min dag i bilder

Dagen startet med at jeg kjørte min lille Mini til frisørsalongen. Jeg synes enda det er skummelt å kjøre i hovedstaden, med mindre jeg vet det finnes et parkeringshus i nærheten. Jeg synes ikke lengre motorvei er noe problem, men heller den forbanna lukeparkeringen som jeg aldri har lært meg!

Det er så deilig å ha bil for da slipper jeg å tenke på sminken og håret før jeg drar ut. Om jeg tar kollektivt er det alltid noen som stirrer eller tar bilder.. Jeg tar likevel bussen når jeg har tid til det, alltid. Men jeg skal ikke lyve, det letter en del på den sosiale «angsten» å kunne sette seg i en egen bil uten noen forstyrrelser.

Hos friøsren satt jeg på et par extensions i luggen. Som forventet angret jeg på at jeg klipte lugg, men det er rettet på nå. Så deilig at man kan fikse det på bare en time og så wips, luggen skjedde aldri!

Eco Cult, salongen jeg går til er så utrolig fin. Som en grønn, eklsusiv liten oase. Ikke bare har de en naturlig filosofi med fokus på økologiske produkter, men atmosfæren der er fantastisk. Gleder meg alltid til å dra dit.

Etter fullført frisørtime dro vi til Clas Ohlson som Kasper elsker mer enn han elsker meg. «Men de har jo ALT» sier han. Ja, og hvordan skal jeg konkurrere mot det? Umulig. 

Videre dro vi for å henge navnene våre på postkassen, eller hva man nå sier. Nå har vi offisielt byttet adresse og det føles fint, skummelt og trist på samme tid. Deilig å starte et nytt liv sammen, skummelt å gi opp alt jeg har hatt som nært. Vi flytter riktignok ikke inn før november.

Hello, I live here! Eller, snart. Vi skal bo i Frogner House Apartments samtidig som det pusses opp. Det var spennende å titte innom huset i dag, mange av veggene er revet og den kommer til å bli total-renovert fra da jeg kjøpte først. Jeg føler meg enda som en inntrenger i nabolaget, hvisker liksom litt og vil ikke ta for mye plass. Det er spennende å snakke med naboene for første gang, samtidig som jeg ikke vil gjøre for mye ut av meg. Majoriteten av dem er barnefamilier og eldre.

Jeg dro hjem, sminket meg og sånn som man gjør.

Videre ut på pizza med Marte og Anne-Sofie! Sistenevnte har nettopp vært en måned på Costa Rica med EF, så det var godt å catche opp litt. Hun hadde blitt brun og mange erfaringer rikere, jeg elsker når venner opplever verden og kan dele tilbake med meg som ATM er stuck med oppussing og voksenliv. Det var forresten så varmt at vi måtte ha vifte ute. Og det synes jeg er alt annet enn koselig, men heller bare skummelt. 

Det var min dag! Nå skal vi se på The Keepers, og så sove. Burde ha pakket, men.. Ya know. 

16 kommentarer
    1. Denne typen innlegg + “private bilder fra telefonen min” er de beste 😍 Fine bilder! Var det ikke altfor varmt og gå i den joggedressen? Haha, svetter i hjel bare av tanken!

    2. Håper du viser før og etter bilder av huset mtp oppussing. Har kjøpt leilighet og synes sånt er veldig inspirerende!

    3. Gleder meg til vi får se innvendig, elsker stilen du har i den andre/forrige leiligheten!

    4. Chlas olsen mannen min elsker den butikken haha jeg syntes det er like kjedlig hvergang , jeg og han på tur der inne er virkelig komisk syn haha 😀 lykketil med opp pussing og alt:D

    5. Hadde vært gøy å bli med på prosessen med å pusse opp, med mindre det er noe dere vil holde privat selvfølgelig! Hadde vært kjempe gøy med før/etter-bilder og ikke minst få innblikk i erfaringen med å pusse opp et helt rekkehus 🌸

    6. Synes det er så fint at du og Kasper har flyttet ut av sentrum og til Østkanten. Det er en helt annen tilværelse og ro her. Veldig mange som flytter inn til Oslo pga studier/jobb synes å holde seg til sentrum og Løkka og tror de kjenner byen. Oslo er jo så mye mer! Sikker på at dere kommer til å trives i nærområdet 🙂

    7. Svevende skikkelig kulings innlegg synes jeg sophie Elise hilsen Kristian Magnus ønsker deg en riktig god helg 😀♥️

    8. Jeg liker “min dag i bilder”-innlegg SÅ godt! Gleder meg også veldig til å se hvordan huset ditt blir, dersom du ønsker å vise det frem etter hvert 🙂

    9. Håper du deler mer av oppussingen. Har akkurat kjøpt rekkehus selv, og holder på med totalrenovering. Hadde vært fint å fått innblikk i prosessen deres samt før og etter bilder!

    10. Hei kjære sophie ❤️ Er det mulig å lage et sånn «Finn venner»-innlegg igjen? Det du hadde forrige gang var så koselig, og nå er det mange som flytter til nye byer for å studere. Angrer for at jeg ikke turte å skrive forrige gang. Stå på. Du er en herlig jente ❤️❤️❤️

    11. Har du virkelig sosial angst diagnostisert? Hvis ikke synes jeg du skal slutte å slenge rundt med diagnoser. Helt ærlig, jeg håper du får skikkelig god hjelp av psykiateren din slik at du finner ut hvordan du kan få det bedre. Du fortjener å ha det godt. Samtidig hadde det vært greit om du kunne rydde litt opp i diagnoselista. Sosial angst, separasjonsangst, angst generelt, depresjon, bipolar, tvangstanker, ADHD, psykose, derealization disorder, Papirfobi, dysmorfofobi, OCD, traumatisert. Har du virkelig alle disse diagnosene?

    12. Har et tips til lukeparkering du kan prøve!
      Plasser bilen ved siden av bilen som står foran den parkeringsplassen du skal inn i. Rygg rett bakover og stopp når du ser at baken på den bilen forran er midt på det bakre bilvinduet ditt (altså det vinduet til setet bak). Først da vrir du på rattet og kjører inn. Når fronten på bilen din da står rett ut i veien og du har fronten like ved baken på den forran, vrir du rattet i motsatt retning for å rette opp bilen (pass på at dette gjøres før du er for nære fortauskanten). Dette trikset fungerer hver eneste gang 🙂 Hilsen født-og-oppvokst-i-Oslo!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg