si hallo til den nye meg

Reklame | eco cult

Jeg har farget håret brunt. Som alltid kommer jeg til et punkt hvor håret mitt ikke tåler mer bleking og konsistensen begynner å ligne mest på tyggis, selv om jeg går til en salong som bruker milde produkter. Håret kan ikke tåle all verden, og da er det ikke annet å gjøre enn å krype til korset! Nå skal jeg for alvor prøve meg på prosjekt få-tilbake-min-naturlige-hårfarge som jeg forøvrig ikke har sett på flere år, men om jeg skal dømme utifra etterveksten vil jeg tro den er mellombrun og kald. Kanskje naturlig er best når det kommer til sveisen? Da mener jeg naturlig farge, extensions kommer jeg neppe til å gi slipp på noen sinne. 

Hver gang håret blir mørkere får jeg en ekkel følelse i starten, fordi jeg føler meg som en blondine i sjelen. Når jeg går forbi et speil skvetter jeg til og lurer på hvordan jeg skal finne tilbake til identiteten min i det hele. Men så går det noen dager og jeg «aksepterer» hvordan ting må være og hva som er best for håret mitt. Da elsker jeg det mørke og hvordan jeg ser eldre ut med det, pluss det rammer inn øynene så fint. På utseendet liker jeg kontraster: mørkt hår og blå øyne, lyst hår med mørke øyne. Det er vakkert!

Som alltid har jeg farget håret på Eco Cult. De er så flinke der, og dessuten er det en grønn salong med fokus på økologiske produkter og miljø. Nå farget vi mitt eget hår samtidig som det blonde løshåret fortsatt satt i, hverken jeg eller frisørene var 100% sikker på hvordan resultatet kom til å bli (ofte får man flekker i håret da), men det ble virkelig perfekt! Vi er riktignok ikke i mål enda, nå er det store kontraster med veldig lyse striper og mørkt hår (mitt ønske) men vi skal jobbe oss mot en kaldere farge jevnt over. Jeg er veldig fornøyd! PS: Koden SOPHIE gir 20% avslag på kombinert farge og klipp, extensions, voksing, pedikyr og gelénegler hos Eco Cult. Gjelder til 14. juli!

Så, hva synes dere om min nye farge? Kan virkelig brunetter ha det like gøy? (Av erfaring er livet som blond morsommere, faktisk). 

62 kommentarer
    1. Synes du er stilig på håret nå og du er som fossen å den blå himmel og den klare grønne fingre på bladene når jeg tante på deg så tenkte jeg på høye fjellene å på det blå havet ha en vidunderlig fantastisk kveld sophie Elise hilsen Kristian Magnus 🙂♥️🦋

    2. Ånei, ikke gjør samme feilen som meg.
      Når man tar i lillashampoo i bleket hår, så tar man også lillashampo/toner på etterveksten – derfor den er kald. Lar du det være og er i solen ser du rødskjær med en gang!! se denne fargen, slik du må farge det<3 https://www.bing.com/images/search?view=detailV2&ccid=7MiHShFL&id=4DCC31A64373A38266022D0BACF06B01372ADA89&thid=OIP.7MiHShFLshzBPMKHSxW9HgHaJ4&mediaurl=https%3a%2f%2fc1.staticflickr.com%2f9%2f8244%2f8594992958_8af18df2e2.jpg&exph=500&expw=375&q=honey+blond&simid=608010274505428921&selectedIndex=11&ajaxhist=0

    3. Du er alltid fin uansett hvordan du ser ut men jeg synes personlig du er absolutt finest når du har lyst, halvlangt hår/evnt langt men uten extentions. Du er petite og alt det håret, både lyst og mørkt(Spesielt mørkt) synes jeg får deg til å se feilproposjonert ut. Men ditt hår, ditt hode, ditt valg. Alltid. Aldri glem det😘
      Og ja, brunetter kan ha det like moro👍 (sier hun som nettopp har blondert seg😂😂)

    4. Neeei… du er virkelig SÅ mye finere blond! Og den mørkfargen der kledde værtfall ikke din hudfarge .. du er helt lik meg, blond sjel<3 så synd at du har blitt mørk .... du er så FLOTT med det blonde håret! Har hatt lyse striper lenge og ble nylig platina, og det er så kult ! Haloo, er tilogmed sommer?! Skikkelig dum avgjørelse 🙁

    5. Hei! Håper du kan ta deg tid til å lese dette for det er veldig viktig.
      Jeg har en veldig viktig ting å spørre deg om. Jeg bor i Nord Norge, nærmere bestemt i Vesterålen. Fredag i forrige uke oppstod det en tragisk ulykke hvor en ung gutt(mann) på 23 falt på havet. Familien og venner er helt fortvilte, de leter overalt, men enda har de ikke funnet ham. Dette er noe som koster mye penger og politiet har når sakt at de ikke lenger dekker søket. Det er derfor startet en innsamlingsaksjon til familien sånn at de kan søke videre på egenhånd, uten at de skal trenge å tenke på økonomien. De er avhengig av at folk kan gi, omså bare litt, alt hjelper. Jeg legger ved en artikkel fra lokalavisa så kan du se der.
      https://www.vol.no/nyheter/oksnes/2018/06/21/?-Viktigere-enn-noensinne-å-gi-bidrag-til-fondet-16976477.ece
      Hadde betydd mye for den lille bygda vår om du kunne spredd dette budskapet videre, slik at familien kan finne ham, å at de kan få en grav å gå til.
      Vipps: 98 47 26 69
      Kontonr : 4750 61 87385
      Vær med å bidra!
      Støtt minnefondet som går til letingen av savnede Truls Johansen.
      På forhånd tusen takk!

    6. Hei! Føler du at du må sminekke deg mer med brunt hår? For å ikke føle deg så “anonym”? Føler nemlig det selv 🙁

    7. Kjære deg, så flott at du er fornuftig og tar vare på håret ditt. Du er jo vakker uansett. Du har vel hørt uttrykket; ……… men brunetter er morsomst å være sammen med? Det er ditt valg, uansett hva andre måtte mene!

    8. Du er såpass heldig at du er blant dem som kler begge hårfarger like godt. Syns det ble veldig fint, jeg.

    9. Alt kler den smukke si! Synes bare det er litt trist, du som er så smart og reflektert, identiteten din har du jo uansett utseende.

    10. Hei Sophie ! Du blei kjæmpe fin på håre! Lurte på om du har nån plass i Harstad å anbefale førr å få en curly blowdry? Takk førr svar! Ha en fin dag!

    11. Så fin i mørkt hår 🤩 Øyenfargen din kommer bedre frem. Du er fin i blondt også, men syns du kler mørkt best. Syns også du er så fin i kortere hår

    12. Fin med både lyst og mørkt, men ikke fin med langt og særlig ikke med extensions. Det ser fake ut, ikke på en bra måte (som jeg regner med du liker) 😉 Hele uttrykket blir veldig MYE, hodet ser enormt ut, proporsjonene blir rare til den lille kroppen osv. Less is more. Du er dødsfin med en litt lang, rett bob, evt. kortere som du hadde en liten stund!

    13. Jeg synes du er pen både som lys – og mørkhåret, men om du aller helst vil være blondine, forstår jeg ikke hvorfor du farger håret mørkt. Du sier du kommer til et punkt hvor håret ikke tåler mer bleking.. Det gjør meg litt nysgjerrig. Jeg har bleket håret siden jeg var tretten år gammel, og er nå tjuesyv. Jeg har aldri opplevd at håret mitt ikke har tålt mer. Nå skal det jo nevnes at jeg kun bleker etterveksten, og sjelden benytter meg av varme – og stylingprodukter, så det er vel kanskje derfor.
      Jeg anbefaler deg å heller ha blondt hår med litt ettervekst i, enn å drive å veksle mellom blondt og brunt hele tiden. La det gjerne gå en måned eller to mellom hver gang du tar etterveksten (får du noia av tanken på synlig ettervekst i håret, så bruk parykk, caps, hette, o.l. frem til du bleker det igjen). Unngå varme i håret (det sliter mye mindre på håret om du får det rettet ut permanent, enn om du skal drive å bruke rettetang hver eneste dag. Vil du ha krøller, så har jeg hundrevis av ikke-varmebaserte tips til deg). Aldri blek håret når det er nyvasket (vent til det er ordentlig fett. I nøden kan du kline inn håret med mengdevis med kokosolje før du påfører blekingen, men vær obs på at det tar bort noe av effekten av blekemiddelen og du da må sitte lenger for å få samme effekt som uten). Og du? Ta en olaplex-kur i ny og ne.

    14. Gidder du å gjøre jobben din og faktisk blogge eller? Haha, du blogger så sykt sjelden… Kan ikke tro at fu tjener penger på det

    15. Jeg syns du kler det kjempegodt!
      Håret mitt ble helt ødelagt etter et frisørbesøk, så nå ser jeg ikke ut, og det er seriøst så kjiiiiiipt! Savner det fine håret mitt! 🙁 Abuh! Haha. Så blir nok extensions på meg og da! :b Extensions to the rescue!

    16. Hvorfor har du signer sunn-fornuft plakaten når du gir deg en lang faen i å følge den? Skjønner du virkelig ikke at den måten du formidler deg selv på er skadelig for de små jentene som er opp til deg?

    17. @Anonym over meg: Hun skjønner det, men driter i det så lenge hun får vist fram kroppen sin. Synd med tanke på at hun var en av de jentene som ble ekstremt påvirket når hun var yngre, hun burde virkelig vite bedre.

    18. Håper du ser målgruppen du når ut til med det nyeste Instagram-bildet ditt. Kåte gutter/menn som synes du er sexy. Svært få i din målgruppe som er interressert i sånne bilder av deg, skjønner bare ikke vitsen! Men du liker vel å tiltrekke deg tragiske menn i 40 årene som kan runke til bilder av deg, da… Viktigere å få vise fram kroppen sin til dem enn å tenke på kroppspresset du skaper.

    19. Du ble fin som brunette!! 🙂
      Spørsmål: Kan du skrive et innlegg om hvordan det er å ha angst i et stabilt forhold? Da gjerne om hvilke tanker som kan dukke opp, og hvordan dette kan påvirke både deg og din kjæreste.
      Jeg sliter selv med angst. Har egentlig blitt ganske “frisk”, men i perioder slår det tilbake. Jeg fikk mitt første angstanfall i forbindelse med kjæresten, og det var tankene; “Er han den rette?” “Er jeg forelska?”, “Nei, vi passer ikke sammen, jeg har ikke så mange sommerfugler i magen som da vi var nyforelska”, “Nå går alt til helvete”.. Også videre.. Jeg har også tvangstanker om andre ting. I de periodene jeg klarer å tenke at tankene ikke er meg, og at tankene ikke stemmer ifht kjæresten min, – finner jeg noe nytt å bekymre meg for.
      For min del hjelper det veldig å lese andres erfaringer med angst ifht til relasjoner, og da gjerne kjæresten.
      Håper dette er noe du kan skrive om, om du vil <3

    20. Jeg tror jeg aldri har kommentert på en blogg før, men jeg vil likevel si noen ord til deg.
      Du er et inspirerende menneske som får til mye. Vi er veldig ulike, men jeg kjenner meg likevel mye igjen i deg- høysensitiv og en annen personlighet med mensen blant annet. Forelska.
      Det er synd at det finnes mennesker i samfunnet vårt som føler behov for å kaste dritt mot andre, som ønsker å rive andre ned. Jeg pleier aldri å lese kommentarfelt, men kom over dette da jeg skulle kommentere. Det er bare trist, og å motta slik hets hver dag må være utmattende. Samtidig burde det ikke være det, for slike kommentarer bør ikke ha noen betydning. Det er mennesker med egne problemer som ønsker å legge det over på andre for å føle seg bedre. Noe de neppe senere vil. Men DU, du fortsetter å leve livet ditt med alt du har oppnådd- og fortsetter å oppnå. Det gleder meg å se at du har kjøpt rekkehus, bil og lever godt med kjæresten din! En utvikling som har vært spennende å delvis følge. Du skal være stolt av deg selv, alle burde være stolte av seg selv. Og ha nok respekt for seg selv til å la være å sitte på nett og skrive stygge kommentarer- det spiller ingen rolle om du synes du er bedre enn noen andre, om det bare kommer søppel fra munnen din.
      Det jeg ville frem til er at det er beundringsverdig at du orker å fortsette med denne jobben tross motgang og grusomme mennesker som ikke unner andre glede. Men det er spennende og morsomt å følge med på din positive utvikling- ønsker deg alt godt!
      Du ble fin på håret!

    21. Til ANONYM 24.06.2018 KL.20:57: Det handler på ingen måte om sjalusi eller å forsøke å rive ned andre. Kritikken som mange kommer med til Sofie er at hun er svært uærlig, skaper et enorm kroppspress ved å fortelle at hun har kjøpt en kjole str 11 år på Zara, har operert seg til det ugjenkjennelige, og nekter å ta kritikk på hvordan hun holder på. Det er skremmende! Denne bloggen er ikke en dagbok på nett, men en bedrift! Når en bedrift driver så uærlig som det Sofie gjør så må den holdes ansvarlig! Sofie er farlig!

    22. Greit nok at du tar deg fri noen dager for å gå på fjellet fra nå av, men du har jo allerede hatt mange dager fri fra bloggen… For p feste med vennene dine i Harstad! Helt greit det også MEN KAN DU IKKE VÆRE ÆRLIG OM DET? Og alt dette er jo åpenbart til serien din, skjønner ikke at du kan kalle det mer «ekte» reality når det er like staget som alt annet. Ville mye heller fulgt deg i hverdagen naturlig og se hva du virkelig gjør, enn å se fester som du kun har for kameraet og fjellturer som kun er planlagt for serien… Vet det er sånn all reality funker men hadde håpet på noe annet fra deg.
      Er drittlei av en blogg som aldri bli oppdatert, og det tror jeg mange er, håper du mister mange lesere! Er ikke så vanskelig å få ut ett enkelt blogginnlegg eller to selvom du er i Harstad med venner liksom..: Slutt å late som om du ikke har tid til blogging, det trenger ikke å ta mer en 10 minutter!

    23. Så fint det ble, du kler alt!😍 Har hatt samme problemet som deg. Jeg har alltid bleket håret mitt. Til slutt kom det til et punkt hvor alt ble ødelagt, håret ble total katastrofe, alt falt av, jeg måtte klippe over halve håret og gikk med extensions i flere år. Trodde jeg aldri kom til å få langt og fint hår igjen. Gjorde det samme som deg, farget håret min naturlige farge (mørk blond). Følte meg som en grå mus i starten. Men det var virkelig verdt det. Over ca 2 år farget jeg ikke håret, stusset det jevnlig og kuret det, brukte ikke varme av noe slag. Det resulterte i at håret ble bra igjen. Dette er mange år siden. Nå er jeg platinablond og har vært det i to år. Farger kun etterveksten, bruker olaplex hver gang. Bruker aldri rettetang eller krølltang osv. Aldri hårføner. Lufttørker håret. Stusser håret ca hver andre-tredje måned. Håret mitt er sykt langt, sunt og tykt, selv om jeg er platina. Det går nesten til under puppene, nesten ned til navelen og knekker aldri. Bruker fuktighetsgivende hårprodukter. Så det er håp for håret ditt også. Men det som er viktig, er å fortsette å ta vare på håret ditt når det blir bra igjen. Hvis du vil bli blond igjen når håret ditt blir friskt, så ikke dra og farge/bleke det ofte osv, da blir det en ond sirkel og det kommer ti å knekke igjen. Bare farg det til den fargen du skal ha, ha den fargen «for alltid» og kun farg etterveksten etter det. Det har fungert helt fantastisk for mitt hår i alle fall. Ingen skjønner hvordan jeg kan være så blond, og samtidig ha så sunt og langt hår. Men så lenge man er forsiktig og tar overdrivende godt vare på håret, så tåler håret det😊

    24. Du kledde det kjempegodt!<3
      Også anbefaler jeg blåsjampo istedenfor lillasjampo for å bevare de kalde tonene. Men du styler vell håret til frisøren så er vell kanskje ikke et problem. <3

    25. Drit i å late som om den ?surprise? bootcampen som faren din har tatt dere med på i dag (for TV-serien din sin del) er grunnen til at du ikke har blogget torsdag, lørdag og søndag! (som du sier på instastory) De dagene hadde ingenting med den bootcampen du dro på i dag å gjøre, du er bare ekstremt lat og åpenbart lei av å blogge. Veit at du er opptatt med å spille inn serien din i Harstad (derav fester og besøk av venner fra Oslo), men du har da allikevel tid til å slenge ut ett enkelt innlegg! Seriøst, legg ned bloggen hvis du ikke gidder mer.

    26. Helt ute av kontekst til dette innlegget, men husker du etterlyste serier og filmer som får deg til å tenke og føle. Du MÅ nesten se mother dead and dearest! Den dokumentarfilmen opprørte, provoserte og knuste hjertet mitt litt på en gang!

    27. Så fint det blev Sophie. Gleder meg til å se deg i andre bilder med nye håret.
      Vil også ta tilfellet å takke for alt du gjør for dyrene og at du fremmer veg*ismen. Jeg vil så ydmykt be deg om å ta en titt på en viktig kampanje som pågår nå. Vi prøver å få myndighetene til å bli oppmerksomme på hvor inhumant grisene blir behandlet under SLAKT i Norge, og til slutt få lovendring.
      Saken gjelder at grisene lider fryktelig når de kveles før slakt (av CO2). De får panikkangst, en brennende følelse i brystet og hyler og spreller. Dette skjer for 92% av de norske grisene.
      Dette er kampanjen: https://www.change.org/p/forby-co2-gassing-av-gris-i-norge
      Vi hadde blitt glade for enhver innsats av deg, eller andre lesere. Om de kunne fremme dette opprop gjennom å snakke om det eller dele det hadde det betydd veldig mye for dyrene. La oss gjøre denne kampanje så stor som mulig så politikerne reagerer og sånn at folk skjønner at grisene lever SLETT IKKE luksus bare fordi det er Norge.
      Takk

    28. Håper alt er bra med deg da du ikke har blogget på noen dager <3 Synes det er fint at du tar deg litt sommerferie, det fortjener du så hardt som du alltid jobber!! Savner deg selvfølgelig, men sender en sommerklem til deg.

    29. Går det bra med deg? En stund siden bloggen ble oppdatert. Altså det gjør jo ingenting, men blir jo bekymret for deg. Uansett hva det er (om det er noe) ta den tiden du trenger. Men skulle du føle for å gi et lite tegn fra deg så vi vet du har det bra så gjør gjerne det:)

    30. ?tar meg noen dager fri fra sosiale medier for å gå på fjellet?
      *er på fjelltur en dag, bruker de resterende 5 fridagene på og feste, spammer fortsatt instastory men gidder ikke å blogge*
      Bare si at du ikke har lyst til å blogge mer???

    31. Hei
      Jeg får inntrykk fra det du skriver at du er opptatt av dyr og miljøet, likevel reklamerer du for sminke full av glitter (mikroplast) og gjør et stort nummer ut av alle dine lange og hyppige flyreiser. Mikroplast i sminke vil ganske garantert følge vannet ut i havet og før eller senere bli spist av fisk, fugler og dyr. Dette er et problem som akkumulerer oppover i næringskjeden. Flyreiser fører til utslipp og følgelig både lokale og globale klimaendringer, som fører til dårligere levekår for mange utsatte dyrarter. Du spiser ikke kjøtt, og det gjør selvfølgelig en forskjell, men med det store forbruket ditt ellers tror jeg du skal være heldig om det er i nærheten å nulle ut påvirkningen din livstilen har totalt på dyreluv og miljø.
      Jeg skjønner ikke helt hvordan dette henger sammen. Selvfølgelig er det ikke mange som klarer å leve helt bærekraftig, likevel blir jeg overrasket når du skriver mye om dyrevern og miljø men fortsetter å leve på denne måten. Dessuten kan det virke for leserne dine at man er miljøvennlig og dyreverner så lenge man har et vegetarisk kosthold. Hva tenker du om dette?

    32. Siden du promoterer den glitterøyenskyggen sånn på instastory – har du tenkt på hvor miljøskadelig den er?! Greit nok at du sikkert er mer miljøbevisst enn mange og du kommer vel med den samme «å gjøre noe er bedre enn ingenting» som du alltid gjør, hvis du i det hele tatt gidder å svare.. Og er enig i det, men å bruke miljøskadelig sminke er bare SÅ unødvendig. Ingen må det liksom… Det er noe man så lett kan kutte ut!
      «Problemet med mikroplast er noe som de fleste av oss nå burde ha hørt om. De små plastbitene finnes over alt i naturen, kommer inn i næringskjedene og er dødelig særlig for livet i havet. Glitter er en del av dette problemet.
      Vi finner det langt nede i mudderet på havbunnen, i magen på småkryp og i vårt eget drikkevann. Mikroplast forsvinner aldri av seg selv og er et problem ingen vet hvordan vi skal bli kvitt. Og hver dag blir problemet større.
      En av kildene til mikroplast, og kanskje den mest unødvendige av alle, er kosmetikk. Bodyscrubs, hudkremer, deodoranter, tannkrem og leppestift er noen av produktene som kan inneholde mikroplast, og som ender i avløpsvannet og går videre ut i elver, innsjøer og i havet når vi dusjer eller vasker det av oss. Der inntar naturens minste skapninger denne plasten istedenfor annen næring, og starter en dødelig spiral som beveger seg oppover i næringskjeden.»

    33. Håper du fortsetter kjempe for grisene alt annet er uvesentlig for min del.men at folk kan sitte spise svinekjøtt når de vet de er gått i døden livredde med smerter og angst er for jævlig .klarer ikke like mennesker som påstår de er så smarte men samtidig gir så faen i andres lidelse.ikke smart spør du meg.hadde mennesker vært smarte i mine øyne hadde de alle som en stanset alt som gir andre smerter og lidelse.men de færreste gjør det…så livet sånnsett er nokså verdiløst… feks klarer ikke føle lykke når noen dør i angst hver dag bare for bli sommerkoteletter og ribbe .alle går på bondegård og sier se de søte grisungene men etterpå fortsetter de delta i daglige drap.mennesker er ondskapen selv.

    34. Har du sett Norges svar på Kylie, Viktoria Reitan? Sykt babe og inspo! Tenker hvis du vil ha litt ny stil inspirasjon eller noe, ikke frekt ment hehe. Bare kul dame hun og

    35. Hadde ikke du blitt veganer? Hvorfor spiser du reker? Så det på bestekompisen din Joakim din instastory nå nettopp.. Du dro jo til Sverige for et par uker siden for å handle inn osteerstatninger blant annet fordi du «går inn for et vegansk koshold»?? Hvorfor lyver du om alt hele tiden, skjønner ikke… Du skrev jo også for et par uker siden at du har kuttet ut fisk helt, da burde jo annen sjømat også gjelde eller?? Spesielt hvis du liksom er veganer

    36. Virker som du velger denne salongen hvertfall siden de skåner miljøet litt, for du er jo tydeligvis opptatt av det.
      Hvorfor reiser du da på cruise? Det er jo noe av det verste man kan gjøre mot miljøet, de har helt enorme mengder utslipp!

    37. Savner at du blogger 🙁 Dette er den eneste bloggen jeg gidder å lese, og nå har det ikke kommet noe nytt på en uke… Håper du har en fin ferie og at du bestemmer deg for å fortsette med bloggen etterhvert 🙂 Om du ikke gjør det, er jo det forståelig etter så mange år, men kommer til å savne og lese den!

    38. En ting jeg håper du kan svare på/kommentere når du kommer tilbake: HELT innafor å ta seg en pause/ferie fra bloggingen. Det jeg derimot reagerer på er hvorfor det er så vanskelig å slenge ut et kjapt innlegg om at du gjør dette? Jada, du har tydeligvis nevnt det på insta, men alle følger deg ikke der (meg selv inkludert). Og så vidt jeg forstod sa du vel heller ikke at det var snakk om en pause/ferie der, bare en forklaring på hvorfor du ikke har blogga så langt.. Og her kommer samme spørsmål: du har jo åpenbart nett på denne fjellturen du var på, hvorfor ikke slenge inn et raskt innlegg hvor du forklarer situasjonen? Det virker for meg veldig som at du ikke skriver et slikt innlegg fordi du da også stopper klikkene som kommer inn på bloggen din og faller følgelig på lista. Rett meg GJERNE om jeg tar feil, jeg bare sier at det er sånn det kan virke. Synes det er urettferdig ovenfor oss faste lesere som du elsker og respekterer så høyt å ikke bare være ærlig å si “tar meg ei litta pause, tilbake ila neste uke forhåpentligvis” eller noe? Så slipper vi å klikke oss inn flere ganger om dagen for å sjekke.. Jeg synes det bare blir litt for kynisk. Du er åpenbart i stand til å poste på annet av some, så ser ikke helt hva unnskyldningen her kan være. Forklar meg gjerne – for jeg lurer virkelig 🙂

    39. Ser at kommentaren kan virke litt vel krass og det er den egentlig ikke ment som. Jeg reagerer mer på at det bare er veldig uprofesjonelt med tanke på at dette er jobben din? Du som er så opptatt av profesjonalitet osv må vel si deg litt enig deg, eller? Spent på å høre hva du sier om det. Og forsåvidt, kos deg masse med pause og avbrekk – det er som sagt heeelt innafor, så er ikke det jeg reagerer på. 🙂

    40. Helt enig med N over meg. Hun har forsåvidt aldri nevnt at hun skal ta pause på insta heller. Hun la ut en story hvor hun sa ar hun tok fri noen dager fra sosiale medier for å gå på fjellet med venner, men da hadde hun allerede vært borte fra bloggen i flere dager. Hun slettet senere den storyen hvor hun skrev det på insta fordi hun fortsatte og oppdatere instastory etter hun sa hun skulle ta «pause fra sosiale medier». Haha! Hun la ut en ny litt senere hvor hun sa hun ikke hadde blogget eller svart på Mail fordi pappaen hennes dro de med på fjellet på en «surprise-bootcamp». Hun var kun på fjellet en dag, men var borte fra bloggen mange dager før det og nå mange dager etter. Kan ikke bruke den fjellturen som unnskyldning… Best å si ifra når man tar pause eller eventuelt slutter å blogge når det er en såpass stor intekstkilde som det er for henne. Men hun bryr seg åpenbart ikke så mye om leserne sine som hun sier… Hun gir jo regelrett faen. Og hun er åpenbart lei av å blogge og tjener godt nok på alt annet hun gjør nå, så bloggen varer vel ikke stort lenger tenker jeg.

    41. Samme som over her.. Mener overhodet ikke at hun ikke skal få ta seg en ferie eller litt tid borte fra bloggen om noen skulle poengtere det. Det er såklart helt greit og fortjent! Men hun burde si ifra…

    42. Jeg blir så frustrert over hvordan bloggere lokker den målgruppen som øker mest med stresslidelser og dårlig selvbilde, altså unge mennesker, med å lokke med falskt utseende og lovnad opp i skyene om et bedre liv med lepper, pupper og rumpe inn-sprøytet med plastikk. Dette er den raskeste måten å ødelegge sin mentale helse på! Jeg håper alle bloggere tenker seg om en ekstra gang, å påvirke sin så store målgruppe kan ende i katastrofe. Sats heller på å nå ut med en bodypostiv holdning, og fremme det naturlige og unike ved oss mennesker. Tusenlapper på klinikken er en kortvarig hjelp, og lønner seg definitivt ikke i lengden. Man kan ikke jobbe uten ifra, om det er inni seg selv man trenger hjelp.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg