal innrømme at vi ikke akkurat har det helt rosenrødt som vi pleier når vi bokstavelig talt lever oppå hverandre, jeg er sliten, han kom akkurat fra meditasjonscamp og blir møtt av meg som ikke aner hvor jeg skal ta veien og overgangen har vært brå, haha. Så, vi gjør det beste ut av situasjonen og  dro på IKEA i går for å handle litt kunstige planter, oppbevaring og duftelys. Nå føles det hakket mer hjemmekoselig enn tidligere.

🌱 IKEA 🌱

Dette er klærne jeg kommer til å ha på meg nesten hver dag de neste månedene. En digg treningstights, sko fra Nike og genser fra Norr. Virkelig den perfekte genseren mellom trening! 

Det er fint å høre at mange av dere ønsker å følge med på Skal Vi Danse og at jeg gjerne kan blogge om opplevelsen! Jeg prøver å utsette det litt, akkurat nå har vi tre timer trening per dag og det kommer til å bli mye mer intenst etterhvert. Her er forresten soverommet vårt akkurat nå, som ble hakket mer trivelig etter at jeg fikk inn en plante. 

Om noen av dere har bodd veldig lite før, enten alene eller med noen setter jeg veldig pris på litt tips! Hvordan få det mest mulig hyggelig? Jeg synes det er liiiitt vanskelig når alt er i samme rom.. 

14 kommentarer
    1. Hei sophie! Har Kasper kommet hjem? Du virker jo ikke så begeistret. Jeg forventet at du skal hoppe av glede og snakke om hvor deilig det er at han kom tilbake men du virker litt irritert og lei. Hvordan var turen til Kasper?

    2. Bodde med eksen i en knøttliten leilighet uten soverom for noen år siden, Og med på refleksjon i voksen alder, så tror jeg det beste man kan gjøre er å rydde ofte og gjøre ting for seg selv. Rot skaper stress og krangel, mens og alltid skal være i værandre sin space kan bli slitsomt. Så gjør ting for dere selv, og kanskje si ifra når man vil være i sik egen boble.

    3. Det er spennende å følge med på deg synes jeg du er så kul å vennlig og jeg heier på deg i SKAL VI DANSE ønsker deg alt godt å en riktig god dag hilsen Kristian Magnus sophie Elise 😀♥️🦋👍

    4. Finn en serie som dere liker begge to. Det kan ofte hjelpe og finne felles interesser som man har, da finner man hverandre litt enklere. Om dere krangler, sett dere ned, pust og prat saklig til hverandre! Lykke til!

    5. Prøv å gjøre det så minimalistisk/enkelt som mulig. Fint med pynt og “hjemmekoselig” men det betyr ikke at det kan være minimalistisk og enkelt i tillegg. Bedre plass, lettere å gjøre rent og derfor triveligere å være. Har selv gjort dette når jeg kjøpte hus (fra liten leil) for det er mye koseligere å komme hjem når huset et luftig….. og man opprettholder det ryddig fordi man ikke kan legge ting overalt (det vises med en gang).. da det er oppbevaring og struktur på hvor alt skal være i skuffer/skap. Hvis det ikke er plass til alt/eller det ikke passer i noe struktur og skuffer kan man garantert gi bort/kaste mye av det. Prøv å tenk at det skal være som”visning” …

    6. De aller fleste studenthyblene (gjennom samskipnadene) er mindre enn det der 😉 😛 Når jeg flyttet hjemmefra var det inn på en hybel på 12kvm. Det er vel ikke så mye dere kan gjøre i forhold til å henge opp bilder ol? Man kan gjøre mye med pledd, puter, lys, planter etc. Nå er det bare 3 mnd til november, men jeg skjønner at overgangen fra leilighet til hybel er stor og at det kan føles lenge

    7. Har du ditt vanlige hår nå eller bruker du parykk / extentions? Og hvordan har effekten din på castor oil, haircare og sånn hestevitamin vært hos deg? Jeg har nå brukt alle tre i snart et år men føler ikke jeg har fått så mye lengere hår :/ er det egentlig vits å bruke haircare og b vitamin for hest siden man bare tisser det ut om man får for mye av det?

    8. Føler’n! Jeg og kjæresten bodde sammen på 10kvm i fjor høst, men det var mens vi var på utveksling hvor vi var alene på andre siden av verden og bare hadde hverandre, hvilket jeg tror bidro til at vi overlevde, hehe. Ellers sørget vi for å gi hverandre litt alenetid i blant, at den ene dro ut en times tid slik at den andre fikk være helt i ro og fred.

    9. Pass på så dere har det ryddig, prøv å ikke være i senga uten at dere skal sove, rei opp sengen osv når dere står opp.. kanskje ta med noe av pynten dere hadde i leiligheten?

    10. Du er helt nydelig når du smiler! Kjenner jeg blir glad av å se på bildene når du smiler! <3 Hold ut til du flytter inn i drømme huset, men nyt nå- tiden også ;))

    11. Bodd i en 17 kvm hybel med oppholdsrom på 10 kvm, gjort dette i 2,5 år nå 😂 tror nøkkelen til å få det koselig er å ha skap og bokser der man kan gjemme bort klær og unødvendig rot og kun ha det mest nødvendige fremme. Tenn lys og kjøp blomster og miniplanter og gjør miljøet rundt koselig. Jeg har jo klart meg såpass lenge, men må si jeg starter å bli litt lei. Men det er jo sykt dyrt å leie. Betaler 9000kr for 17 kvm^^ men kort oppsummert tror jeg man må bo seg inn og skape et koselig miljø 😉

    12. Hvis dette er den største utfordringen du får i livet så er du heldig. Synes ikke synd på deg fordi du bor på 15 kvm med en som elsker deg mens du venter på at leiligheten deres blir fullstendig opp-pusset….våkne opp jente, og slutt å klage!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg