det er lov å være ego

I dag hadde jeg en sånn nesten irriterende bra sommerdag. En slik sommerdag som jeg vanligvis ser at “alle andre” har, samtidig som jeg sitter hjemme og irriterer meg over at jeg ikke går rundt i solen. Hvorfor er det sånn at de dagene som liksom skal være perfekte (valentines, nyttårsaften, julaften osv) suger mest? Vel, ikke denne dagen! Nærmere 30 grader og sol + godt humør + gode venner, ja takk. 

Jeg soler meg tydeligvis med joggesko på. Tenkte ikke over det før jeg så dette bildet.. Litt sånn som de folkene som har sex med sokker på. Hva feiler det dere?? Anyway. Håret mitt står til alle kanter og jeg fikk solt ryggen, noe jeg aldri gjør, men brun er jeg tydeligvis likevel.

På ryggen til min beste venn! Dette bildet var så cute. Vi er veldig cute. (Puppene mine har begynt å henge, måtte bare påpeke det. Irriterende men uungåelig). 

*slenger på håret for bildet sin skyld*

OK vi begge så helt jævlige ut her (håper Charlotte godtar at jeg legger det ut for vi var begge like stygge hehe) men jeg MÅ bare legge det ut fordi det var et mas uten like å ta bilder her. Det kunne blitt så bra, men folk kom i bakgrunnen og dette er altså det beste vi fikk til. For dette bildet irriterte vi altså alle på stupebrettet i dag. Dessuten hører jeg Titanic-musikken spille i bakgrunnen når jeg ser på dette. 

Det var min dag! Det har vært litt tungt i det siste, men ting begynner smått å snu. For denne gang. Slik som livet er for meg! Det finnes ingenting romantisk eller vakkert ved å slite psykisk, slik som det ofte kan bli fremstilt. Det er ikke i de periodene jeg blir kreativ, jeg blir lammet og livet virker som en umulig oppgave. Det går utover absolutt alle relasjoner, hardest utover meg selv, og det siste jeg klarer å tenke på er..vel, kreativitet. Det er ikke slik at jeg sitter meg på gulvet å maler og skriver dikt når livet går til helvete, selv om det kanskje funker for noen. For meg er det så altoppslukende, noe jeg ikke klarer å forstå.. Men – så går det i perioder. Veldig mye opp og veldig mye ned. Dager som dette hjelper på, men la oss være ærlige: man klarer ikke dager som dette når ting er verst. Det er ikke bare å klistre på seg et smil å hoppe i badedrakten for “da blir man i så mye bedre humør”. Alt må taes i eget tempo og det er lov å være egoistisk. 

22 kommentarer
    1. altid Fine bilder Sophie ! 🙂 Ønsker deg en fin Søndag videre 😀
      Jeg har lagt ut en ny video dagbok på bloggen min. Om du har lyst og har tid komme se på den Handler om (Jeg verken Tør eller har selvtillit).

    2. Både puppene og rumpa henger allerede ja. Skjer vel litt fortere når man fyller på såpass mye som du har gjort, men hadde håpet på at rumpa var spretten i mer enn ett år etter operasjonen var jeg deg.. men den henger virkelig og ser bare tung og rar ut. Skjønner at det vare på tide og slenge ut et rumpebilde, var jo ganske lenge siden sist! Og lesertallet er ikke på topp, da er det bare å kjøre på med kropp, kropp og mer kropp…

    3. Don?t you ever regret getting that ugly fake butt and ruin your body like that? 😞 it looks like a joke really.

    4. «Puppene mine har begynt å henge?» Er så synd å se at du påpeker at puppene dine henger når de ikke henger i det hele tatt. Trist å tenke på alle de jentene som skal lese dette innlegget å se «hengpuppene» dine når de ville gjort alt her i verden for å få slike faste pupper som dine. Mine pupper henger mye mer enn dine, å jeg fikk faktisk ødelagt selvtillitten min litt mer nå med at du påpeker at du har hengpupper. Hvis du har hengpupper, hva har jeg da?

    5. Altså, den rumpa ser bare så sykt fake ut, bare skillet mellom rumpa og lårene… Jesus. Man ser så sykt at du har pumpet den full av ett eller annet.. uff

    6. Hei! Har du tenkt å gjøre noe med den “R”en du har tatovert? Eller har den fått en annen betydning nå? 🙂

    7. Jeg synes du ser helt fantastisk ut Sophie, og det er godt å høre at begynner å føle deg bedre! Stå på, du er et så godt menneske. Nydelig på innsiden og på utsiden, du har vært et forbilde og en inspiriasjon for meg helt siden jeg begynte å lese bloggen din for mange år siden <3

    8. Blir nok en gang overrasket over hvor utrolig mye stygt det går an å lire av seg, når jeg leser noen av kommentarene her. Ondskapsfulle nettroll: har dere det godt med dere selv når dere har skrevet slike ting? Kommer aldri til å forstå behovet for å være så slem mot andre. Fy skam!!

    9. Lurer så fælt på hvilken tilfredsstillelse Anonym x3 og Eldo får av å påpeke andres «feil». Nei fuck, må ihvertfall sitte hjemme og se syyykt bra ut ettersom de føler det er berettiget å kommentere på kick-ass-kroppen din!

    10. Også skjønner jeg ikke helt effekten av å kritisere andres «sykt fake» kropp . Blir den finere og mer naturlig av å spy ut stygge kommentarer eller? Konsekvensen er vel heller at folk kan ønske å forandre kroppen igjen og igjen. Aaah nei jeg orker ikke.. Kan ikke folk bare passe sine egne saker og la folk bestemme selv hvordan de ønsker å se ut 🤷🏼‍♀️

    11. Ble så glad av å lese att du har hatt en fin dag med venner ,alle fortjener det når en er 22 år.
      Er en godt voksen dame som har fulgt deg en stund,er ikke opptatt av kropp og sminke men du skriver godt om det å leve og at det ikke alltid er en dans på roser du har og mange fine og sunne innteresser. Synd det er så mange nettroll som ikke kan se det, men kun bruker kommentator feltet på å diskutere kroppen din. Alle kan være uenig men man må da kunne holde kjeft om meningene sine av og til, det en ikke kan si ansikt til ansikt til mennesker bør en heller ikke skrive i ett komentator felt.
      Ønsker deg og samboeren din alt godt i fremtiden og i det nye huset, sikket på ting faller litt på plass når dere er kommet i hus og ting roer seg.

    12. Angrer du aldri på rumpe operasjonen når du ser andre på var alder med faste fine små normale kropper? Jeg ville aldri tatt en operasjon for det resultatet… Man kan liksom ikke få den normal eller din igjen, eller kan du ta ut fettet?

    13. For noen bittesmå kvalme mennesker enkelte som kommenterer her er! Body shaming er feigt og teit. Stå på Sophie Elise, du er så mye mer enn ditt ytre. Du er en vakker sjel.

    14. Ok, dette er min første kommentar på en blogg, men må bare si: du er ikke stygg, og puppene dine henger ikke. Så vet du det. SE – du er nydelig, fordi du er ærlig og fin på innsiden, så vet du det også hvis du leser dette.

    15. Jeg lurer på hva som gjør at du føler du må påpeke at titsa henger? Hva får du ut av det? Det er så utrolig unødvendig med tanke på at kids leser bloggen din. Er d ikke slike ting du kan holde for deg selv??

    16. Kult å koselig innlegg synes jeg håper du har det toppers jeg er skikkelig dårlig form jeg har du noen tips til så jeg kan bli frisk ønsker deg en riktig god sophie Elise hilsen Kristian Magnus 🙂♥️

    17. Hvorfor skriver du at dere ser fæle ut på et bilde når dere ser helt bra ut?? Det blir veldig feil og dumt for de som ikke føler seg så bra 🙁

    18. Hvis sophie framsnakke silikon så får ho kjeft. E det ikke bra ho bare e ærlig å fortell at puppa begynne å henge når man tar silikon? Med andre ord ber ho folk om å ikke ta silikon hvis di ikke vil ha puppa som heng.
      (Selv om æ trur ingen som ikke har amma en baby faktisk skjønne begrepet hengepuppa)

    19. Mulig du har nevnt noe om det tidligere, men er du bipolar? Jeg er det, og din beskrivelse av deg selv og dine psykiske utfordringer er akkurat som å lese om meg selv…..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg