om alle hadde tenkt som meg

Reklame | annonselenke Nelly

Det er min siste dag i Harstad, og jeg har vært ute på lunsj. Åpenbart nok kryr det ikke av spisesteder her, så det var ikke så enkelt å finne noe som hadde uteservering – da endte jeg opp her, over gaten fra Sparebank1 og ved et veikryss. Men like blid uansett! Jeg prøver å smile på bilder hele tiden nå siden jeg i alle de år har fått høre at jeg virker så sur, haha. Og jeg er ikke det, i alle fall ikke nå om dagen for jeg har det skikkelig bra. Kanskje bloggen kan spre mer positiv energi om jeg glimter til med et smil! 😀 

Jeg spiste med min fine Amanda. Hun bor vanligvis i Spania men vi begge kommer herfra, og gikk på videregående sammen (og hang hele tiden). Om man ser i arkivet mitt fra 2011-2013 finner man mest bilder av oss to, hehe. I dag snakket vi spesielt mye om da vi jobbet med særemne på videregående, droppet å lese boka og knapt orket å se filmen som hørte til. Snakk om å gjøre en elendig innsats, det eneste vi gjorde var å spise løkringer.. Hun er forresten den første av alle mine jevnaldrende venninner som er forlovet å skal gifte seg! Skikkelig stas. Håper skikkelig det en gang blir min tur, but you never know! 

Jeg spiste fish and chips. Det eneste vegetariske eller veganske de kunne tilby var en baguett med noen salatblader så da ble det som det ble. Som sagt mange ganger, jeg er plantebasert i bunn og spiser nok 90% vegansk, om ikke mer. Om alle hadde tenkt sånn ville det jo over alt vært 90% veganske tilbud, og resten hadde vært en delikatesse osv osv. Det synes jeg er greit og en fin holdning til det. Jeg håper så inderlig at alle tar små skritt på veien istedenfor å bare gi opp å tenke at “det spiller ingen rolle uansett hva jeg gjør”. For jo, det gjør det 🖤

Det begynte å regne litt etterhvert, men det stoppet ikke oss fra å gå en liten tur. Vi gikk langs kaien og snakket om alt mulig, herregud som jeg setter pris på vennskap hvor alt bare er det samme når vi møtes. Slike venner er sjeldent, men jeg er heldig som har mange av dem. Amanda sa noe sykt morsomt, vi begge var veldig “care-free” på videregående og det må være fordi “vi var så hatet uansett så da var det bare å kjøre på”. Sant! Glad vi klarte å finne det gode i å være utskudd, for da var det jo bare å gi faen for det spilte ingen rolle. 

Skjørt: HER. Det er på 40% rabatt!
Topp: HER.
Deksel: GUCCI.

Nå skal jeg dra å hente Stine Mari, jeg vil la all den nordnorske naturen synke ordentlig inn i sjelen før jeg setter kursen mot Oslo. Vi skal dra på en strand, til tross for at det regner, å bare løpe rundt. Eventuelt sitte i bilen å høre på musikk, haha. Men hva enn, det blir kvalitetstid! 

Håper alle har det fint! Si gjerne ifra om dere har noen ønsker til innlegg, forresten. Jeg har skikkelig mye skriveglede om dagen, nå som jeg endelig er ferdig med boken og sånt. 

34 kommentarer
    1. Jeg skal til Harstad for første gang neste uke (første gang så langt nord også), er det noe man MÅ oppleve eller jeg burde gjøre? Skal forresten bare være der i 2 dager, men setter uansett pris på tips! 🙂

    2. «Private bilder fra telefonen min» innlegg! Krever vel ikke så mye skriveglede akkurat det men, liker de innleggene! 🙂 Fine bilder av deg.

    3. Å være veganer er en livsstil, det handler om mer enn hva du putter i munnen. Du spiser plantebasert, men er så langt ifra veganer som det er mulig å komme.
      Det er kjempefint at du kutter ned på kjøtt, men prøv å bruke de riktige begrepene 🙂

    4. Til deg over: Hun sier ikke at hun er veganer, men at hun spiser vegansk mat 😉 Jeg synes det er bra at hun har valgt å spise mye plantebasert.

    5. Du er helt nydelig Sophie! Blir glad når jeg ser deg smile sånn på bilder! Har selv regulering, og skal også operere kjeven. Gruer meg veldig, men håper at jeg får like bra resultat som deg 🙂

    6. Har virkelig begynt å få øynene opp for vegansk, eller ihvertfall vegetarianer-vennlig mat det siste halvåret. Har byttet ut flere kjøttprodukter med ikke-kjøttaktige varianter, og etter min mening er de ikke-kjøttaktige variantene jeg har smakt til nå, faktisk bedre enn den såkalte “ekte varen”! ^^ DET hadde jeg virkelig ikke trodd for noen måneder tilbake.

    7. Skikkelig kult å fint innlegg å du er svevende vakker og kul Nytt den siste dagen sophie Elise hilsen Kristian Magnus 😀♥️

    8. Du er fin og inspirerende, smart, morsom, og sinnsykt på kornet i mange, mange tilfeller! Syns de bildene her av deg var skikkelig fine.

    9. Du ser helt nydelig ut nå! Kler så godt leppene du har nå fremfor de for store du hadde før. Men har skjønt at man blir blind på egen størrelse etter hvert. Men nå ser du smashing ut med hår, lepper, sminke😘😘

    10. Når du er i Harstad møter du ofte på gamle kjente? Hilser de på deg? Hva gjør du vist du møter noen av de som var stygge med deg? er det mange du gikk på skole med som prøver og bli venn med deg nå som du er kjent?

    11. Heisann 🙂 Selv er eg alt for glad i kjøtt og bacon til å kutte det ut, men eg liker også vegansk basert mat. Hva med noen innlegg med skikkelig gode oppskrifter på både mat og snacks? 😉 Kanskje du da klarer å påvirke noen til å spise bittelitt mindre kjøtt? 😉

    12. Nå synes jeg du skal fremsnakke Harstad i stedet for å nedsnakke byen. Vi har flere fine hoteller med god service og sentral beliggenhet. Spesielt hotel Arcticus på kaikanten. Flere gode kaféer og restauranter har vi også. Tror storbylivet og suksessen din har forandret deg og gjort at du har mistet perspektivet på endel ting. Velkommen alle til Harstad, for nye opplevelser 😊

    13. altså du MÅ lære deg og/å-regelen, bare tenk engelsk to/and: “to do/dance/wait/jump” = Å, mens “me AND my friend/the chair AND the table” = OG
      you’re welcome <3

    14. MRS M. Mistet perspektiv? Eller kan det være rett og slett pga. At hun som så mange andre har fått øynene opp for virkelig god mat og serveringssteder? Må dessverre si meg enig med Sophie Elise. Harstad er en nydelig by, men har i alle år manglet det lille ekstra når det kommer til gode uteservering og restauranter. Hurra for Bark:) hotellnæringen vil jeg personlig heller ikke skryte av. Og tro du meg, man trenger ikke bo i storby eller være en offentlig person for å ha sett og opplevd virkelig nydelige hotellpærler 🙂 Hilsen fraflyttet harstsdværing.

    15. A. Helt klart, hvis man aldri lager mat hjemme, men alltid spiser ute, som SE selv har sagt, så får man vel noen krav og forventninger det er vanskelig å oppfylle. Vil likevel nevne at Harstad omtales som gourmetbyen i nord. I tillegg til de dyrere restaurantene i særklasse her i byen, har vi også helt vanlige restauranter som man finner overalt i landet. Og som duger veldig bra for folk som ikke spiser ute så ofte. Jeg har aldri påstått vi har noen hotellperler her i byen, men vi har likevel hoteller av bra standard og praktisk beliggenhet. Flere av hotellene har i det siste gjennomgått opp-pussing av rom og restaurant-del. Så igjen, velkommen til Harstad 😊

    16. Ååh, når du skriv sånn om Harstad så har æ så løst å fære hjem igjen :’D Liten dritby men man må alikavell bare elske den ✌️ Kos dæ masse den siste tida der!

    17. Du er så utrolig vakker om dagen! Du skinner innenfra og ut. ELSKER en mer naturlig versjon av deg<33

    18. Skikkelig svevende fint å kult innlegg og da er vi to som blir rørt jeg også blir rørt flere ganger under sånn er det bare ønsker deg Lykke til hos tannlege ønsker deg alt godt å fortsatt god helg sophie Elise hilsen Kristian Magnus 😀♥️🐱🐩

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg