drama I hjemmet

Reklame | annonselenker Nelly

Hva tenker jeg på? 😱 

Veske Louis Vuitton / skjørt Nelly beach / sko HER (billige og fine sandaler, sjeldent man finner det) og badedrakt HER

Hallo mine venner! Jeg håper dere har en fin dag i solen, i skyggen eller i en mørk leilighet med gardinene trekt foran. De som liker vinter bedre enn sommer må nesten være psykopater, for akkurat nå kan jeg ikke tenke meg å gå tilbake til det mørke og kalde.. Jeg er uvanlig trøtt og sløv i dag av noen grunn, kan det være mensen? Jeg har blitt helt opphengt i mensen, både fordi jeg prøver å følge med på syklusen min av diverse årsaker men også fordi jeg det seneste året forandrer personlighet basert på den. Jeg skal drikke iskaffe nå og våkne til liv for jeg holder på å besvime over tastene. Egentlig var planen å møte Fetisha for å snakke litt business i dag, men vi får se om jeg ikke brått sovner før den tid 😉 Og så har jeg mistet stemmen på toppen av det hele – livet som pollenallergiker er ikke noen dans på roser. Tvert imot, jeg dør jo av å være for lenge ute. 

Jeg har brukt dagen i det nye rekkehuset, men vil vente med å vise bilder til vi har pusset opp. Det skal stå ferdig i november, om det skal bli så luksus og glam som jeg ønsker det tar ting tid! I dag ble jeg mest sittende i bakhagen, det er så deilig å ha plen.. Helt til jeg oppdaget maurtuen rett ved siden av. En gigantisk maurtue. Den er jo cirka på min tomt, så får man gjøre noe med det? Er det lovlig å.. ødelegge den? Samtidig ønsker jeg ikke det heller, insekter er en viktig del av planeten vår, men faen så irriterende. Kanskje det var derfor de forrige eierne solgte? Lol. Det kommer til å bli drama i hjemmet om jeg må leve med masse maur. 

23 kommentarer
    1. Har i det siste også blitt veldig hormonell og annerledes personlighetsmessig når jeg har mensen. Når jeg var singel gikk det fint, men nå som jeg har kjæreste må jeg be han holde avstand til tider siden jeg har så kort lunte og alt irriterer meg. Men med en gang jeg er ferdig med mensen, så blir jeg super forelska og alt er bare koselig igjen. Kjipt siden når jeg har mensen, tror jeg synker er verdens største bitch og glemmer at jeg egentlig ikke er sånn.

    2. Hei, nei er ikke ulovlig å kvitte seg med maur. Hvis du googler skadedyrkontroll kan du enten finne tips om midler du kan bruke selv eller kontakte et firma som kan hjelpe deg med dette. Jeg forstår deg godt, jeg har hatt et så stort maurproblem der jeg leier nå at jeg valgte å flytte. Håper dette var nyttig.

    3. Hei! Er oppvokst på gård! Vi var plaget mye med maur før da vi hadde en maurtue veldig nært huset. Det vi gjorde var og flytte den med traktoren. Vi følgte den opp senere og de byggde den enda støre en før. Du skall kunne leie inn folk til dette. Men om ikke finnes det maur middel som drepper de på felleskjøpet 👌

    4. Synes du er kul men du bør tenke på at noen kan blir skikkelig sinna men ikke jeg så jeg ønsker deg en riktig god kveld sophie Elise hilsen Kristian Magnus 😀♥️

    5. Jeg ville sjekket med de tidligere eierne om hvorfor de ikke sa fra om det for det er de pliktig til. Og ikke minst, spør om de har hatt problem med maur inne. Finner dere ut at dere har det, har de også hatt det, og da skal dere ha tilbake en stor sum av det dere ga. Maur inne er vanskelig å bli kvitt.

    6. Hormonell ja 🙄 kanskje det blir værre jo eldre man blir, jeg er også plaget med det, og sier bare en ting, stakkars kjæresten min ☺️ Så enten kan man jo være heldig å finne prevensjons middel som kan hjelpe, eller så må man bare minne seg selv og evnt kjæresten sin på at slik er det å være jente, det er en tung bør å bære ☺️
      Og har selv pollen allergi, og er umenneskelig trøtt hver eneste sommer og vår, så kanskje det er grunnen til at du også er stupende trøtt om dagen?
      Men ikke få dprlig samvittighet når det kommer til maur, de er fine i skogen, men ved hjemmet kan de bli ordentlig skadedyr, men det kommer jo Ann på hvilken type maur det er snakk om, du kan kontakte ett skadedyrfirma, de utfører som regel en gratis befaring der de forteller dere hvilket maur dere har i hagen og hva som kan evnt gjøres 👍🏻🙂

    7. Hmm, jeg ville tatt knekken på hele maurtua, fordi du har rett til å forsvare ditt territorium. Jeg hadde most den rundt og helt tennveske over hele greia, og tent på. Ferdig. Men jeg ville ikke nevnt det til noen eller på bloggen. Man trenger ikke ha “meldeplikt” for ALT på bloggen sin.
      <3

    8. Hjelp med pollenallergi!! Du nevner at du sliter veldig med pollenallergi, så ville bare gi deg et tips. Gå til homeopat!!! Jeg slet veldig da jeg var liten med pollen, men som 18 åring dro jeg til en homeopat og fikk en «pose»full med piller. Måtte ta de i ca.4 uker og etter det var jeg sånn små dårlig 14 dager, etter det merket jeg ikke allergier før etter 15 år da kom den til bake litt etter litt for hvert år. Er nå 40 og skulle tatt turen og pille kuren omigjen, noe jeg kommer til å gjøre neste vår… Klem og håper du leser tipset…

    9. Du kan kjøpe «maur» mat med gift i som de da tar med seg inn i tuen. Har selv brukt dette inne i leiligheten min og det funket, usikker på utendørs bruk.

    10. Heisann.har du vert hos legen å snakka me hu ang mensen? Eg kunne få hormonspiral hu meinte da kunne hjelpa på både blødning og humør. Men no skal eg få operert vekk slimhinnene då så fjerne menstruasjon heilt.da gjer jo og at ein aldri kan få unga då så da passe jo sikkert ikkje for deg men eg e allerede sterilisert å har 2 unga.men eg glede meg te å sleppa å blø så ein hest lengre vertfall..

    11. Jeg vet ikke hvor mye man kan gjøre med en tue, men det kan bli ganske så plagsomt dessverre. Håper du finner en løsning på problemet

    12. Hmm hadde “fiksa” den… Med dårlig samvittighet vell og merke. Men du har en mann evt pappa som kan hjelpe så med den? Kan vell fort komme t og bli sånn at de kravler seg inn i hus. Lykke til:)

    13. De blir der de er, og i tillegg rydder de på plenen, tar vekk døde insekter og barnåler og diverse😉 så la de leve❤ bare legg litt sukkerfri(aspartam er døden) saft langs husveggen så kommer de ikke inn👍😀

    14. Gikk forbi kjæresten din i går, satt i Bogstadveien å leste bok på en kafé. Turte ikke gå bort å forstyrre! Dere virker bra for hverandre💓

    15. Å ødelegge maurtua er neppe særlig lurt. Da sitter du plutselig med en gjeng dritforbanna maur som på toppen av det hele enten bygger den opp igjen akkurat der den er, eller som begynner å se etter et annet sted å bygge tua i omtrentlig samme område. Da kan den plutselig ende opp i blomsterbed eller innendørs, og det er hvertfall ikke noe gøy 😉 Så lenge det bare er helt vanlige sukkermaur, er det beste du kan gjøre å bare overse den, egentlig.

    16. Når du velger å bo så nærme skogen der mauren også bor så må man leve med de. Er vokste opp rett i nærheten sv der du bor nå. Mamma flyttet maurtue vi hadde i Hagen oppå en annen maurtue, da blir det krig mellom tuene og tuen blir borte.

    17. Hei, Sophie. Om du ikke har prøvd “OrganiCup Menskopp A-Kopp” som et alternativ for bind/tamponger, så anbefaler jeg deg å lese litt på nettet om det.

    18. Hadde også ei stor maurtue rett utenfor døra nærmest. Bor jo i en skog.. helte en liter diesel midt i maurtua og en halvtime senere var all maur borte. Maurtua er fremdeles tom og forlatt 👍

    19. Syns du bør tenke over livet ditt der, at du skal være snill mot mauren er jo ikke lett å “stå for” når livet ditt blir ødelagt av det, maur er jo psykisk tøft å ha krabbende rundt. Ingen som dømmer deg for det, ingen vil ha maurinvasjon i drømmehagen sin. Håper du finner en løsning, du er snill med dyr hele tiden, men av og til må andre hensyn gå foran, sånn tenker jeg hvertfall..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg